Kia Sportage 2.0l DSL AT 4×4 GT Line

Kia Sportage 2.0l DSL AT 4x4 GT Line

Alt model mult asteptat si controversat, noul Kia Sportage, se lasa dezbracat de secrete, in varianta 2l automat, 185 CP. Probabil o sa ma auziti prin filme spunand si 184 CP, e doar o greseala, in realitate sunt 185. De parca ar conta asa mult.

In schimb, importante sunt alte chestiuni: motorizare si transmisie fine si fiabile, insonorizare superioara, premium, directia asistata noua, cu motorul electric pe caseta de directie, tehnologii noi si un interior spectaculos.

La partea cu consumul, ca si la testul cu generatia anterioara, o medie uzuala e cam 8,5l la suta de km. Mult, putin, la cat costa acum un Sportage GT Line aproape complet echipat, e destul de irelevant. Masina de test costa 34 071 euro…

Vestile bune nu contenesc, se pare ca vom avea in curand si 1.7l CRDi cu transmisia dublu ambreiaj 7DCT, fara 4×4, e oricum o completare binevenita in gama destul de interesanta de motorizari/transmisii din oferta Sportage.

Nu ascund, ca si acum cativa ani, cu vechiul model, si noul Sportage ramane modelul meu favorit de SUV non premium. Pentru ca merita…

121 Responses

  1. Tudor Moldovan says:

    Buna ziua domnule Robert, ca si dumneavoastra, am cumparat si eu aceasta masina, inca in garantie, ma bucur de ea, am abia 119.000 km, absolut nici o problema. Dar vreau sa ma gandesc la viitor si sa ma documentez despre urmatoarea achizite. As dori sa fie din grupul Kia-Hyundai-Genesis daca e posibil. Locuiesc momentan la bloc, am posibilitatea de a adauga o priza in parcarea subterana, desi nu stiu daca as face-o.

    Imi doresc o masina mare, spatioasa, sigura, comoda, cu putere mare, peste 200 de cai, preferabil ceva hybid/plugin hybrid/poate electric?

    Ma uit la Kia Sportage / Sorento 1.6 hybrid / plugin
    Hyundai Santa Fe 1.6 hybrid / plugin

    Nu as zice nu unui Model Y, dar imi fac cu ochiul si Toyota Highlander, Lexus RX sau Volvo XC90 T8. Ce ma puteti sfatui?

    • turatiimaster says:

      Eu am luat model Y, daca stati la bloc si nu aveti posibilitati de incarcare, e mult mai ok un hibrid, desi la cum se misca lucrurile e clar ca viitorul e electric si nu e rau sa o luati devreme pe calea asta. Vor aparea foarte multe masini interesante in urmatoarele luni, deci discutia e cumva precoce acum, s-ar putea ca Hyundai-Kia sa aduca masini deosebite extrem de curand.

  2. Beni says:

    Multumesc de informatii …

  3. Beni says:

    Intrebare pentru Robert:
    In anumite review-uri pe care le-am vazut (din strainatate ce-i drept), se zicea ca masina are Apple Car Play si Android Auto ca dotari standard … A noastra nu are … Oare de ce? … Sunt aceste optiuni doar niste softuri care se pot instala si ulterior pe masina sau nu?

    • Ionut S says:

      Versiunea simpla – este posibil sa se faca upgrade de soft la echipementului multimedia, astfel incat sa apara optiunile Android Auto si Apple CarPlay
      Versiunea complicata – este posibil sa necesite inlocuirea echipamentului multimedia cu unul care are aceste capabilitati.
      Cel mai bine intrebi la reprezentanta, deoarece ei cunosc mai bine modelul/softul care il ai instalat pe masina.
      Succes!

    • Tataie says:

      AA se downloadeaza pe telefon, conectezi telefonul la navigatie si atunci se conecteaza si-ti da AA pe menul navigatiei.

    • turatiimaster says:

      ACP si AA sunt standard la masinile produse dupa octombrie 2016. Daca a ta e produsa inainte, nu are si nu se poate upgrada. Insa exista solutii de mirroring si poti rezolva problema, gasesti solutiile pe forumurile Kia, fie pe cel international, fie pe cel din Romania.

  4. Beni says:

    salutare tuturor!
    la sfarsitul lui decembrie 2016 am scris un comentariu despre un Kia Sportage pe care l-am primit cadou … spre reamintire: motor 2.0 diesel, 136 CP, AWD automat, versiunea STYLE … Acum avem cam 16000 de km parcursi cu masina si m-am gandit sa va scriu cateva impresii … NE PLACE. Spatiul e suficient pentru o familie cu 2 copii, cum suntem noi … Are buna stabilitate la viteze mari (in septembrie 2017 m-a prins radarul cu 153 km/h pe european si am ramas fara permis) … Consumul nu mi se pare mare. De exemplu, am venit din Navodari pana in Jibou, jud Salaj, 880 km cu un consum aratat in bord de 6.7 %. Tin sa mentionez ca am parcurs drumul ziua, 38 de grade afara, deci aerul conditionat pornit non-stop … am mers bara la bara 2 ore in Bucuresti … am mers bara la bara 1 ora in Pitesti … am mers pe Transfagarasan … iar in rest am venit tare ca sa recuperez pierderea de timp din aglomeratie … Pentru un SUV cu tractiune integrala si cutie automata, exploatat destul de intens, nu mi s-a parut mult deloc …

  5. Tataie says:

    Dupa revizia de 15k, singura chestie care ma deranjeaza e un scartait la frane (etrierii cred, sigur nu placutele) cand e foarte rece, pana se incalzesc. Masina se conduce foarte foarte fain, ca o berlina compacta.

  6. Akeem says:

    Salut Robert,
    Tu, care esti specialist si in antifonari cum ti s-a parut masina dpdv zgomot interior? Diesel vs benzina si vs concurenta.
    Stiu ca ai spus de multe ori ca e silentioasa, dar cat de silentioasa, comparabila cu ce dintre masinile mai scumpe? Merita sa rezerv cateva sute de euro buget pentru o insonorizare suplimentara sau n-as castiga mare lucru? Dupa tine, unde ar fi de adaugat folii antifonante? Usi, podea, pavilion, pasage roti… ?

