Suzuki Vitara S 1.4 Boosterjet AT ALLGRIP

Suzuki Vitara S 1.4 Boosterjet AT ALLGRIP

E deja de notorietate faptul ca Suzuki Vitara a fost primit extrem de bine pe piata internationala si mai ales in Romania.

Comenzile au curs, noutatile la fel, au aparut cutia de viteze cu dublu ambreiaj si un nou motor, 1.4l Boosterjet, precum si o varianta de top, Vitara S.

Foarte multa lumea astepta sa vada la lucru noul motor, si, de ce nu, in combinatie cu o cutie de viteze automata.

Iata ca primul Vitara S vandut in Romania a ajuns la noi, prin bunavointa proprietarului, asa ca am putut completa cumva seria de teste cu Vitara.

Si, surpriza, era varianta cu motor 1.4l Boosterjet imperecheat cu automata cu convertizor de cuplu, Aisin, 6 trepte, plus cateva accesorii originale (cotiera glisanta, pachet Rugged, scuturi protectie, roata de rezerva temporara). Plus ALLGRIP. Masina era echipata cu pneuri de iarna, pe jante de otel de 16″, in afara sezonului rece ruleaza pe 17″, cu jante din aliaj, negre.

Ce a iesit, se vede in filme, cutie de viteze excelenta si motor economic la rulare constanta, dar gurmand in accelerari (benzina turbo, e de inteles).

Pe ansamblu, o masina reusita si probabil ca vor urma comenzi masive si pe aceasta varianta, mai ales ca greutatea se mentine sub 1300 kg…

141 Responses

  1. Christian says:

    Salut Robert!
    In primul rand,pe cand un test cu SX4 S-Cross1,4 BJ cu tractiune integrala ?Cred ca multă lume ar vrea sa-ti cunoasca parerea.Apoi,dintre Vitara S,de care se vorbeste atat de mult,si un SX4 Luxus sau Spirit,benzina,ce recomanzi?Eu conduc aproximativ 160 km/ zi în extraurban
    In alta ordine de idei,sunt intr-o mare dilema: nu stiu ce sa aleg dintre SX4 1,4 BJ Allgrip(AT Luxus sau MT Spirit cu optionale trapa si tapiterie din piele), Ford Kuga 2,0l diesel 150 CP Titanium integrala,cu pachet Titanium,pachet de iarna,garantie extinsa(dealer-ul mi-a oferit un discount super,adica la pretul final de cca 25700 euro), Tucson Premium 2.0 CRDI 185 CP 4WD 6MT(cam scumpă) si Kia Sportage diesel?De Tiguan nu mai spun,ca e cam scump în varinta cu tractiune integrala,Confortline,benzina.
    Cand te intreb lucrurile astea,am in vedere si costurile de intretinere(revizii, RCA,eventual Casco) si garantia oferita de producator.
    Sper sa reusesti sa-mi raspunzi,pentru ca as avea cu adevarat nevoie de o parere avizată.
    PS. Te rog,nu uita de testul cu noul SX4 S-Cross.O zi buna iti doresc!

  2. Radu Gheorghiu says:

    Salut Robert,
    Pe cand un review pentru noul SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet?
    Desi sta mult mai bine la capitolul finisaje interioare decat Vitara, are cateva greseli de “neiertat”, mai mult niste ciudatenii as putea spune. Unul ar fi cele doua suruburi nevopsite care iti sar in ochi pe stalpii fata, deasupra balamalelor portierelor. Poate ne explici tu de ce e cu ele si de ce Suzuki nu face nici un efort sa le ascunda, pentru ca par a fi mostenite de la generatiile anterioare de Sx4.
    Alta ciudatenie ar fi module de prindere al politei de deasupra portbagajului (care troncane in ultimul hal).
    Deasemeni sunt curios daca si tie ti se vor parea scaunele fata mai incomode decat cele de pe Vitara S.

    In rest masina pare geniala pentru pretul cerut. Eu am facut drivetest pe un Spirit 1.4 BJ MT, dar imi doresc un Luxus, desi intrasem in reprezentata pentru o Vitara S AT.

    Felicitari pentru ce faci si tine-o tot asa!

  3. kim_vl says:

    Dealerii Suzuki au o oferta de montare instalatie GPL pe masinile comercializate de ei, fara pierderea garantiei. Pt. ca nu am experienta cu instalatiile GPL va intreb: merita montata pe masina o astfel de instalatie sau face mai mult rau motorului pe termen lung ? Adica ceva de genul: ce iei pe mere dai pe pere ?

  4. Rusinaru ovidiu says:

    Salut Robert,ce recomanzi :vitara 1.4 at BJ sau jeep renegade 1.4 140- 170cp 9at, ambele 4×4 ?
    Nelamurirea mea tine de fiabilitate Suzuki vs jeep(fiat); aisin vs ZF.
    Sincer imi place jeep,dar ma sperie fiabilitatea fiat si zf ,precum si testul de franare in care rotile spate pierd contactul cu solul.
    Multumesc anticipat.

  5. kim_vl says:

    Garantia la Vitara a crescut de la 5 la 7 ani.

    • florin says:

      Doar la Vitara? Nu gasesc nimic pe site-ul oficial…

      • kim_vl says:

        Nu stiu de alte modele pt. ca nu m-a interesat.
        http://www.postaonline.ro/brtu42rbm0h1/IMG_20170216_211637.jpg.html
        Sa fie oare suportata diferenta de garantie de la 5 la 7 ani de catre importator/dealer ?

        • kim_vl says:

          Astazi am vizitat dealerul din nou si am inteles ca cei 2 ani diferenta de garantie de la 5 la 7 ani ar fi de fapt extragarantie contracost (150 Euro), lucru care nu se specifica in pliant. Mi-a facut insa cu ochiul si noul SX4 S-Cross (mai putin grila fata), dar in rest, interiorul si dotarile sunt interesante. Pe când un text si cu noul SX4 ?

          • Alex B says:

            Buna ziua.
            Si eu sunt in aceeasi situatie de a alege intre Vitara si SX4 S-Cross Facelift. Mie sincer imi place mai mult cum arata Vitara in exterior, dar dupa ce am fost la show room si am vazut si noul SX4, mi-am cam schimbat parerea, mai ales din cauza motorului de 1.4 Boosterjet si a interiorului . Am tot cautat, dar sunt foarte putine teste cu acest model…
            Astept si eu cu nerabdare un test de la turatii.ro a modelului SX4 S-Cross Facelift cu motorul de 1.4 Boosterjet.
            Multumesc.

            • kim_vl says:

              La exterior imi place Vitara. La interior SX4 S-Cross e mai spatios, mai pt. concedii. Vorbind de cutii automate si 4×4, un SX4 1.4 full se invarte pe la 23k, un Kuga sau Sportage benzina, parca pe la 25-27k , un Tucson benzina pe la 32k, un Kuga diesel cam full pe la 30-32k (toate cu discount-uri). Greu de ales; SX4 parca e cel mai uratel din astea, dar e cam cel mai dotat, cu cel mai complet sistem de tractiune integrala, garda la sol ceva mai bunicica si cel mai ieftin. Sportage mie personal nu-mi place. Tucson – frumos dar scump. Mai ramane Kuga, desi e ceva mai sus la pret.

  6. Cosmin says:

    Ma bucur sa aud ca esti multumit de masina. Cati Km ai reusit sa faci cu ea in cele 7 luni? Nu ai avut probleme cu inchiderea haionului, inchiderea usilor, greieri prin bord si montanti mai ales pe drumuri proaste? Infotainmentul nu s-a resetat/blocat de cand au scazut temperaturile? Sistemele Start/Stop si Radar/ACC functioneaza corect? Este adevarat ca daca ajung stropi de benzina in jurul busonului se ia vopseaua?

    • kim_vl says:

      Am vorbit astazi cu un coleg care are o Vitara 1.6 benzina MT6 AWD din toamna 2015 si o foloseste preponderent in oras. Nu a avut nicio problema cu ea pana acum. L-am intrebat de problema benzina-vopsea si a zis ca oricum a avut grija sa nu stropeasca vopseaua cand alimenteaza. Prima revizie in jur de 600 si ceva de lei. Consum pe vremea asta – oras: 9%.

