Honda CR-V 1.6l i-DTEC AT AWD Executive

Honda CR-V 1.6l i-DTEC AT AWD Executive

Honda CR-V e cu adevarat ce trebuie sa fie in aceasta varianta: 1.6l i-DTEC AT AWD Executive. Da, costa, da, cutia automata cu 9 trepte limiteaza potentialul dinamic al motorului, performantele fiind usor mai slabe decat la o transmisie manuala, sunt de acord cu asta.

Insa combinatia, sinergia, merita. Nici macar pentru faptul ca Honda face reclama cutiei de viteze ca fiind cea mai avansata din lume. Probabil. Nu pentru ca are 9 trepte, BMW are cu 8 si n-a fost o problema pana acum, Mercedes-Benz si altii au 7 trepte. Irelevant.

Altceva imi place: suficienta dinamica, stil desavarsit, consum foarte scazut. Adaugam ingredientele astea la calitatile unui CR-V, trecem cu vederea aspectul exterior discutabil (nu sunt fan), lasam la o parte si pretul (daca nu imi permit un BMW nu inseamna ca e o masina rea, nu?) si tragem linie: asta e CR-V-ul ideal.

Filmele sunt explicite, iar eu, da, la sfarsitul testului, pot spune ca probabil aceasta e una dintre cele mai avansate transmisii automate din lume, combinata cu unul dintre cele mai reusite motoare diesel de 1.6l.

22 Responses

  1. kim_vl says:

    Robert
    Strict din punct de vedere al cutiilor de viteze, care ti s-a parut mai OK: AT6 de pe Mazda CX-5 sau AT9 de pe CR-V ?

  2. robert says:

    acest 1.6 cu 2 turbine in loc de 1 va mai pastra mitul fiabilitatii motorului? si inca ceva, cu cat este mai scumpa intretinerea sicum trebuie tratata o masina cu mai multe turbine?

    • turatiimaster says:

      Cu cat mai multe turbine ai, cu atât ai mai multe ocazii sa se strice ceva. Însă nu se strica asa repede cum cred unii.

  3. Cezar says:

    Respect pentru profesionalism. Urmaresc de peste doi ani aceste postari, iar peste doua luni se vor implini doi ani de cand sunt posesorul unui CR-V 1.6 Lifestyle, achizitionat in mare masura si datorita sfaturilor de aici, pentru care multumesc si sunt recunoscator. As fi dorit sa scriu mai devreme, dar timpul zboara si mereu apar alte lucruri de facut. De asemenea, ati fost “vinovat” si pentru a face o cunostinta sa se hotarasca intre doua echipari si a ales pentru CX 3 motorul 2.0 benzina, tot datorita acestui site. Felicitari pentru modul simplu si clar al explicatiilor, pe intelesul tuturor, dar mai ales pentru alegerea masinilor testate(aproape toate emisiunile TV de profil prezinta doar din segmentul premium-lux)

  4. Adi says:

    Excelenta prezentarea. De fapt, va urmaresc de foarte mult timp si am un respect deosebit pentru munca dvs.. Sper ca o sa continuati pe acest drum cat mai multi ani de acum inainte. Astept cu nerabdare o prezentare pentru noul model Honda Jazz. Mi-a placut foarte mult modelul anterior si sunt foarte curios ce imbunatatiri aduce noul model. Acesta inca nu este disponibil la test-drive in Cluj-Napoca si oricum, as afla mult mai multe detalii dintr-o prezentare facuta de dvs.. Asadar, aveti in plan un test cu noua Honda Jazz?

  5. Gigel says:

    Colegul Costin are dreptate intr un fel. In germania o iei full din showroom cu cca 30k euro, f putin rulata sau deloc. In schimb dealerii de la noi nu prea fac diferenta intre o masina abia scoasa de pe poarta fabricii si una tinuta in showroom de 7 luni.
    In fine, eu unu am incetat sa cumpar masini noi, comanda speciala, personalizari etc. Bani aruncati pe geam. Prefer sa astept un an si sa o iau tot in garantie, noua, dar cu 25,30% mai jos.
    Bun, ce facem cu minunata cutie automata ? O lasam un an ,doi sa i vedem bolile copilariei ? Sunt patit cu minunea DSG de la un passat. As ramane in zona cutiilor de viteze clasice.
    Imi place mai mult noua kia sorento, sunt curios ce parere are Robert, sunt testate amandoua. Cat despre bani, daca as avea sumele astea…as alege o toyota land cruiser sh 2013,2014 si gata 🙂

    • turatiimaster says:

      Sorento e o masina foarte tare, problema la Sorento e motorul mai mare si consumul la fel, ceva mai mare, altfel insa e tare. Am inteles ca a si castigat nu stiu ce competitii din astea pe afara, luand fata la masini mult mai titrate.

