Kia Sportage 2.0l DSL HP AT 4×4 Style

Kia Sportage 2,0l DSL HP AT 4x4 Style

Si pentru ca ma gandesc sa imi iau un Sportage, si pentru ca multa lume ma roaga sa testez si alte variante de echipare si motorizare, am luat si o varianta Style cu ceva optiuni suplimentare, jantele si proiectoarele de ceata imi plac mai mult decat la GT Line. Serios.

Motorizarea in cazul de fata, tot 2l DSL, 185 CP, AT6, dupa cum veti vedea, condusa cum trebuie consuma moderat. Ce am observat interesant, cel putin la momentul testului, e mult mai avantajos sa iei un GT Line direct, decat sa configurezi un Sportage pornind de la Style.

In rest, ramane acelasi SUV superb, perfect antifonat, cu prea putine minusuri ca sa fie bagate in seama, cu transmisia automata cu convertizor de cuplu, fiabila dar consumatoare de energie, bine dotat si impresionant cand ruleaza.

Urmeaza si un GT Line cu 1.6l T-GDi, si mai spre septembrie, 1.6l GDi si 1.7l DSL. Ca fapt divers, daca va intereseaza un Sportage, ar fi bine sa va grabiti, cererea este fantastica, fabrica din Europa nu mai face fata, iar cresterea fata de anul 2015 este de peste 20%, doar pe prima jumatatea anului 2016.

86 Responses

  1. Cata says:

    Domnu Adam, vă salut cu stimă, am și eu o întrebare: ce consum real are sportage 4×4 185 hp automat vs 4×4 136 hp automat?, vă mulțumesc.

  2. Adrian says:

    Va rog sa faceti test cu Sportage 1.7 dsl DCT7. Cred ca este cel mai dorit model ca raport performante pret si nu prea este la reprezentante pentru test drive.

  3. Tibi Mirța says:

    Robert, cum te-ai impacat cu frana de parcare, care la versiunea asta e de picior? Nu deranjeaza la condus? Piciorul stang sta confortabil, adica nu te lovesti de pedala?

    Multumesc!

  4. Andi says:

    2.0 CRDi (136) sau 1.6 TGdi(177)
    aprox 15-20 de mii km/an, 50% oras, 50% drum national/autostrada, deci din punct de vedere financiar apropiate
    Care se comporta mai bine in depasiri? Pe care o recomanzi per total

    • Victor says:

      Daca te intereseaza depasirile, 1.6 tgdi este cu muuult peste 2.0 de 136. Este si peste 2.0 de 184. La consum sa te astepti la un 7-8 in afara si un 12 13 in oras. Eu am media de 9.7 pe ultimii 6000 km mers cam 50-50, dar nu prea ma rog de ea.

    • turatiimaster says:

      Eu am luat diesel automat 185 CP. Si eu am avut dilema asta. Ce sa zic, o varianta decenta e 2.0l CRDi 136, nu e asa rau pe cat pare si e relativ economic. Depasesc toate, nu e problema. 1.6l T-GDi e mult mai rapid, fara indoiala, dar consuma mai mult.

  5. george says:

    Ce consum are un 2.0 CRDi (136) 4WD ?

    • turatiimaster says:

      Am cunoscuti care au masina cu motorul asta, pare sa nu fie mare diferenta fata de cel de 185 CP, adica e sub 0,5l la suta consumul mai mic la varianta de putere scazuta.

  6. Marian B says:

    Sunt sofer profesionist de 26 de ani, detin toate categoriile inclusiv A. Am condus la viata mea tot felul de masini si parcurs vreo citeva sute de mii de km. Ca atare consider ca am ceva experienta si nu ar trebui sa mai fac inca un curs de conducere. Dar cu toata experienta mea inclusiv in ( mecanica ) nu mi-am permis si nici nu este frumos sa faci pe profesorul fata de cei care au mai putina experienta in acest domeniu cum este Dl VICTOR de ex . Este firesc ca un (profesor de gramatica) ca DL VICTOR sa nu stie cum se conduce o masina care are cutie automata desi o detine, dar stie in schimb sa fie ironic la adresa altora la capitolul (GRAMATICA). Credeam ca acest site este cu profil auto si in nici un caz unul destinat gramaticienilor. Cu siguranta DL MIHAI si DL ANDREI nu au inteles gluma sau ( IRONIA ) mea la adresa DL VICTOR vizavi de gramatica si de modul cum se foloseste o cutie automata. Dar daca cititi cu atentie postarile de pe acest site ale DL VICTOR de pe datele de 10 si 16 august oricine poate intelege cat de multa gramatica si soferie cunoaste acesta.