    • Mihai says:

      Am facut cca 7000 km. Probleme nu pot sa spun ca sunt. Usile par ca se inchid mai greu insa doar pana se obisnuieste mana cu ele (sa ii dea implusul necesar sa se inchida). Greieri are orice masina, insa nu am sesizat pana in prezent sa fi aparut.
      O sa merg si cu muzica oprita sa vad daca se aude ceva. Cu navigatia n-am avut probleme, nu s-a blocat. Radarul functioneaza corect, singurul lucru care ma deranjeaza este sistemul start/stop care opreste motorul exact cand trebuie sa pleci de pe loc. Cred ca o sa-l dezactivez si gata! Nu s-a luat vopseaua din jurul busonului, este adevarat ca alimentez eu si nu prea ii las pe baietii din benzinarii sa o faca si am grija sa nu dau pe langa,,,,

  7. Mihai says:

    Nici nu cred ca vei gasi curand o Vitara second hand pe piata.
    Este o masina fiabila si care-si merita toti banii! Am modelul S de cca 7 luni si sunt foarte multumit! Se comporta exceptional in modul Snow & Mud !
    Pilotul automat asistat de radar este si el de exceptie! In modul Sport se simte cuplul beton!
    s.a.m.d.

    • kim_vl says:

      Probleme, nemultumiri ceva ? Vreo problema din cele descrise de Cosmin un pic mai sus ?

    • Cosmin says:

      Mihai, ma bucur ca ai intervenit. Esti cel mai indreptatit sa ne oferi un feedback despre masina ta. Ce ai scris tu se potriveste cu ce am spus si eu, motorul, transmisia, echiparea si pretul sunt punctele forte ale masini. Poti sa ne spui daca in cele 7 luni de folosinta ai avut parte si de probleme mici sau mari care te-au deranjat? Ai scos masina si pe teren accidentat? Cum se comporta la temperaturi mici (-5, -15 grade)?

      • Mihai says:

        Nu am avut niciun fel de problema in cele 7 luni. Pe teren accidentat am scos-o de cateva ori si se comporta foarte bine. Am plecat de exemplu din Azuga spre cabana Susai acum vreo 2 luni pe o vreme ploioasa. Cine a facut drumul respectiv stie despre ce vorbesc. Am cuplat snow & mud si a mers fara cusur! Sus la Susai am dat si peste zapada!
        In Bucuresti a trecut din nou testul, imediat dupa ce a nins puternic. In zilele care au urmat am circulat pe strazile laterale atat in zona casei cat si in zona serviciului. AM intrat in niste nameti sa fac loc altora cu care m-am intalnit face-to-face si am iesit fara probleme.
        La temperaturi mici (au fost si 20 grade cu minus) se comporta ca si la 20 de grade plus!
        Sa zic si de un mic minus, ca sa nu zica lumea ca o laud si nu are si minusuri….: scaunele se incalzesc poate cam greu si nu foarte tare! O compar cu gama Ford – am si un Ford Fiesta motorina model nou -insa la Ford – se incalzesc aproape instant si simti ca iti ia foc fundul efectiv!

  8. kimi_vl says:

    Eu zic ca Vitara e o alegere buna. La cat de multe au aparut in orasul meu ma gandesc ca nu toti oamenii au aruncat banii pe fereastra.
    Am fost acum cateva zile intr-un showroom Suzuki pt. ca sa mai studiez masina. Nu mai intru in multe amanunte. Mi-a placut ca pare o masina robusta, usor de manevrat, se vede botul masinii prin parbriz. E mai mic spatiul la interior decat actualul meu Qashqai. Ce nu mi-a placut la Vitara: manerele interioare ale usilor – daca tragi de ele se deformeaza usor intreaga fata de usa, si fata si spate; sper sa nu fie o problema, mai ales pe termen lung si sa se rupa ceva pe acolo.
    Iar in privinta lui Forester – da, e “masina”, dar la peste 40000 de Euro ai multe variante si cand ma gandesc ca la banii aia iei intr-adevar 2 Vitara 4×4, AT-uri si superdotate ma face sa-mi treaca cheful de premium. Pana la urma sunt niste fiare in care iti petreci momente din viata si care trebuie sa-ti confere o siguranta si un confort, dar nu stiu daca merita sa bagi carute de bani in ele decat daca te dau banii afara din casa, mai ales ca se devalorizeaza accelerat.

    • Cosmin says:

      Sincer tocmai din cauza devalorizarii as lua un Vitara S AT second hand dar nu sunt pe piata deocamdata. N-am gasit in RO, doar in DE la preturi mai mari decat una noua in RO. Subaru este prea scumpa la 40k dar ar rezolva si partea de offroad mediu si partea de masina de familie/concedii. Conduc de 11 ani aceeasi masina, urmeaza sa fac un downsize puternic care cred/sper ca va reflecta nevoiele actuale si cele din perioada urmatoare.

      Referitor la Vitara am citit forumul lor de marca si apar intradevar probleme stupide din cauza materialelor mai putin inspirate folosite. Probleme de tipul: la temperaturi joase (-10) crapa plasticul care tine acoperitoare din portbagaj. Ok, se schimba pe garantie, dar sunt probleme suparatoare. Am mai vazut probleme legate de infotainment care se reseteaza cateodata si probleme legate de vopsea care este cam subtire, Cred ca in ceea ce priveste Vitara, inteligent ar fi asteptarea unui facelift, dar asta ma lasa in momentul de fata fara optiuni.

      • kim_vl says:

        Eu n-am intrat in amanunte (gen forumuri dedicate) dar nu ma incanta ce spui. Eu stiam ca Suzuki face/facea niste masini “corecte”, nici premium la preturi de ultra-mega-hiperlux dar nici ieftinaciuni de proasta calitate.

      • Ane says:

        De ce nu te uiti la sx4 scross?

        • Cosmin says:

          Am facut test drive cu SX4, pare mai bine lucrata in interior, dar fata de Vitara imi pare o barca, suspensiile sunt mai moi, directia nu are feedback, ruliu mai pronuntat in curbe, pozitia la volan este ca la hatchback-uri. Este si mai scumpa decat Vitara cu aprox 1500 EUR pentru echiparea de top, iar fata masinii nu-mi place deloc. 🙁

  9. Cosmin says:

    Asa. Am ajuns la lista scurta. Suzuki Vitara S AT, Skoda Yeti 1,4 TSI AT 4×4, Kia Sportage 1.6 GDTI 7DTC Style 4×4. Skoda si Suzuki sunt in aceeasi gama de pret, undeva la 21.000 EUR dupa negocieri. Sportge este peste, undeva la 25.000 EUR. In plus CO2 de la Sportage este cel mai mare, foarte mare dupa parerea mea. In viitor, luand in considerare eliminarea timbrului de mediu ma astept sa apara o taxa locala probabil bazata pe CO2, dupa modelul din alte tari. Asa ca avand in vedere pretul si CO2 raman in cursa Suzuki si Yeti. Care credeti ca ar fi alegerea mai buna?

    PS Sportage-ul mi-a placut cel mai mult ca interior si ca feeling in ceea ce priveste tinuta de drum 🙁

    • kimi_vl says:

      Imi dau si eu cu parerea pt. ca si eu caut sa-mi innoiesc “parcul auto”, doar cutii automate.
      In primul rand eu zic ca Vitara e in alta clasa decat Yeti si Sportage. Vitara e un crossover in clasa cu Captur, CX-3, Juke, HR-V etc., in timp ce Yeti si Sportage sunt SUV-uri de dimensiuni mici, in clasa cu Qashqai, Tiguan, ASX s.a.m.d.
      Avand in vedere ca Yeti si Sportage, spre deosebire de Vitara, nu-mi trezesc nicio “emotie” (Yeti mie mi se pare urat iar Sportage parca e un concept nefinisat) nu pot spune ca, cunosc detalii despre masinile astea pt. ca nu m-au interesat, dar ma indoiesc ca la aceeiasi bani ai pe Yeti aceleasi dotari ca la Vitara.
      Dupa ce mi-au trecut prin mana si un Qashqai si un ASX (generatii un anterioare fata de actualele si foarte incantat de 1.6 dCi-ul de pe Qashqai, dar si de 1.8 DiD-UL de pe ASX, de sistemele de tractiune integrala, de design-ul ASX-ului, cu foarte foarte mici dezamagiri in privinta ambelor) si avand in vedere ca imi doresc o cutie automata pe 4×4 (combinatii pe care, din pacate, actualele Qashqai si ASX nu mi le ofera) m-am decis: “ori la bal ori la spital”. Adica ori ceva ieftin si bine echipat (si aici Vitara detine suprematia) ori ceva mai spre premium, mai spatios, ceva mai capabil in offroad (gen Land Rover Discovery Sport, Volvo XC60, Jaguar F-Pace etc.). Aparitia lui Vitara, 4×4, cutie automata si toate superdotarile pe care le vezi poate doar spre premium, a mai adaugat o posibilitate pt. cineva care nu are bani/nu vrea un SUV de dimensiuni mici.. Nemtestile nu ma intereseaza.

