Lansare noul Kia Sportage 2016

Aflat acum la cea de-a patra sa generaţie, noul SUV compact Kia Sportage este construit în cea mai mare parte pe succesul modelului anterior, oferind clienţilor un pachet inovativ şi sofisticat pe o piaţă din ce în ce mai competitivă.

Noul aspect interior oferă materiale de calitate superioară, este mai practic şi beneficiază de tehnologii menite să îmbunătăţească confortul, conectivitatea şi siguranţa.

O serie de motoare şi transmisii atât noi, cât şi îmbunătăţite vor conduce la îmbunătăţirea eficienţei şi performanţelor, în timp ce ţinuta de drum, manevrabilitatea şi rafinamentul condusului sunt de asemenea, îmbunătăţite.

Pentru prima data, clienţii noului Sportage pot beneficia de specificaţiile noului pachet GT Line. Desenat şi dezvoltat pentru cei care caută o experienţă de condus mai sportivă, pachetul GT Line oferă versatilitatea unui model standard, adăugând un plus vizual şi dinamic pentru clienţii care caută aceste aspecte.

Kia Sportage este produs la fabrica Kia din Žilina, Slovacia şi rămâne cel mai bine vândut model al brandului în Europa, cu mai mult de 97,000 de unităţi vândute în 2014, ceea ce reprezintă 27,5% din totalul unităţilor vândute de Kia.

Design nou, îndrăzneţ, pentru Kia Sportage 2016

Cea de-a patra generaţie a modelului Kia Sportage are un design nou, îndrăzneţ, designerii reuşind să ofere un sentiment de sportivitate şi energie pe care-l poţi simţi indiferent de unghiul din care priveşti autoturismul.

Procesul de design al noului Sportage a fost condus de centrul European de design al Kia din Frankfurt, Germania cu sprijinul centrelor de design ale brandului din Namyang, Korea şi Irvine, California.

Design modern şi mai mult rafinament pentru un interior nou de înaltă calitate

Kia Sportage se mândreşte cu un interior complet nou, reprezentând una dintre cele mai semnificative îmbunătăţiri faţă de generaţia precedentă.

Atenţia echipei de design a fost să creeze un spaţiu interior care să ofere un panou de bord mai larg, orientat spre şofer, dar în acelaşi timp cu un design simplu şi modern. Interiorul reprezintă o îmbinare între elemente metalice cu materiale moi la atingere şi defineşte un design cu linii orizontale, redând un nivel înalt de precizie.

Interiorul noului Sportage are materiale la un standard de calitate foarte înaltă, cu o proporţie mult mai mare a materialelor moi la atingere şi folosirea elementelor din ţesătură, piele şi cusături ce crează un ambient luxos.

Rezultatul se traduce într-un interior în care predomină rafinamentul, atenţia sporită asupra izolării fonice, măsuri menite să reducă semnificativ pătrunderea zgomotului exterior.

Confort crescut pentru pasageri cu spaţiu mai mult şi zgomot mai puţin

Cea de-a patra generaţie a acestui model a fost gândit să fie cel mai practic Sportage dezvoltat până acum, acest lucru datorându-se creşterii dimensiunilor exterioare şi interioare realizate de echipa de dezvoltare printr-un spaţiu mărit şi un confort îmbunătăţit pentru pasageri.

Cea mai importantă schimbare o constituie creşterea cu 30 mm a ampatamentului până la 2,670 mm, ce ajută la crearea unui spaţiu interior mai mare.

Întregul autoturism este cu 40 mm mai lung (4,480 mm), cu partea frontală extinsă până la 910 mm (+20 mm) şi partea posterioară cu o reducere uşoară până la 900 mm (-10 mm). Acest ultim model are aceeaşi înălţime (1,635 mm) şi aceeaşi lăţime (1,855 mm) ca şi modelul precedent.

Spaţiul pentru pasageri este mărit, cu o creştere a spaţiului pentru cap până la 997 mm (+5 mm) şi 993 mm (+16 mm) pentru pasagerii din faţă şi spate, cu un spaţiu maxim pentru picioare extins până la 1,129 mm (+ 19 mm) şi 970 mm (+ 7 mm).

Cel mai sigur Sportage produs până în prezent, cu o structură puternică şi noi tehnologii de siguranţă

Ca întotdeauna, siguranţa a reprezentat o prioritate de top pentru Kia, iar noul Kia Sportage este construit ţinând cont de reputaţia brandului în a oferi cele mai înalte standarde privind siguranţa la impact pentru ocupanţi şi pietoni.

Cea de-a patra generaţie a celui mai bine vândut model Kia a fost proiectat pentru a face faţă celor mai dure şi mai exigente teste de siguranţă, graţie unei structuri şi mai puternice, o serie de echipamente de siguranţă pasive precum şi a tehnologiilor autonome de evitare a pericolelor.

Clienţii noului Sportage au posibilitatea de a alege (în funcţie de piaţă) dintre cele mai noi tehnologii active de evitare a pericolelor care asigură în permanenţă siguranţa tuturor ocupanţilor.

Sistemele disponibile includ:

• Frânarea autonomă de urgenţă (AEB – Autonomous Emergency Braking) care foloseşte un sistem radar de detectare a posibilei coliziuni cu alt vehicul sau cu pietoni şi ajută la oprirea autoturismului în siguranţă.