    • Victor says:

      :))) am inteles, sa traiti! De azi imi mai iau niste ore suplimentare de condus! Chiar nu am vrut sa supar, tot ironic am postat si eu datile trecute. Ai luat lucrurile prea personal

    • Victor says:

      Am inteles, sa ( traiti )! De azi ( imi mai ) iau niste ore suplimentare de condus. Chiar ( nu am vrut ) sa supar, tot ( ironic ) am postat si eu datile trecute. Ai luat lucrurile ( prea personal )

  7. Marian B says:

    Draga VICTORAS, este si normal sa ai un consum de 9,7 atata timp cat faci media, navigand 1500 km pe (ape), poate daca inveti sa folosesti o cutie automata, ( la coborare sa o lasi in modul N ) cu siguranta vei obtine un consum mai bun. Dar daca stai in continuare pe net, sa faci pe profesorul de gramatica, ( ca multi altii de altfel ) in loc sa inveti sa conduci nu vei reusi.

    • Mihai says:

      Da, oamenii care inteleg cum functioneaza masinile stiu ca:
      – atunci cand esti in coborare cuplat in viteza, ai consum 0, nu se injecteaza combustibil in cilindrii, spre deosebire de neutru (scos din viteza) cand turatia de relanti este tinuta cu benzina din rezervor (daca merge si aerul conditionat, cu atat mai mult)
      – la cutiile automate dsg cu ambreiaj umed de la VAG este contraindicat sa schimbi in neutru in mers pentru ca ambreiajele nu se mai lubrifiaza la fel si pot interveni tensiuni mari cand recuplezi in viteza
      – punctual, dct7 de la Tucson e destul de destept ca in coborare sa-ti dea o treapta cat mai mare pentru a minimiza frana de motor si pentru a maximiza distanta pe care o rulezi fara a apasa pedala de acceleratie avand consum zero in acest timp, daca in schimb ciupesti pedala de frana va retrograda pentru a oferi o frana de motor complimentara si sa ajute si la menajarea placutelor

    • Victor says:

      Mersi pt sfaturi Marian, as avea si eu unul: foloseste tu automata in N la coborare sau cand crezi tu ca e de lasat pe liber masina, eu n am de gand sa fac asta. Poate ca asa am invatat de pe net, pana la urma tu ai spus ca mai mult navighez (pe apa) decat sofez… tu in ce categorie te situezi? Sper ca macar cu sofatul sa stai mai bine decat cu gramatica, totusi ar trebui sa incerci sa petreci mai mult timp pe net, astfel implicit vei citi mai mult si poate vei ajunge sa intelegi care este cu adevarat rolul virgulei intr o fraza 🙂

    • andrei says:

      Cred că un curs de condus ar prinde bine. Mașina nu o scoți din viteză și nu o pui în N niciodată în mers. Doar dacă încerci să o strici și/sau faci accident.

  8. Victor says:

    Eu, 1.6 TGDI 7 DCT ape ultimii 1500 de km, am media 9.7 in conditiile in care ca distanta cred k e cam jum oras, jum extra

  9. aurel barbu says:

    buna ziua,

    Nu va mai bazati pe masini japoneze sau nemtesti.am avut o combinatie Outlender cu motor de 2 l volkswagen.Transmisie f.buna dar motorul nu prea.in portbagaj 70-80 kg.vroiai mai mult trebuia sa ii pui arcuri suplimentare.Asa ca am ales de data asta SPORTAGE de 185 cp.consuma mai mult avand cutie automata.Interiorul este cu mult peste Outlender,incomparabil.In rest timpul imi va spune totul,cat despre servisul de la mitsubishi pot sa il compar cu cel de la kia,deoarece avem o masina kia de 4 ani si spun ca nu este superior celor de la kia.

    • turatiimaster says:

      Ce consum mediu are Sportage-ul in viata de zi cu zi, intreb ca deja am condus vreo 7 modele diferite si sub 7.3 nu am avut consum mediu, pe varianta 185 automat. Ma intereseaza ca vreau sa imi iau si eu unul si nu m-am decis daca sa fie benzina turbo sau diesel 185, automate.

  10. erika says:

    Buna, urmeaza sa imi soseasca si mie noul Kia Sportage 1.6 T-GDI 6MT 4*4 GT Line. Va fi echipat cu anvelope de vara Continental de 19 inchi. Intrebarea mea este ,ce anvelope considerati ca ar fi cele mai potrivite pentru iarna. Urmeaza sa imi cumpar (pana nu explodeaza preturile!) si nu stiu ce sa aleg. Multumesc anticipat pentru raspuns.

