Toyota Avensis 2.0l D-4D Luxury

Toyota Avensis 2.0l D-4D Luxury

O mare surpriza pentru mine, consistentul facelift al modelului Toyota Avensis: exteriorul arata complet diferit si motorizarile noi, de origine BMW, readuc in atentie reputabilul model japonez.

Nu am cum sa trec cu vederea un minus evident, lipsa unei transmisii automate moderne pe motorizarea de 2l diesel, insa, asa cum o sa observati din filme, pentru cei care inca isi doresc o transmisie manuala, Avensis are ce trebuie.

Si la interior, impresiile pozitive isi fac loc, desi mai regasim, in buna traditie nipona, diverse comutatoare sau detalii mai mult sau mai putin semnificative, cu origini indepartate…

Una peste alta, neasteptat de omogen ansamblul, concluzia mea, fireasca pana la urma, e ca Toyota va trage in jos varsta potentialilor clienti. Daca pana acum Avensis avea un public mai serios, mai conservator, cu noul look schimbarile sunt evidente, sportivitatea e inerenta si ca atare si tinerii vor fi interesati.

De luat in seama pentru cei care vor un model mediu, incercati sa conduceti un Avensis cu motorizarea asta, o sa intelegeti de ce am fost asa entuziasmat…

40 Responses

  1. Andrei Ghicu says:

    Buna ziua, ma interesa un Avensis second 2016, 2.0 D dar mi se par cam scazute preturile…..Este vreo problema cu noul motor? Am avut vechiul model , D4D si a fost extraordinar. Am auzit insa, ceva ciudatenii despre noul motor.

    Multumesc

    • turatiimaster says:

      Motorul nou este o varianta de N47 de la BMW, care era renumit pentru anumite probleme la distributia pe lant, probabil lumea se fereste de el din cauza asta.

  2. Vasile Derescu says:

    Salut. Doresc sa achiziționez un Avensis 2.0 143ps din 2016, părerea ta te rog se merita așa motorizare? Mașina la moment are 44.000km parcurși, am citit despre N47 aceste motorizări BMW și cam nu Prea sunt lăudate.

    • turatiimaster says:

      N47 are probleme cu lantul de distributie, daca schimbi lantul de distributie si accesoriile la timp, adica la niste intervale fixe, gen 80 000 km, motorul e ok, ideea e ca schimbatul lantului are un cost, undeva la 2400-2800 lei, deci nu e e chiar nimic, costa ceva.

  3. Stel says:

    Pentru motorizarea pe benzina ce cutie de viteze recomandati manuala sau automata?

  4. ian says:

    automata sau manuala la modelul pe benzina ce recomandati?

    • turatiimaster says:

      Depinde ce faceti cu masina, daca mergeti mult in oras, automata e mai confortabila, consumul putin mai mare.

  5. sebastian says:

    sal. rav4 d-4d invincible sau 2.2 tot invincible . amandoua din 2014 nu stiu daca este motorul bmw ca are 123 cp. multtumesc anticipat

  6. stelian says:

    Va multumesc pentru raspuns,dar intre un avensis 2.0 disel(143cp) si 1.8 vvti (147cp)ce ati alege ?tinand cont de 15mii km /an?E 1,8 vvti mai rafinat,silentios? intr-adevar acceleriaza 1.8 vvti mai rapid decat 2.0 disel?1.8 vvti e cu aprox. 1300euro mai ieftin.

    • turatiimaster says:

      La 15 000 pe an, puteti lua in considerare si 1.8 VVTi, daca nu va deranjeaza diferenta de consum.

  7. stelian says:

    Avensis 2.0 diesel executive sau i 40 (141 cp) supreme ce ai alege?

    • turatiimaster says:

      Masina de zi cu zi, i40, daca se cauta un condus mai sportiv, mai dinamic, Avensis.

  8. utu_sig says:

    salut Robert
    Am de ales intre Avensis 2.0 diesel executive si i 40 (141 cp) supreme. Amandoua costa in jur de 21000 cu un plus de dotari pt Hyundai. In prezent conduc avensis 2012 si ceea ce nu mi place este etajarea prea lunga a vitezelor.
    Ajuta ma un pic ca sunt in ceata. Stiu ca esti fan coreene
    Mersi

  9. Dan says:

    Salut Robert. Ce parere ai despre Avensis 1.6 VVT 132 HP, 6MT, acu la oferta 16900 euro? E ok, se merita, nu-i prea grea masina pentru el? Mi se pare un pret bun, slabut la dotari. Nu sunt adeptul diesel, mai ales ca merg 50% din timp in oras.

    • turatiimaster says:

      E o masina ok, nu e grea masina pentru motor.

      • Dragos says:

        Buna,
        ce părere ai despre oferta Toyota minus 5400 ar ieși un preț de aproximativ 17 mii echipare luna 1.6 132 cp ar fi Ok motorizarea asta pe un Avensis ? Nivelul de echipare luna are tot dpv meu de vedere.