  6. Ionut says:

    Salut, ca de obicei, imi face placere sa te urmaresc.
    Nu ascund, sunt fan Japoneze, stiu ca atat Toyota, Honda cat si Mazda, Subaru fac masini aproape indestructibile.
    Este insa ceva in neregula cu pretul acestei masini in Romania. Aceeasi configuratie, pe mobile.de o gasesti la sub 30.000 Eur sau in jurul acestei valori – cu tot cu TVA. Probabil motivul este ca profitul urmarit de dealer-ii din Romania este obscen.
    In rest, da, Honda CRV, in aceasta configuratie motor-cutie, a aruncat manusa concurentei.
    Aspectul? O chestiune de gusturi (ca si culoare de altfel). Tehnologia si fiabilitatea japoneza? Irefutabila.
    Spor si un An Nou mai plin si mai bun in toate!

    • Costin says:

      Nu stiu cum e cu dealerii de pe mobile.de dar la dealerii Honda din Romania preturile sunt pur si simplu aberante. Intra in zona premium comparand chiar cu motorizari de 2.0 litri, probabil la fel de economice in viata reala dar cu siguranta mai relaxate in exploatare.

      Pe de alta parte nimic din ceea ce am vazut in aceste teste nu recomanda un astfel de pret, poate doar combinatia motor-cutie care e foarte laudata de review-er. Exteriorul e relativ anost, interiorul pare slab calitativ (sau, ma rog, maximum la calitatea specifica Honda), sistemele de infotainment sunt la ani-lumina fata de modelele premium, tractiunea integrala Honda este considerata ca fiind cea mai slaba din segment dupa cum o demonstreaza multe teste comparative (gasiti video-uri youtube), etc, etc…

      Unii tot vorbesc de fiabilitate dar asta e destul de greu demonstrabila. Am avut masini personale Daewoo, Opel, Renault, Ford, Volvo si, sincer, nu am avut probleme mai deloc cu niciuna. Le-am intretinut foarte bine si am fost foarte multumit de fiabilitatea fiecareia.

      In concluzie eu as zice: o masina onesta, cu performante relativ bune, cu capacitate buna de incarcare dar cu un pret absolut aberant, motiv pentru care nici macar nu ma voi obosi sa o vad in showroom! Masina doar pentru fanii marcii!

      Inchei prin a felicita autorul testului pentru profesionalismul si meticulozitatea sa! O placere sa ai de-a face cu profesionisti, “monsher” 🙂

    • Andrei says:

      Nu stiu unde ai gasit tu la 30000 Honda CR-V Executive 1.6 Dtec AWD cu automata in 9 trepte pe mobile.de??
      Pretul de lista din Germania este 42350 Euro, in conditiile unui TVA de 19%. La noi pe sait este 41403, in conditiile unui TVA de 24%, astfel incat aceiasi masina este cu cca 2000 de euro mai ieftina la noi de cat la ei la pretul fara TVA.
      Sigur, tot e cam mult dupa parerea mea, dar asta e viata. Nu ai destul, te orientezi spre altceva.

      In alta ordine de idei felicitari lui Robert pentru inca un review reusit, in ciuda conditiilor meteo de afara 🙂
      Nu ma pronunt cu privire la materiale si cromuri, dar este inadmisibil ca o masina care are hayon cu inchidere / deschidere electromagnetica si costa peste 40000 de euro, sa nu aiba un amarat de amortizor la capota fata, tot in baț o sprinjinim ca la Dacia 1300… Sigur, Honda o sa spun ca masinile lor sunt atat de fiabile incat nu va sta capota prea mult deschisa, dar totusi…

      • Ioan says:

        Comparam preturile de lista din Romania v. Germania, serios ?
        La 1.6+AT discount-ul e incepand de la 20.25% in Germania, arata-mi tu mie dealer de honda in Romania care sa-ti dea un asemenea discount pentru o lansare in fabricatie.
        Si asa 34-36k cat ajunge un executive configurat cu tot ce-i trebuie e enorm. Publicul conservator (adica European) o sa prefere oricand un QQ, un Tiguan sau o Kuga la banii astia.
        Honda ar trebui sa-si alinieze preturile astfel incat sa fie competitiva. Tucson-ul si Sportage au preturi agresive, ofera cam acelasi lucru si sunt pe un trend ascendent in ceea ce priveste vanzarile.

