Ford Mondeo 2.0l TDCi AWD Titanium

Ford Mondeo 2.0l TDCi AWD Titanium

Fara indoiala, Mondeo ramane un jucator important in clasa medie, si nu e doar parerea mea. Cu varianta din acest test m-am impacat destul de bine, desi clar as fi vrut o putere ceva mai mare.

Altfel insa, asa cum o sa observati in filme, suficient de echilibrat ansamblul motor diesel, transmisie manuala si i-AWD, insa greutatea se simte si probabil 180 CP ar fi un nivel la care nimeni n-ar comenta performantele.

Consumul mediu pare decent, in mod clar la nivel cu concurentii directi, n-as putea sa spun ca m-a deranjat masina din punct de vedere dinamic, insa la cum arata performantele sunt relativ modeste. Exista si versiuni superioare, ceea ce e bine.

Printre atuurile de care am mai vorbit la Mondeo, si in acest caz trebuie subliniat pretul. Intr-o configurare atenta, poti obtine un vehicul foarte echilibrat, la un pret excelent.

19 Responses

  1. Daniel says:

    Salut,

    Sunt in cautare de masina noua si nu prea stiu ce sa fac. Vreau o automata de clasa medie diesel.
    Am mers pana acum cu Mazda 6 si cu Talisman.
    Urmeaza Mondeo si Isignia.
    Talismanul mi se pare urias la pret si la 160km/h ai cam putea jura ca stai afara si nu in masina la cat zgomot face.
    Insginia mi se pare cam veche si am fost avertizat de mai multe persoane ca are probleme de vizibilitate.
    O sa o incerc totusi.

    Inca nu am vazut Mondeo la interior, dar din filmari si poze pare mult sub cel de la Mazda (vorbesc de revolution top) unde are piele pe bord cu acele cusaturi frumoase.

    Robert,
    Ce recomandare ai avea tu dintre modelele prezentate de mine?

  2. Libus Attila says:

    Robert,daca ar fi banii tai in joc,ce ai alege dintre acest Mondeo si Toyota Avensis 2.0l D-4D Luxury,la un pret asemanator pt ambele,sa zicem 35-40.000 euro?

  3. Ionut says:

    Robert iti multumesc pentru lamuriri, acum am inteles ! Spre exemplu masina mea personala ( Hyundai i30 de prima generatie ) are A/C clasic cu 4 viteze ( nefiind dotata cu clima auto ) . Pe treapta 1 se aude silentios, nu prea iti dai seama ca e este pornit, dar deodata ce cresti, zgomotul creste si el in rezonanta si odata cu el si debitul de aer. Acum, am inteles la ce te-ai referit tu, anume : iti ofera o varietate mai mare de a regula temperatura interioara. Cu toate astea tin sa cred ca treapta de viteza maxima sau medie o vei folosi doar in cazuri extreme, sau va fi folosit doar 5-10 min cat sa se raceasca/incalzeasca in habitaclu respectiv temperatura din habitaclu sa fie optima ( in functie de temperatura exterioara ) . In multe cazuri el va sta pe ”low” – treapta 1 iar acolo nu prea se va observa diferenta intre cea cu 1-4 viteze si 1-10 viteze . Cu consideratie, multumesc frumos .

  4. Fyl says:

    marele avantaj intr-o tara saraca ca a noastra este pretul … Ford da 25% discount la preturile de lista, VAG da sub 10%, Mazda nu stiu … da, e finisat mai slab decit Passat-ul, cam la fel cu 6-ele si cu Superb-ul, la dotari similare daca ai bani si crezi ca merita sa dai 5k in plus pe un Superb sau 7-8k in plus pe un Passat f. bine … in review-uri nu se mentioneaza lucrurile astea pt. ca s-ar supara ori unii producatori/dealeri ori altii, trebuie multa diplomatie ca sa ai ‘de lucru’ si miine dar cine e dispus sa dea 25-35k pe o masina noua ar fi bine sa-si faca temele cum trebuie si sa ia o decizie in consecinta

  5. Ionut says:

    Salut Robert ! Multumesc pentru sfat. Deci sa inteleg ca un A/C cu mai multe viteze este mai performant generand mai mult aer in habitaclu ?! Cu stima !

