Honda Jazz 1.3l Trend

Honda Jazz 1.3l MT Trend

Cine a urmarit filmarile noastre stie ca printre modelele mele favorite se afla Honda Jazz, o capodopera a spatiului interior si un mix foarte interesant intre o masina de oras si una polivalenta, cu aparentele unui monovolum.

Am avut modelul precedent de mai multe ori, l-am condus si in varianta clasica si hibrid, mi-a placut foarte mult.

Asteptarile mele de la noul Jazz, modelul 2015, erau, prin urmare, foarte mari. Si, in mare parte mi-au fost indeplinite.

Aerodinamica deosebita, aspect futurist si totusi usor integrabil in marea masa a masinilor de oras, portbagaj de compacta, scaune spate Magic Seats, modularitate foarte buna, plus noul motor 1.3l benzina aspirat, ce functioneaza in ciclu Atkinson, sa recunoastem, Honda Jazz e o propunere decenta chiar si pentru cel mai carcotas individ.

Sigur ca i-am gasit si minusuri, cel mai mare fiind noua asistare electrica a servodirectiei, care, desi decenta si suficient de precisa, a lasat doar o amintire faimoasa manevrabilitate a modelelor anterioare Jazz. Se poate trai cu asistarea electrica, insa factorul “fun” cam lasa de dorit.

In plus, nici pretul nu este foarte mic si momentan in Romania se aduce o singura varianta de echipare, respectiv Trend.

Sa nu uitam insa ca Jazz s-a numarat foarte multi ani printre ocupantii primelor trei locuri in clasamentele de fiabilitate, de prin cam toate tarile in care s-a vandut. Asta spune multe si justifica pe undeva pretul…

13 Responses

  1. Adrian says:

    Si cu noul motor sunt convins ca nu este o masina recomandata pentru autostrada. Cunoscand Honda, sigur cutia de viteze va fi etajata scurt si la viteze de 130 si peste motorul o sa fie foarte turat si consumurile vor fi mari. Probabil ca se va descurca decent ca nivel de zgomot si consum la viteze cuprinse intre 90-110 km/h. Un Polo/Clio/Fiesta/Corsa etc. cu motor turbo (diesel/benzina) cred ca este mai bun din acest punct de vedere. Jazz exceleaza la raport dimensiuni spatiu interior, modularitate, fiabilitate. Este buna ca masina de oras si drumuri scurte inafara acestuia. Daca precizia directiei specifica Honda este readusa si pe acest model va fi si o masina placuta la condus. Nu este o masina cautata in Romania si din acest motiv cred ca se revinde greu.

  2. dan says:

    Da,cu motorul ala de care spui,se schimba treaba mult in bine.Sper ca vor face modificari la trenul de rulare si frane.Am avut precedentul model luat de nou,tinut un an si in afara de faptul ca motorul de 1.4 aspirat consuma de rupea in regim de autostrada si vizibilitatea laterala proasta,nu am avut nimic de obiectat la putinul rulaj cat il avea masina cand am vandut-o (cam 17500 km parcursi)Apropo de revanzare,am luat-o cu 11000 euro(program rabla la acea data inclus) si dupa un an am vandut-o cu 8500 euro,destul de greu.

  3. Adrian says:

    Este putin cam repede sa ma entuziasmez, dar o sa apara nou honda jazz in varianta facelift la inceputul anului 2018. In varianta facelift masina va putea fi comandata si cu motorul de 1.5 si 130 cp (tot aspirat) si va avea sistemele de securitate honda sensing pe anumite variante de echipare. Din primele teste se pare ca Honda a facut modificari la suspensii si coloana de directie si feelingul este unul mai bun. Deabia astept un test turatii.ro cu noua varianta de Jazz si sper sincer ca Honda a revitalizat acest model in ceea ce priveste placerea condusului. Daca o sa revina la feeling-ul generatiei precedente probabil ca va fi viitoarea mea masina.

