Renault Kadjar 1.6l dCi 4×4 ZEN

Renault Kadjar 1.6l dCi 4x4 ZEN

Cum spuneam si altadata, un SUV fara 4×4 e cam ca o masina de curse cu limitator de viteza. Si, cand am prezentat Kadjar 1.2l TCe, am subliniat cumva asta. Ca sa intelegi cu adevarat potentialul unui Kadjar, trebuie sa il iei 4×4.

Sigur, Renault nu ofera 4×4 pe toate motorizarile dar o veste buna tot exista, 1.6l dCi e un motor excelent si performant pe caroseriile cele mai diverse, de la compacte la vehicule utilitare.

Impreuna cu tractiunea integrala imprumutata de la Nissan, 1.6l dCi scoate in evidenta ca un SUV de acest gen, in mod evident orientat spre sosea, poate sa fie competitiv si in afara ei.

Motorul nu dezamageste, cutia de viteze este ok, tractiunea integrala ireprosabila, impreuna iti arata intr-adevar un SUV.

Economie de carburant in aproape orice circumstanta, putere si cuplu disponibile oricand, interior perfectibil si exterior superb (de gustibus), Kadjar e un jucator interesant in segment…

32 Responses

  1. Horea says:

    Buna ziua
    Am cumparat in februarie un Renault Kadjar 1.6 dCi 130 4WD Intens si sunt foarte multumit. Culoarea este rosu aprins. Am obtat pentru varianta fara plafon vitrat si fara scaune incalzite sistemul de sonorizare de baza si tapiteria piele cu tesatura. In schimb am ales suport de schiuri si carlig escamotabil.
    Finisarile sunt executate corect ,fara greierasi. De la 120-130km/h apar zgomote la vant din partea oglinzilor si de la 80-90km/h usoare zgomote la rulare din partea pneurilor de ce spun asta ca mai am un Toyota Yaris 1.33 cumparat in 05.2011 si este mai bine antifonat.
    Dupa aproximativ 9000km parcursi consumu urban in auto 8,3 – 8,5 L/%
    in 2wd 8,1 – 8,2 L/%
    Extraurban la 90 km/h 4,5 – 4,7 L/%
    Autostrada la 130 km/h 6,3 – 6,5 L/%
    Am remarcat in auto la o conducere normala numai in oras comuta tractiunea si pe puntea spate 5 – 20 % din cuplu . Extraurban si autostrada tractiune numai pe puntea fata. Este o masina de nota 10.

  2. Levent Gurer says:

    Dear Robert,

    Thanks for your kind answer.

    I will go for 1.6 dci. Only drawback will be %20 of additional fuel corresponding to 1.5 dci in town usage..
    As far as i saw from your test videos, 130 km/h fuel consumption is nearly the same in both engines.

    Levent

  3. Levent Gurer says:

    Dear Robert,

    Many thanks for Kadjar 1.6 dci & 1.5 dci edc videos on youtube.
    I watched them many times. Lots of work you have done with covering all major points.

    I really need your advice chosing the right version of Kadjar.

    Currently, i have 2015 Hyundai IX35 1.6 manuel gasoline engine. Next year i want to change it with kadjar.
    I can not decide if better to buy Kadjar with 1.6 diesel engine or Kadjar with 1.5 diesel edc transmission.

    This will be family car driven with both father and mother with 2 small kids. During weekdays home to work (15 km total), weekend usage and 10.000 km of longway trip which is totally 15.000 km annual.

    Excluding 4*4 feature 1.6 & 1.5 engines which is prefferable?

    Both of them are selling nearly same prices in Turkey.

    I really want to know your advice.. Due to language in the videos, i could not understand that may be you already answer my questions.

    Best wishes and thanks in advance.
    Levent

    • turatiimaster says:

      Hi, 1.6l dCi is better than 1.5l dCi, warming up quickly and timing chain instead of belt (1.5l dCi). If you do drive more in town, EDC is great. No mistake either 1.6 or 1.5. For manual transmission, better is 1.6l dCi.

  4. Emilian says:

    Buna ziua,
    Puteti comenta va rog, despre posibila problema a infundarii filtrului DPF, in cazul utilizarii preponderent in oras, la acest model? Iti va strica toata placerea conducerii unei astfel de masini ( foarte bune de-altfel), aparitia acestui necaz dupa cateva sute / mii de km.

    • turatiimaster says:

      Daca utilizarea masinii este preponderent in oras, e mai recomandata o varianta pe benzina.

