Mitsubishi ASX 1.6l DI-D 4WD Instyle

Mitsubishi ASX 1.6l DI-D 4WD Instyle

Mitsubishi a inlocuit motorul diesel 1.8l DI-D MIVEC cu o varianta care indeplineste normele de poluare euro 6, respectiv o motorizare de origine PSA, 1.6l, codificata evident DI-D si ClearTec.

Desi motorul 1.6 a convins pe foarte multe modele de masini, de marci diferite, nu ascund faptul ca as fi vrut sa vad o dezvoltare proprie a Mitsubishi, pe aceasta cilindree.

Chestiunile economice primeaza, asta a fost solutia aleasa, iata cum se comporta motorul pe ASX, in varianta cea mai scumpa (si pe care probabil nu o va cumpara nimeni, mai atractive fiind versiunile de echipare inferioare, cu un pret mai scazut).

In afara de zgomotul mare al motorului, perceput in habitaclu in majoritatea situatiilor, nu prea ai de ce sa te plangi la ASX, mai ales ca fiind intr-o echipare de top, esti inconjurat de chestii destinate sa iti faca viata placuta.

Fiind pe final de generatie, posibil sa merite un ASX cu aceasta motorizare, mai ales daca se opteaza pentru variante mai ieftine si exista discounturi substantiale de pret la Mitsubishi, in acest moment.

16 Responses

  1. Nicu says:

    Buna.
    O prezentare din 2018 la ASX de 1,6 unde gasesc ?
    Multumesc

    • marcel says:

      Salut Nicule ! Miam cumparat eu Mitsubishi ASX 1, 6 diesel , INFORM PLUS 2018 pot sa iti spun ca sunt f . multumit e fiabila masina. Nu este deloc zgomotoasa, cred ca isi merita banii 19 400 euro.

  2. Bit says:

    Faci cele mai bune review-uri pe care le-am vazut. Imi place ca sunt detaliate si esti bine informat. Am un ASX 2013 1,6 MIVEC, asteptam sa imi cumpar modelul nou de ASX 2016 insa i-au stricat designul grilei fata si voi renunta. Astept cu nerabdare un review Kia Sportage 2016 1,6 T-GDI.

    • turatiimaster says:

      Urmeaza si Sportage.

      • Nicu says:

        Buna ziua.
        Vreau sa-mi cumpar un ASX de1,6 / 2WD sau un Sportage tot de 1,6 / 2WD ,motorizari pe benzina ,modele din 2018.
        Nu am gasit prezentari mai noi si detalii despre motarizari,avantaje si dezavantaje….
        Stiu ca ASX-ul avea motorizare Citroen.Despre motorizarea de la KIA nu stiu chiar nimica.
        Cemi recomandati?
        Va multumesc frumos !

        • turatiimaster says:

          Sportage e mai avansat ca ASX, ASX merita doar daca e sensibil mai ieftin. Exista prezentare cu Sportage 1.6l GDi 4×2, o puteti viziona sa va faceti o parere.

  3. Florin says:

    Cine stie orice este posibil. M-am uitat si la peugeot (cel de 115cp) si motorul este clar identic nu difera cu nimic.
    Motorul meu este cel de 109 cp si are 2 axe cu came. Din ce am mai studiat acum pe internet am gasit pe mai multe site-uri care spun si ca motorul 1.6 hdi de 115 ar avea 8 supape……si ceva de genul ca cei de la peugeot ar fi modificat motorul cand l-au facut de la 109 la 115CP (prin 2011-2012) ceva de genul si cred ca asta pare cea mai plauzibila explicatie….

  4. Florin says:

    Cilindreea este tot 1560 (cel putin asa apare pe site-ul mitsubishi). 1590 este la cel pe benzina (Mivec)
    http://www.mitsubishi-motors.ro/asx-my15/#!specifica%C8%9Bii/tech-spec/1-6-litre-2wd-di-d-6-speed-manual-asg-inf-inv

    • turatiimaster says:

      Si mie mi se pare ca arata similar cu motorul 16V DOHC. Chiar sa fi gresit cei de la Mitsubishi?

  5. Florin says:

    Da, pare ciudat ei asa sustin ca ar avea 2 supape.
    Eu cred ca ori a gresit vreunul si au copiat toti dupa el ori au zis decat asa sa zica ca au schimbat si ei ceva…greu de crezut.
    In alta ordine de idei nu vad de ce ar lua motorul de peugeot sa-l modifice ei, mai bine faceau ei un motor nou …cred ca tocmai din considerente economice ”cumperi” un motor nu? ca sa schimbi de ex. de la 4 supape la 2 practic proiectezi alte piese, chiuloasa etc. si nu prea cred
    Altfel dupa cum vad eu motorul sub capota si la cat il cunosc mi se pare clar 1.6 hdi clasic….
    Plus de asta are acelasi cuplu (270 Nm la 1750rpm) si aceeasi putere, ma rog 114 fata de 115 Cp…iarasi parca prea tras de par….
    Apropo de peugeot, nu ai reusit sa iei un 2008?