    Poate n-ar fi rau in testele viitoare sa incluzi si o masurare de decibeli la diverse viteze + relanti (cum faci la consum). Vad ca lumea incepe sa fie din ce in ce mai interesata de silentiozitate iar constructorii acorda si ei mai multa atentie acestui aspect.

    Pana atunci, La Multi Ani 2018 🙂

    • turatiimaster says:

      Salut, as zice ca e foarte bine antifonata, desi pe turatie mai mare la diesel e sub 3008 sau Kuga, insa sub 2500 rpm e cum trebuie. Benzinele sunt foarte bine antifonate (de fapt la fel, insa motorizarile au mai putine vibratii si zgomot, rezultatul e ca e diferenta mare. Dieselul de 2l e ok, insa benzina e peste. Nu necesita neaparat insonorizare suplimentara, sigur ca eu mi-am facut la a mea si se schimba complet masina, principala zona in care se simte e portbagajul, antifonezi zona si efectul e spectaculos, dispar zgomotele de la suspensie si devine alta masina. Cu 300 euro o faci foarte bine.

  7. Tataie says:

    Consumul pentru familisti e pe la 7.3-7.5 la suta.

  8. Dan says:

    Salut Robert , felicitari pentru site , reviewurile sunt foarte misto , keep it going 🙂

    Am si eu o intrebare , azi am testat un Tucson de 2l diesel 184 cp , si mi s-a parut cam zgomotos motorul cand e turat .
    Cum este la Sportage, insonorizarea e mai buna ?

    Merg cam 70% in afara / 30 % in oras , 15-20.000 km pe an , ce crezi ca merita , versiunea diesel sau benzina ?
    Offroad fac light cand ma duc la pescuit .

    • turatiimaster says:

      La Sportage e mai buna antifonarea, bordul e putin mai masiv si probabil de asta, oricum si Tucson si Sportage sunt destul de silentioase pentru clasa lor. Eu am diesel, si eu am fost in dilema asta, insa 1.6 T-GDi mi s-a parut cam consumator in oras, ma deprima sa vad 14 pe bord.

      • Dan says:

        La diesel cat e consumul in oras , condus normal?

        • turatiimaster says:

          In oras, condus normal, 8.5-10, depinde de trafic, ma refer la Bucuresti. Daca e vreo zi cu ghinion, poti sa vezi si 16 pe bord, gen 30 km bara la bara, un traversat frumos in 2 ore jumate, dar media mea de consum in general e ok pentru ce stie masina, cam 7 la suta, in general fac cam 750-800 km cu un plin. Onorabil pentru un AWD cu 19″.

          • Mihai says:

            750-800 km cu un plin e cam spre 8 la suta in medie daca rezervorul are 62 de litri.

            • turatiimaster says:

              Plin inseamna inainte sa mi se aprinda becul galben, de obicei fac plinul cand mai am cam 100 km autonomie. Media data de bord aia e si din ce am observat, am 8000 km acum, se verifica de la plin la plin.

              • Mihai says:

                Cu atat mai mult, 750 km cu 60 de litri inseamna 8 la 100.

                • turatiimaster says:

                  Nu stiu de unde scoti 750 cu 60, cand mai am cam 100 km autonomie, in rezervor mai am cel putin 10l de carburant, azi am alimentat cu 43,6l, avand pe bord 166 km autonomie, consum mediu pe bord 7. Am parcurs cu 43,6l 648 km. Deci sub 7, desi bordul imi arata 7, evident ca exista erori, dar asta e realitatea mea. Rezervorul are 62l cu tot cu rezerva.

                • Niciodată n-am golit rezervorul!
                  Intre 50, si 55 litri am alimentat la fiecare plin. La 766 km parcurși am avut consumul 6,74 l/100. Asta a fost numai odată, in condiții aproape ideale, 80 km/h in linie. In schimb in general se poate calcula cam cu 8 litri/100, la masina asta eu zic ca nu e mult.

            • Eu, cel mai mult cu un rezervor am făcut 766 km, cel mai putin 576 km. Intradevar nu am decât vreo 7000 km la bord, deci mai poate scădea.
              Ernő Szarvas

  9. Buna tuturor! De la sfârșitul lui iulie folosesc noua masina sportage GT line 2.0 CRDI. Personal sunt foarte mulțumit de masina. Intr-adevăr consumul in oraș e putin mare (8,5-11 l depinde cat de greu sunt pantofi purtați 🙂 ) pe autostrada 7,5 l, consumul minim calculat 6,74 l/100 km (de la plin la plin) iar pe bord computerul odată de a lungul la 70 km a aratat 5,9 l, toate cu AC on. In schimb sunt doua lucruri care m-au surprins in mod plăcut. Sistemul audio (JBL) poate reda și fișierele tip flac, și sistemul mașini are incorporat Android Car. Im modul sport pentru mine este destul de agil, și e o masina confortabila, încăpătoare. Ce îmi lipsește, cruise control adaptiv, când închid masina sa se ridice geamurile și sa se închidă trapa automat, și memorie la scaunul șoferului. Deocamdată îmi pare bine am ales Kia.

    Cu stima Ernő Szarvas

  10. Lucian says:

    Salut Robert,
    La noul Sportage este posibila inchiderea gemurilor din telecomanda?

  11. Mihai Popescu says:

    Salut Robert. Stiu ca esti fan Sportage( si eu sunt), dar ma intereseaza parerea ta vizavi de Sorento model pana in 2014 sh vs Sportage model nou. Sunt alte clase, dar la pret nu-s diferente. Sau sa mai stau cativa ani pana cand noul Sorento o sa aiba preturi OK sh..momentan am un Passat b7 tdi dsg, tu ce masina ai acum? Mersi si drumuri bune !

    • turatiimaster says:

      Salut, sunt fan si am noul Sportage si sunt total multumit (nu ma deranjeaza decat stergatoarele de parbriz proaste). Parerea mea, mai stai putin, o sa apara noi motorizari si modele si e posibil sa poti lua un Sorento la un pret foarte bun.

  12. Tataie says:

    Masina se conduce ca un vis, in utilizare obisnuita in Ro pare ca are mari rezerve de putere. Stabilitatea si tinuta de drum sunt excelente. Consum real masurat la pompa 7/100km, extraurban, jumate autostrada, jumate europeana, mers vioi dar prudent. Confortul la superlativ in echiparea GT Line. Desigur, depinde de pe ce masini vii, daca vii de pe X5 sau ML posibil sa tusesti…

  13. Sorin Matei says:

    Sal Robert,

    ai apucat sa faci test cu 1.7 7DCT? Sau are cineva din acest forum 1.7 7DCT? Ceva recomandari/sfaturi?

