Mazda 6 Combi 2.2l D AT6 4×4 Revolution Top

Mazda 6 Combi 2.2l D AT6 4x4 Revolution Top

Foarte multa lume a cerut filme cu Mazda 6. N-am gasit un sedan, dar nu cred ca se supara nimeni ca Mazda mi-a oferit acest superb Combi 4×4…

O masina frumoasa, usoara, eleganta, sportiva si economica, normal, are un pret pe masura. O fi mare, o fi mic, aflati din fisa tehnica.

Cilindreea de 2.2l ramane inca o povara pentru cumparatorii autohtoni, multe din poverile fiscale fiind relationate cu capacitatea cilindrica, insa cei 175 CP, acompaniati de 420 Nm, te fac sa uiti repede amanuntele banesti.

Mie mi-a placut, linia actuala a modelelor Mazda mi se pare una dintre cele mai reusite, acest lucru fiind vizibil mai ales la Mazda 6 Combi.

O chestiune interesanta si neasteptata, in unele privinte breakul e mai scurt decat limuzina, am explicat pe larg acest lucru, contrar aparentelor si asteptarilor. Da, incredibil, sedanul e mai lung…

Mazda 6, o propunere mai mult decat interesanta in segmentul mediu, ramane un exercitiu suberb de rafinament si precizie. O alternativa excelenta, si pentru flote si pentru persoanele fizice.

14 Responses

  1. Nelutu says:

    Salut Robert ! Ma poti ajuta cu un sfat ? Vreau sa imi schimb masina pe taxi si vreau o Mazda dupa 2015 . Fac aprox. 35.000 km pe an iar bugetul e de 14.000 euro. Multumesc

  2. BOGDAN says:

    Bancher, ai mod manual la AT si padele la echipare top. Eu conduc foarte des cu padele chiar si in mod automat. Ea trece in mod manual si revine in automat dupa 10 sec daca sesizeaza ca nu mai ai nevoie de putere suplimentara sau cand apesi mai mult de 3 sec +.
    In acest mod schimbi mai rapid decat din schimbator si alegi singur turatia la care schimbi, maxim 5500rpm la 2,2 diesel. In automat , la kick down, schimba la 4800-5000 rpm dar eu prefer sa retrogradez 2-3 viteze la depasiri din padele .

  3. valentin says:

    e normal ca temperatura lichidului de racire sa fie 100 de grade?
    am o Mazda 6 sedan 2.2 D din sept 2016

  4. Bogdan says:

    Buna Robert,
    Prezentare completa ca de obicei. Ma bucur ca ai avut ocazia chiar acum sa faci aceasta prezentare deoarece tocmai am comandat o MAZDA 6 Optimum 4X4 Touring offWhite – o primesc pe 29 februarie. Sunt fan Mazda de 3 ani dar ma bucur ca nu am avut posibilitatea de a cumpara una atunci. Diferentele de design si chiar tehnologie sunt foarte mari * ma refer la blocurile optice full led, LKAS nu doar LKWS , I-eLOOP etc. De interior si noul Mazda Connect nu mai trebuie sa amintesc. De asemena au renuntat la culoarea Gri Comet , a furat-o Dacia Stepway – comandata si asta pentru sotie dar vine doar in Mai, probabil cauza ca este cu Easy-r – dar au introdus trei culori noi superbe incluzant Titanium Flash. Motorul de 175CP 420NM mi se pare genial , mai bun decat multe motoare Turbo pe care le-am condus, iar in limitele legale de aici 80-110 autostrada -Suedia- consumul este foarte mic.
    Inca o data felicitari pentru prezentare, pentru toate prezentarile – sunt fan- si as dori sa stiu daca ai posibilitatea de a face un test cu Stepway sau alta Dacie cu easy-r. Cunosc cutia – o am pe Citroen C5 acum – ETG manuala pilotata – si sunt foarte multumit. Este clar ca tehnologia este similara dar totusi este noua pentru Renault.

    PS. Raspuns pentru 71Doru. Mazda este mai dinamica, stabila si flexibila decat noul Mondeo. Am testat amandoua masinile- Mondeo a fost a doua optiune pentru masina noua- iar Mondeo era doar cu tractiune fata. Noul Mondeo nu mai este atat de sportiv ca cel din 2009 pe care am avut ocazia sa il conduc. Diferenta o face motorul aspirat care iti ofera o accelarare constanta in orice treapta de viteza fara sa aiba si lag-ul de turbina. Este greu de explicat dar senzatia este diferita intre cele doua. Va explica mai bine Robert!!!

    • bancher says:

      Mie motorul 2.2 diesel 175 CP nu mi se pare asa de genial.
      Poate combinat cu cutie manuala sa ii simti puterea, insa in combinatie cu cutia automata de la Mazda nu mi se pare un etalon de dinamica. Cutia nu are si mod sport asa ca, vrand nevrand, trebuie sa accepti turatiile la care schimba calculatorul (nu la cat vrea soferul). La Mazda se cam schimba la max 2500 turatii, mai bine decat la DSG (unde schimba la 2000) dar tot nu e suficient pt un mers dinamic. Eu as fi schimbat mai sus.

      • turatiimaster says:

        Ti-a raspuns deja cineva, n-are nevoie de mod sport, daca apesi pedala de acceleratie la fund, schimba la maximul de turatie acceptat, daca te uiti cu atentie la filmele cu 2.2 o sa observi acest lucru. Si in functie de anumiti factori, viteza, turatie, panta, pozitie pedala de acceleratie, poate schimba si la 2000 si la 2500 si la 3000 si la 3500 si asa mai departe. Merge bine masina.

  5. 71doru says:

    Salut Robert !
    Felicitari pentru prezentare, am urmarit-o cu interes, asa cum de altfel fac de fiecare data.
    Ma numaram si eu printre curiosii de a vedea un test facut de tine cu Mazda 6, aceasta masina alaturi de Mondeo, fiind preferatele mele in segmentul mediu.
    Am facut test-drive cu Mondeo Wagon in varianta de echipare cu motor diesel 2.0l 182CP ( sper sa nu gresesc ) si cutie automata. Sunt curios sa aflu si perceptia ta asupra acelei masini. Ar fi chiar de preferat un test in configuratia de mai sus, o alternativa la acest Mazda 6.
    In Mazda 6 am avut ocazia la SAB doar sa urc, am analizat-o indelung, din punct de vedere estetic, ergonomie, materiale folosite la interior si calitatea asamblarii, eu i-am acordat nota maxima.
    Acest 2.2 Diesel suna pe accelerare aproape ca un benzinar, este intr-adevar remarcabil cum se comporta la turatii ridicate. Pentru mine ramane extrem de provocatoare masina pentru greutatea ei si pentru tractiunea integrala, doua motive pentru care, chiar si dupa acest review, mi-as dori tare mult un test-drive.

  6. ovi says:

    felicitari pentru review.
    s-a rezolvat problema zgomotului la viteze mai mari de 100 km/h acum dupa faceliftul 2015 ? (nu am vazut nimic despre subiectul asta, daca mi-a scapat atunci imi cer scuze)

    • turatiimaster says:

      Nu mi s-a parut sa faca zgomote exagerate la viteze de autostrada.

    • bancher says:

      s-a rezolvat.

      • Nelutu says:

        Salut Robert ! Ma poti ajuta cu un sfat ? Vreau sa imi schimb masina pe taxi si vreau o Mazda dupa 2015 . Fac aprox. 35.000 km pe an iar bugetul e de 14.000 euro. Multumesc

Leave a Reply to turatiimaster Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.