  5. Silviu Bondalici says:

    Mi-a venit Kadjarul. Al meu este Intense cu toate optiunile suplimentare puse pe el. Si in plus am si alte accesorii puse. Greierii nu exista. Luftul la gura de aerisire de la pasager nu exista. Intradevar faptul ca butoanele de la portiera soferului nu sunt luminate e ceva ce vroiam. La Fluence-ul meu din 2012 sunt. Sistemul Bose e criminal. Robert daca ti se pare util sa il vezi, da-mi un mail si ne vedem sa il analizezi pe viu.
    Respect pentru obiectivitatea testelor tale.

  6. andrei says:

    Sper ca in viitorul apropiat sa vina si motorizarea 1.6 dci de 160 cp 380 nm si cu EDC.Nu inteleg de ce EDC-ul nu poate fi combinat cu 4X4.

    • turatiimaster says:

      Nu ma intreba, din punctul meu de vedere e problema momentului. Nu doar la Renault. Si la Hyundai/Kia, au 1.7l CRDi cu DCT pe i40, super combinatie, nu o au pe SUV-uri, unde ar face furori. Culmea e ca pe alte piete exista. Si mai sunt si alte marci, aproape toate.

      • Mihai says:

        Exista o limita de cuplu pe acea cutie edc oferita cu 1.5 dci, varianta de pe espace/talisman oferita cu 1.6 dci 160 e alta cutie mai scumpa.
        La Tucson exista dct7 cu 1.6 T-GDI cu limita de cuplu 300Nm la cutie.

        • Mihai says:

          1.6 T-GDI cu dct7 exista si pe noul Sportage lansat anul viitor.

        • turatiimaster says:

          Discutabil, eu conduc acum Tucsonul cu 1.6l T-GDi si 7DCT, dar am avut cu cateva saptamani in urma si i40 cu 1.7l CRDi si 7DCT, avea 141 CP si 340 Nm, deci nu cred ca 7DCT are 300 Nm limita, ci mult mai mult. Nu asta e problema, e altceva la mijloc. In plus, din cate stiu, in Coreea si Japonia Kia si Hyundai ofera Tucson si Sportage cu 1.7l CRDi si 7DCT, nu stiu daca si AWD sau nu.

  7. Mdaniel says:

    Cand ai testat varianta 1.2 turbo, ai zis ca ventilatia este subdimensionata. Cum se prezinta pe acest model 1.6 dci 4×4?

    Multumesc

    • turatiimaster says:

      Parca nu m-a deranjat, dar si afara era mai racoare fata de cand am testat 1.2l TCe.

  8. Silviu Bondalici says:

    Eu am testat versiunea Intense. Acolo finisajele sunt mai bune. Masina mea vine in Decembrie si este Intense cu toate optionalele posibile. la banii dati pe ea (28500 EUR cu TVA) nu gasesti nici o masina din gama ei la acest pret si dotari. Intradevar sunt cateva lucruri minore care nu imi plac, insa nu ma deranjeaza. Over all vorba lui Robert o masina de nota -10.

  9. Dani says:

    Luna viitoare (teoretic) primesc Kadjar-ul comandat: 1.6 dci 4×2, ZEN. Din pacate, din prezentarea ta, incepe sa-mi para rau ca nu am comandat-o 4×4. Practic am nevoie de o masina inaltata pentru a parcurge zilnic de minim 2 ori o portiune de drum neasfaltata de aprox. 350 m, pana la casa unde ne vom muta. Motivele pentru care nu am dorit 4×4 sunt urmatoarele: 1.pretul, 2.cutia de viteze asemanatoare Duster 4×4 (ceea ce vad ca nu e cazul iar reprezentanta din Satu Mare nu avea 4×4 la test), 3. greutatea si consumul putin ridicate. In rest, nu-mi place sa pescuiesc, la munte merg doar pe drumuri asfaltate, nu-mi place off-road-ul. Nu stiu…sint contrariat…Oare am ales bine ?!?

  10. andrei says:

    Masina arata intr-adevar excelent, iar motorul si cutia se impaca bine, lucru pe care l-am constatat la drivetest.
    Din punctul meu de vedere, pentru un asemenea SUV cu 4×4, ce este inadmisibil este consola fata foooooarte lunga si foarte joasa??
    Este mai joasa decat garda la sol de la centrul masinii de exemplu.
    Se vede la 15:06 ca e buna de plug de zapada. Pe acolo cu un amarat de Logan nu atingi, nu mai vorbesc de boul Vitara si alte masini cu 4×4. Boala francezilor (in special Peugeot) cu aceste console fata lungi si joase vad ca a imprumutat-o si Renault, pe un model 4×4, care se presupune ca macar un pic de iesire de pe sosea va vedea.
    Oficial care este garda la sol?