  4. Adi says:

    Pe site-ul honda scrie garda la sol cu sofer 110 mm. La civic tot cu sofer 140 mm. Este posibil sa fie o asa mare diferenta. Nu vad de ce ar da o garda la sol mai mica Honda. Cu garda asta la sol masina mi se pare inutilizabila pe drumurile din Romania. Eu ma gandeam sa-mi cumpar Jazz inainte sa vad asta. Poate ma lamureste cineva cu privire la garda la sol aparent extrem de redusa.

  5. Liviu says:

    Am fost de curand la o revizie la un dealer Honda si am vazut expus un Jazz. Masina este absolut superba, o consider ideala pt oras si deplasari prin tara. Dap, pretul este mare, insa asta pt ca importatorul nu ofera discount ca la modelele Civic.

    Pt o familie mai instarita un Jazz pt primavara-toamna si un SUV pt iarna ar fi alegerea ideala…..

  6. AlexDorin says:

    Salut Robert,

    Scuze de offtopic, dar nu stiam unde sa intreb. Ai cumva in vedere si Ceed 2016 facelift in viitorul apropiat pentru test drive?
    Mersi frumos,
    Alex

  7. Adrian says:

    Cam scumpa masinuta. Acum depinde foarte mult si ce vrei de la o masina. In schimb in 14000 euro poti sa iti cumperi o Mazda 2 Attraction G90 manuala

    • Adi says:

      Exact, depinde ce vrei de la masina. Mazda 2 si Honda jazz sunt foarte diferite. Daca vrei spatiu, Mazda 2 iese din ecuatie (portbagaj si pe locurile din spate), insa, daca vrei o masina cu feeling sportiv este o alegere excelenta. Eu inainte de acest test speram ca Jazz sa le aiba pe amandoua, dar ar fi fost prea frumos sa fie asa.

  8. DAN says:

    Problema cu pretul ridicat se intampla la mai toate marcile. Daca ati observat ,in ultimii ani , toate firmele importatoare de la noi au ridicat preturile nejustificat de mult, chiar cu 1000-1500 de euro daca nu mai mult si asta la clasa din care face parte jazz. Este un trend aplicat probabil din considerente economice, adica pentru a face un profit mai mare chiar si din cele mai ieftine modele.
    Astfel, in acest context putem afirma ca jazzu’ isi merita pe deplin banii ,avand putini concurenti care sa se ridice la calitatile acestuia.

  9. 71doru says:

    Pentru o familie din Romania cu venituri medii care nu isi permite mai mult de o masina, pretul este intr-adevar mare, la cei 15600 Euro ai foarte multe optiuni si cel mai probabil, alegerea va fi o masina de clasa compacta sau cu ceva mai mult efort, un crossover mai accesibil.
    Pentru cine insa isi permite mai mult de o masina, o Honda Jazz ca masina de oras, ar fi ideala. Este intr-adevar extrem de spatioasa, am urcat si eu in ea, cel putin la nivel de perceptie, mi s-a parut mai spatioasa decat un C-Max, care desigur face parte dintr-o clasa superioara. Masina este peste un monovolum de clasa subcompacta, sta insa foarte bine la capitolul greutate.
    Uitandu-ma prin ograda concurentei, pretul nu mai pare mare, de exemplu un Opel Meriva cu un motor similar este cel putin la fel de scump, cam fortata cei drept incadrarea in aceeasi clasa cu Jazz, dar nu gasesc ca l-ar depasi la vreun capitol.
    Un B-max pleaca de la preturi mai mici, dar ajunge sa aiba performante asemanatoare abia cu motorul de 1.0 Ecoboost de 125CP, fiind mai grea, nu este la fel de spatioasa, castiga probabil la agilitate si in mod cert este mai placuta pe autostrada. Ca o paranteza, desi s-a dorit revolutionara, B-Max are usile fata extrem de grele, avand stalpul B integrat in ele iar usile spate necesita si ele un efort marisor pentru a le manevra.
    Pe C3 Picasso o gasesc interesanta ca design dar este doar o idee mai ieftina in varianta pe benzina si, uitandu-ma la motorizari, aspect interior, modularitate, nu cred ca ar castiga intr-un comparativ.
    Cel mai mult ii seamana Nissan Note, se pare ca nu mai face parte din oferta Nissan, preturile gasite pentru o motorizare comparabila, sunt chiar usor mai mari.
    Ar mai fi Kia Venga cu un pret de pornire de 14308 euro benzina, insa echipata decent ajunge tot pe la 15600, fara sa ofere acelasi spatiu si modularitate. Hyundai Ix20 nu l-am gasit in oferta.
    Pentru o masina de oras, in special in sezonul rece, cel mai indicat zic eu ca este un motor pe benzina aspirat,
    nu un benzinar turbo la care, pana nu se incalzeste, trebuie sa menajezi turbina, nu un diesel care se incalzeste mult mai greu si care nu se simte nici el tocmai bine la drumuri scurte.
    Cat despre directie, mare pacat, este in contradictie cu sunetul motorului.