• Sistemul de detectare a părăsirii benzii de rulare (LDWS – Lane Departure Warning System) care emite un semnal sonor când şoferul se abate de la banda de rulare curentă.

• Sistemul de menţinere a benzii de rulare (LKAS – Lane Keeping Assist System) care detectează poziţia autoturismului raportată la liniile de demarcare a benzii şi corectează automat vehiculul dacă simte că acesta părăseşte banda de rulare.

• Sistemul de asistenţă a fazei lungi (HBA – High Beam Assist) care ajustează automat distanţa de luminare a fazei lungi în funcţie de celelalte vehicule şi a condiţiilor de drum.

• Funcţia de informare a limitei de viteză (SLIF – Speed Limit Information Function) care, pe baza unor camere video ce detectează semnele rutiere, afişează limita de viteză şi restricţiile de depăşire în bordul şoferului.

• Sistemul de detectare a punctului mort (BSD – Blind Spot Detection) împreună cu Sistemul de asistare a schimbării benzii (LCA – Lane Change Assist) care monitorizează vehiculele aflate cu până la 70 metri în spate şi oferă şoferului un avertisment vizual în oglinda laterală când acestea intră sub incidenţa acestui sistem.

• Sistemul de alertă la mersul cu spatele (RCTA – Rear Cross Traffic Alert), permite ieșirea cu spatele în perfectă siguranță din locurile de parcare, prin avertizarea asupra traficului din spatele vehiculului.

O ţinută de drum mai rafinată şi o manevrabilitate îmbunătăţită

În timpul programului de dezvoltare a noului Sportage, inginerii au avut ca ţintă să dezvolte acest model ţinând cont de confortul la rulare, stabilitatea şi manevrabilitatea oferite şoferului în timpul condusului.

Noul model obţine astfel o serie de îmbunătăţiri în toate aceste zone şi va fi cel mai bun Sportage la capitolul manevrabilitate.

Noul motor T-GDi de 1.6 litri şi motorul turbodiesel de 2.0 litri cu îmbunătăţiri semnificative

O atenţie sporită a inginerilor în timpul dezvoltării noului Sportage a fost concentrată în creşterea eficienţei şi a performanţelor obţinute din variatele unităţi de putere ale autoturismului.

Toate motoarele sunt conforme cu ultimele standarde ale emisiilor Euro 6, ceea ce se traduce într-un nivel mai scăzut de noxe poluante. Aceste obiective au fost atinse nu doar fără a compromite performanţele pe şosea dar chiar prin îmbunătăţirea acestora.

Ca şi modelul precedent, noul Sportage oferă clienţilor o gamă variată de motoare pe benzină şi diesel. A patra generaţie prezintă multe din motoarele regăsite şi pe actualul model, însă beneficiază de o gamă largă de modificări pentru îmbunătăţirea eficienţei consumului, NVH şi a puterii livrate.

Un motor nou de 1.6 litri T-GDI este disponibil pentru prima data pe Kia Sportage, exclusiv pentru clienţii care comandă pachetul GT Line, oferind o combinaţie între performanţă reală şi economie de combustibil pentru cei care doresc o experienţă de condus mai sportivă.

Kia Sportage este disponibil acum cu noua transmisie DCT cu şapte trepte

Noul Sportage beneficiază acum de noua transmisie cu şapte trepte cu dublu ambreiaj (DCT), recent lansată pe modelul îmbunătăţit Kia cee’d. Aceasta este disponibilă exclusiv pe modelele echipate cu noul motor de 1.6 litri T-GDI de 177 CP fiind capabilă să ofere o experienţă de condus mai sportivă.

Clienţii care vor opta pentru noua trasmisie DCT vor beneficia de o schimbare a treptelor de viteză mai rapidă decât în cazul unei transmisii automate tradiţionale, dar şi de un cost de mentenanţă mai scăzut. Atunci când este echipat cu noua transmisie DCT, motorul de 1.6 litri T-GDI va avea acelaşi nivel al emisiilor de dioxid de carbon, similar cu cel al transmisiei manuale.

Sistem de navigație de ultimă generație și încărcare wireless a telefonului

Noul Sportage debutează cu un număr de noi tehnologii avansate menite să îmbunătăţească experienţa de condus a clienţilor. Aceste noi tehnologii fac din noul Sportage cel mai modern şi inovativ autoturism din clasa sa.

Sistemul de navigaţie audio de ultimă generaţie Kia (AVN) contribuie la un aspect şi mai modern al panoului de bord. Clienţii pot alege între sistemul de navigaţie cu touchscreen de 7.0 sau 8.0 inch, fiecare suportând adăugarea sistemului radio digital DAB.

Un plus îl constituie Sistemul de navigaţie cu servicii conectate oferit de Kia, ce aduce o gamă largă de informaţii şoferului. Dezvoltat de compania TomTom®, noile caracteristici de conectivitate includ actualizările de trafic, localizarea camerelor de detectare a vitezei, sistemul de căutare zonală şi sistemul de previziune a condiţiilor atmosferice.

Noul Kia Sportage se numără printre primele modele din segmentul SUV-urilor compacte din Europa care adoptă această tehnologie avansată.