      • Cosmin says:

        Inclin spre Vitara, chiar daca Yeti este mai bine facuta in interior si are un nivel de insonorizare mai bun. Luand in considerare dimensiunile celor 2 modele, Yeti si Vitara sunt in aceeasi clasa. Vitara are un plus pentru garda la sol ceva mai mare si pentru design-ul exterior. Ca si dotari pot spune ca Yeti cu oferta Smart+ nu este departe de Vitara. Pe mine ma intereseaza ca masina sa fie 4×4, automata si benzinar nu diesel. Daca ar fi sa aleg fara sa tin cont de pret, consum, co2 si altele as merge pe Subaru Forester XT. Dar de banii aceia iau 2 vitara 🙂

    • turatiimaster says:

      Suzuki pentru pret si dotari, Yeti e mai masina daca ma intrebi pe mine, cu rezerva fiabilitatii, ultimele generatii de VAG nu mai sunt infailibile.

      • Cosmin says:

        Te referi la probleme legate de fiabilitatea DSG-ului? Cred ca totusi pe motorul 1.4 TSI nu ar trebui sa apara multe probleme. In plus Yeti este la final de cariera, anul acesta va aparea modelul nou di ce-mi zicea dealer-ul, asa ca probleme ar trebui sa fie cunoscute si in mare parte rezolvate. Ma enerveaza ca nu pot face test drive onorabil cu Yeti in TM, toti dealeri au varianta 2.0 TDI 🙁

        Cand zici ca Yeti este mai masina la ce anume te referi? 🙂

        • turatiimaster says:

          VAG nu mai face masinile fiabile de pe la Golf 4/Octavia 1, sunt masini ok, dinamice, economice, insa complexe si cu multe piese din plastic in motor si pe motor, care la un moment dat dau probleme. Marile probleme, cunoscute deja, cu lanturile de distributie si altele, cu DSG, sa zicem ca au mai fost rezolvate, insa eu raman fidel garantiei mari (gen Kia), care ma scuteste de nervi si bani cheltuiti. Yeti e o masina mai dinamica decat Vitara, cu o suspensie mai fina, e mai inchegata in general, cu un nivel de calitate perceputa superior Vitarei.

  10. Cosmin says:

    Felicitari si multumiri pentru review-uri. Sunt foarte utile pentru noi, cei care suntem interesati de noutatile din domeniul auto precum si de achizitii.

    Azi am facut un test drive cu Vitara 1.6 benzina MT, din pacate nu era disponibil modelul Vitara S. Am un mix de sentimente dupa acest drive test. Mi-a placut motorul, mi-a placut look-ul exterior si tinuta masinii pe sosea. Nu mi-au placut interiorul si zgomotul in interior. E drept ca motorul 1,6 fiind aspirat, trebuie turat ca sa poti sa-l aduci in zone unde sa poti depasi. Am mai sesizat un vajait in zona geamului din dreptul soferului, destul de accentuat la viteze de peste 110-120 KM/h. Precizez ca am mers cu radioul oprit, masina era echipata cu anvelope de iarna si ca masina celor de la Suzuki era din 2015, din prima generatia de Vitara, asadar destul de muncita.

    As vrea sa stiu daca considerati ca la Vitara S AT, modelul pe care il am in vizor sa-l achizitionez, voi avea aceeasi probleme legate de zgomot sau la aceasta versiune, fiind si mai noua si probabil model 2017, zgomotul interior va fi mai mic. Cu siguranta motorul BJ 1.4 este mai silentios, am probat tot azi si SX-ul 1.4 varianta MT. Intre Vitarele testate erau diferente notabile de zgomot in interior?

    Multumesc

    • turatiimaster says:

      1.4T e mai silentios decat 1.6, nu sunt mari diferente dar sunt. Vajaiturile le gasesti la toate, zgomot suplimentar mai fac pneurile de iarna.

      • Cosmin says:

        Multumesc pentru raspuns. Cu toate ca SX4-ul pe care l-am testat are o insonorizare mai buna decat Vitara motorul de 1.4 este mai silentios… Si plasticul din interior pare mai de calitate… si este ceva mai spatioasa…
        Dar pe de alta parte tinuta de drum la Vitara este mai buna, SX4 imi pare o barca si este urat cu spume la exterior (cel putin fata).

  11. alin stoica says:

    Salutare tuturor !

    Am vizionat cu atentie fillmele facute cu Vitara S (si nu numai) – Felicitari Robert Adam, faci o treaba excelenta !!!
    Am si fost la Suzuki si am facut un drive test cu aceasta masina si am ramas foarte placut impresionat ! Masina mi-a placut foarte mult cum arata si in plus imi convine si pretul (potrivit pt mine) . As avea un minus la design-ul bordului, adica acea parte din plastic din bord care se poate configura(din cate am inteles) in culoarea exterioara a masinii … eu m-am gandit sa folosesc un autocolant auto3D pt a modifica bucatica aceea de bord…
    Pe de alta parte, n-as vrea sa fiu carcotas dar tot uitandu-ma la masina am observat ca tabla e foarte subtire si imi cam fac griji de pe acuma din cauza ruginei daca va aparea pe parcurs, daca achizitionez aceasta masina… Practic tabla este ceea ce ma face sa EZIT in achizitionarea acestui Suziki Vitara S, altfel consider ca este excelent din celelalte pcte de vedere. Credeti ca se poate, stiu eu, antifona sau trata cu ceva tabla, de noua, abia cumparata masina de la Suzuki, pentru a preintampina eventualele puncte de aparitie a ruginei in urmatorii ani?? Stiu ca pe vremuri la Dacii se folosea si ulei ars la praguri…. Poate ca montarea unui scut sub masina va proteja mai bine tot compartimentul motor, ma refer mai ales la componentele caroseriei (tabla pe interior de la aripi) etc??
    In alta ordine de idei as prefera mai mult motorizarea pe benzina deoarece io ma stiu ca fac mai putin de 15-20mii km pe an si din cate am inteles motoarele pe motorina(romaneasca) dau defecte importante daca sunt exploatate mai putin … Stiu ca un motoarele diesel consuma in general mai putin decat cele pe benzina sau ca au un cost de achizitie mai mare dar vreau sa stiu mai ales care sunt defectele care pot aparea la motoarele diesel (chiar daca sunt de generatie mai noua) daca nu le pui la treaba mai mult de 15-20mii km pe an…

    • turatiimaster says:

      Nu apar defecte la diesel daca rulezi mai putin, singura problema e daca merita sau nu diesel prin prisma diferentei de pret fata de benzina (consum, pret, impozite, service, etc).

  12. OM says:

    Am facut azi test cu Vitara S 1.4 manuala si automata. Eu unul cred ca zgomotul la rulare la 130k/ora este foarte mare mai ales pe locurile din spate (un huruit groaznic supune sotia care a calatorit in spate). In rest masina pare absolut ok, dar trebuie sa-l ascultam pe cel care merge pe mai multe masini pentru ca una este sa fi condus inainte o masina de clasa inferioara si alta este sa fi condus inainte o masina de clasa superioara. Diferentele se simt cu totul altfel.
    O intrebare din partea mea ar fi daca se stie ca ar fi raportate mai multe defectiuni la cutia de viteze automata. Din cate am auzit, desi este vorba de un producator japonez de traditie, ar fi ceva probleme de fiabilitate in timp. Am inteles ca aceasta cutie autmata este montata si pe Opel Astra K si ar fi unele probleme de fiabilitate. Daca stie cineva de aceste probleme poate ar fi bine sa ne spuna din experienta lui.

    • turatiimaster says:

      Asta cu zgomotul, depinde de asteptarile fiecaruia, mie nu mi s-a parut asa de rea la zgomot, dar vorbesc din perspectiva soferului. Defectiuni au fost la cutia automata si nu numai la Suzuki, depinde si de noroc, atata timp cat masina e in garantie, nu sunt probleme, daca nu se strica in perioada de garantie, se strica mai greu ulterior, daca este intretinuta corect.

  13. Alex says:

    Salut,

    Ai apucat sa pui mana pe noul SX4 S-cross? Ceva pareri? Asociat cu motorul 1.4T si cutia automata mi se pare un best buy, chiar daca la calitatea materialelor si la lista dotarilor este in urma lui Qasqhai, de exemplu.

    Merci,
    Alex

    • kim_vl says:

      Ca posesor de Qashqai n-as putea spune ca SX4 este in urma lui Qashqai in privinta dotarilor.

  14. Cornel says:

    Buna ziua,

    Va deranjez cu rugamintea de a-mi recomanda o masina de familie care sa se incadreze intr-un buget de 16-17 mii de euro. Ce recomandati intre un Suzuki Vitara, Toyota Corolla si Opel Astra? Multumesc frumos.

    • turatiimaster says:

      Vitara e un best buy in momentul de fata. Faceti un drive test si cu Astra si Corolla si o sa stiti singur raspunsul, in functie de nevoile pe care le aveti de la o masina. Personal, pe o caroserie tip sedan as lua Civic-ul sedan, e la megaoferta (daca mai e).

