SEAT Toledo 1.2l TSI Style

SEAT Toledo 1.2l TSI Style

Seat Toledo imparte platforma tehnica, frateste, cu Skoda Rapid, diferentele fiind de stil si nu tehnice.

Desi nu poate fi comparat direct cu sedanuri compacte, Toledo atrage cumparatori din diverse segmente, fie din zona masinilor mici, fie din zona celor compacte, avand un portbagaj urias si o oferta decenta de motorizari/transmisii.

Particularitatea masinii, desi aparent e un sedan, deschiderea portbagajului e de tip hayon, un avantaj imens care fructifica la maxim portbagajul mare: poti introduce obiecte foarte mari inauntru, mai mari decat in unele sedanuri de segment mediu.

Nu in ultimul rand, important la acest Toledo este si motorul, 1.2 TSI, care este complet revizuit. A disparut lantul de distributie cu probleme si acum motorul are curea de distributie, un management motor mai performant, sisteme de racire separate si watercooler pentru aerul admis, integrat in galeria de admisie.

Desi nu era dotat cu Start-Stop (exista in oferta Seat), motorul s-a dovedit foarte economic si cu o vivacitate deosebita. Cu alte cuvinte, am condus un autovehicul corect, cu un motor excelent…

38 Responses

  1. Silviu says:

    Te salut! Am nevoie de parerea unui profesionist(daca sunt si alte persoane cu experienta si cunostiinte chiar va rog sa va spuneti parerea). Parintii mei vor sa si achizitioneze o masina noua(loganul lor a fost lovit in lateral, o usa si bara care protejeaza roata sunt fu***e), iar rabla le ofera pe masina 6500lei. Ei se gandesc sa dea masina si inca 8500 de euro pentru un logan nou(2018, motor de 1.0 benzina/gpl 90 cai) cu dotari decente(un computer bord micut, aer conditionat, geamuri electrice fata, chestii d astea basic) in loc sa mi urmeze sfatul sa si ia un toledo 2016 30.000 km la 9000 de euro din reprezentanta. Singurul lor motiv pentru care ignora ideea mea este faptul ca masina este ‘rulata’. Mentionez faptul ca masina dispune de dotari destul de bune(la banii astia) din punctul meu de vedere: 5+1 trepte, benzina, 1.2, 110 cai, geamuri electrice, computer bord adevarat, cotiere, pilot automat). Nu apuc sa le amintesc faptul ca seat are motor de vw si este masina, nu dacia care este cotata cea mai lowcost masina din europa si ca daca intri intr un suv cu ea, tu mori si ala isi repara masina cu surubelnita la locul accidentului.
    Am nevoie de idei cum dq sa mai incerc sa i conving, am 18 ani si vreau sa conduc si eu o masina adevarata pana la 20-21 cand imi iau eu propria masina.
    Multumesc anticipat!

    • Silviu says:

      6+1 trepte**

    • turatiimaster says:

      Salut, parerea mea, daca Seat-ul e cu distributie pe lant, mai bine joci banii la Loto. Loganul e foarte bun pentru ce le trebuie lor. Daca ai dubii, raspunde-ti singur la intrebarea, de ce ai vinde o masina de 2 ani cu 30 000 km la bord, cand pierzi aproape 40% din valoare? Ca e buna? Sau poate ascunde probleme. Daca vrei sfatul meu, si vrei o masina decenta, Hyundai i20, nu e 9000, dar face banii cu varf si indesat.

    • Costin says:

      Dupa parerea mea o masina la 30000 nu este foarte rulata, dar pretul de 9000 de euro e cam mare, 6000 ar fi corect.

  2. liviu says:

    Multumesc ptr răspunsul scurt si la obiect. La eterior mi se pare mai frmoasa elysee dar eram curios cum ” stau” pe drum…. asta contează de fapt.
    Ok, atunci Toledo/ Rapid sa fie

    • Ady says:

      Toledo “sta” pe drum foarte bine (daca iei in considerare confortul mai mult ca decent pe care il ofera suspensia). Mie personal imi place mai mult Toledo decat Rapid, dar stiu ca circula o legenda cum ca SEAT-urile se depreciaza mai repede decat Skoda. Incearca daca poti (financiar) sa iei 1.2 cu 110 si cu 6 viteze, mai ales daca iesi mult din oras/autostrada.