    • turatiimaster says:

      Personal as lua jante de 17 si pneuri de 17 pentru iarna, cu 19 o sa fie destul de greu pe zapada (chiar cu pneuri de iarna), plus ca stricati jantele inutil, de la sarea pe care o arunca drumarii pe sosele. Deci as lua jante de otel Kia originale si pneuri de 17 (dimensiunile vi le spun cei de la Kia, in caz ca nu le stiti). Pe partea de pneuri, nu stiu ce sa zic, eu personal am avut rezultate foarte bune cu Dunlop Wintersport 3D, mi s-au parut extraordinar de echilibrate ca performante iarna. Puteti incerca si altceva, dupa buget, Kleber, Michelin, Nokian, daca banii sunt o problema, merg si pneuri mai low cost, gen SAVA Eskimo.

  11. Marian B says:

    Multumesc mult pentru raspuns. O SEARA BUNA !!!

  12. Marian B says:

    Draga Robert nu cred ca ai citit cu atentie intrebarile mele, fiindca eu i-mi doresc (TRACTIUNE _INTEGRALA) deoarece locuiesc la munte, si iarna ( si nu numai ) tractiunea integrala mi-ar fi de folos. Cit despre 1,7 crdi cum bine spuneai chiar tu ar fi fost un best seller daca avea disponibila tractiune AWD. Eu te-am intrebat care dintre variantele 2,0 crdi MT 136 CP sau GT LINE 1,6 T-GDI MT ambele cu AWD ar fi mai rentabila , tinind cont ca fac 10000 KM pe an. si care ar fi consumul mediu REAL la motorizarea 2,0 crdi 136 cp cu AWD si MT. MULTUMESC MULT !!!

    • turatiimaster says:

      La 10 000 km merita 1.6l T-GDi, diferenta de consum intre diesel si 1.6 turbo e destul de mica, probabil in zona de 2l mai mult la benzina. Consumul mediu real la 2.0l CRDi 136 AWD nu il stiu, incearca topicurile de pe forumurile Kia, sunt acolo oameni care au masina si pot sa spuna consumuri reale. Eu pe varianta automata 185 CP cel mai mic consum l-am scos 7.3 mediu, probabil ca as putea face un 6.8-7 cu cutie de viteze manuala.

    • Victor says:

      ….si eu i-mi doresc sa invatam sa scriem corect, tinind cont cat de frumoasa e limba noastra…

  13. Marian B says:

    SALUT ROBERT !!! Dupa ce am vazut pe viu noua KIA SPORTAGE am ramas la fel ca si tine placut impresionat. Desi la prima vedere nu are un design frontal foarte placut, ca prin farmec din ce o privesti mai mult din toate unghiurile incepe sa te atraga ca un magnet. Sunt la fel de indecis ca si tine intre un ISUZU D MAX si o KIA SPORTAGE si din calculele finale as tinde in proprtie de 95% spre un SPORTAGE. Te intreb pe tine ??? dar si pe alti posesori de KIA sau HYUNDAY de ce varianta de 2,0 crdi 4WD MT 136 cp 373 nm nu intra deloc in discutie daca tot discutam de consum. Motorul mai puternic + cutia automata, intotdeauna consuma mai mult dupa parerea mea. Te rog spune-mi daca stii care ar fi consumul mediu (REAL) la KIA SPORTAGE 2,0 crdi 4WD MT si daca se merita mai mult ca pret, varianta GT LINE 1,6 T-GDI MT 4WD, tinind cont ca fac 10000- 15000 KM anual. Ai mers cu noua KIA dotata cu MT, cum se comporta, fiindca am inteles ca este o cutie noua ??? deoarece mai sus spunea cineva ca ar avea ceva probleme, sau i se parea ??? MULTUMESC MULT Dle ROBERT si astept raspunsul D-voastra. O ZI BUNA !!!

    • turatiimaster says:

      Parerea mea, daca vrei cutie manuala, mai bine iei 1.7l manual, consumul este clar mai mic, taxe mai mici si performanta este asemanatoare. Toti cei care se uita la 2l 136 sau 185 automat cauta cutia automata (gen eu), personal daca aveau 1.7l CRDi cu 7DCT luam fix asta, motorul 1.7 e foarte ok si are consum mult mai mic. Deci daca vrei manuala neaparat, mai bine 1.7 decat 2l 136 CP.