    Nu ma pricep la Diesel, cat de adevarata e chestia cu filtrul de particule care se deterioreaza daca nu faci suficiente drumuri lungi, cat e de frecventa?

    Multumesc!

    • turatiimaster says:

      Nu am apucat, o sa aduc una de drive-test, am vorbit deja, sper sa o rezolv in aprilie.

  14. Tataie says:

    Foarte misto review-ul. De adaugat in titlu “HP”, fiind motorizarea de 184 cp.
    Multumesc pentru detalii si rabdare. Confirm insonorizarea care da impresia de motorizare slaba, desi masina se infinge.
    4×4 isi face treaba briliant in curbe – fiind un SUV declarat “de sosea”.
    Apreciez ca e o masina “pentru sofer”, in sensul ca s-a lucrat mult la partea tehnica care nu se vede, pe cand alte branduri au pus suspensii spate semirigide dar au umplut masina de gadgeturi. De mentionat ca Kia isi propune 3 mil target de vanzari, adica vanzarile la un loc ale celor 3 generatii anterioare !

  15. Adi says:

    Anvelopele de iarna Pirelli Sottozero 3 245/45 R19 erau Runflat? Le recomanzi?

    • turatiimaster says:

      Nu erau Runflat, Pirelli face pneuri bune in general, eu personal mi-am luat Nokian pe 17″, diferenta de la 19 la 17 e fundamentala iarna, 17 e mult mai ok, balon mai mare, confort, tractiune imbunatatita, pneu mai ingust. Deci recomandarea mea, ia jante de 17 si pneuri de 17 pentru iarna, indiferent de marca (nu chinezarii).

  16. Beni says:

    va multumesc tuturor pentru urari
    si raspunsuri la intrebari …
    va doresc sarbatori fericite!

  17. Beni says:

    Buna ziua! Saptamana trecuta, 14.12.2016, de ziua sotie, am primit un Kia Sportage nou,
    varianta diesel de 136 CP, AWD si cutie automata, nu echiparea de top, ci urmatoarea
    sub ea (undeva pe la 27000 euro a costat masina … n-am intrebat exact ca a fost cadou).
    Poate ar fi cateva optionale in plus care mi-ar fi placut, de exemplu, sa aiba
    si senzori de parcare, nu doar camera, dar, vorba aia, “calul din capatat nu se cauta
    in gura” … avem 2 copii, de 4 si de 7 ani, de la Seatul Ibiza pe care il aveam inainte,
    e simtitoare diferenta de spatiu … Am o intrebare pentru Robert: ar trebui sa-mi para
    rau ca nu e varianta de 184 CP? La cuplu e diferenta mica, dar la acceleratie, e simtitoare
    (12 sec 0-100 pt 136CP vs 9.5 sec 0-100 pt 184CP) … sau ar trebui sa ma mangai cu
    gandul ca, uneori, la acelasi motor cu 2 variante de putere, varianta cu cai mai putini
    e mai fiabila in timp decat cea cu cai mai multi?

    si inca o intrebare: unui cunoscut cu VW Touran automat i s-a stricat masina dupa ce a tractat
    (nu stiu exact ce anume i s-a stricat, dar i s-a stricat) … ulterior i s-a spus ca masinile cu
    cutie automata nu ar prea trebui sa tracteze. E adevarat? Exista anumite limitari pe care
    ti le impune cutia automata cand e vorba de tractat? … La Sportage-ul primit, eu nici macar
    nu am carlig de tractare, dar intreb ca vreau sa stiu …

    • Andrei says:

      Beni, dupa asa un comment ma duc la culcare, cu gandul: asta-i viata !
      Sa stapanesti sanatos masina si sa va bucurati toata familia de ea !

    • Costi says:

      Sa primesti o masina de 27.000 euro si sa fii nemultumit e chiar un lucru neobisnuit.
      Sunt sigur ca atunci cand iti vei lua masina din banii tai nu vei mai avea astfel de probleme.

    • turatiimaster says:

      E foarte ok si cu motorul de 136 CP, e suficient pentru masina. Sportage-ul are anumite limitari de tractare, tracteaza mai putin pe cutie automata, scrie in manualul masinii, dar oricum trage destul de mult. La Touran daca era DSG cutia, e usor de stricat la tractare, mai ales daca nu stii sa o faci conform cu indicatiile din manual. Motorul Kia e foarte fiabil, n-are importanta ca are 136 sau 185 CP, intretinut ca la carte tine fara probleme pe viata masinii.

  18. erika says:

    Buna, urmeaza sa imi soseasca si mie un noul Kia Sportage 1.6 T-GDI 6MT 4*4 GT Line. Va fi echipat cu anvelope de vara Continental de 19 inchi. Intrebarea mea este ,ce anvelope considerati ca ar fi cele mai potrivite pentru iarna. Multumesc anticipat pentru raspuns.

  19. Sorin says:

    Masina este draguta pare bine lucrata are cea mai buna garantie dar la fel ca Tucson acest motor de 2 litri dezamageste la consum . Nu vrau sa starnesc polemici dar un Tiguan care este mai greu cu 33 de kg 1615 kg Kia VS 1648 Tiguan tot pe un motor de 2 litri 4X4 automata are consumuri clar mai bine nu mai vorbim de reprize 0-100 Kia 9,5 secunde VS 7,9 secunde Tiguan sigur ca preturile difera foarte mult intre cele doua modele .

    • turatiimaster says:

      Transmisia DSG de la Tiguan e mai rapida, cea de la Kia e automata cu convertizor de cuplu, mai fiabila dar consumatoare, eu le-am condus pe amandoua, la fiabilitate si pret deocamdata Kia e peste VW, in rest mi-a placut Tiguan-ul si da, puteam scoate lejer un 6 la suta cu Tiguan, pe cand la Kia minimul a fost 7.3. Ambele sunt masini de top in segmentul lor.