Kia Romauto, importatorul autorizat Kia Motors în România, a demarat activitatea de reprezentare comercială a mărcii asiatice, în anul 2004.

KIA MOTORS CORPORATION este cel mai vechi producător coreean de autovehicule. Ca parte integrantă a grupului Hyundai-Kia, compania ţinteşte un loc fruntaş între brandurile de success ale lumii (Top 4). Cu peste 3 milioane de autovehicule realizate anual în 10 unităţi de producţie şi asamblare, localizate în 5 ţări şi cu o reţea de distribuţie acoperind 180 de ţări în lume, Kia Motors Corporation are astăzi peste 49.000 de angajaţi şi un venit anual de peste 45 miliarde USD. Sloganul companiei – “The Power to Surprise“ (“Puterea de a surprinde“) reprezintă angajamentul de a depăşi aşteptările clienţilor din lumea întreagă prin inovaţii în materie de design, tehnologie şi comunicare.

115 Responses

  1. Valik says:

    Salut,
    Din ce am inteles,pentru moment nu se mai comanda Sportage,se asteapta faceliftul.Pe net,destul de putine informatii despre facelift,la fel si la dealeri.Voi ce stiti despre facelift?cand va aparea?preturile vor fi la fel?Multumesc!

    • turatiimaster says:

      Avem redesenare fata/spate, motorizari noi, respectiv 1.6l CRDi in loc de 1.7l CRDi, tehnologie microhibrid 48V pe unele motorizari, cutia automata noua, cu 8 trepte, cruise control adaptiv, astea sunt sigure, probabil faruri LED ca optiune, preturi usor mai mari decat acum. Comenzi cred ca se vor lua la sfarsitul lui mai, cu primele livrari prin septembrie.

  2. george says:

    Chiar daca ei spun 7 ani bara in bara,eu stiu asa ,7 ani garantie ,motor ,instalatie electrica , cica transmisia intra si ia tot la 7 ani ,sincer mi-a aratat dealer-ul ceva dar inca nu-l cred nici 70 %,2 ani bateria,3 ani sistemul audio,5 ani vopseaua , pivoti ,bascule ,capete de bara,ce-o mai avea masina , daca ei vor si declara piesa defect de fabricatie chiar si la 99999 de km ti-o pot inlocui pe garantie …probabil luni -marti o sa ajung sa semnez precomanda si-o sa ma lamuresc ce si cum ,o sa vad ce scrie in contract .

  3. Florin says:

    Salut tuturor! As dori ceva pareri pt Sportage diesel 1,7 automat, tractiune fata….greutate, acceleratie, comportament la drum cu 4 persoane, distributie(pe lant sau pe curea), fiabilitate (garantia de 7 ani este integrala sau 5 ani integrala+2 ani transmisie???). Multumesc anticipat pt raspunsuri !!

  4. Lucian says:

    Modelele fabricate in 2016 stiu ca nu au comanda vocala pe volan si nici suport pentru android auto. Modelele actuale au ?

    • turatiimaster says:

      Tot ce s-a comandat cu noiembrie 2016 incoace are Android Auto (pe navi 7 si 8″) si comenzi vocale, poti folosi sistemul cu comanda vocala fie prin Android Auto fie direct sistemul masinii. E bine sa te interesezi si la dealer, nu stiu exact daca sistemul de comenzi vocale e pe toate versiunile, eu am GT Line cu navi 8 si JBL si la mine e.

      • costi says:

        multumim kia pt tzeapa….eu am luat in iunie 2016…m am grabit sincer….acuma regret alegerea facuta si trebuia sa iau tucson sau 3008 sau sa astept kodiaq…micile detalii fac diferenta.

        • turatiimaster says:

          Detalii, care sunt detaliile alea, ca si eu am noul Sportage si nu l-as da pe Tucson sau 3008, desi 3008 imi place nu are 4×4, Kodiaq nu am condus, deci nu ma pronunt, am vazut pe strada, nu se compara la design cu Sportage. Dar sa spui ca Sportage e teapa, ma tem ca ori nu stii ce masina ti-ai cumparat, ori nu o meriti. Sportage-ul la ora asta e o masina de top si o confirma si vanzarile de pe intreaga planeta, nu doar din Romania. Comparatia cu Tucson ma mira, au aceeasi tehnologie, deci unde sunt problemele?

  5. Lucian says:

    Buna.
    Felicitari pentru tot ceea ce faceti!
    Varianta de echipare la Kia Sportage cu AEB(Autonomus emergency breaking) are si ACC(adaptive cruise control)?

  6. florin says:

    Kia Sportage 2012 diesel 2000 cm3 are distributie pe lant ?

  7. Florin says:

    Buna.
    Avand in vadere oferta valabila pana la sfarsitul lunii martie 2017 la modelele benzina si faptul ca nu fac mai mult de 10000 km anual, ce model Kia Sportage recomanzi? Nu ma deranjeaza cutia manuala, chiar pot spune ca o prefer celei automate. As dori si o lamurire, in ce caz merita achizitionarea unui 4×4 si implicit cresterea costului de achizitie in detrimentul unui 4×2?
    Te rog, daca poti scrie modelul exact cum apare pe site.
    Multumesc anticipat.