  14. paul mezei says:

    Buna seara

    Intrebare care varianta la KIA SPORTAGE o recomandati.
    20.000 km pe an
    2.0 crdi 136 CP AT sau 2.0 crdi 185 AT
    se merita diferenta de pret pentru 50% oras si 50% drumuri nationale,externe

    • turatiimaster says:

      Oricare din ele e la fel de buna, ideea e ca avand cutie de viteze cu convertizor de cuplu, care mananca in mod obisnuit cam 10 la suta din putere si cuplu, in mod real veti avea un feeling mai bun la motorul mare, altfel insa, consumul de carburant este usor mai mic la motorul mic, de 136 CP. Daca nu va deranjeaza ca nu puteti lua GT Line cu 136 CP, merita motorul mic fara probleme. Daca aveti bani si vreti sa dati, evident ca motorul mai puternic se simte mai bine.

  15. ion says:

    am inteles.
    daca nu au fost probleme atunci merita.
    la kia garantia merge mai departe la urmatorul proprietar ? eu unul am renuntat la a cumpara masini noi. se pierd enorm de multi bani. macar din showroom, test drive, ceva sa scada acolo 25-30 % .

  16. ion says:

    sunt aceleasi cutii automate pe benzina si diesel ?
    adica ultrafiabilitatea de la cea cu convertizor de cuplu o cred. 7 dct daca e un dublu ambreiaj ca la vw zic pas.
    sunt rapide, consum bun dar sunt praf la fiabilitate. DSG urile 7 viteze ambreiaj uscat fara ulei pt benzina sau diesel cu cuplu pana in 250 nm picau la greu in maxim 30 000 km, daca nu pica mecatronicul , se rupea o furca in cutie. raspuns : nu sunt gandite pentru socurile din trafic. Dar pentru ce ? – la fel si multitronic audi – o alta balarie.

    cat despre cutiile automate clasice, numai de bine. nu schimba la fel de repede au un consum cu 1-2% mai mare dar overall merita toti banii. cine se plange de ele e amator, te obisnuiesti si cu depasirile daca esti cat de cat sofer.

    stiu ca toate masinile sunt facute in ziua de azi pentru 2, 3 ani de folosinta si maxim 100 000 km, dar noi astia batranii care am prins masini serioase ne atasam de ele, le vrem mai trainice 🙂

    robert una peste alta eu cred ca poti scoate linistit consumuri bune cu motorul pe benzina. iar la 15 000 km anual chiar nu se merita diesel. plus ca e o alta masina. de la confort la manevrabilitate.

    numai bine

    • turatiimaster says:

      Diesel are convertizor de cuplu, benzina dublu ambreiaj (DCT). In SUA au fost multe probleme cu ele, eu cam ghicesc de ce, de DCT vorbesc, oamenii invatati sa stea in D tot timpul, au descoperit cu surpriza ca nu mai pleaca de pe loc, cutiile avand protectie la chestia asta, plus alte chestii cu soft-ul, pe care le au cam toate cutiile dublu ambreiaj. Asta era la Tucson. La Sportage si alte modele Kia cu DCT, m-am interesat, am prieteni la Kia, n-au fost deloc probleme, din cate am inteles n-a venit nici o cutie DCT inapoi, de vreo 3 ani de cand se vand, doar revizii si la revedere. Si eu prefer convertizorul de cuplu, dar calculele financiare la un parcurs de 20 000 anual, presupunand ca tin masina 7 ani, ies mai bine cu benzina. Fiabilitatea cutiei ma lasa rece, am 7 ani garantie (o mica mare diferenta fata de VW), daca ma tine 100 si ceva de mii de km, sunt multumit, pe urma o vand oricum masina.

      • Victor says:

        Poti te rog sa explici la ce te referi cand spui ca “stau in D tot timpul”? Te referi ca trebuie sa o mai lasi pe N la semafor sau…?

        • turatiimaster says:

          La dublu ambreiaj e bine s-o mai scoti pe N in timp ce stationezi mult, are protectie la supraincalzire oricum, dar nu se compara cu un convertizor de cuplu (unde legatura e hidrodinamica, nu frictiune de ambreiaje). La convertizor poti sta in D cat vrei, la dublu ambreiaj dupa 30 s e bine s-o dai in N.

  17. Victor says:

    …un sfat: deja vara e pe sfarsite si se apropie prima iarna cu masina, deci implicit ma gandesc la anvelope de iarna. Ce sa aleg? Anvelope de iarna pe 19 sau jante + anvelope pe 17?? Argumente? Multumesc!

    • turatiimaster says:

      Jante si anvelope pe 17. Costuri mai mici, balon mare, iarna ai denivelari ascunse, balonul mare e iertator, confort sporit, consum mai mic, aderenta mai buna pe zapada (balon mare).