  20. Iulia says:

    Salut,

    Avem si noi o dilema. Intre Sportage Gt-Line 1.6 T-Gdi cutie manuala si Skoda Scout 1.8TSI cutie automata, ce ai recomanda pentru o familie cu un copil, care face in medie 10-15.000km pe an, preponderent in afara orasului. Masina o vrem pentru mers la ski in Austria, adica si autostrada, mers la ski la Transalpina ( adica cu parcarea in rampa si cu noroi), mers prin Grecia, pe drumuri cu serpentine si drumuri forestiere uscate sau ude. Este suficient cuplul oferit de Sportage? Este ok la depasiri la 90km/h? Suspensiile sunt ok? Noua ni s-au parut usor rigide, asta si de la cauciucurile de 19”. Cutia automata de pe Sportage ni s-a parut excelenta, dar ne-am simti mai in largul nostru cu cea manuala. Este aceeasi senzatie si la manuala ca la automata?
    Sincer inclinam mai mult catre Sportage, desi pe hartie performantele Scout-ului sunt sensibil mai bune. Consumul nu e un criteriu de alegere a masinii.

    Multumim pentru raspuns!

    • turatiimaster says:

      Ambele sunt versiuni ok, Sportage are avantajul garantiei mari, 7 ani. Cuplul si performanta sunt foarte ok, indiferent daca ai sau nu masina incarcata. Sincer, eu va recomand cutia automata DCT, foloseste potentialul motorului foarte bine si e mai confortabila in oras. Si da, eu as lua Sportage, probabil ca si eu o sa imi iau unul, e masina care ma termina nervos de cate ori o vad. O iubesc.

  21. Maruk says:

    Salut, merita optiunea easy entry cu inchidere deschidere pe portiere fata ? Optiunea vine doar cu buton start stop / 468 euro? Ma intreb daca functioneaza ok si daca merita optiunea ca si pret ? Merci.

    • turatiimaster says:

      Sincer, nu ma incanta, imi place insa butonul Start/Stop, optiunea easy entry daca se poate fara, mai bine fara. Nu mi s-a parut spectaculoasa.

      • Maruk says:

        Am vazut in comentarii la drivetest ca nu era super functional acest easy entry dar se pare ca vine ca un feature adaugat (vrei nu vrei) extraoptiunii buton start/stop…asa ca pentru +468 euro ai buton in loc de invartit cheia…

  22. turatiimaster says:

    Azi m-am intalnit cu Dorin intr-o parcare la un LIDL, nepremeditat, m-a vazut si a venit la mine, eram cu Sportage 1.6 TGDi 7DCT, GT Line plus toate optiunile, minus AEB si color Pack. A vazut live consumul mediu pe bord, 8.5, tot timpul am condus cu AC On, poate sa confirme, am stat de vorba ceva. Eu in continuare cred ca poti sta lejer in sub 11 oras cu motorul asta, oricum, foarte interesant, o sa vedeti cand apar filmele, desi pana la ora la care scriu consumul mediu e tot cam la fel cu ce am scos cu Tucson, adica 8.5, totusi am mers full cu AC on, regim mixt, inclusiv viteza maxima i-am dat, ei bine, Sportage consuma mai putin decat Tucson la viteze de autostrada. Adica la Tucson tin minte ca aveam la 130 km/h 10l/100, la Sportage maxim 8 (se vede clar pe filme diferenta) si la fel, pe masura ce scadeam viteza cu 10 km/h, consumul instantaneu pe cruise control, mai mic decat la Tucson (sensibil mai mic). Asta in conditiile in care masina cu care sunt este noua, avea sub 600 km cand am luat-o si acum are vreo 1200.

    • Victor says:

      Pe autostrada, facuta cap coada cu pilot automat la 130, 2 oameni si AC, am scos 8.6 bucuresti-pitesti si 8.4 pitesti-bucuresti. Deci e sub cei 10 scosi de tine la test. In schimb, prin oras mers super lejer si nu coboara sub 13. Poate doar seara cand e mai liber sa vad un 12…

      • turatiimaster says:

        Dupa ce am mers si cu 1.6l Turbo, sincer par sa consume cam la fel, poate ca in conditii extreme urbane turbo se duce in 13-14, altfel am scos 8.3 cu el, relaxat, cu aer conditionat pornit. Consumul in aceste conditii pare mare la diesel automat. Daca nu faci km foarte multi, e mai ok sa iei 1.6 T-GDi. Mai pune update-uri cu consumul, din cand in cand, ma intereseaza. Merci.

        • Victor says:

          Ca update: azi am mers ft relaxat prin oras, trafic de zi aproximativ lejer, AC pornit, dupa 26 km aveam media 12.2. Sincer sa fiu, nu cred k voi vedea vreodata sub 10 prin oras, poate nici macar sub 11. In weekend am facut 120 km exterior, mers max 100, cam 80-90 constant: 7.8%. Joi noaptea plec la mare, o sa fim 4 adulti cu bagaje, sa vedem atunci ce poate 🙂 estimez un 8.5 minim…

          • turatiimaster says:

            In continuare sunt setat pe 1.6 T-GDi, desi acum merg cu un Clio 1.5l dCi cu EDC, care sparge tot, merge superb si consuma 4.4 la suta cu AC On, ma imbolnaveste de nervi consumul. Inca oscilez intre a lua un Sportage, orice varianta, ma enerveaza consumul marisor, sau sa imi tin D-Max-ul si sa imi iau o masina de oras, probabil noul Rio sau un ceed la oferta, ambele in varianta cu DCT.

        • Victor says:

          Zici de conditii extreme urbane sa ia 14… iti spun eu, la mers cu talpa in oras pe 10 km poate sa ia si 18. Am mers pe tg jiu – cluj mers sportiv, am cam depasit tot ce se putea si “nu m am uitat” la consum, rezultatul 10.5. Dar masina e super, motorasul face toti banii, adica tot consumul 🙂 ma declar de a dreptul multumit, am vrut un pic de sportivitate, nu consum. Ai dreptate, dieselul de 184 AT consuma sensibil mai putin, dar am testat la demaraj si reprize (are un prieten), e mult sub 1.6 TGDI

          • turatiimaster says:

            Zi-mi ce consum mediu ai in mod normal pe bord, eventual si daca il verifici de la plin la plin. La o medie de 8, 8 si ceva, nu vad rostul sa imi iau diesel. Merci.

  23. Dorin says:

    Ti s-a parut consumul mare? In timpul test-drive–ului, condus super sportiv (am vrut sa vad tot ce poate masina), am scos un consum de 12.5-12.8 l, ma gandesc ca daca la condus normal scot un 10-11 prin oras, este acceptabil, avand in vedere si puterea motorului. In schimb 7DCT-ul m-a cucerit total – super cutie.