    • turatiimaster says:

      1.6l GDi Classic + optiuni sau Style (daca bugetul permite). 4×4 merita daca ai nevoie de 4×4 (iesi in offroad usor, zapada, noroi, locuiesti la munte sau mergi regulat la ski), daca nu ai nevoie, nu.

  8. florin says:

    Am citit tot, nu prea ma pricep la masini. .Vreau sa cumpar un KIA Sportage model 2016 motor 1.6 benzina gdi, 4×2 aspirat.Merita?Cum se comporta?Help!

    • turatiimaster says:

      Deja pe canalul nostru Youtube sunt filmele cu 1.6l GDi 4×2 Classic, le poti vedea acolo si afli exact cum se comporta, cat consuma, etc.

  9. Madalina says:

    Buna!

    In curand trebuie sa aleg unul din cele doua modele de masina cutie manuala: Nissan QQ 1.6 Diesel, nivel echipare Acenta + opțiunea P1 si Kia Sportage 1.7 DSL 4×2 MT, nivel echipare Style (+alte dotări printre care si jante 19″). Masina va fi luată in leasing, iar ratele lunare ar ajunge la 1500 lei pentru fiecare. Kia mi se pare ca ofera mai multa siguranta, e mai robusta, portierele sunt mai pline, nu e doar tabla, dotarile si designul ma încânta mai mult decat la QQ. Inca nu am mers la drive test si nici nu cred ca voi putea ajunge. Singura nedumerire ar fi consumul real pentru ambele modele. In principiu as folosi masina extra-urban, mai putin in oras. Cat consuma Kia de 1.7 dsl MT cu jantele de 19 ” pe care as vrea sa le am? Nu voi face multi km, sunt abia in al treilea an al sofatului. Tinand cont de aceste detalii, ce ma sfătuiești? Help me, please! Multumesc!

    • turatiimaster says:

      Buna, nu consuma mult dar nici foarte putin, cred ca undeva la un 6, 6.5 la suta consum mediu, poate mai mult daca mergi in oras si mai putin daca mergi mai mult in afara. Dar daca nu faci foarte multi km anual, de ce iei diesel si nu benzina? Eu acum am la test un 1.6l benzina, Classic, si merge foarte bine si condusa civilizat consuma in jur de 6.1 la suta de km in extraurban si cam 8-8.5 in oras.

    • Robert says:

      La Kia in curand o sa apara motorizarea diesel de 1.7 HP (141CP) cu cutie automata 7-DCT. E cunoscut asta de catre dealeri dar nu se cunoaste inca pretul. In plus o sa aiba si Android Auto.

  10. Lucian says:

    Salut! Am nevoie de un sfat. Nu ma pot decide care din Suv-uri sa il cumpar Kia Sporage 1.7 DSL Classic 115 CP sau Peugeot 2008 1.6 BlueHDi 120CP Active ambele diesel. Amandoua imi plac si as vrea parerea ta de profesionist.

    • swiss says:

      Consum si dinamica Peugeot ( aprox 150kg mai usoara, puterea max la 3500 RPM fata de 4000 RPM Sportage, cuplu 300 NM fata de 280 NM). Designu-ul e subiectiv..ramane pretul si garantia de luat in seama.

      • Lucian says:

        M-am decis sa aleg un Kia Sportage, are un design atragator si e placuta la vedere
        Insa ma gandesc daca sa aleg varianta unui motor de 2.0 sau de 1.7 DSL, Classic 4×2 MT (musai disel ca fac multi km pe an in jur de 13-15000 iar 4×4 nu imi trebuie la oras cel putin asa cred)
        Nu stiu daca diferenta de cuplu motor (373 NM fata de 282 NM) este justificata in pret (daca merita sa dau) si in ce situatii as putea avea eu nevoie de un cuplu mai mare? Se simte diferenta la condus? Cum se misca in depasiri de regula Kia Sportage?
        O voi folosi zilnic acasa – serviciu prin oras si extra-urban ocazional. Care este parere ta?
        Multumesc!

        • turatiimaster says:

          13-15 000 km anual nu justifica un diesel, crede-ma. Daca vrei neaparat diesel, 1.7 e arhisuficient daca nu ai nevoie de 4×4. Eventual il poti lua pe cel cu DCT, daca mergi mai mult in oras.

          • Lucian says:

            Adevarat? Nu se justifica 15k km/an? Pai eu stiu ca la motorarele pe benzina costul de intretinere e mai ridicat, trebuie facuta revizia mai des, la app 5000 km pai ajung sa ii fac revizia de 2-3 ori pe an?!!

  11. Liviu says:

    Salut ce ziceti kia sportaje model 2015 benzina sau vitara benzina multumesc

    • turatiimaster says:

      Depinde de pret si echipare, Sportage e superior insa in anumite conditii de pret, Vitara poate avea 4×4 ceea ce e un avantaj pentru cei ce locuiesc in zone mai dificile.

  12. marian says:

    Testul cu 1.6 GDI mai vine?

  13. andi says:

    Am uitat sa menționez că ambele variante sunt benzinare, respectiv 1.6 gdi si 1.2 tce. kadjarul are un cuplu mai mare, însă kia permite o configurație mai detaliata cât și garanție mai mare, plus calitatea materialelor. Kilometrii anuali undevaa în jur de 20000.