      In rest, bafta, eu o am de un an, sunt super multumit 🙂

      • Costin says:

        In 2016 Seat Toledo Style 1.2TSI, 110CP a fost la oferta cu 12300 Euro (rabla inclusa). Este o masina decenta, cei 110CP se simt la drum, pe autostrada in Ungaria si Romania a fost foarte stabila. Cei drept 500km pe autostrada la medie viteza 130km/ora au insemnat consum de 6,5%, comparativ cu soselele nationale unde un drum Ploiesti – Brasov se face cu 5.2% (medie viteza 75km/h) iar la o medie de 58km/h consumul e de 4.2-4.5%. Am condus si masini noi cu motoare aspirate dar dupa 18000km cu TSI trebuie sa spun ca totul este in favoarea motoarelor cu turbina, orcum aspiratele sunt pe cale de disparitie tocmai datorita performantelor inferioare. Deci indiferent da marca turbinele aduc un plus si merita .

  3. liviu says:

    salut,
    vreau sa te intreb care crezi ca e mai ok dpdv al motorullui si stabilitatii/suspensiei intre c elysee 1,6 benzina si toledo 1.2 tsi? in care te simti mai bine si raspunde mai frumos la drum lung?

    • turatiimaster says:

      Toledo.

    • bancher says:

      c elysee este o masina de oras, un low cost de la Citroen proiectat sa concureze dacia logan. are suspensii moi, confortabile , tocmai bune pentru oras .
      Toledo este o masina cu suspensii mai tari, facuta pentru autostrada. E mai stabila si se aseaza mai bine la drum lung, in comparatie cu C Elysee.
      Asa ca raspunsul este Toledo.

  4. Ady says:

    Salut, revin cu niste concluzii dupa 3+ luni de condus Toledo 1.2 90cp, poate ajuta pe unii la luarea unor decizii.

    Pentru mine, la 11k Euro masina e o afacere foarte buna. Cel mai mult imi place motorasul asta cu care daca mergi (aproape) regulamentar, adica 55-60km in localitate, bagi a 5-a si la revedere, nu mai schimbi viteza, de la 55 la 100+ nu simti ca se plange. Spatiu imens, confort decent, venind de pe o Ibiza mk3 rigida, suspensiile mi se par bune, fara sa sacrifice stabilitatea. Consum mixt de 5.5 (cu autostrada multa) si 4.7 prin tara (deci fara sa trec frecvent de 110km/h), totul cu AC non-stop.

    DAR…

    Are o problema mare de stabilitate in regim de autostrada (>130km/h) cu vanturi laterale puternice. Pur si simplu joaca pe sosea. In anumite zone din Ungaria (probabil se formeaza curenti laterali puternici, naiba stie) am fost nevoit sa merg cu 110-120km/h ca sa nu stau cu stres. In rest, a fost super ok si la 150km/h (desi nu are o aerodinamica de invidiat). Una peste alta, nu e o situatie pe care sa o intalnesti decat foarte-foarte rar si nu m-a facut sa regret alegerea. Am simtit nevoia cutiei cu 6 viteze pe autostrada (mai mult pt atenuarea zgomotului) insa pentru asta exista 1.2 cu 110cp.

  5. ady says:

    Salut, eu tocmai ce am cumparat un Toledo 1.2 90CP, e prima masina cu turbina pe care o conduc (am avut o Ibiza 1.4 model 2007) si am o dilema: ajungi in timp sa te obisnuiesti cu acel “lag” de la turbo?
    Eu la masina veche stiam ca daca o calc, pleaca. Acum, acea 0.5-1 secunde parca sunt inhibante, nu apar probleme la depasiri sau cand eventual vrei sa iesi repede dintr-o situatie nasoala?
    Multumesc.

    • turatiimaster says:

      Invata sa faci urmatoarea chestie: ori de cate ori vrei sa o calci, schimba o treapta mai jos, o sa vezi ca lag-ul e doar o poveste. Invata reactiile masinii si foloseste-te de ele. Nu conteaza ce putere are motorul si cat de mare e cilindreea, intotdeauna primul pas cand vrei perfomanta, nu e sa calci pedala, ci sa retrogradezi.

      • ady says:

        Multumesc pentru raspuns, venind deja de pe o benzinara oricum aveam in reflex retrogradarea 🙂

        E ok, asta vroiam sa stiu, ca nu ajunge sa fie o problema daca inveti masina si te obisnuiesti cu noul sistem.