        • Mihai says:

          arata-mi-l si tu mie pe ala din Germania

            • Andrei says:

              Mda. 20% reducere la benzinarul aspirat in patria dieselului si a autobahnului….
              Noi aici discutam de echiparea executive, automat cu 9 trepte, 1.6 diesel AWD

            • Andrei says:

              inca ceva “mit bis zu 20.67 % Rabatt” iseamna reducere de PANA LA 2067% nu incepand de la acel procent. Si se refera la acele patru modele cu echipare medie, pe benzina. Si daca te uiti mai atent si cunosti un pic de germana, observi ca pentru persoana fizica (privat adica) reducerea e de vreo 15-16%. Aia maxima este pentru persoanele cu dizabilitati (“behinderte Mitbürger”)…
              Repet, sunt de acord ca e scumpa, dar in nici o alta tara nu zburda cainii cu cheile de Honde in coada…
              Coreenele sunt o alternativa excelenta la aceasta Honda, au crescut calitatea enorm in ultimul timp, finisajele sunt mai bune decat la Honda, pretul indiscutabil mai bun, la fel si garantia…. Asa ca alegerea este simpla, daca ai acei bani: Kia sau Hyundai (desi Hyundai incepe sa o cam ia razna cu preturile)

        • Andrei says:

          Comparatia se face intre niste preturi concrete, afisate undeva. Acele preturi de lista sunt concrete, de acolo putem porni discutia.
          Burtologie de genul “discount incepand cu 20-25% in Germania?” nu tine. Daca aici incepe discountul dupa parerea ta, poate sa ajunga si la cat? 50%? C’mon… M-as mira sa ajungi macar la 20% discount fata de pretul de lista.
          Da, sunt de acord cu tine ca Honda e scumpa, chiar prea scumpa pentru ce ofera. Evident ca europenii (in special germanii, care sunt patrioti) isi vor lua o masina europeana (sau germana in cazul germanilor). Honda nu prea e interesata de piata din Europa. Ei vand foarte bine in SUA, Japonia si China. Se pare ca le ajunge.

  7. mihai says:

    Foarte bun testul si prezentarea. Ca de obicei… Pe cand, un test cu HRV, ca deja circula prin Bucuresti?

  8. cenzura says:

    Mie nu imi place absolut deloc interiorul acestei masini. Primul lucru pe care l-am remarcat in sens negativ au fost scaunele, imbinarea cusaturii mai exact. Arata ca manufacturate de un croitor fara experienta si imaginatie. Apoi m-am uitat la plastice, culoare si textura, revad interiorul de Golf 4. Totusi, mai avem putin si trecem in anul 2016. Butoanele pentru reglajele electrice ale scaunului: daca tot au copiat de la altii, macar sa copieze si materialele. Plasticele alea ieftine nu sunt deloc usor de intretinut. E adevarat ca nu umbli prea des la ele, insa materialul e predispus la uzura si pentru a inlocui un buton in zona aia mai mult ca sigur trebuie sa dai fata de usa jos. Reglajul pentru lumini pe maneta de semnalizare: Logan style. Nu mi se pare a avea legatura cu ergonomia intr-o masina. Calitatea pielii de pe volan aduce mai degraba cu cea a unei huse ieftine din supermarket. Asta e ceea ce vad din video, posibil in realitate sa fie altfel. Despre exterior nu discut pentru ca un sofer sta la volan. Categoric nu mi-as cumpara asa ceva decat daca as dori o masina din clasa asta cu cutie automata si consum redus.
    In alta ordine de idei, vreau sa te felicit pentru munca ta. Prezentarile tale sunt foarte bune si detaliate, pentru mine cele mai bune din ro. Iti multumesc si iti urez succes si pe viitor in toate proiectele tale.

Leave a Reply to turatiimaster Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.