  14. andi says:

    bună! ce m.ai sfătui să aleg intre kia sportage plus și kadjar life. sunt indecis si o părere avizată m.ar ajuta. mulțumesc!

  15. Maruk says:

    Bit, ce termen ti-au dat pentru livrare ? Ai mai adaugat altceva decat avea echiparea style sau era disponibila undeva (deja fabricata) ?

  16. Maruk says:

    Sa ne anunti , te rog, cand faci testul cu 1.6l GDI. Si noi il asteptam.

    • bit says:

      Termenul a fost de doua luni, a sosit deja.

      • Maruk says:

        Super. La ce optionale ai renuntat (daca ai luat aproape tot) ? In ce pret ai ajuns? Discount ceva….? Cum trage 1.6GDI?

        • bit says:

          Am luat toate optionalele in afara de piele si jante de 19. Am dat 24000 EURO. Masina trage foarte bine in oras, are sprint in viteza a doua si a treia, Mai greu cu depasirile de la 100/h in sus. Aici se simte nevoia unui turbo. In primii 1200km am calculat un consum de 9L/100 in oras. Pe bord arata 8.

  17. Bit says:

    In urma review-ului tau, am comandat masina. 1,6 GDI style cu aproape toate optionalele… Mi-a fost frica de turbo… merg aproape 80% in oras.

  18. Maruk says:

    Imi pare ca Vitara are mai multe optiuni ca si echipare si pentru bani mai putini in timp ce pe Kia pretul e mai mare dar exista alte atuuri ( iar pentru alte extrase trebuie suplimentat bugetul la Kia) …. Oricum sa inteleg ca recomandarea ta ar fi Kia Sportage 1.6 GDI CLASSIC 4X2 din cele doua modele la care ne uitam noi ? Am vrut sa fac un drivetest cu Kia cu versiunea asta de motor pe benzina si dealerul din Timisoara nu are decat diesel… 🙁 Gresesc daca incerc masina chiar si asa ? nu vreau sa imi fac dupa aceea asteptari pentru motorul pe benzina care are clar o putere mai mica… depaseste bugetul un diesel si nici nu doresc unul …

    • turatiimaster says:

      Nu gresesti cu 1.6l Gdi, oricum o sa fac un test si cu versiunea asta, probabil in doua luni va fi gata.

  19. Maruk says:

    Salut, rog o parere intre Suzuki Vitara 1.6-spirit-2wd (17.150 euro) si Kia Sportage 1.6 GDI CLASSIC 4X2 (18.478 euro) ce ar fi de ales ? Estimativ sub 15.000 km/an . Vorbind de Kia Sportage merita un Sportage 1.6 T-GDI GT Line 4×2 in loc de GDI (diferenta de pret clar si diferenta de putere ) daca ne ajunge ca si performanta motor si un GDI? Cat de fiabil e motorul versiune GDI ? nu gasesc foarte multe detalii la Kia despre diferenta intre motoare…Multumesc Robert.

    • turatiimaster says:

      Sportage e peste Vitara, in variantele prezentate, e ok motorul aspirat, suficient si fiabil. Cel de pe Vitara e mai economic putin in trafic real. T-GDi e altceva, si la performante si consum, performante mai bune si consum mai mare, sa nu uitam nici ca pretul e mult mai mare.

      • Gabi says:

        Salut,

        Intre Kia Sportage (echipare GT line, fara trapa)- Diesel 2.0 185 CP AT si 1.6 T-GDI cu DCT ce recomandati? Estimez 12 000 km anual din care aprox 4000 urban si 8000 extraurban. Am facut si niste calcule pornind de la un consum estimat de 10 urban/6.5 extraurban pt Diesel si 10 urban/8 extraurban pentru 1.6 T-GDI , pe 7 ani mi-a iesit un plus de 1000 EUR pt Diesel raportandu-ne la costurile totale (achizitie, intretinere, combustibil) si in conditiile unui consum mediu (calculat cu parametrii de mai sus) mai mare cu 1 litru /100 km pentru benzina vs diesel.
        Am facut un test drive pe motorizarea Diesel AT 185 CP, impresiile au fost pozitive, din pacate nu am putut testa si 1.6 T-GDI (nu exista in showroom).
        La consum par sa nu fie diferente foarte mari – am considerat aprox 1.5 l in extraurban in plus pe motorizarea pe benzina; cat de mult ar conta cuplul superior la Diesel in modul in care se misca masina? Pana la urma perfomantele mai bune ale motorului si cuplul mare la turatii mici au ramas singurele argumente in favoarea motorizarii Diesel. Consumul proiectat pe 7 ani pe nr de km estimati nu aduce o economie semnificativa in costuri care sa depaseasca diferenta pe pret de achizitie/costuri de intretinere mai mari in cazul Diesel.
        Cand va aparea pe site review-ul pentru Kia Sportage? Ce modele vor fi in prezentare? Multumesc, Gabi

        • turatiimaster says:

          Salut, o sa apara Kia Sportage azi sau maine cel tarziu, varianta 2.0l diesel automat 185 CP. La kilometrii expusi eu as lua 1.6l GDi.