    • turatiimaster says:

      Nu neaparat, vitezele alea sunt de fapt niste rezistente pe circuitul primar, care reduc turatia ventilatorului, generand acele trepte 1-4, 1-6, 1-7, 1-10, de care vorbim. Plaja de turatie poate sa fie identica sau diferita, adica un sistem cu 4 viteze, pe viteza 4 poate avea aceeasi viteza ca cel 1-7 pe viteza a 7-a, insa dispune de anumite viteze intermediare, care sunt mai confortabile, ca nivel sonor si debit aer. Dar pot exista si diferente, gen un sistem 1-4 sa aiba viteza a 4-a cam ca a 7-a dintr-un sistem 1-10, deci sper ca ai inteles ce vreau sa zic. In general, cu cat sunt mai multe viteze, cu atat poti regla debitul de aer mai aproape de preferintele tale.

  6. 71doru says:

    Eu am condus varianta Wagon 2TDCI 180CP PowerShift cu tractiune fata, varianta care atinge suta in 8,7″, fix cat are nevoie si al meu Focus 1,6 Ecoboost 150CP. M-a surprins placut ca nu am avut nevoie de timp de adaptare cu gabaritul masinii si mi-a placut cum stai in scaunul soferului. Mi-a placut de asemenea cutia automata care schimba acolo unde as fi facut-o si eu, indiferent de stilul de condus. In schimb nu m-a impresionat calitatea materialelor, gasindu-le asemanatoare cu cele din masina mea. Din punct de vedere dinamic, se simte mai ales pe curbe greutatea suplimentara fata de Focus
    ( 1609kg vs 1340kg ), ma indoiesc deci ca pe drumuri virajate, chiar si in varianta 4×4 prezentata de Robert, un Mondeo ar tine pasul cu mine.
    Zgomotul motorului diesel pe accelerare este sensibil mai ridicat fata de 1,6 Ecoboost, suna insa bine, are o tonalitate grava.
    Eu am concluzionat atunci, ca la un pret dublu fata de masina mea, primesti cu aproximativ 25-30% mai multa masina si nu as fi dispus sa renunt la agilitatea Focus-ului.
    Daca ar fi totusi sa aleg intre masinile de clasa medie, batalia finala s-ar duce aproape sigur intre Mazda 6 si Mondeo.
    Asadar:
    Mazda 6 Combi 4×4 prezentata de Robert: 175CP ; 420Nm; 0-100km/h in 9,1″ ; 209km/h ; 1560kg ; consum declarat 5,4 l
    Mondeo Wagon 4×4 Power Shift 180CP; 400Nm; 0-100km/h in 9,5″; 220km/h; 1610kg; consum declarat 5,3 l
    Ambele foarte frumoase in varianta sedan, cu un plus la Mazda zic eu. De asemenea la interior Mazda pluseaza la calitatea materialelor. Mondeo pare in schimb mai moderna, mai avansata tehnologic (chiar daca in mare este doar o impresie), mai inchegata si se pare ca este mai silentioasa. Cutia automata de la Ford pare mai bine optimizata, insa personal as opta pentru cutie manuala si caroserie sedan/hatchback.

  7. Ionut says:

    Salut Robert ! Tocmai am studiat si eu preturile clasei medii. Am ramas cu un gust amar la un singur detaliu. In varianta ”BASE” Passat B8, Superb 3, Mazda 6 si Avensis acestea vin cu A/C clasic. Nelamurirea este urmatoarea. Avensis are 10 viteze de ventilatie, Passat & Suberb 6 viteze, iar Mazda 6 are 4 viteze ca la majoritatea masinilor dotate cu A/C. Sa intreleg ca sunt diferente de performnata sau acelasi sistem ? Multumesc.

    PS Doar Mondeo si Talisman vin cu Clima Auto in varianta ”BASE” .

    • turatiimaster says:

      Clima manuala e la fel, insa vitezele conteaza, atat pentru debitul de aer cat si pentru nivelul de zgomot.

  8. Claudiu says:

    Salut Robert. Testul, bun. Prezentarea, buna, ca de obicei.
    Legat de performantele Mondeo, aceasta este o masina grea, insa indiferent de motorizarea pe care o alegi consider ca are motorizari performante.
    Motorul pe benzina 1.5 Ecoboost 160 cp face suta in 9,2 secunde si are o viteza maxima de 222 km/ora. Cuplu 240 Nm. Greutatea masinii este de 1185 kg.
    Agergatul 2.0 TDCI 180 cp atinge suta in 8,3 secunde si ajunge la 225 km/ora. Cuplul este apreciabil, anume 400 Nm. Greutatea masinii este de 1584 kg.
    Avand in vedere ca Mondeo nu este o masina usoara, consider ca are performante excelente. Volkswagen Passat este mai usor cu cel putin 100 kg. Cu toate acestea, as alege Mondeo, in detrimentul oricaui alt competitor.