  15. Liviu says:

    Salut la toata lumea. Va rog o parere despre motorul de 1,4 de pe vitara, fiabilitate tot ce tine de calitate. Ma tenteaza pe viitor vitara 1.4 turbo- Va multumesc-

  16. Cristi says:

    Buna ziua,
    Am urmarit postarile de mai sus, dar si cele de la alte review-ri de pe site, in speranta ca imi voi face o idee despre ce motorizare sa aleg pentru noua masina: diesel sau benzina. Chiar daca exista riscul ca raspunsul sa fi fost postat pe undeva sau sa va repetati, am sa imi expun totusi mai jos datele de la care pornesc in alegerea mea.
    Ceva istorie nu strica asa ca am sa va povestesc.
    De trei ani am inceput sa imi petrec vacantele in Turcia sau Grecia. Cum eu am un Renault Kangoo 4×4 1.6l 16 valve, benzinar foarte gurmand, pentru reducerea cheltuielilor cu combustibilul, in primul an am imprumutat un Duster 4×4 1.5 dci, in al doilea an am mers inghesuit ( 4persoane cu bagaje) intr-un Hyundai i30 1.6 crdi iar anul acesta, din lipsa de alternativa, am mers cu Kangoo-ul. Acest lucru a dus la cheltuieli foarte mari cu benzina deoarece Kangoo-ul meu consuma un mixt extraurban de 10 litri. Aici intra, cumulat, drumuri pe: autostrada, drum national, urcat si coborit pe serpentine, localitati in aceeasi deplasare. In oras este si mai rau, ultima masuratoare aratand un 15litri/100km (45litri pusi si mers exact 300km).
    In acest fel mi-am pus problema inlocuirii Kangoo-ului cu o noua masina, alegerea urmand a avea la baza urmatoarele considerente:
    – cutie automata obligatoriu (cerere sotie!)
    – consum mixt mic la drum lung extraurban, cu toate tipurile de drumuri (mai ales pe autostrada la 130-140km/h)
    – consum decent in oras
    – resurse sporite pentru depasiri cu masina incarcata maxim
    – portbagaj peste 350litri (as zice VDA) pana in 450litri cu o compensare volum cu o cutie de bagaje pe plafon (lucru care duce la crestere consum)
    – posibilitate de iesire, ocazionala, in off road usor
    Voi folosi masina in urmatoarele scopuri:
    – folosire urbana moderata, 3-4 zile pe saptamana dar dintr-o parte in alta a Bucurestiului
    – deplasare anuala de vre-o patru ori cel putin, dus intors, pe traseul Bucuresti – Brasov cu masina plina rau
    – deplasare anuala pe traseu lung, Turcia, Grecia (isula Evia, spre Atena) cu masina plina
    – deplasare prin tara cu iesiri pe drumuri de tara, nu mult, dar posibil, atat vara cat si iarna pe zapada (Straja, Covasna etc)
    Si tot istorie: cu Kangoo-ul am facut in zece ani 66000 de kilometri ceea ce inseamna undeva la 6000-7000 kilometrii pe an, cu varfuri mai ales vara.
    Am citit ca pentru diesel ar trebui sa merg peste 15000km pe an, chia 20000-30000 din alte surse, dar nu plec de la ideea de a recupera banii in plus de la achizitie. Deasemenea, am inteles ca mentenanta la diesel este mai mare fata de benzina, dar pana la urma totul se compenseaza: benzina consuma mai mult, dar revizia este mai mica iar dieselul consuma mai putin, dar revizia este mai scumpa. Inteleg deasemenea ca piesele la diesel sunt mai scumpe in caz de defectiune, dar pana la urma toate masinile se strica, fie benzina, fie diesel iar in Kangoo am bagat o gramada de bani in afara reviziilor chiar daca l-am dus periodic la revizii. Totul este sa accepti ca masina se mai poate strica si apoi sa ai resurse sa o mai si repari. Oricum, toate aceste considerente economice palesc cand ma gandesc la viteza cu care se golea rezervorul de 60 litrii al Kangoo-ul la o viteza de 130-140km/h pe autostrada.
    Ce m-ar putea speria mai rau ar fi tendinta de eliminare a diesel-ului din orase sau cel putin incercarile de limitare a numarului de astfel de masini prin masuri diverse, impozite mai mari de exemplu si preturi ridicate la motorina, dar in lipsa unor informatii sigure, ca orizont de timp, nici acest lucru nu ma poate ajuta in alegerea mea.
    Tinand seama de cele de mai sus va rog sa imi dati un sfat: diesel sau benzina?
    Am postat pe acest review deoarece, evident, tind catre suzuki 4×4 automat, Vitara benzina sau diesel, dar si Sx4 1.4 benzina (aici nu exista review).
    Va multumesc pentru eventuala rabdare de a citi acest mesaj si pentru un posibil raspuns care sa imi permita sa fac o alegere inteleapta.

    • turatiimaster says:

      Benzina, fara discutie. Un calcul elementar arata ca in 10 ani, diferenta de pret diesel/benzina plus reviziile, nu se amortizeaza la numarul asta de km. Plus considerentele legate de viitorul incert al masinilor cu motor diesel. Diesel e o solutie superba pentru cei care mananca multi km anual, 20-30 000.

      • Cristi says:

        Multumesc pentru raspuns.
        Singurul motiv care ma indeamna catre benzina este cel legat de incertitudinea legata de motorizarile diesel, altfel sunt gata sa imi asum faptul ca nu voi amortiza in timp diesel-ul. Pentru mine cel mai important era consumul in cazul deplasarilor lungi plus cutia automata. Din review nu imi dau seama daca motorizarea de 1.4litri de pe Vitara S sau Sx4 este suficient de economica la drumul extraurban lung, mai ales pe autostrada la un regim de viteza de 130km/h cu varf de 150-160km/h. Nu sunt un vitezoman, dar uneori ajuta. Ce arata la 130km/h, in review, undeva la 8l/100km, ma duce cu gandul la un 9-10l/100km pentru 150-160km/h. Usor cam mult as zice. Si asa cum ati spus, cine se impaca cu un astfel de consum…

        • turatiimaster says:

          La 150-160 km/h si dieselul consuma, nu va imaginati ca sta la 6 la suta consumul la vitezele astea. Diferenta reala intre benzina si diesel e undeva in zona de 2-3l la suta de km. Va puteti face singur calculele, daca merita diesel sau nu. Stiu exact dilema, si eu vreau sa iau un Sportage acum, sunt fan diesel, prefer stilul de conducere al unui diesel automat (cu convertizor de cuplu), insa in dilema 1.6 benzina turbo 7DCT vs diesel 2l automat. la Sportage, calculele sunt nemiloase, la 10-15 000 anual, cat fac eu cu masina personala, matematic iese benzina, oricat de mult ma amagesc. Incercati pe Vitara rationamentul si matematica, o sa intelegeti exact ce zic.

          • Victor says:

            Cred ca a inceput sa mai scada consumul la 1.6 tgdi. Ieri am facut vreo 160 km extraurban pe seara, drum relativ liber, mers relaxant 90-100, nu am depasit 110, dar nici nu am stat ultimul in coloana. Consum final: 6.7….nu mi a venit sa cred 🙂 10500 km

            • turatiimaster says:

              Vesti bune, ma tot gandesc. Probleme ceva pana acum cu cutia? Ai simtit vreo chestie in neregula?

              • Victor says:

                Merge super ok cutia, nu am probleme. Uneori, rar, cand schimba din 1 in 2 se simte o usoara smucire ca si cum ar da drumul la ambreiaj prea repede, dar asta mai mult cand e rece motorul si asa cum am spus, o data la cateva zile. Si iar la fel, uneori cand treci din D in R, se simte o oarecare ezitare pana cupleaza marsarierul, 0.5 secunde. Dar cred ca e normal pt automate si implicit pt dublu ambreiaj. In rest e foarte ok cutia, la coborari stie si coasting, daca atingi frana retrogradeaza, etc, deci eu ma declar multumit. Si a mea nu face obiectul rechemarii pt problemele capotei

          • Cristi says:

            Da, aveti dreptate in privinta vitezei si a consumului.
            Din curiozitate, cum vi s-a parut directia modelului din review?
            Va intreb deorece am testat sambata, cam scurt ce-i drept, doua modele Suzuki: Sx4 allgrip AT 1.4l boosterjet si Vitara allgrip 6TCSS (parca) 1.6l diesel. Mie mi-a placut directia de pe Vitara deoarece era mai ferma, pe cand cea de pe Sx4 era mult prea sensibila. Oare directia este legata de motorizare sau de model? Este posibil sa mai ajung la un test pentru Vitara pe benzina, dar v-a mai trece ceva timp.
            Din punctul dumneavoastra, pentru ca le-ati testat pe amandoua, ce ati prefera: Vitara cu noul 1.4l boosterjet sau Vitara cu vechiul 1.6l, ambele benzina si automate amandoua?
            Multumesc,

  17. Stefan says:

    Salut Robert,
    mentionezi mai sus ca “motorizarea 1.4 Opel consuma mult iar Mokka e o masina grea, arata bine intr-adevar, si la interior si la exterior, insa Vitara mi se pare o optiune mai buna si mai economica”, iar la Astra K http://www.turatii.ro/2016/06/19/opel-astra-k-1-4l-turbo-innovation/ , aduci aprecieri laudative (consum mic, silentios, etc.) motorului 1.4 turbo de la Opel. Nu este vorba despre acelasi motor si la Astra si la Mokka ?.