        • Victor says:

          Nu o sa scoti niciodata 10 in oras. O sa ai cam 12-13, poate si 14 cu 1.6 tgdi. Extraurban e posibil sa scoti 8, dar daca mergi mai sportiv se duce lejer la 9. Spun din propria experienta dupa 4000 km cu motorul asta si 7 dct pe tucson. Insa daca vei avea ocazia sa l conduci, o sa vezi k merita cu prisosinta consumul suplimentar, e mult mai sportiv motorul si cutia fata de 2.0 185, motor cu care scoti 7 in afara si 11 in oras….decizia iti apartine

  20. Marius I. says:

    Personal,am facut drive cu Sportage,dar diesel 136 cp ,CM si echiparea style. Pare destul de bine,insa un mare minus l-am gasit la zgomotele care vin din portbagaj. Ma intereseaza 1.6 t-dgi 177 cp sau 2.0 184 cp AT si echipare GT line. PLS !

  21. Bogdan says:

    Pe când filmele cu sportige???

  22. Dan says:

    Salutare, ce alegi intre un Kia sportage 2.0 185cp si un tucson 2.0 185 cp, automate amândouă si echipate de top

  23. Cazimir says:

    Ce parere aveti de aparitia Tesla model 3? nu ar trebui sa bulverseze piata auto? Practic era electricelor e foarte aproape.
    In momentul acesta nu mi se pare ca se justifica sa cumperi altceva decat hibrid. Daca dai acum 25-30000 pe un diesel risti sa nu o poti vinde mai tarziu plus cine stie ce taxe. Vezi tarile nordice planifica interzicerea comercializarii motoarelor cu ardere interna in max 10 ani.

    Preturile actuale ale masinilor nu se justifica cum sa dai 36000 pe un golf electric sau bmw i3 cand ai tesla la celasi pret si specificatii incomparabile.

    Trebuie sa soseasca Kia Niro hibrid sunt curios ce pret va avea, ar trebui sub 30000 pt ca la 32000 ai RAV4.

    • turatiimaster says:

      Vedem, pare o masina reusita, problema e ca n-am unde s-o bag in priza pe aici. O sa mai dureze vreo 5-7 ani pana cand ne trezim.

  24. Bit says:

    Boss, baga review-ul ca mi s-au lungit urechile….

  25. Robert Manea says:

    Întrebare : în ce zona s a facut traseul acesta cu Kia ?

  26. Razvan says:

    Am facut astazi test cu competitorii Sportage, Qashqai si Kadjar.

    Kadjar pica. Pare firava. Am intrat pe un drum cariat… se zbatea toata directia in volanul meu. Plus sanse mari de greieri. Cum atingi diverse plastice pe la interior, scartaie.
    E un pic mai antifonata ca si Qashqai. Motirul de 1.6 dci nu transmitea vibratii in interior dar se auzea in accelerare. Confortul tot pe acolo cu QQ. Portbagaj mai mare decat la QQ.

    Qashqai , desi cu motorul 1.2Dig-T, s-a miscat bine pana la viteze de autostrada. Suspensia spate un pic galagioasa la carii dar fata bine inchegata. Spatiul o idee mai mic, portbagajul deasemenea.
    Ramane in finala cu Sportage
    O sa testez si Sportage 1.7 Crdi. Daca se misca ca si Qashqai-ul, aleg KIA.
    Interioriorul si confortul par peste japoneza. Daca e si silentios in exploatare pe drum cariat si la viteze de autostrada… ala sunt, intru la cheltuiala. :-).
    Subiectiv vorbind, imi place mai mult interiorul lui Sportage,

  27. Robert says:

    Salut Robert !
    Dilema mare : vreau un SUV spațios in primul rând, cu ceva veleități de OFF road, si bineînțeles fiabil ! Te rog sa mi dai un sfat se profesionist !
    Dupa un studiu intens al filmelor Tale , si o privire atenta la reprezentante , mi au rămas in ” finala ” : Mitsubishi Outlander – care e si cel mai spațios din gama – motor 2,2 , Renault Kadjar motor 1,6 diesel, Mazda CX 5 motor 2,2 si Toyota rav 4 , motor 2,0.
    Menționez ca as vrea un motor bun , chiar dacă cilindreea sare de 2.0 ( cum e la outlander de 2.268 ) .
    Multumesc anticipat !

    • turatiimaster says:

      Eu as lua RAV 2.0, are si valoare buna de revanzare. Nu gresesti nici cu celelalte, Mazda e foarte ok, mai ales daca vrei cutie automata.

  28. Marius says:

    Salut Robert si felcitari pentru tot ceea ce faci !
    Scurt si la obiect:
    – Din punct de vedere al tinutei de drum si al calitatii interiorului ( materiale, atentie la detalii, etc), care model ti s-a parut mai reusit – noul Tucson sau noul Sportage ?
    Mai pe toamna este posibil sa achizitionez inca o masina si foarte probabil va fi un SUV, neaparat benzina.
    Astea doua imi plac, mi se par a oferi un bun raport calitate/dotari/pret si daca nu primesc vre-o oferta “doboratoare” pentru Subaru Outback este posibil ca sa merg pe una dintre ele.
    Merci !