    • Mihai says:

      20 cm, unghi atac 18 grade (la fel ca X-trail care are 21 cm)
      Unghiul subliniază ca tracțiunea 4×4 nu e ca sa faci off road cu ea, ci sa iti ofere un plus de siguranță (sau comoditate) in anumite situații

      • andrei says:

        garda este foarte buna, pacat ca este penalizata de unghiul de atac mai potrivit pentru o compacta…
        Intre 18 si 21 de grade unghi de atac sa stii ca e diferenta destul de mare. Iar X-trail generatia veche avea 29 de grade, modelul actual are 25 de grade. Se pare ca si nou Qashqai are doar 19 grade. Nu stiu de ce, dar in video cand a “arat” Robert cu el de vreo 3 ori in niste locuri care nu mi s-au parut fantastic de off-road, mi s-a parut ca e foarte mic unghiul, foarte lunga si joasa consola. In rest masina e foooarte faina, am facut un drive test acum 3 saptamani (exclusiv pe sosea nu m-a lasat dealerul decat sa urc doua borduri). Vva trebui prin ianuarie-februarie sa iau ceva cu garda mare si 4×4 ca am noua casa pe coclauri…. Si sunt nehotarat. Imi place si Kadjar, si SX4 S-Cross….

  11. Cristi says:

    Scuze pentru off topic, dar nu cumva in locul testului cu Renault Kadjar era programat Duster TCe 4×4 ? A-ti promis la un moment dat ca in octombrie va fi la test cu acest Duster. Nu am gasit-o pentru drive test la nici un dealer. Eventual o comparatie Duster TCe 4×4 vs Vitara 1,6 All Grip…

    • turatiimaster says:

      Duster 1.2 TCe 4X4 e deja pe canalul nostru de youtube, maine apare si aici.

  12. Sergiu says:

    Salut Robert, am testat si eu acest Renault kajdar in aceasi configuratie ca si aceasta din prezentare, destul de ok masina dar intr-adevar la capitolul finisari interioare, inca lasa de dorit. Cand o sa faci un test drive si cu noul Honda H-RV, pare o masina interesanta.

  13. Eugen says:

    Intrebare: daca interiorul este asa de slab finisat (lufturile sunt evidente din prezentare) de unde stiu eu ca si partea tehnica nu este realizata tot in aceleasi coordonate? Eu cred ca Renault a facut rabat si in zonele mai putin vizibile ochiului pentru a obtine un profit cat mai mare (filosofia de mananagement a lui Ghosn bazata pe reduceri de costuri in orice zona este evidenta aici). Am vazut noul Espace, Talismanul si Megane-ul nou in Franta si trebuie sa remarc ca, din pacate, si la ele situatia se prezinta la fel. Ma gandeam ca rezultanta colaborarii cu Nissan se traduce printr-o calitate perceputa superioara pentru noile modele dar, din pacate, lucrurile nu stau asa. Piese importante si subansamble intrebi fabricate prin Turcia, Maroc, Algeria, chiar si Rusia NU ma fac sa imi doresc in viitorul apropiat un model Renault chiar daca vizual arata bine.

    • Nicu says:

      Era sa zic ce-ai vazut tu… azi-noapte-n vis poate. Ce treaba are Espace-ul cu Talisman-ul si Megane-ul nou. Sunt clase diferite, standarde de raportare diferita, cat despre ce o sa cumperi tu in viitorul apropiat… ce iti permiti, adica un sh. Nu mai visa la renault-uri noi, ca nu-ti permiti.

    • gogu` says:

      Ca sa nu va mai framante ateatea intrebari, va sfatuiesc sa va cumparati BMW sau Mercedes.
      Btw, cei de la Mercedes se pare ca au montat pe C classe acelasi motor de la Renault, pentru acelasi principiu invocat de dvs, de a face “rabat si in zonele mai putin vizibile ochiului pentru a obtine un profit cat mai mare “.

  14. Sorin says:

    Masina este frumoasa confortabila o motorizare foarte reusita care consuma foarte putin pentru genul acesta de masina si un pret decent . Din pacate cum ai remarcat si tu calitatea asamblarii este inca o problema la Renault . La masina cu, care am fost eu in drive test pe langa zgomotele scoase de tunelul median mai avea un scartait si manierul usii fata cand apucai de el . Multumim pentru informatiile amanuntite !

Leave a Reply to turatiimaster Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.