  6. Carlo says:

    In legatura cu Seat Toledo , in unul din clipuri ai afirmat ca masina dispune de senzori ce analizeaza calitatea uleiului !!! nu are asa ceva!!!! acel interval de service se modifica in functie de un algoritm care monitorizeaza turatiile mtorului , stilul de condus , functionarea motorului daca s-a rulat preponderet extraurban si viceversa si in functie de aceste criterii se stabileste intervalul de service de catre calculatorul masinii!!!

  7. Andrei says:

    Stiu ca sunt destul de diferite (ibiza si toledo), dar daca tot suntem la capitolul Seat, ce ai alege intre o ibiza 1.2 tsi 90cp si un hyundai i20 1.25mpi 84cp. Pretul e mai mare cu 700 euro in cazul ibiza, vorbim pentru versiunile echipare de baza ale ambelor masini. Hyundai i20 vine cu hill assist si sistem start stop, discuri frana spate. Care ar fi mai ok ca tinuta de drum, comfort, consum, spatiu, intretinere, sportivitate. Banuiesc ca la ultimul capitol ibiza e mult peste i20, doar din simplul fapt ca e turbo. Desi exista si turbo pe i20.

  8. 71doru says:

    Din punct de vedere estetic, prefer Toledo in detrimentul Rapid-ului, spatele imi place mult mai mult, in general masina transmite mai multa emotie.
    La interior nu am ce reprosa, volanul de Toledo arata chiar bine, bordul in general este chiar OK.
    Mi-a placut ca este afisata temperatura uleiului, o informatie chiar utila pentru un motor turbo.
    Cineva bine pozitionat in lumea auto intrebat ce parere are despre Logan, a raspuns: ,, Este o masina cinstita”.
    Acesta masina, in cele doua variante Seat Toledo si Skoda Rapid, este din punct de vedere tehnic un Logan mai atent lucrat. OK, este evidenta calitatea fabricatiei superioara Loganului, executia caroseriei in mod special, apoi unele solutii tehnice, vezi discuri frana spate, etc. dar cu toate acestea, este evident ca a fost proiectata ca o masina low-cost. Consider ca pretul cinstit pentru masina din test ar fi 13000 euro. Ca cea mai scumpa varianta sare de 18000 euro, este deja peste puterea mea de intelegere. Pretul corect il da insa piata chiar daca uneori este nedreapta.
    La pretul cinstit de 13000 euro, as spune ca este o masina mai buna decat 301 si C-Elysee si ca ar merita diferenta de pret fata de un Logan. La peste 15000 euro insa, m-as orienta fara sa clipesc spre alte masini.
    Mai mult decat atat, a aparut un concurent nou si anume, Fiat Tipo. Nu spun deocamdata ca este mai buna pentru ca nu am condus-o, ci doar ca pare o alternativa serioasa de luat in seama. Probabil va veni si randul ei.
    Primele impresii: o caroserie mai solida fata de Toledo&Rapid, frumoasa, spatioasa, vizibilitate buna, calitatea materialelor si finisajele bune, o timonerie surprinzator de buna, usi care suna bine la inchidere si care par solide, senzatia de masina bine inchegata.
    Ca minusuri fata de Toledo: motoare pe benzina aspirate.
    In schimb, motorizarile diesel, in special cel de 1,6 120CP, cred ca sunt chiar bune.
    Unitatea multimedia la Fiat cu ecranul mai mic si cu un aspect cam retro, nu este pe gustul meu.

  9. gabi morariu says:

    … si eu HR-V -ul…

  10. swiss says:

    Interesanta masina dar destul de multe materiale low-cost..de unde si pretul f atractiv. Totusi, consider motorizarea de 1.4 TSI impreuna cu DSG7 cea mai buna alegere pentru masina aceasta. Inca am o reticienta cu privire la 1.2 tsi, PS, Pe G7 l-au scos si se regaseste in oferta 1.0 tsi 115 cp 200 NM (putin mai puternic) tocmai pt a inlocui motorizarea de 1.2.

  11. Andrei says:

    Sper ca va fi azi Talisman…astept testul cu nerabdare….multa bafta Robert !

  12. Andrei says:

    Salut,

    Pe cand un nou material video pe Youtube?

    Si…avem sanse sa vedem facut de tine test cu Dacia Logan/Sandero cu Easy-R?

    Multumesc.

  13. sorin says:

    Inteleg ca esti entuziasmat de 1.2Tsi/110cp. Fata de ecoboboost 1.0/125cp il consideri superior sau inferior?