    • turatiimaster says:

      Pe afara parca e mai dragut Tucson, la interior e mai bine Sportage, eu as lua Kia pentru posibilitatile de personalizare si garantia mai mare. Nu gresesti cu niciuna, tehnic sunt identice.

      • Marius says:

        Si mie-mi place mai mult exteriorul la Tucson. Este ceva mai “clasic”.
        Pentru interior va trebui sa urc in fiecare model in parte. Stiu ca din punct de vedere tehnic sunt aproximativ identice, singurul semn de intrebare este daca nu sunt cumva diferente in setarile suspensiei si cele ale directiei intre cele doua modele ( aceste aspecte sunt greu de sesizat intr-un scurt drive-test). Din acest motiv te-am intrebat pe tine – ai avut posibilitatea sa conduci ambele modele, mai multe zile si nu la distanta foarte mare in timp.
        PS: Pe mine m-ar interesa in varianta 1.6 T-GDI cu DCT.

        • turatiimaster says:

          Eu nu am condus inca Sportage cu 1.6l T-GDi cu DCT, inca nu au adus modelul in tara.

  29. Dan says:

    Foarte placut privirii noul Kia Sportage. Transmite puternic sentimentul de sportivitate.

  30. Bit says:

    Cand apare review-ul de sportage? Astept cu nerabdare….

  31. Leo says:

    As fi tentat sa cumpăr acest Sportage cu motorul 1.6 T-GDI dar consumul de peste 10 % la mers pe autostrada sau naționale ma cam descurajează…Cel puțin pe Tucson cu cutia 7 DCT cam asta era consumul. Ce părere ai Robert, pe cutie manuala pe Sportage cu acest motor sunt șanse sa ai un consum mai mic? Dacă as ști ca e posibil sa scot o medie de 8% la condus normal cred ca Sportage cu acest motor și cutie manuala sau automata DCT va fi alegerea.
    Mulțumesc Robert pentru profesionalismul și dăruirea cu care faci testele! Aștept cu mare interes testele cu noul Sportage echipat cu diferite motorizări și cutii de viteza.

    • turatiimaster says:

      Consumul se mai lasa dupa 10-15 000 km rulati, poti scoate 8 la suta la condus normal, fara probleme.

      • M says:

        Dupa 20.000km cu Tucson dct7 nu pot sa zic ca s-a modificat cumva consumul. 8 poți scoate doar pe DN cu mers fara depășiri si legal.

        • turatiimaster says:

          Ce medie ai cu el, în mod normal?

          • M says:

            9-10 extraurban, dar merg si 160 autostrada, depășesc mult, nu caut sa merg economic. Mers economic fara sa mor de plictiseala in masina am scos cam 8.2-8.5 .

  32. Dan says:

    Noul Toyota RAV 4 Hybrid ?

    • turatiimaster says:

      S-a filmat, o sa apara in curand.

      • DanG says:

        Robert in functie de review ul tau voi lua sau nu masina, inca am unele reticente.
        Am testat CX-5 si CR-V dar totul Rav ul vine cu ceva nou + detin o toyota de 6 ani achizitionata noua si tot ce am schimbat la ea a fost becuri si o lama de stergator.

        • turatiimaster says:

          Ai rabdare, urmeaza si RAV hibrid.

          • DanG says:

            Buna,
            Nu am mai avut rabdare si dupa vreo 10 masini testate am luat un Audi Q5 TDI 190 CP cutie automata.

            Multumesc pentru sfaturi si iti voi urmari blog ul in continuare.
            Sanatate si mult spor.

  33. Larisa says:

    Salutare ,domnule Robert !
    Vreau sa achizitionez o Dacia Sandero noua pe benzina . Fac anual 12000 km ,drumuri de obicei scurte . Am testat varianta 0.9 tce mi-a placut ,dar nu stiu cat este de fiabil. M-am gandit si la 1.2
    16 valve Ce imi recomandati ?
    multumesc !

  34. Cazimir says:

    Impresia mea e ca designerii au lucrat pt concurenta. Daca din Tucson au facut cea mai frumoasa mașină din segment acesta e exact opusul. Din fata arata ca un monovolum francez cu elemente de design de acum 60 de ani.

    Alta problema la o mașină de peste 20000 euro nici macar echiparea a doua nu are AC automat. La alte masini de la concurenta ai AC Automat în echiparea de baza.

    Consumul. Masinile grupul hyundai kia totdeauna au avut consumul prea mare. Cred ca un diesel kia consuma cat s-cross pe benzina.

    • turatiimaster says:

      Nu e asa, dar na, sunt pareri subiective. Consumul, hmm, e relativ, am avut 7 ani diesel Kia, pe ceed, n-a mancat mai mult de 5,4 nici picat cu ceara. Sportage-ul GT Line full de test, 2.0 automat 185 CP sta pe la 8,2 media, nu e putin, dar jante de 19, pneuri de iarna, masina e full, deci varianta cea mai grea, plus n-are ISG (start-stop), cu un Style, aceeasi motorizare/cutie, am scos 7.6 pe vreo 500 km, masina fiind mult mai usoara. Nu mi se pare enorm pentru 185 CP si cutie automata cu convertizor de cuplu, cu AWD.

  35. emil says:

    Reusesti sa afli cateva informatii si despre motorizarea de 1.6 si 132 cp? Consum, comportament?