    • turatiimaster says:

      Nu, motorul de pe Mokka e cel vechi, de 140 cp si consumul mai mare, am făcut filme cu el pe Meriva. Cel de pe Astra e nou si mai reușit.

  18. Bogdan says:

    Mulțumesc frumos pentru sfat

  19. Bogdan says:

    Sincer, nu am întrebat și nici nu știam ca exista unul nou și unul vechi. Ulterior m-am uitat pe site și la SX-4 la 23.300 e modelul nou, 1,4 turbo, automat, Allgrip, varianta Luxus.

  20. Bogdan says:

    Si o a doua intrebare… am discutat la telefon cu un agent de la o reprezentanta suzuki (asta pentru ca reprezentanta din orasul meu este recunoscuta pentru neseriozitate si multe tepe date) si mi-au spus ca imi pot oferi Vitara S automata cu cotiera si vopsea metalizata inclusa in pret la 21.300 tva inclus dar recomanda mai degraba SX 4 cu aceleasi dotari la 23.300 (probabil 1,6 automata) si m-au bagat putin in ceata. Ideea lor este ca e practic aceeasi masina dar mai spatioasa. Parerea dumneavostra care este? Eu oscilam intre Vitara S si Vitara 1,6 Spirit, ambele automate, 4×4 etc

    • turatiimaster says:

      Ce SX-4 va ofereau la 23 300, modelul nou, 2017, sau cel de pana acum, ca e o mica mare diferenta? Daca e modelul vechi, nu merita, mai bine Vitara. Modelul nou abia a venit in Romania, nu l-am condus inca.

  21. Bogdan says:

    Salutare
    Cred ca mi-a scapat mie, dar cat a costat la final acest model? Cu toate optionalele, cotiera, jante table, cauciucuri, scuturi etc

    Multumesc

  22. Liviu says:

    Salut la toata lumea. O rugaminte. cum se comporta vitara 1,6 benzina in panta ?

  23. Costica says:

    Neamtul asta pune cateva accesorii pe masina si mi-a placut in mod deosebit bara cromata din fata (eu stiu pe cineva care a luat un caine si a ajuns cu masina lui noua de 3 luni in copac) si linia cromata de la baza geamurilor. Ati vazut pe undeva , caci pe Aliexpress/Ebay am gasit numai din celelalte…
    https://www.youtube.com/watch?v=o4J0fNkvW4c&ab_channel=HamamatsuInc

  24. Costica says:

    O intrebare pentru posesori: in descriere apare ca are senzori de parcare fata dar pe bara nu i-am vazut. Sau nu m-am uitat unde si cum trebuie?

  25. Mihai says:

    Vitara S MT – 650 km din care cca 550 extraurban
    Consum mediu 5,2% , modul sport este impresionant, te baga in scaun efectiv.
    RBS nota 10 setat la distanta cea mai îndepărtată de cel din fata!
    Atenționarea de accident însa m-a panicat, nu m-am așteptat sa fac asa urat si tare.
    Continuarea zilele viitoare!

    • Costica says:

      S-o stapanesti sanatos. Am comandat si eu una, a mea e pe vapor – nu sunt in tara . Drept sa va spun vroiam neaparat o masina 4×4 sa nu ma doara capul vreo 10 ani pe unde as avea chef sa umblu asa cum am patit-o cu actuala, Vitara si Suzuki au un nume iar puterea motorului a fost decisiva. Intre Peugeot 2008 si Nissan Qashqai am ales Vitara S pentru 4×4 si multiplele dotari care la concurenta ridica pretul foarte mult. Si inca ceva: nu stiu cum simtiti voi dar eu chiar nu vreau sa conduc o masina comuna. Vitara este exclusivista pentru ca multi habar nu au ce o face diferita si cand conteaza acesta…
      Cant despre articol si prezentarea video, cred ca le-am citit/vizionat de vreo 3 ori complet si o sa ma mai uit dupa amanunte cand o sa imi vina masina, sfarsitul lunii sau in August…Bravo domnule Adam si multumim posesorului masinii pentru ajutor!

      • Mihai says:

        Multumesc, de-abia astept sa vina concediul sa fac cat mai multi km.
        Sa o stapanesti sanatos asemenea, este manuala sau automata?
        Si da, are senzori si pe fata.

        • Costica says:

          Este automata, am considerat ca mi-ajunge cu “mestecatul mamaligii” cand sunt la volan. Am avut ocazia sa merg foarte mult cu electrocarul cand eram copil si sa am o automata de serviciu asa ca eu sunt fan automata de multi ani. O sa imi ia 5 minute sa ma acomodez cumva sa nu mai am mana pe schimbator tot timpul…Eu concediu anul asta nu mai am dar fac planuri pentur la anul…

  26. Mihai says:

    Salutare. Am intrat de ieri in posesia unei Vitara S, allgrip , n-am mai avut răbdare șa vina weekend-ul si am condus-o vreo 200 km.
    Masina este bestiala, se mișcă superb, mai ales în modul sport, iar RBS ul face toți banii, în toate cele 3 variante pe care le poți seta (ref distanta de frânare).
    Practic, dacă nu mergi ca nebunul cu ea, nu vei mai avea șansa să lovești din spate . Radarul și-a facut treaba foarte bine, frânând la un moment dat aproape brusc (aveam o mașină în fața care a frânat brusc întrucât s-a trezit cu limitatoare de viteza din metal) si m-a avertizat si sonor.
    Poziția la volan este ok,, vizibilitatea foarte buna, navigația la fel. Ce mi-a mai plăcut este faptul că am setat o adresă din Grecia și în 3 secunde a calculat traseul. Nu mi s-a părut zgomotoasa,. Am testat pilotul automat, limitatorul de viteza, sistemul start stop care nu intrase în oraș și mă gândeam că ar fi defect, m-am jucat puțin cu computerul de bord si cam atât .
    Trebuie să citesc cartea care are câteva sute de pagini, asta îmi cam displace, însă este necesar. O voi scoate si zilele viitoare la plimbare si voi mai scrie.
    PS Ii mulțumesc lui Robert pentru ceea ce face si in special cum o face. M-a ajutat să aleg mașină și șimt ca n-am gresit

  27. Nicolae says:

    Oscilez intre Civic sedan si Corolla, amandoua sunt cu motoare aspirate, fiabile, dar nu sunt inca lamurit care motor ar fi mai ok pentru un rulaj intre 12.000 si 15.000 cu aproximatie 50 % urban si 50 % extraurban. Corolla se vinde mai bine si are o retea de service mai bine pusa la punct. Civic sedan este la lichidare de stoc, dar si la Corolla se pare ca urmeaza un facelift. Nu cunosc consumul real al celor doua masini si nici comportamentul rutier, respectiv tinuta de drum si confortul la drumuri lungi (concedii, etc). Un sfat bun este oricand binevenit si mai ales din partea cunoscatorilor.

    • turatiimaster says:

      Nu gresesti cu niciuna, ambele sunt excelente, ia-o pe cea care iti place mai mult. Daca vrei automata, ia Civic.

  28. Nicolae says:

    Buna ziua,
    imi puteti recomanda un sedan din clasa compacta (non premium) dintre Octavia, Jetta, Corolla, Civic sedan, Mazda3, Astra, Fluence, etc. As dori o masina confortabila, fiabila, daca este posibil sa fie si economica pentru un rulaj anual sub 15000 de km.

    • turatiimaster says:

      Civic Sedan are un pret bun acum, la fel si Astra, si Corolla e o masina interesanta, nu stiu ce sa zic, parca Civic, prin prisma pretului foarte bun la ce ofera, de fiabilitate nu discutam, se stie ca e.

      • Mihai says:

        Este o versiune de echipare basic (Enjoy), masina este grea si consuma cca 12-13 in oras, stiu ca oficial spun ca este 9, insa realitatea este diferita. Am un prieten care si-a cumparat-o anul trecut si se plange de consum.
        Pretul ei fara Rabla este 11450 Eur, daca vrei o masina cu echipare ceva mai buna pretul ajunge pe la 13-14000.
        Razvan, banuiesc ca vinzi Opel, ne poti pune aici si preturile pentru urmatoarele versiuni de echipare?