    • turatiimaster says:

      Eu cred ca s-a vazut clar ca motorul e mai mult decat ok, si la consum si la performanta. E superior unui EcoBoost prin prisma cilindrului in plus si are si nivel de zgomot mai redus, plus e mai bine echilibrat, EcoBoost-ul are avantajele lui, se tureaza mai rapid, se incalzeste mai repede, pe de alta parte, vezi si filmele cu un 1.0l EcoBoost si o sa vezi exact diferentele. E greu sa delimitezi motoarele intre ele, EcoBoost-ul de un litru a luat premiul Motorul Anului de 5 ori, adica 5 ani consecutivi, inseamna ca stie si el cate ceva.

      • Basty says:

        Salut, ma bag si eu in discutie cu aproape 3 ani intarziere dar as avea o intrebare.

        Ce parere aveti de problemele de la ecoboost, cele care iau foc si se supraincalzesc ?
        Sunt in cautarea unei masini SH si oscilez printre altele si intre cu Toledo si un Focus, ambele sa fie pe benzina, si de asta as fi curios sa stiu daca considerati ca ar merita un Focus cu ecoboost cel mai probabil 1L si 125 cp dupa dorintele mele.

        Mersi!

        • turatiimaster says:

          Salut, sunt probleme vechi la EcoBoost, trebuie sa vezi daca modelul pe care il cauti se incadreaza in zona de probleme, din cate stiu pana in 2013 erau cele cu probleme, o documentare prealabila te scuteste de probleme.

    • 71doru says:

      Ecoboost-ul este superior in mod cert si ai deja certitudinea ca este si fiabil. Problema lui ca este montat pe masini mai grele de unde si performantele dinamice modeste. Daca ai monta un Ecoboost 1.0/125CP pe acest Toledo, performantele si consumul ar fi superioare acestui 1,2TSI.

  14. Attila Libus says:

    Scuze de offtopic,am si eu o intrebare legata de distributie.. Am o Toyota Auris 1.33 VVT-I din 2012(am luat-o de noua),deci are 4 ani si vreo 48.500 de km. Am inteles ca are ditributie pe lant,deci n-am stress in curand cu ea. Intrebarea mea este,pompa de apa la cati km se schimba? Cand am avut un Opel Vectra inainte,o schimbam pe la 60.000. In afara de pompa de apa se mai schimba ceva legat de distributie? Aceasi intrebare si despre bujii,la cati km sa le schimb? Mecanicul mi-a zis ca la 40.000 ar fi indicat,dar daca nu face figuri atunci nu are rost. Bujiile sunt cele cu care a venit masina din fabrica. Care sunt cele mai bune? Am citit ceva despre Denso Iridium cum ca ar fi cele mai bune.
    Inca odata scuze de offtopic,un weekend minunat sa ai.

    • turatiimaster says:

      Toate intrebarile tale au raspuns in cartea masinii, eu nu stiu la cat se schimba pompa de apa, in intervalele de service din carte ai tot ce trebuie sa schimbi si la ce interval, inclusiv pompa de apa si bujiile. Denso Iridium sunt foarte bune.

    • sofaerul says:

      Eu la loganul meu din 2007 nu am schimbat inca bujiile originale. Am 87000 de km si masina 9 ani. Porneste din prima , iarna-vara…De ce sa le schimb? Bateria originala a tinut 7 ani si 4 luni.

    • remus says:

      In 1990 am luat o Lada 1300 cu distributie pe curea, o raritate, adusa de prin tarile scandinave, avea 60000 km si 8 ani. Nu tragea cum trebuie desi avea compresie buna. N-avea carte tehnica. Am gasit una in franceza, am tradus-o si i-am schimbat si pus singur la punct cureaua de distributie care asa cum am banuit era decalata, cu unul sau doi dinti. S-a simtit plusul de putere dar tot parca nu era in regula. Insa cand i-am schimbat bujiile masinuta a avut un plus de putere mare, de vreo 20-30%. Am tinut-o 3 ani, am mers cu ea prin mai multe tari straine.
      Schimbarea bujiilor la intervalul prevazut e necesara, pierderea puterii din cauza vechimii lor e lenta, aproape ca nu-ti dai seama. Creste consumul si pierzi putere, mai multa sau mai putina functie de cat sunt de afectate.

Leave a Reply to Basty Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.