    • Victor says:

      Nu ai cum sa scoti consumul ala in oras vreodata, oricat de usor ai merge…poate doar noaptea, fara trafic. La mers super sportiv cum ai zis tu, in afara scoate 12-13. Mers lejer, in oras sub 14 nu ia. In forta, am vazut si 20 pe tucsonul meu 1.6 tgdi cu 7 dct

      • turatiimaster says:

        Daca inveti cum e cu dublul ambreiaj, in conditii bune scoti, e mai rau sa mergi usor, in oras e mai bine sa ii dai un pic de zvac, calculat, in asa fel incat sa se duca rapid in treapta cu care mergi mai mult, 4-5, decat sa o iei agale, ca la o cutie normala, ca ti le freaca vitezele prea mult si consuma mai rau. Sigur ai observat si tu chestia asta.

        • Victor says:

          Asa e, ai dreptate…dar cam rar apuc treapta 4 in oras, 5 nici atat 🙂 oricum, fie cu 1 l in plus, fie in minus, motorul merita toti banii

  24. Dorin says:

    Salut,
    Cand putem avea o parere legata de Kia Sportage 1.6 T-GDI 7DCT GT Line?
    Eu am facut un test-drive cu el, mi-a placut foarte mult, dar ma interesa si o parere de la tine.

    • turatiimaster says:

      O sa urmeze si 1.6l T-GDi, am condus noul Tucson cu 1.6l T-GDi si mi-a placut, desi trebuie sa ma obisnuiesc cu consumul. O sa vina si Sportage.

  25. Cristi says:

    Salut Robert,

    Ce ai alege dintre sportage 4×2,1.7 DSL 19.500e sau renaul kadjar 1.5dci la 19.300e!
    Preturile la ambele variante sunt prin programul rabla si sunt variante minime + cateva optionale!
    Eu ma astept sa am un consum mai ridicat la sportage mai ales in Bucuresti.

    multumesc in avans si numai bine,
    Cristi

    • turatiimaster says:

      Care iti place mai mult, nu ai consum mai ridicat la Sportage, motorul 1.7 e foarte bun, nu gurmand ca cel de 2l (si 185 CP totusi).

      • Cristi says:

        multumesc pentru raspuns!
        Pe mine m a imbolnavit sportage ul. Am sa purced saptamana asta cu avansul, apoi 3 luni de asteptare:((((((
        nu stiu cum o sa supravietuiesc.

        o zi buna,
        Cristi

  26. Ionut says:

    Salut Robert!

    Am si eu aceeasi dilema de care s-au mai lovit cativa domni mai sus. Caut o masina de familie (1 copil) in special pentru spatiu, siguranta si conditii confortabile … deci nu neaparat sportivitate. Oscilez intre Sportage motor 1.6 GDI si 1.7 CRDI.
    Dieselul ma tenteaza datorita cuplului pe care il vad:
    – ca un element de siguranta cand ai nevoie sa o calci intr-o situatie extrema
    – ca un plus pentru partea de off-road (mai ales cand masina ar fi mai incarcata).

    Pe de alta parte incerc sa evaluez daca nu cumva benzina ar fi suficienta:
    – neconducand sportiv ma gandesc ca imi pot calcula din timp depasirile deci situatia limita ar trebui sa nu existe (si sa zic ca aici ma impacat cu ideea)
    – pe parte de off road – pentru mine off road ar fi drumuri practicabile cu piatra (fara chestii extreme), prin zone de deal. Sau drum forestier practicabil. Sau de exemplu sa pot urca pe zapada la Sinaia la cota 1400.

    Crezi ca s-ar preta benzina (aspirat) la acest gen de soft off-road? Lasand la o parte consumul.

    Asta e dilema mea si din drive testele facute prin Bucuresti nu ma pot edifica.

    Mersi de sfat,
    Ionut

    • M says:

      Sa urci la sinaia la cota 1400 pe zăpadă iti trebuie cauciucuri bune, nu vad ce legatura are motorul.
      Partea cu calcatul e relativa, dieselul e mai greu din start in ciuda cuplului, ,cele doua probabil se comporta la fel daca se retrogradeaza in treapta corespunzătoare plajei de cuplu/putere maxima.

  27. mdaniel says:

    Un drive-test cu Kia Sportage 1.7 DSL, ai in plan?

    • turatiimaster says:

      O sa fie si 1.6 si 1.7 DSL.

      • Nicolae iulian says:

        Sal Robert! Mai am o întrebare: în ce tip de maÈ™ină eÈ™ti mai în siguranță în caz de accident? Suv cu È™asiu separat sau caroserie autoportanta…. Asta vis-a-vis de cazul din zilele astea si la ce nebuni circulă pe È™osele…. Sau între un suv sau pick-up?

        • turatiimaster says:

          Un SUV pare mai sigur pentru ca e mare, insa e predispus la rasturnare, practic exista o probabilitate de 3 ori mai mare sa te rastorni cu un SUV decat cu un vehicul normal, la fel si la pick-up-uri, in caz de impact, iar e discutabil. In general cu cat e o masina mai mare si cu rezultate mai bune la EuroNCAP, cu atat e mai sigura, daca lovesti un vehicul mic, chiar si foarte sigur cotat EuroNCAP, de un pick-up, ghici cine se striveste primul…

          • Nicolae iulian says:

            Așa e Robert te răstorni dacă te crezi mika hakinnen cu suv , eu te întrebam și vis-a-vis de caroserii: șasiu separat sau autoportanta.

            • turatiimaster says:

              Sasiul separat e mai puternic, fara indoiala, nu vrei sa intri intr-o scara de otel pozitionata orizontal…

              • Nicolae iulian says:

                Merci . Pick-up rile bănuiesc că majoritatea sunt cu È™asiu separat….isuzul tău cum e? Din suv -ri ..cred că rextonul e singurul.

              • turatiimaster says:

                Pick-up-urile sunt toate cu sasiu separat, Rexton da, in rest, doar pe la second hand…

  28. Nicolae iulian says:

    Korando 4×4 de 2,2 diesel; sportage 2l diesel rwd; cx5 2l benzina. Un stat de achiziÈ›ie va rog.

