Renault Talisman 1.6l TCe EDC7 Intens

Renault Talisman 1.6l TCe EDC7 Intens

Ca Renault a dat lovitura cu Talisman, nu mai e nicio indoiala, inca de la testul cu versiunea 1.6l dCi EDC6 ne-am lamurit ca avem de a face cu un model de top al francezilor.

Supriza mare vine insa de la varianta cu motorul benzina turbo, de 200 CP, in fapt o alta variatiune a motorului Nissan, cu distributie cu lant, prezent pe seria Clio RS, pe Megane GT, cu setari particulare pe fiecare dintre acestea. Spun setari particulare pentru ca in filmele urmatoare veti observa, fara indoiala, diferentele…

Pe o masina de segment mediu, motorul e vivace dar si economic daca vrei, ba chiar surprinzator, mai ales la viteze ridicate, cand de obicei motorizarile benzina sunt gurmande, insa aerodinamica superioara isi spune cuvantul.

Mie mi-a placut atat de mult incat deja incep sa imi pun intrebari, daca nu cumva s-a atins pragul acela la care deja dieselul nu mai e rentabil decat pentru rulaje foarte mari?

Oricum, o experienta excelenta in compania acestui nou model Renault, francezii sunt pe cai mari si nu e doar o metafora…

10 Responses

  1. Cristian says:

    Pentru Robert. Ai idee dacă cei de la Renault vând aceasta mașină în momentul acesta?

  2. Cazimir says:

    M-am uitat pe inregistrari la reprize

    Tce 80-120 6s
    Dci 80-120 8s

    De la 120 la 140 diferenta e și mai mare. Dci se chinuie în 7secunde iar tce lejer în 3 secunde. Diferenta de cai putere e evidenta. Degeaba are dci 46% mai mult cuplu.

    În general nu exista diferente mari intre 0-100 si reprize 80-120 la motorizari turbo de aceeasi putere. Diferente mari sunt doar intre turbo si aspirat.

  3. f says:

    Pt Robert. Cred ca ar fi mai important sa prezinti sate despre elasticitatea motoarelor decat date despre 0 100 km/h. Stiu ca tu faci asta asa fara sa cronometrezi dar de multe ori senzatia este un si realitatea alta iar eu cred ca date certe cronometrate ar fi mult mai relevante . Toti se concentreaza doar pe 0 100 km. Dar masina nu o iei pt liniute. Ideea e sa te ajute in depasiri. Am vazut la nemti o comparatie in care masina cu timp mai bun 0-100 era mai lenta la 80-120. Sper ca nu cer prea mult , in rest foarte complete prezentarile. Felicitari pt. ceea ce faci

    • turatiimaster says:

      Merci de aprecieri, problema e ca nu intotdeauna constructorii dau aceste date, gen 80-100 sau 80-120 km/h, si nu ne putem baza pe date gasite pe internet. Problema pe care o subliniezi am spus-o mereu si eu, nu va mai luati intotdeauna dupa 0-100 sau viteza maxima, ce se intampla intre 0 si viteza maxima e important, si cum, respectiv reprizele. De multe ori motorizari slabe la 0-100 aveau reprize fabuloase.

  4. Ionut says:

    Robert, eu tot nu inteleg de ce tot mai multi producatori de masini de volum nu mai ofera pe anumite modele incuiere pt torpedou ?!!? O consider un detaliu util atunci cand iti lasii copilul in masina .

  5. 71doru says:

    Pacat ca nu s-au straduit mai tare in zona consolei centrale, ba au venit fix cu aceeasi consola ca la Megane. Acea tableta merita o incadrare mai de efect. In rest, cel putin din punct de vedere vizual, ia fata mai tuturor concurentelor.
    Interesant la Renault ca pe partea de design, desi au dat-o de mai multe ori in bara cu alte modele percepute ca prea revolutionare, au avut din nou curajul sa propuna un design aparte, mai putin neconventional ce-i drept, dar in orice caz original si pare-se ca de aceasta data inspirat. Despre Citroen ce sa mai zicem, oare cum va arata viitorul C5 ?

  6. Fyl says:

    unde s-a ajuns dpdv al consumului … bine, consumul instant pe citeva sute de metri poate fi mincinos, dar daca unul mediu si la pompa pentru o benzinara de clasa medie si de 200cp la 130km/h este de 6% cine si-ar mai cumpara diesel? TDCi-ul meu de 2l 150cp (tot de clasa medie) tot pe la 6% se invirte la 130km/h, n-o fi el cel mai economic din clasa dar you get the point …

    sa vedem pe termen mai lung cum se va comporta injectia directa de benzina de la Renault, destui au avut probleme de fiabilitate cu prima generatie de benzine cu peste 100cp/litru … plus au ajuns sa consume mai mult ulei acestea decit diesel-urile

    EDC7-ele acesta e de fapt un Getrag wet DCT300, cei 260Nm ai motorului nu-s linistitor de departe de limitarea teoretica de 300Nm data de fabricantul cutiei

  7. f says:

    Sa nu uiti ca la Gt erau cauciucuri de iarna pe o vreme calda si acest lucru afecteaza si el consumul

  8. f says:

    Cred ca functia ECO care lipseste meganului GT a facut diferenta in ceea ce priveste consumul

Leave a Reply to Fyl Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.