  10. Razvan says:

    Salut Robert,,

    Comparat cu concurenta directa( Mazda 6/Passat/I40/A4/Seria3), cum ti se pare silentiozitatea in habitaclu in timpul rularii? Ma gandesc la zgomotul produs de motor, roti, oglinzi?
    DS asemenea,stabilitatea masinii pe viraje si suspensia cum e in comparatie cu ceilalti concurenti?
    Te intreb fiindca am facut test cu Avensis dar nu si cu ceilalti iar tu ai experienta vasta cu masinile de clasa medie.
    Multumesc

    • turatiimaster says:

      Este ok masina in general, la viteza mare mai ales, nu ai ce comenta la stabilitate, suspensia iar este ok, insa comparatia cu ceilalti, mai ales din premium, este putin fortata, acolo sunt suspensii adaptive si alte chestii pe care Avensis nu le are. Daca iti place cum arata, cumpara-o, este ok.

  11. leeloo says:

    pe cand un drive test cu o Toyota GT86 ? au trecut mai bine de 3 ani de la aparitia ei si e cam singura masina sport cu un pret acceptabil. Cred ca ar fi interesant.

    • turatiimaster says:

      O sa intreb, poate gasesc una.

    • Dig says:

      Vezi ca mai sunt cateva masini sport care-i fac mucii cravata la GT86, la un pret chiar mai mic. Daca ziceai singura masina sport, cu tractiune spate, cu un pret acceptabil, erai mai aproape de adevar.

  12. Nicu says:

    Motorina cu cifra octanica mai ridicata creste performantele motorului ? Ma refer la acest nou motor de pe Avensis.

    • turatiimaster says:

      Poti afla singur raspunsul la intrebare, eu nu ma hazardez, incearca ambele variante si vezi ce simti. Personal, n-am simtit neaparat diferente sesizabile intre diverse calitati de motorine.

  13. Adrian says:

    Robert , a trecut Toyota la euro 6 cu AdBlue? Cu acest model?

  14. Cazimir says:

    Ma bucur pt prezentare. Cum e fata de mondeo, i40? Am citit un comparativ cu Passat, superb, mondeo și i40 în auto moto sport și nu au laudat masina. Au zis ca masina e compatibila cu exigentele din segment dar motorizarea nu ofera performante convingatoare iar la manevrabilitate lasa loc de mai bine. La capitolul directie tinuta de drum au punctat chiar sub i40.

    • turatiimaster says:

      Mi s-a parut comparabila cu orice, insa in limitele puterii pe care o are motorul, cred ca nu multe motorizari comparabile au turatiile atat de scazute la viteze mari, parerea mea e ca e superioara unui i40 la tinuta de drum si comportament la viteza mare.

  15. Sergiu says:

    Salut Robert, foarte buna prezentarea cu avensis facelift, am observat ca tot mai multi producatori auto au inceput sa puna acea banda cu consumul instantaneu, care este destul de inexacta, recomandarea mea e ca atunci cand faceti filmarile, daca in computerul de bord exista functia de consum mediu pe termen scurt, sa faceti o resetare a consumului mediu pe termen scurt la fiecare reducere de viteza cu cate 10 km/h si in felul asta vom vedea exact cam cat consuma in medie la vitezele testate, iar consumul mediu pe termen lung va ramane salvat.

    • Andrei Pop says:

      Salut,
      Are optiune sa vezi consumul instantaneu indicat valoric, nu doar bara.

  16. Eugen says:

    Toyota Avensis sau Mazda 6? Domnule Adam, care merita mai mult?

    • turatiimaster says:

      Eu unul as lua Mazda 6 pe varianta cutie automata, problema e ca avem o cilindree mai mare putin, deci impozit mai mare. Pe cutie manuala, incearca sa faci un drive test cu ambele versiuni, sa vezi care iti place, sunt ok amandoua, mai emotionala mi se pare Mazda.

    • bancher says:

      mazda 6 este o masina cu o tinuta de drum excepitonala.

  17. Andrei Pop says:

    Salut,
    Felicitari pentru test!
    Ansamblul cutie de viteze-motor foarte reusit, singura problema pentru cei interesati va fi de fiabilitate a motorului, foarte multe probleme pe acest propulsor, de la pierderi de ulei intre baia de ulei si motor, la corpul de filtru de ulei, etc.
    Ca fost proprietar de Bmw 525 xdrive, achizitionat in 2013, echipat cu acest propulsor dar in alta configuratie la turbina, am avut foarte multe probleme, am vandut masina in garantie si am achizitionat un model Avensis dar varianta de 1.8 benzina.
    Inca o data felicitari !

    • bancher says:

      asa zic si eu.
      Robert vorbeste de fiabilitatea motorului diesel imprumutat de la BMW, hai sa fim seriosi, motoarele cu cod N47 au explodat ca si grenadele, s-au rupt lanturile de distributie in mers si au facut prapad la motor. Au fost cazuri si la noi, si in Marea britanie, si peste tot.
      Poate ca Toyota a imbunatatit motorul, i-a rezolvat problemele, dar daca este acelasi cu cel de la BMW (N47) nu cred sa fie prea fiabil.

      • turatiimaster says:

        Sper ca s-a observat in filme ca am precizat despre problemele avute de motorizarile N47 ale BMW.

  18. Adrian says:

    Salut Robert, spune-mi euro 6 cu Adblue sau nu?

Leave a Reply to Adrian Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.