    • turatiimaster says:

      Depinde ce faci cu masina, pentru dinamica Mazda sau Kia, pentru un SUV decent cu abilitati si in afara terenului, Korando.

      • Nicolae iulian says:

        Merci. Korando va fi. Mai fac ieÈ™iri si in afara È™oselei…..gen pescuit, munte.

  29. Nicolae iulian says:

    Salut! Între sportage, korando si cx5 ce-mi recomandați.

  30. Nicolae iulian says:

    Salut! Între sportage, korando si cx5 ce-mi recomandați?

  31. Dan says:

    Buna ziua Robert,

    Analizez de citeva saptamini Kia Sportage 1.7 DSL 6MT, Kia Sportage 1.6 GDI 6MT si Renault Kadjar 1.2 TCe 6MT in variante de echipare similare.
    Kia Sportage 1.7 DSL 6MT are cel mai bun cuplu si consum declarant de producator, dar si pretul cel mai mare.Despre motor am citit pe diferite review-uri ca este OK.
    Kia Sportage 1.6 GDI 6MT are cel mai mic pret, dar consumul declarat de producator este cel mai mare si cuplul este cel mai mic ( cu un maxim la 4.850 rpm). Despre acest motor nu am gasit multe informatii. Nu stiu daca cuplul este suficient pentru a te ajuta de exemplu ca pe un drum national sa depasesti in conditii de siguranta un TIR care merge constant cu 85 km / h, sau te ajuta sa urci fara probleme un drum in panta cu zapada proaspat depusa ( in conditiile in care ai anvelope de iarna).
    Renault Kadjar 1.2 TCe 6MT are pretul intre cele doua Kia. Cuplul, asa cum am vazut in excelentul tau review, este obtinut la turatii mici (cu un maxim la 2.000 rpm). Consumul declarat de producator este OK , dar creste odata ce turezi motorul.

    Doresc sa utilizez autoturismul ca si masina de familie ( oras, concedii, iesiri in natura pe drumuri forestiere ). Caut o varianta din cele trei cu care sa nu am probleme iarna la urcarea unui drum acoperit cu zapada,

    Te rog sa ma ajuti cu un sfat pentru achizitia uneia dintre variantele de mai sus.

    Multumesc.

  32. Dan says:

    Salut Robert,

    Compar de citeva saptamini ofertele aproape identice ca si variant de echipare pentru Kia Sportage 1.7 DSL 4×2 , Kia Sportage 1.6 GDI 4X2 si Renault Kadjar 1.2 TCE.

    Sportage 1.7 DSL este avantajat din cauza cuplului si a consumului, dar are pretul cel mai mare.

    Renault Kadjar, asa cum am vazut in excelentul tau review, are un cuplu destul de bun la turatii mici , dar si un consum pe masura ce cresti turatia motorului. Ca si pret este intre cele doua Kia.

    Despre Kia Sportage 1.6 GDI nu stiu cum se comporta in mod real d.p.d.v. al consumului ( din fisa tehnica rezulta ca este cel mai gourmand dintre cele trei ) si al cuplului ( de exemplu te ajuta in situatii de iarna sa urci cu anvelope corespunzatoare un drum in panta cu zapada proaspat depusa , sau poti depasii in conditii de siguranta un TIR dupa care ai rulat o perioada de timp si care merge cu 80 km / ora ).Pretul este cel mai convenabil.

    As dori sa stiu parea ta referitoare la achizitia uneia dintre cele trei variante de mai sus.

    Multumesc.

    • turatiimaster says:

      O sa fac filme si cu 1.7 DSL si cu 1.6l GDi, o sa iti fie mai usor sa compari. Daca faci km multi, merita diesel, daca nu, 1.6l GDi nu e rau deloc.

  33. Dani G. says:

    Urmăresc de ani de zile testele tale și te felicit sincer.
    Analizez de câteva zile ofertele pentru Renault Kadjar AWD MT 1,6 dci Intens în comparație cu Kia Sportage 2,0 DSL 6MT AWD Style. Ambele au review-uri bune din partea ta și preturi apropiate (în jur de 25.500 EUR).
    Kia are ca avantaj garanția, dar pentru un sistem de lumini performant (care pentru mine e un element de siguranță esențial) am de ales ca opțional farurile cu Xenon (cu autoreglare sau fără). Kadjar are LED Pure Vision in standard la versiunea Intens.
    As dori să știu către care model te-ai orienta în situația aceasta?
    Eu eram fan Kadjar dar rațiunea îmi spune ca Sportage ar fi mai bun.
    Mulțumesc,

    • turatiimaster says:

      Depinde ce vrei de la masina, Sportage e peste Kadjar, daca ma intrebi pe mine, insa 1.6l dCi e un motor foarte economic in practica, daca vrei neaparat cutie manuala e posibil sa fie mai interesant Kadjar, prin prisma consumului scazut. Pe automata, Sportage, la fel si garantia mai mare e tot pentru Sportage. Luminile nu sunt asa importante, si xenonul merge foarte ok, si LED-urile Renault.

  34. sergiu says:

    Cind un test cu Sportage 2l dsl 136 cp AT.

  35. Cata G says:

    Salut Robert,

    Te rog spune-mi o parere despre motorul 1.6 benzina fara turbina. Eu l-am testat si mi s-a parut relativ in regula, trage destul de ok, fara valente sport. Insa eu nu sunt vreun expert in motoare.
    As vrea sa cumpar masina, oscilez intre Sportage si Qashqai.

    Multumesc frumos !

  36. Razvan says:

    Salut Robert,

    Nu prea inteleg sistemul asta 4×4 (AWD) de la Sportage si te rog sa faci lumina in mintile unora ca mine :).

    1. cand sistemul nu este activat, masina este un 4×2? ma refer la consum (exceptand greutatea mai mare), comportament dimanic, etc.
    2. cand activam sistemul, avem 4×4, dar va fi permanent, sau se dezactiveaza dupa o anumita viteza? e de tip inteligent care distribuie puterea acolo unde simte nevoia? pe fiecare roata in parte sau tip fata-spate procentual? cum se comporta la viteze de peste 100 km/h?
    3. la o curba mai periculoasa sau intr-un derapaj, se activeaza singur? perticipa la redresarea masinii?

    Te deranjez cu aceste intrebari si-ti cer un sfat ca nu stiu ce sa aleg intre 1.6t-gdi 4×2 si 4×4.