    • Claudiu says:

      Rectific “Motorul pe benzina 1.5 Ecoboost 160 cp face suta in 9,2 secunde si are o viteza maxima de 222 km/ora. Cuplu 240 Nm. Greutatea masinii este de 1485 kg.”

    • Eugen says:

      De ce? In afara de criteriul dimensiuni, Mondeo nu are nici un avantaj pentru un cumparator normal: dinamica, acceleratii, reprize, viteza maxima, materiale, insonorizare si ergonomie. Ca sa nu mai vorbim de platforma, care e depasita moral. Chiar as vrea sa-ti aud argumentele Claudiu.

      • Claudiu says:

        Exagerezi. Mondeo este o masina foarte bine finisata, iar daca alegi versiunea Titanium o sa beneficiezi de o lunga lista de dotări, in comparatie cu concurenta. Prefer, oricând, sa plătesc o suma de bani pentru o masina ca Mondeo fata de un banal Passat. Fata de Volkswagen, Ford are costuri mai mici de intretinere si o fiabilitate superioara. Intre noi fie vorba, platforma nubeste depășită sau inferioară. Mindeo este o masina grea pentru ca dimensiunile sale sunt comparabile cu cele ale unei masini de clasa business.

        • Eugen says:

          1. Imi cer scuze daca te-ai simtit ofensat de remarcile mele, dar nu ma gandeam doar la Passat. Personal le consider peste Ford Mondeo si pe Skoda Superb si Mazda 6.
          2. Topurile de masurare a fiabilitatii spun altceva. E sub toate modelele enumerate mai sus.
          3. Legat de intretinere, ora de manopera la Ford e cea mai scumpa dintre toate marcile de volum din Romania.
          4. Finisajele sunt cel mult in media clasei, poate la Vignale sa fie altfel (nu aveau la Tiriac un model de tipul acesta).
          5. E de departe cea mai grea masina din segment, fara a fi si cea mai spatioasa.
          6. Ce e bun la Ford e ca au o politica de preturi cu discount considerabil iar tinuta de drum a masinii este buna.
          Ti-am spus, mi-am facut temele pentru ca sunt in cautare de masina din clasa D si am cutreierat cam toate marcile de volum. Am vazut de curand un test-drive facut de olandezi cu Talisman vs Mondeo si Talisman a iesit invingator. Ma duc sa o vad si pe asta cand o sa ajunga in Ro si ma hotarasc. Multumesc mult pentru opinie, o apreciez, dar da-mi voie sa am o parere contrara.

          • Claudiu says:

            Salut. Succes in căutări. Iti recomand orice altceva in afara de VAG. Am parc auto de la acest producător la firma, iar problemele sunt diverse, ciudate si fără sfarsit. Mereu sevstrics cate ceva la masinile acestea, indiferent că este vorba despre Golf , Passat, Touareg sau Audi Q5. Cea mai aberanta situație este cea legata de proasta fiabilitate a motoarelor 1.8 TSI. Consum exagerat de ulei, dupa care a urmat resegmentare cu costuri de cca. 3000€/masina. Ai putea alege Mazda 6 (superba), poate si Talisman, insa modelul francezilor este prea nou si nu stim cat de fiabil va fi. Nu stiu de unde ai tras concluzia ca intretinerea la Fird este mai scumpa, caci la Focus o revizie nu depaseste 600 lei, in garantie, iar Mondeo este in jur de 700, cel mult. Nu ora de manopera este cel mai important criteriu in alegerea unei masini. In acest mod japonezii ar da faliment 🙂
            Apreciez, de asemenea, modul in care comunici. Numai bune iti doresc.

            • barto says:

              de acord cu tine cand vine vorba de VAG dar sa stii ca ultimul passat si noua superb sunt alta mancare de peste, chiar sunt masini de luat in seama.

  9. Fyl says:

    Nu vi s-a parut ca se transmit cam multe vibratii in volan la anumite turatii (nu neaparat prea mici sau prea mari)?

Leave a Reply to Eugen Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.