    • Adi says:

      Doru, sunt de acord cu comentariul tau in totalitate. Toate aceste modele mentionate de tine sunt adevaratele competitoare pentru modelul Honda Jazz, si daca ne uitam la pret acestora ne dam seama ca aceasta masina este relativ competitiva si din acest punct de vedere. As mai adauga la modele mentionate renault modus (13.500 euro dar mai slab dotata). Este o nisa a monovolumelor compacte mai scumpe ca masinile de clasa mica si a caror pret se apropie serios de clasa compacta. Ce imi place mie la jazz este ca fata de modelele concurente ascunde (dpmdvd) cel mai bine aspectul de monovolum, motiv pentru care este si deseori comparat cu polo, fiesta sau alte masini de clasa mica. Adica, am vazut comparative intre Jazz si aceste masini de clasa mica dar nu am vazut ca C3 Picasso, sau B-max sa fie comparate pentru ca acestea sunt monovolume evidente prin designul lor si sunt considerate alta clasa. Eu imi mintea mea chiar ma gandeam daca urmatoarea masina o sa fie Jazz sau Civic. Dintre acestea doua Jazz-ul mi se parea mai rational, avand spatiu suficient, o vizibilitate mai buna si fiind mai economic iar civic-ul ar fi un model mai emotional. Pentru mine nu este de ajuns ca Honda Jazz sa fie buna ca a doua masina pentru oras, spatiul o califica ca masina pentru o familie mica. Imi si imaginez o honda jazz generatie actuala cu ergonomia imbunatatita , cu directia de la generatia precedenta, cu motorul 1.6 i-dtec si cutia automata cu 9 raporte de pe CRV. Cred ca ar fi o masina care ar acoperii 90% din nevoile clientilor, dar nici nu vreau sa ma gandesc la pret.

  10. Adi says:

    Uite ca si Honda poate gresi atunci cand vine vorba de ergonomie, fapt cu care m-as putea impaca. Dar problema legata de feedback-ul directiei ma dezamageste total, si vorba lui Robert, se pierde spiritul Honda. Pacat, pentru ca in materie de spatiu, modularitate, motorizare imi place foarte mult si lasand la o parte pretul exagerat de mare, este singura masina pe care as lua-o in considerare din clasa supermini. Nu ramane decat sa speram ca asistarea directiei va fi imbunatatita la modelul facelift. Din ce mi-am dat seama din prezentare tot la probleme ergonomice as pune pozitionarea prea joasa a cotierei, Robert a catalogat-o drept ne-intruziva, dar mie mi se pare inutila si nici forma nu ma incanta. Revenind la problemele legate de asistarea directiei, imi duc aminte ca si la Civic, Robert a mentionat asistarea prea puternica a directiei la viteza mare. Sper, si poate ne spune Robert, ca acolo nu sunt probleme legate de feeling-ul directiei . Astept cu nerabdare testul cu Honda Civic. As aprecia informatii legate despre motorizarea si transmisia Civic-ului care va fi prezentat. Multumesc pentru prezentare.

Leave a Reply to 71doru Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.