    Multumesc mult si iti doresc sarbatori cu bine!

    • M says:

      Orice awd cupleaza 4×4 doar daca sistemul detecteaza nevoia.
      In cazul sportage trimite pana la 40% din cuplu pe spate cand sistemul sesizeaza nevoia.
      Exista un comutator de lock care blochează 50-50 pana la 40 km/h , viteza peste care trece în auto.
      La sportage nu poți forța sa stea doar 2wd.
      4wd este 4×4 permanent si exista la unele modele Subaru de exemplu.

    • turatiimaster says:

      Masina e cu tractiune AWD, nu are mod exclusiv 4×2, cum are Duster, de exemplu, asta inseamna ca in anumite situatii, chiar pe uscat, cuplul este trimis catre ambele punti, variabil, functie de nevoi. Un dezavantaj pe partea de consum, un avantaj pe partea de siguranta. Am explicat si pe filme, e un AWD mai modern, care anticipeaza si reactioneaza inainte ca evenimentul sa se intample. Spre comparatie, AWD generatie mai veche are ca trigger (declansator) evenimentul in sine, ai ajuns cu masina la limita aderentei, senzorii reactioneaza si sistemul AWD transmite cuplul diferit, pentru corectarea traiectoriei. La AWD nou, la Sportage, sistemul ESC este cuplat cu AWD in asa fel incat nu asteapta derapajul propriu zis, ci pur si simplu inainte sa se intample, senzorii sesizeaza viteza, acceleratia laterala, unghiul volanului, pozitia pedalei de acceleratie, etc, si in momentul aparitiei unei situatii potential periculoase, AWD reactioneaza, transmitand preventiv cuplul, deci nu ca reactie la derapaj, ci ca preventie. Sigur, chestiunile difera la ordin de sutimi de secunda, dar sunt sutimile de secunda care iti salveaza viata. In mod normal, in linie dreapta, la viteze mari, peste 100 km/h, dar accelerare moderata sau rulare constanta, AWD poate sa nu reactioneze si sa lase cuplul doar pe fata. Daca accelerezi brusc, poate trimite cuplu si catre spate, 40%. Modul 4×4 Lock blocheaza cuplul pe ambele punti, 50-50. Am incercat-o in noroi, merge super bine AWD.

  37. marian says:

    Pentru o familie cu un copil si un rulaj de 5000 km/an urban si 10000 km/an in afara orasului, pe ce varianta ai merge dintre tiguan trend & fun 2.tdi 110 cp (vechiul model) si noul kia sportage style 1.6 gdi 132 cp? Din detaliile tehnice observ ca amandoua au un portbagaj de 490l, parca insuficient pentru masina de familie.

    • M says:

      X-trail 1.6 dci 130cp, portbagajul e ce cauți.

    • turatiimaster says:

      Eu as lua Kia, pentru garantia mai mare, plus ca e model nou, motorul e super ok, la 15 000 anual, nu merita diesel. Portbagajul e arhisuficient, stai linistit, am prieteni cu X5 care umbla cu cutie din aia pe acoperis, daca ma intrebi pe mine am pick-up si cand am de carat autobuzul devine mic. 490l e super ok pentru un SUV.

  38. sergiu says:

    Ce parere aveti de combinatia dsl 2 l 136 cp si cutie automata.

  39. sergiu says:

    IN PREZENT AM un sportage III diesel 2 l 136 cp manual de care sunt multumit ,totusi as dori o cutie automata.Cum credeti ca se misca noul Sportage 2 l 136 cp automat.

    • turatiimaster says:

      Eu cred ca merge bine combinatia, nu are cum sa fie rea, cuplul nu e foarte diferit de motorul mare, cuplul e important, nu puterea.

  40. Andrei Mihnea says:

    Salutare, intre Sportage, Renegade si noul Vitara din pct.ul tau de vedere care sta mai bine pe sosea, care e mai incisiva? Multumesc!

  41. Bit says:

    Acum 10 ani cand mi-am cumparat prima masina, am cerut sfatul multor soferi profesionisti din anturajul meu. Toti imi recomandau diesel turbo. Pt. ca dieselul e foarte fiabil. Dupa 100.000km/3 ani au cedat pompa si injectoarele. La fel si la masina lui socru-meu la care am schimbat turbina la 130.000/7 ani
    Ce nu stiau atunci colegii mei, si nu stiu nici acum multi romani, este ca motivul pentru care NU trebuie sa iti iei motor cu turbina daca mergi cu masina doar prin oras si in weekend la munte, este pentru ca motorul cu turbina se strica mai des daca e folosit la drumuri scurte. Injectoarele sufera de la motorina proasta, pompa e suprasolicitata din cauza presiunii. DPF-ul devine un cosmar daca nu il scoti la drum intins.
    Cel mai fiabil motor de oras este benzina MPI. Asta stiu toti taximetristii. GDI este pe locul 2, TGDI pe locul 3. Diesel doar pentru cei care fac naveta si circula multi km/calatorie. Din fericire Kia Sportage ofera variante pentru toate tipurile de consumatori. Pacat ca nu mai au motorizarea de 2.0 MPI ca aia mi-as fi luat-o. Americanii inca au MPI 2.0

  42. adi says:

    t-gdi dupa parerea mea e varianta optima din toate p.d.v. Ai cuplul dezvoltat exact acolo unde trebuie….1500-4000 de ture…adica pe o plaja de turatie dubla fata de diesel. Sa nu uitam si ca la 4000 de ture un motor benzina nu este foarte turat. De unde si o organizare a treptelor de viteza diferita. A..si mai e ceva… Inca nu e lamurita problema masinilor cu motoare diesel…Am vazut masini la care busonul rezervorului de …uree.. e in portbagaj….nu, pe bune…Si sunt orase in Europa unde datorita emisiilor de NO motorizarile pe motorina nu au ce cauta. Si cati din noi isi iau masina doar ptr a merge la munte sau la mare? Pentru romani masina e un mijloc de a duce copii la scoala, de a merge zilnic la servici…Sa nu va sperie consumul mai mare poate cu 1-2 L la 100.. pe final confortul la volan, placerea de a conduce intr-o ambianta fara zgomote si vibratii, plata mai mica ptr taxe si asigurari, precum si intretinerea cam cu 1000 euro mai mica pe parcursul a 5 ani cred ca nu are egal…Cu pretul te intelegi…

  43. Bit says:

    Dieselul e fiabil daca faci drumuri lungi. Altfel, daca mergi doar in oras si ocazional in afara orasului, se poate transforma intr-un cosmar. 1,6 GDI este surprinzator de agila.