        • Razvan says:

          Nu vand opel, nici nu am aceasta marca, nu sunt fan al ei insa mi s-a parut interesanta oferta, cred ca e undeva la pret de Logan 0.9 tce Laureat. Exclusiv in Bucuresti orice compacta, benzina de peste 100 cp va consuma 12-13, honda civic 1.8 sigur. Poate doar un 1.0 sau 1.2 turbo sa consume un pic mai putin dar acolo sunt alte costuri de achizitie/intretinere nu mai vorbesc la diesel. La un rulaj de sub 15000 pe an, cum spunea Nicolae, eu as merge pe benzina aspirat chiar cu un consum un pic mai mare in urban.

      • Mihai says:

        Si inca ceva: Opel are preturile de lista foarte, foarte mari, insa nicio masina nu se vinde la acele preturi.
        Iti fac oferte de genul discount 30% si automat ti se pare ca faci o afacere. Oferta postata de Razvan pare a fi extraordinara, pentru ca pretul de lista al masinii este de 15410 EUR.

  29. Marian says:

    aliexpress, ebay

  30. cristi says:

    Buna ziua,ce ziceti de o instalatie gpl pe un astfel de vehicul?eu am un corsa pe gpl si cutie automata si e bestiala ca si costuri de exploatare..este sub (ca si costuri cu combustibilul) un peugeot 308 hdi pe care il mai detinem..drept e ca performantele autovehiculului pe gpl sint inferioare propulsiei pe benzina,dar economia nu se compara..imi puteti spune ,daca ati facut vreun test drive cu gpl instalat ,nu musai pe suzuki,ci pe un suv in general?multumesc

    • turatiimaster says:

      Nu am condus nimic cu GPL pe SUV, oricum stiu o gramada de posesori de SUV, inclusiv Porsche, cu GPL, nu par sa fie nemultumiti.

  31. Virgil says:

    Ma intereseaza o masina de familie pe care s-o folosesc in majoritatea timpului in oras dar si in concedii, mare si munte (pana in 15.000 km/an); bugetul este 17-18.000E (TVA inclus); nu stiu din ce sentiment m-am oprit asupra marcilor japoneze, varianta benzina:
    – SUZUKI Vitara S, 1.4 l cu tractiune integrala (aici am inteles ca 4×4 nu se reduce numai la urcat munitii ci la mai multa siguranta, mai mult dinamism si chiar confort);
    – TOYOTA Corolla, Luna, 1,6 l
    – HONDA Civic, ES, 1,8 l
    – MAZDA 3 Challenge, 2 l
    Stiu ca Vitara este din alta clasa dar poate fi incadrata usor in categoria “masini pentru famili”; toate au preturi asemanatoare si avind in vedere ce am vazut aici pe site si tinind cont ca ai testat toate modelele consider ca esti persoana cea mai potrivita care sa vina cu o parere;
    Multumesc mult

    • turatiimaster says:

      La banii astia as lua Vitara integrala, o sa apara curand si filmele cu varianta 1.4 turbo cu cutie manuala.

      • virgil says:

        Multumesc mult pentru amabilitate;
        Inca am dubii sa ma hotarasc intre Civic (16.700 E) si Vitara (18.800 E); la Civic vad in pret foaaaarte atractiv dar si putin “suspect” , in sensul ca parca vor sa scape de ele….

        • turatiimaster says:

          Ai nevoie de 4×4, ia Vitara, nu ai nevoie de 4×4 si automata, atunci Civic, pretul n-are nimic, vanzarile merg slab si le ajusteaza pretul ca sa vanda.

          • virgil says:

            M-am decis pentru Vitara 4×4 benzina, insa nu stiu ce sa aleg intre 1,6l cu AT si 1,4 cutie manuala (preturi asemanatoare); din pacate la drive nu au avut cutie automata; Multumesc

            • turatiimaster says:

              In 2 zile vine si testul cu 1.4 si transmisia manuala. Alege ce ai nevoie, mergi mult in oras, o sa iubesti cutia automata.

  32. Aaron says:

    Victor, ce zici de Honda CRV?

  33. misu says:

    Salut. Caut un crossover (sau cum se mai numesc masinile astea acum 🙂 ) cu motor benzina turbo, AT si 4X4 in jur de 22.000 euro. Nu am gasit decat doua modele: VitaraS(21.600 Euro) si 500X 170CP (pret oferta 23.587 euro-f posibil sa se poate negocia mai mult). Preturile sunt asemanatoare avind in vedere faprul ca la vitara as vrea scuturi metalice si cotiera ca optionale iar la fiat se mai poate negocia.Voi face drive-test cu ambele mai mult pentru a vedea cum trage motorul+cutia si care imi place mai mult la interior, mai mult neputind sa-mi dau seama la un drivetest de 30 de minute.
    Tu pe care ai recomanda-o dintre cele 2, Robert?
    Multumesc

    • turatiimaster says:

      Cu 500 nu am mers inca, probabil o sa il iau in lunile urmatoare, am mers cu Jeep Renegade si mi-a placut foarte mult (era cel full, cu reductor, diesel), ce pot sa zic, vezi care iti place dupa drive test, Vitara S e ok, insa Fiat-ul posibil sa fie mai bine finisat, la Renegade (aceeasi platforma de Fiat 500x am fost destul de impresionat de interior). Vezi ce impresie iti lasa si pe urma mai vorbim.

  34. Mihai says:

    Problema initiala cu cutia de viteze a fost rezolvata insa au aparut frustrarile legate de trecerea de o limuzina premium (A6) la o compacta de volum.

    • kim_vl says:

      Inseamna ca domnul in loc sa compare mere rosii cu mere verzi sau pere galbene cu pere verzi compara mere cu pere. Nu prea isi au loc comparatiile intre clase diferite (de exemplu limuzina premium cu crossover de volum); poate, sa zicem, poti face comparatie in cadrul aceluiasi segment (de exemplu limuzina premium cu SUV premium). Adica, mai exact, eu cred ca e corect sa compari limuzina Audi cu limuzina Mercedes sau BMW sau crossover Vitara cu crossover Captur sau Juke. La comparatii incrucisate nu vad rostul, nu obtii nimic, intotdeauna vei avea niste frustrari: ca limuzina premium are materiale si asamblari mai bune, ca se aseaza mai bine pe sosea, ca e mai confortabila sau ca SUV-ul iti permite sa mai mergi si pe un drum de munte, sau ca te scoate dintr-o zapada sau ca nu lovesti bordurile s.a.m.d.

  35. Mihai says:

    Uitandu-ma la filmulet realizez ca persoana care a furnizat masina asta pentru test este acum un dusman declarat al marcii prin prisma scurtei experiente de utilizare 🙂

    • kim_vl says:

      Cum asa ? Pai pana la urma nu s-a rezolvat problema ? Fii mai explicit daca tot ai lansat stirea.

  36. ionut says:

    A facut cineva test cu vitara s? (eu am avut ocazia sa conduc doar vitara passion 1,6 manuala, insa reprez de vanzari mi-a povestit de “vitara s” ca despre o masina a visurilor) ….. prin urmare sunt indecis …. mi-e teama de noua motorizare 1,4 boosterjet, insa in hartii suna super bine – cuplu de la 1500-4400 rotatii de 2200N/m??? (se poate asa ceva, sau e doar marketing?)

    • turatiimaster says:

      Eu am facut test cu Vitara S, te uiti la el acum :)))). De mers merge bine. O sa vina si testul cu 1.4 BJ varianta cu transmisie manuala.

    • M says:

      220 N*m…

      • ionut says:

        da, corect! ce stiti oare despre acest motor?

        • Vlad says:

          am facut 2 teste cu motorizarea 1.4 de la vitara si am fost foarte multumit de felul in care se misca masina. ce nu mi-a placut: usile care la orice model se inchid foarte greu, cutia de viteze rigida, interiorul modest si faptul ca dupa 30 de km test de autostrada cand am revenit in ors sistemul start/ stop nu a intrat niciodata. mi s-a spus ca masina trebuie sa mai ruleze un pic….asta inseamna ca la drumuri de 5-6 km prin oras nu va intra niciodata? mokka la aceeasi motorizare cu nivel cosmo adica maxim de echipare este cu 2000 mai ieftin…

  37. Vlad says:

    Despre opel Mokka nici o părere? Mai ales ca are aceeași motorizare de 1.4 ca vitara. Eu le-am testat pe amândouă și sunt puțin dezorientat.

    • turatiimaster says:

      Motorizarea 1.4 Opel consuma mult iar Mokka e o masina grea, arata bine intr-adevar, si la interior si la exterior, insa Vitara mi se pare o optiune mai buna si mai economica.