    • turatiimaster says:

      Cilindreea e 1590, deci alta decat 1560 (HDi), posibil sa fi marit cilindreea, si sa fi pus chiulasa SOHC (e posibil, sunt cazuri de motorizari ce pot fi si SOHC si DOHC, functie de piata si nevoi), adica peste tot eu asta am vazut, SOHC si 8V. O sa iau si 2008-ul, sper cat de curand.

  6. Florin says:

    Salut Robert!
    Urmaresc prezentarile tale si pot spune ca faci o treaba f buna oferind informatii importante si detaliate pentru un eventual cumparator si nu numai…..asa ca tine-o tot asa si mult succes in continuare.
    Spuneai despre acest motor 1.6 hdi ca are decat 2 supape pe cilindru. Ca un pasionat in ale automobilelor dar si din faptul ca detin acest motor pe una din masinile mele da-mi voie sa te corectez si sa spun ca motorul 1.6 hdi (sau 1.6 tdci fiind tot de provenienta PSA) are 4 supape pe cilindru si evident 2 axe cu came. Distributia este mixta, avem lant intre axele cu came si curea de la vibrochen la una din axele cu came.

    • turatiimaster says:

      Salut, e posibil sa ai dreptate, nu contest. Probabil am gresit sau au gresit cei de la Mitsubishi, eu am folosit datele tehnice de la ei, unde scrie asa: 1.6 LITRE 8-VALVEINTERCOOLED TURBOCHARGED, SOHC DI-D + DPF http://www.mitsubishi-motors.ro/asx-my15/#!specificații/tech-spec/1-6-litre-4wd-di-d-6-speed-manual-asg-int-ins

      In timp ce la 2.2l scrie: 2.2 LITRE 16-VALVE INTERCOOLED TURBOCHARGED DOHC DI-D + DPF

      Ideea e ca si in cazul Suzuki imi zicea cineva ca motorul 1.6l DDiS e cu distributie pe lant, ca e de origine Fiat (Multijet), insa pana la SX-4 a fost lant, la S-Cross si Vitara e curea. Codurile motorizarilor difera si tehnologiile pot fi diferite. O sa caut informatii suplimentare despre acest 1.6 DI-D.

      • turatiimaster says:

        Si citat din comunicatul de presa, tot de pe site-ul Mitsubishi: http://www.mitsubishi-motors.ro/news/#!mitsubishi-asx-este-disponibil-acum-cu-noul-motor-diesel-1-6-euro-6

        Prin combinarea eficienţei şi a emisiilor reduse de noxe, noul motor 1.6 (1560 cc) DID SOHC Turbocharged Commonrail 4L / 8V / EURO 6 “CLEAR TEC” asigură un răspuns prompt în condițiile unui consum redus de combustibil (consum în regim mixt de la 4.6 l/100km). Acest motor oferă un cuplu foarte bun pentru porniri energice (270 Nm / 1750 rot / min) cât și o putere suficientă (114 CP / 3600 rot / min) pentru asigurarea plăcerii condusului în condițiile unor emisii de noxe responsabile (de la 119 g/km în regim mixt).

        Deci ori au gresit ei si eu m-am luat dupa ei, ori e ca ei (nu e imposibil).

        • turatiimaster says:

          Pe toate site-urile Mitsubishi din Europa e trecut SOHC 2 supape pe cilindru, inclusiv in Germania: 1.6 DI-D CLEARTEC 4WD 6-GANG, ANZAHL ZYLINDER (VENTILE) 4 (8), TYP SOHC, TURBODIESEL-DIREKTEINSPRITZUNG UND LADELUFTKÜHLUNG.

          E posibil sa fie o imensa greseala a lor? Sau e motorul modificat pentru SOHC si 2 supape? E interesant de vazut.

  7. Vlad says:

    Eu nu prea cred ca merita masina. In primul rand varianta asta de top este exagerat de scumpa indiferent de reduceri. La acceasi bani iti cumperi noul Mitsubishi Outlander care e cu totul altceva. Si in afara de Outlander iti poti cumpara multe alte masini mult mai misto decat ASX-ul asta care este si invechit moral. Probabil ca o sa conteze din nou ASX-ul asta in momentul in care o sa apara noul model. Inclusiv variantele mult mai slab echipate fata de varianta prezentata sunt mult prea scumpe comparativ cu concurenta deloc de ignorat. In concluzie masina chiar nu merita, desigur daca nu va deranjeaza sa aruncati multi bani aiurea.

Leave a Reply to Florin Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.