    • Gabi says:

      E vorba de 10 000 – 12 000 km/ an din care cam 30% in oras.

    • Dan says:

      Buna Bit,
      “Dieselul e fiabil daca faci drumuri lungi. Altfel, daca mergi doar in oras si ocazional in afara orasului, se poate transforma intr-un cosmar”

      De ce zici ca un diesel e cosmar in oras…poti fi mai specific. Stiu ca peste 50% din parcul auto in Romania e format din diesel uri si cred ca marea majoritatea sunt folosite in oras.Chiar daca toti canta “Vesnica pomenire” diesel ului el va continua sa existe, mie personal am si benzina, am si diesel si prefer diesel ul.

  44. Victor says:

    Adica ai alege benzina pt placerea condusului sau dieselul pt un plus de fiabilitate si diferenta de consum?

    • turatiimaster says:

      Diferenta de consum nu prea e intre ele, doar daca faci km multi merita diesel, adica peste 15-20 000 anual. Benzina se misca mai bine.

      • Gabi says:

        E vorba de agilitate? Cat de mult se simte diferenta de cuplu (400 CRDI vs 265 T-gdi)? La consum urban par sa fie similare iar extraurban CRDI ar aduce o economie de aprox1-2 l/100 km. Cat de fiabila e cutia DCT vs cutia conventionala cu convertizor de cuplu de pe diesel? Deci la un numar mai mic de km chiar daca sunt facuti preponderent extraurban pare ca o decizie mai buna e T-gdi, eu inca nu am reusit sa ma decid insa pana la finalul lunii vreau sa lansez comanda.

        • M says:

          Benzina e cu 200kg mai ușoara si cutia nu are convertizor de cuplu care sa patineze.

        • turatiimaster says:

          Cutia 7DCT este superba, de retinut faptul ca ambreiajele sunt consumabile, ca la o masina manuala, undeva la 150-200 000, ambreiajele se schimba, functie si de cum e intretinuta masina si cum se trage de ea. La 10-12 000 km anual, eu as lua 1.6-TGDi cu 7DCT, e de o agilitate fenomenala si are avantaje fata de diesel.

          • Marius I says:

            of,of,of ! Am in curand jumatate de an ,in care tot caut sa ma decid ce varianta sa aleg ptr acest SPORTAGE .Si cand zic GATA,mai apare cate o observatie,un avantaj sau dezavantaj pentru una sau alta din variante.Personal conduc nitel mai sportiv si cred ca mi s-ar potrivi mai degraba 1,6 t-gdi 177 cp,insa fac in jur de 20.000 km anual ,din care 10-13 mii prin oras si tot pun in balanta :
            1.economia de carburant diesel vs benzina,
            2.fiabilitatea motorului in timp(8-10 ani) si
            3 .valoarea de revanzare diesel vs benzina la 200.000 km !!!
            Cum sa fac sa ajung la o decizie corecta ?
            Te rog mult Robert fii putin mai explicit si ajuta-ma sa inclin balanta spre ceea ce crezi tu din experienta la volan si din multele teste pe care le-ai tot facut !
            99% KIA SPORTAGE- imi place si interior si exterior,dar…cu echiparea GT-LINE ,sa fie benzina sau diesel ?

            • turatiimaster says:

              1.6l T-GDi, peste 5 ani o sa intelegi de ce. Economia de carburant e relativa, mie imi pare ca ar consuma cam la fel, depinde cum conduci, la viteza mare pe autostrada poate ca e mai bun dieselul. Valoarea de revanzare, discutam peste 5 ani, posibil dieselul sa scada mult sau sa dispara. Fiabilitatea, iar e relativa, un 1.6 T-GDi tine fara probleme 200 000.

      • Paul says:

        Salut Robert!

        Vreau sa-mi cumpar un Sportage in carianta de echipere testata insa nu ma pot hotara daca merita trapa. Argumentele pro sunt evidente insa poti sa-mi spui care sunt dezavantajele? Multumesc anticipat.

        • turatiimaster says:

          Eu n-am argumente pro, contra sunt destule, strica un pic rigiditatea masinii, adauga greutate si complexitate, pret suplimentar, pentru ce? Oricum ai AC automat.

  45. Victor says:

    Salut Robert! Ai spus la un moment dat in test drive ca din punctul tau de vedere, Sportage are doua variante ft ok de motorizare: 2.0 crdi 185 si 1.6 tgdi 177… daca ar fi sa alegi doar una, pe care ai merge si ce plusuri i ai acorda? Multumesc frumos

  46. Florian says:

    Insonorizarea foarte buna de la acest nivel de echipare se pastreaza si la variantele entry level sau benzina?

  47. Cata G says:

    Salut Robert,

    Am fost la drive test cu versiunea 1.6 benzina, non -turbo. M-a surprins placut, a fost mai bine decat ma asteptam.
    Te rog spune-mi ce parere ai despre aceasta motorizare.
    Cu tot cu RABLA si reducerea oferita de dealer, in echiparea Style, masina costa vreo 18500. Mi se pare ca nu are rival.

    Multumesc anticipat!

  48. Victor says:

    Sunt de acord cu tine! La fel as face si eu, dar de unde JBL la Tucson? sau decat sa astepti nu stiu cate luni dupa masina cu optiunea asta, mai bine iti vezi de treaba si o rezolvi pe parcurs. E mare pacat ca la Hyundai nu ai niciun fel de varianta cu muzica…apropo de consum la 1.6 TGDI: am fost la mare (Tg-Jiu – Constanta, 550 km, dintre care aprox 300 pe autostrada) si am scos 8.8 in conditiile in care autostrada am facut o cu pilot automat 140, mers noaptea, AC, 3 adulti un copil si bagajele aferente. Am facut consumul din plin in plin, constatarea fiind ca bordul arata mai putin decat realitatea. Bordul era 9.3 media si pompa arata 9.7. Deci ori minte masina, ori fura benzinariile la pompa :).

  1. 08/08/2016

    […] Style cu ceva optiuni suplimentare, jantele si proiectoarele de ceata imi plac mai mult decat la GT Line. […]

Leave a Reply to Victor Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.