      • Vlad says:

        Mulțumesc mult. am testat ambele modele pe același traseu și mi s-a părut vitara și mai silențiiasă și mai dinamicaa aceeași motorizare de 1.4. Din păcate și cu măcar 2000 de euro mai scumpa. Este peste vitara la finisaje dar și mult mai mica. Nu știu dacă intretinerea unei vitara presupune costuri mai mari în timp. Și încă o întrebare legata de motor. 1.4 de pe s este tehnologie suzuki sau preluare de la.Fiat ? Mulțumesc

        • turatiimaster says:

          Motorul e Suzuki, nu e de Fiat, costurile de intretinere sunt decente la Suzuki.

  38. Victor says:

    Imi puteti recomanda o masina compacta (pana in 4500mm lungime) pe benzina, AWD (cu posibilitate de lock) si cutie automata, la un buget de pana in aproximativ 30.000EUR?

    Pana acum am remarcat:
    Subaru XV 2.0 CVT
    Kia Sportage 2016 1.6 T-GDi 7DCT 4WD
    Suzuki Vitara S 1.4 Allgrip AT

    Cele de mai sus sunt probabil in clase usor diferite, dar ma intereseaza o masina “solida”, fiabila, cu materiale ceva mai de calitate, care sa ma scoata din zapezile orasului (foarte putin off-road, cam 15-20.000 km anual), cu un consum pana la 10% urban, intretinere nu foarte scumpa.

    Am mai vazut:
    Hyundai Tucson 1.6l T-GDi 7DCT 4WD – mai scumpa si consum declarat mai mare decat la Kia Sportage
    Skoda Yeti 4×4 1.4 TSI DSG – un setup foarte bun insa nu ma atrage design-ul de utilitara
    La alte marci ceva mai compacte (VW Tiguan, Nissan Qashqai) nu am vazut modele pe benzina + AWD + AT.

    Va multumesc, mult succes in continuare!

    • turatiimaster says:

      Sportage sau Vitara. Subaru e slab reprezentat la noi, service scump si preturi destul de mari.

    • Mihai says:

      Sportage si Tucson au ambele 9.2 urban declarat pe acea motorizare 1.6 T-GDI 7DCT, nu stiu unde ai vazut diferit.
      Ar fi greu sa aiba diferit fiind aceeasi masina: greutate, portbagaj, motorizare, etc

    • Mihai says:

      mai ai ca varianta CX-5 2.0i 165 CP cu AT sau noul toyota RAV-4 cu 2.0 benzina sau hibrid (probabil idealul la mers in oras, desi mai scump)

  39. Cosmin says:

    Australienii zic ca e tot Aisin cu convertor de cuplu:
    http://www.wheelsmag.com.au/reviews/1509/2015-suzuki-vitara-review/

    Deci va fi 1.6 Passion 2WD AT!

    Gata, merg la reprezentanta 😀

  40. Cosmin says:

    Stie cineva ce cutie automata are Vitara 1.6 benzina? E cumva tot Aisin?
    Dintre Allgrip si AT ce ati alege daca ar trebui sa alegeti doar una?

  41. Catalin says:

    Motorul 1.6 benzina de la Suzuki este foarte bine vazut de catre ADAC si DEKRA Germania, ce apreciaza acest motor ca fiind printre cele mai fiabile din lume. Acesta ar fi si alegerea mea pentru Vitara sau S-Cross.
    In S-Cross este mai mult spatiu la nivelul picioarelor pentru ocupantii banchetei din spate, decat in Vitara. M-am suit recent in ambele modele. Diferenta intre garzile la sol este de 1,5 centimetri mai putin la S-Cross fata de Vitara. Depinde ce-si doreste fiecare de la aceste doua modele.
    S-Cross pare sa fie mai bun la drumuri lungi, pare mai stabil si un test spune ca se conduce cam cum se conduce si un automobil din clasa compacta. Vitara imi place mult cum se prezinta si cred ca ofera destul de mult pentru pretul cerut. Momentan S-Cross are pret promotional de 12.400 euro, Vitara porneste de la 13.650 euro. Bravo lor, S-Cross este la pret de model de clasa B sau C, oferind insa ceva mai mult decat acestea, prin garda la sol ceva mai buna, spatiu interior si motorizarea 1.6 benzina apreciata, cu fiabilitate dovedita in timp.

  42. Robert says:

    Salutare !
    Ma tenteaza modelul Vitara 1.6 DDIS Allgrip 6TCSS, deci diesel, automat, 4×4. Ar fi o alegere buna ? M-am uitat si la concurenta … Renault, Nissan, Dacia dar nu prea au aceasta combinatie. Poate cei de la Hyundai cu noul Tucson, dar pretul sare peste 35k.

    • turatiimaster says:

      Depinde, eu nu am condus, inteleg ca o sa vina masini de test pe configuratia asta si 1.4 Boosterjet manual, deci probabil le vom filma si noi, in viitorul apropiat. E o combinatie decenta, avand insa riscul inerent unei solutii noi, legat de fiabilitate.

    • Mihai says:

      Vitara nu e in clasa cu Tucson…
      Tucson rivalizeaza cu CX-5, Kuga, Tiguan (toate au diesel + cutie automata), tot in zona asta dar un pic mai mari sunt si CR-V si RAV4, dar si X-trail.
      Vitara rivalizeaza cu Jeep Renegade, Duster si in anumite circumstante cu Juke, Captur, Mokka, etc, din toate, doar pe Renegade si Vitara gasesti diesel + automata.
      O zona de nisa e reprezentata de Kadjar si Qashqai, dar niciuna din cele 2 nu au automata cu 4×4.
      O alta zona de nisa in partea de crossovere unde gasesti automata diesel cu 4×4 sunt seat leon x-perience, scoda octavia scout sau golf alltrack (o marie cu alta palarie).

  43. Marian says:

    da stiu ca i-ai certat rau de tot 🙂
    de maine sigur schimba grila si motoarele…

  44. Paul says:

    De ce au stricat aspectul simplist si de efect al vechii grile a mastii fata?

    Lamelele de plastic orizontale mi se pareau cool, spuneau: sunt o masina corecta, simpla, de efect si in acelasi timp cool.

    Plus se vedea mai proeminent si mai lizibil S-ul Suzuki. S-ul asta mi se pare unul din cele mai cool embleme din toata industria. Mentionez ca nu-s fan Suzuki in mod special.

    Plus am ceva cu Suzuki, Honda si Toyota. Pai cum ma, Mazda poate cu Skyactiv si voi bagati turbo pe benzinare? O zic cu strangere de inima ca fan de japoneze: rusinica, treceti la treaba si scoateti tubinele afara, si mai ales pt Toyota, pai nu puteati introduce un motor electric in loc de turbo?. O bila mare neagra pt toti trei. Asa de la mine.

  45. teo says:

    Foarte bună și echilibrată prezentarea, ca de altfel și la celelalte modele prezentate. O mașină care pe mine personal m a convins, ramane doar motorizarea.
    Va doresc La mulți ani! și la cât mai multe prezentări.
    În acest an credeți ca avem șansa prezentarii motorizarii 1,6 benzina all grip echipată cu cutie automată?

    • turatiimaster says:

      Posibil, daca gasesc masina.

      • Razvan says:

        Ma intereseaza versiunea pe benzina 1.6 2WD, AT, Passion, pret de lista 16700 Euro. O vad ca pe o alternativa bine echipata si fiabila la o compacta, plus ca sotia iubeste garda la sol mai inalta. Nu as avea nevoie de 4×4 decat in cateva zile de iarna prin Bucuresti, asa ca nu il consider o necesitate.
        Cat crezi ca ar consuma cu aproximatie in traficul din Bucuresti, la un mers normal spre dinamic? Pot lua de bune cifrele de consum din testul tau cu 1.6 4WD avand in vedere ca eu as lua 2WD dar AT? Intr-un fel ar compensa lipsa transmisiei intgrale cu cutia automata.
        Cutia e acelasi Aisin de pe Vitara S, am vazut in acel review ca ti-a placut cum schimba?
        Stii sa existe la Autonet sau alt dealer un 1.6 AT, 2WD sau chiar si 4WD sa-mi fac o idee cum merge si cat consuma?
        Multumesc!

        • turatiimaster says:

          Nu stiu ce sa zic, n-am condus, nu am idee de consum, in principiu n-ar trebui sa fie mai mare decat la un 1.4 BJ AT ALLGRIP. Oricum, era bine sa fi condus inainte, sa iti faci o idee, dar nu stiu daca se gasesc masini de test, o sa intreb.

  46. Vlad says:

    Nu,nu! M-am exprimat eu gresit. Era vorba de un Vitara S. Nu stiam insa ca e chiar asta din test.