  36. Razvan says:

    Salut Robert,
    Cum e comparat cu Qashqai, la prima impresie?
    Inchegata? Silentioasa?Spatioasa?

    Thanks

    • turatiimaster says:

      Nu se compara, Sportage e mai silentios, mai inchegat si mai spatios. E foarte misto ca masina, e preferata mea inca de cand a aparut generatia anterioara, o masina foarte reusita pe total.

  37. Cristian says:

    Acest Kia Sportage seamana foarte bine cu Subaru Tribeca. Am impresia ca au avut o lipsa de inspiratie si au inceput sa copieze…
    japonezii.
    In electronice Samsung copiaza Apple iar in industria auto, Kia copiaza Subaru.

  38. Leo says:

    Ce șanse sunt să testezi un Sportive cu motor 1,6 T-GDI cu cutie manuala? Pe Tucson am văzut parca cutia DCT.

  39. Marius says:

    Astept cu nerăbdare părerea ta despre noul sorento după test.doresc achiziționarea unei mașini noi și sunt indecis între noul sorento și noul talisman (sper ca vei reuși și un test cu el).poate o părere de a ta și pt talisman ar fi bine venită pt mine.

    • turatiimaster says:

      Sorento sau Sportage, ca Sorento e deja filmat, Sportage maine vine la mine.

  40. Ovidiu says:

    Pe ce motorizare/varianta echipare va fi testul Robert?

  41. gigel says:

    seamana in fata cu Porsche Cayenne 🙂

  42. Marius says:

    Pe cînd un test drive detaliat marca turații?

    • turatiimaster says:

      Va urma, vineri iau masina, probabil intr-o luna o sa apara filmele.

      • radu says:

        salut Robert- ce sa aleg intre- Kia sportage 2016 motor 1,6 benzina aspirat si Nissan qashqai 2015 motor 1,5 diesel, ambele full option ca dotari.
        multumesc -Radu

        • turatiimaster says:

          Fa un test cu ambele, vezi care iti place, daca faci peste 15 000 km anual, ia Qashqai diesel. Daca nu, iei Sportage.

          • RADU says:

            da, test cu Sportage 2016 este aproape imposibil, exista masini la reprezentanta doar cu motor diesel 2000…legat de consum si puterea motorului de 1600 cm benzina pe sportage informatii se gasesc foarte greu chiar si pe net din pacate, asta este motivul pentru care te intreb, nu stiu care este cuplul pe langa cei 136 de cai putere la benzina 1600, mi-as dori sa pun jante pe 18 chiar , arata foarte bine masina cu ele. cred ca asa voi ajunge undeva la 12 % consum in oras. Qashqai are motor 1500 diesel, consuma putin 9 motor de Renault) dar este o alta masina fata de Sportage de care sunt indragostit la maxim!! eu cred ca interiorul, finisajele de calitate si formele caroseriei 2016 sunt aproape daca nu la fel cu cele din clasa premium germane, la un pret imbatabil! spune-mi ce gandesti te rog ROBERT

            • turatiimaster says:

              Posibil sa aduca Autonet Giulesti o masina de test cu 1.6l GDi, chiar ieri am vorbit si sfatul meu asta a fost, sa aduca si 1.6l GDi.

            • George says:

              La MIT Baneasa au toate motorizarile la test drive, mai putin 1.6 gdi turbo.1.6 aspirat,1.7 diesel, 2.0 diesel 136cp, 2.0 diesel 184cp.Bafta

          • radu says:

            salut Robert- am 2 zile de gandit bine sa aleg intre Sportage 2016 1,6 aspirat si Qashqai diesel 1500cm-
            imi este foarte teama de consumul ridicat la Sportage- eu inclin sa cumpar Sportage – clar este net superioara Qashqai ului din toate punctele de vedere- doar consumul ma ingrijoreaza!! am auzit ca sare de 10% in oras, este adevarat? multumesc inca o data-Radu

            • turatiimaster says:

              Orice motor pe benzina merge la 10 in oras. In cazul in care ai mai mult de 15 000 rulaj anual, ia un diesel, altfel nu.

        • Marius says:

          Salut !
          Pentru o mașina 4×4 cel mai important este cuplul motor ! Așa cum se știe , motorul diesel este mai puternic decât un benzinar și da un cuplu mai mare . Acesta reprezintă forța mașinii ! Nu pot sa înțeleg de ce nu se promovează calitatile mecanice ale unei mașini și nu cât de multe Gadget – uri are in dotare ! Observ ca inclusiv reclamele pun accent pe partea de dotări electronice care intra devar sporesc comfortul , dar nu ii scot in evidentă partea mecanica a mașinii ( motorizare , cuplu , cutie etc. ) . Un exemplu simplu : Renault Kadjar cu dotări impresionante in domeniul Gadget – urilor, e mai scump decât Mitsubishi Outlander , o mașina forte buna dpdv mecanic !
          Cu cât e mașina dotata cu multă electronica , cu atât stai mai mult prin service – uri pentru cine știe ce senzor care S a defectat !

          • Catalin says:

            Eu cred ca la un 4×4 cel mai importanta e garda la sol. Degeaba ai cuplu bun daca o pui repede “pe burta”.

Leave a Reply to turatiimaster Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.