  47. Marian says:

    asta este masina la care s-a schimbat cutia automata la 96 km rulati. Acum are aproape 1700 si totul merge ok, iar “deranjul” a adus un bonus consistent de aproape 2000 euro asa ca pe ansamblu, eliminand nervii a “meritat suferinta”. De ce nu s-a schimbat maisina defecta?
    Sloganul “The way of S(ervice)” ar trebui sa spuna tot 🙂

    • Vlad says:

      Marian, ma bucur sa aud ca s-a rezolvat problema. Multe plimbări frumoase pe mai departe.
      Daca asta este masina in cauza (mai mult ca sigur asta e) inseamna ca astăzi ne-am întâlnit intamplator in zona comercială de la Băneasa si ne-am salutat.
      Ma amuza foarte mult reacțiile din trafic ale posesorilor de Suzuki Vitara (modelul asta nou) care imediat ce se zăresc, se si saluta fara ca de fapt sa se cunoască. Din august incoace e deja a treia sau a patra oară cand mi se întâmpla asta. Exact cum imi povestea tata ca se salutau trabantistii pe vremuri.

    • kim_vl says:

      A, e vorba chiar de masina din test. De la Vlad intelesesem ca e vorba de un 1.6 cu probleme.

  48. Vlad says:

    Felicitari si pentru acest foarte asteptat test!
    Recunosc ca eu il asteptam doar din curiozitate si nu pentru a ma ajuta in luarea unei decizii. Asa cum am mai povestit intr-un alt comentariu la primul test cu Suzuki Vitara, eu mi-am luat deja una gri (aceeasi culoare cu cea din acest test), motor 1.6 benzina, cutie manuala cu 5 rapoarte, echipare Spirit (optionale: cotiera & pachet urban).
    Suzuki Vitara S este o optiune interesanta,dar dupa parerea mea, nu chiar atat de avantajoasa.
    In primul rand motorul este o noutate la Suzuki, iar la noutati e bine sa nu te arunci chiar din prima pentru ca pot aparea hibe neintentionate care se corecteaza pe parcurs si e preferabil sa nu fi cobai. Nu spun ca asa o sa se intample cu acest motor de la Suzuki, dar cred ca precautia e utila. Multa tehnologie sofisticata poate uneori si in timp complica lucrurile.
    Al doilea aspect mult mai important si chiar cert este cel referitor la consum care este cu siguranta simtitor mai mare decat la motorul tot pe benzina,dar 1.6 aspirat. Cifrele oficiale sunt poate reale sau pe aproape,dar cu siguranta doar daca respecti cu exactitate toate indicatile de condus econimic ceea ce anuleaza placerea condusului unui astfel de exemplar si atunci la ce bun alegerea si cheltuiala suplimentara?
    Ducandu-ma sa-mi iau rotile de iarna de la un dealer Suzuki din Bucuresti (au avut o oferta convenabila si completa) si stand mai mult de vorba cu persoana de acolo pe care o cunosc, fiind client vechi Suzuki (acest Vitara este a treia masina Suzuki din 2008 incoace,dupa un SX4 si un Swift pe care inca il am) mi-a povestit despre succesul peste estimari pe care-l au cu Vitara,dar mi-a si aratat acolo in curte un Suzuki Vitara identic ca echipare si culoare cu a mea,dar cu cutie automata. Masina avea inca numere provizorii si din spusele interlocutorului meu doar vreo 300 sau 500 de km parcursi (nu mai retin),insa cutia automata nu functiona. Din cauza asta proprietarul adusese masina inapoi si se afla intr-un conflict cu cei din Ungaria care cu ajutorul service-ului de aici recunoscusera reclamatia clientului,dar insistau sa schimbe doar cutia de viteze si sa nu-i dea omului o alta masina identica, asa cum solicita el. N-am si alte informatii despre cazuri similare, pot sa cred ca omul chiar a avut ghinion, nu stiu cum s-a solutionat problema (daca cumva ajunge pe acest site, citeste povestea si se recunoaste poate ne povesteste mai multe), dar cert este faptul ca o cutie automata prezinta mai multe riscuri de defectiune fata de o cutie manuala.
    Nu in ultimul rand diferenta de pret pentru un Vitara S nu se justifica. Gasesti aceleasi dotari si pe varianta Spirit. Micile diferente intra la capitolul marketing.
    Concluzia mea este ca pentru o exploatare zilnica si preponderent urbana merita mai degraba un Suzuki Vitara Spirit cu motor 1.6 benzina cu cutie manuala cu 5 rapoarte sau cu un oarecare risc cu cutie automata cu 6 rapoarte decat un Suzuki Vitara S.
    Este doar parerea mea si nu vreau sa influentez pe nimeni. Va incurajez insa pe toti cei interesati sa alegeti masina asta pana la urma in echiparea care va convine cel mai mult si sigur nu o sa fiti dezamagiti.

  49. Ioan says:

    Multumim pentru drive testele pe care le faci pentru noi…echilibrate si cuprinzatoare.
    La multi ani! Un an nou cu realizarile pe care ti le doresti!

  50. kim_vl says:

    Eu sunt de parere ca Vitara este un best buy (in segment si nu numaI) ca rezultanta la ce ofera masina asta (motorizari, transmisii, cutii si dotari) in raport cu pretul.

  51. Mihai says:

    La multi ani echipei turatii.ro si multumiri pentru munca depusa!

    Voi achizitiona in curand o masina si 90% va fi o Vitara benzina manuala.
    Optiunile mele pe hartie sunt Vitara 1.6 Passion Allgrip MT (16700 Euro) sau Vitara S 1.4T Allgrip MT (20000 Euro).

    Intrebarea pentru Robert: acopera S-ul in opinia ta strict prin performantele dinamice vs consum diferenta de 3300 de Euro ca pret de achizitie? Nu ma dau neaparat in vant dupa optionalele ce vin in plus pe S iar faptul ca pe S nu e disponibila culoarea turcoaz e un minus pentru mine.
    Masina va fi una de familie si va fi folosita pentru drumuri zilnice intre zona de Vest a Bucurestiului si comunele limitrofe, A1/A2 din cand in cand catre rude si de cateva ori pe an trasee mai lungi pe DN-uri (o Grecie, chestii din astea).
    Daca sunt singur si ma grabesc, am o motocicleta la dispozitie.
    In plus vreau sa ma bazez pe aceasta masina pana in momentul in care trecerea la un sistem de propulsie alternativa la fi posibila in gama de pret de pana in 20.000 de euro.

    Multumesc si un an 2016 plin de succese!

    • turatiimaster says:

      Eu as lua 1.6 aspirat automat. Si nici macar n-am condus-o. Vitara S 1.4T la fel, doar automat. Nu cred ca merita diferenta de 3300 euro in plus. Viitorul va fi cu plus pentru transmisiile automate, si la revanzare.

      • Bar says:

        Dar daca in discuție ar intra si Suzuki S-Cross, ce ai alege?
        Vitara este produsă pe calapodul lui S-cross.
        Multumesc

        • turatiimaster says:

          As alege Vitara pentru siguranta activa superioara. Daca e problema de bani, atunci si S-Cross e o optiune buna.

  52. kim_vl says:

    La Multi Ani !
    O surpriza placuta a celor de la Suzuki, chiar din prima zi a anului nou: au ajustat preturile pe site cu noul TVA. Din ce am observat eu au rotunjit noile preturi fata de cat iesea din calcul, unele in plus (de exemplu la 1.4 AT cu 20 Euro), altele in minus (de exemplu la 1.6 diesel Spirit Allgrip cu 40 Euro).

    • Robert says:

      Surpriza mea a fost cand am observat ca inainte de 1 ianuarie (TVA 24%), pretul modelului Vitara 1.6 DDIS Luxus Allgrip 6TCSS a fost 23.700 Euro, iar dupa 1 ianuarie (cu TVA “scazut” la 20%), pretul este 23.750 Euro. Tipic romanesc.

  53. cosmin says:

    Ne-a placut si testul asta chiar daca a fost facut in conditii mai “speciale” 🙂 Si ca sa nu ma dezmint si eu de obiceiul celor care te urmaresc (vesnic “nemultumiti”) sigur ca te voi intreba cand si daca vei face si un test cu unul din modelele Fiat 500X. Nu de alta dar este singurul 4×4 din segment pe care nu-l avem bifat si eu cel putin sunt foarte curios ce parerea ai despre el mai ales ca mi se pare un concurent serios la titlul de “fashion icon” acordat Mazda pentru CX-3 . Mersi

    • turatiimaster says:

      Aparent sunt unele probleme si la Fiat/Jeep, nu ma intreba de ce.

    • kim_vl says:

      Ca tot suntem pe pagina cu Vitara apropos de Fiat 500X mai pui multi-multi bani ca sa ajungi la ce ofera Vitara. Mai pui si garda la sol si vezi ce iese la 500X. Adica mult-mult fashion. O spun cu parere de rau pt. ca vizual si mie imi place 500X-ul.

  1. 09/04/2016

    […] Pentru confortul in oras, ramane o optiune de luat in seama varianta cu transmisie automata. […]

Leave a Reply to Virgil Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.