      • Victor says:

        Multumesc! O sa iau pe 17. Am gasit unele jante care imi plac la maxim, o singura problema: sunt tot Hyundai si sunt 7.5j iar cele originale de Tucson pe 17 sunt 7.0j. Am citit ca diferenta asta de 0.5j inseamna ca cele 7.5j sunt mai late cu 0,5 inch adica vreo 1.2 cm. In ce sens afecteaza asta masina adica se pot monta pe masina? Anvelopele 225 60 17 se pot monta si pe 7.5j? Nici nu stiu unde as putea intreba ca sa ma lamuresc cu problema asta…

        • turatiimaster says:

          Eu te sfatuiesc sa iei de la dealer jantele, chiar daca sunt scumpe. Daca nu iti intra pe etriere sau ET-ul e diferit, cele de 7.5J pot fi inutilizabile, nu e doar latimea jantei, conteaza si alte detalii. E posibil sa atinga etrierii de frana sau alte componente ale suspensiei si distrugi masina. Trebuie sa fii suta la suta sigur ca se potrivesc.

        • swiss says:

          ET 53 ai la cele originale pe 19. Respecta acest aspect si la cele de 17 si vin manusa.

          • Victor says:

            Ca sa elimin orice posibila problema, mi am luat pana la urma originale de Tucson, pe 17. Sunt cele ce vin pe echiparea Style si parca sunt si mai frumoase decat cele de i40 pe care vroiam sa le iau. Acum luna viitoare mai am de luat anvelope si sunt gata de iarna 🙂 ms frumos pt sfaturi

  18. swiss says:

    Pe cand hyundai elantra si ce motorizare?

  19. Victor says:

    Pai 8.8 pt diesel nu e cine stie ce performanta in conditiile in care si 1.6 tgdi scoate 8.8 de voie la exterior cu bagaje si alergata cat de cat. Am alergat o o data pana la cj rau de tot, am cam depasit tot ce se putea, mers inclusiv 210 (am vrut sa vad cat prinde) si am scos 10.5. Eram singur si am vrut sa ma bucur de masina si sa vad ce poate. Concluzia e ca nu e ft mare diferenta intre diesel si benzina pe extraurban, undeva la 1.5 % …

    • turatiimaster says:

      Cati km ai cu masina, ti se pare ca se lasa motorul fata de cum era noua? Eu oricum o dau, tot pe benzina ies, nu are sens diesel la diferenta asta de consum, desi imi place senzatia de diesel, mai ales la Sportage.

      • Victor says:

        …am 8200 deja….ce sa zic despre lasat, parca se mai lasa. Astazi de ex toata dimineata am umblat prin oras, ploua si e aglomerat si nici nu m am uitat la consum pt ca ma grabeam, si am observat media de 11.7 pe 29 km. Inainte nu reuseam cifre din astea, poate mai scade putin dupa inca 8 mii. Ca o observatie, prin trafic aglomerat de oras, cand tre sa “tasnesti” intr o deschizatura sau prinzi un culoar liber la un giratoriu, etc, tre sa o dai pe sport pt ca altfel tine treptele prea sus, nu are turatie suficienta si pana retrogradeaza ca sa ti dea “zvacul” de care ai nevoie, pierzi oportunitatea 🙂 asta insa doar cand e aglomerat si te grabesti tare, in rest in conditii normale, e super ok. Si eu zic la fel ca nu renteaza dieselul, un prieten apropiat are tucsonul de 185 diesel si crede ma ca le am comparat in toate felurile. El merge mai sportiv de felul sau si are consumuri peste benzina, dar asa cum am zis, o cam alearga. Iar la dinamica, nu mai vb. Tgdi e mai rapid si pe reprize si pe 0-100. De ex la 80 la ora cand dai kick down, benzina sare din 7 in 3 si pleaca imediat, simti efectiv cum smuceste si te baga in scaun. Dieselul cand dai kick down incepe sa mestece in convertizorul ala, se tureaza si urla, dar paca nu are finalitate si pana se hotaraste sa traga, dct e deja intr a 4-a 🙂

        • Victor says:

          Si ar mai fi o chestie care ma cam enerveaza la 7dct: cand mergi incet, 5-10 km pe ora sau cand incetinesti pana aproape de oprire ca sa faci un viraj intr o intersectie, etc, cutia ramane in 2 si coboara in 1 doar daca faci stop. Problema cu treaba asta e ca fiind in 2 la viteza mica, cand o calci, ca sa plece patineaza ambreiajul, simti efectiv asta si se observa si la turometru, iar dezavantajul aici ar fi uzura ambreaj si in primul rand demaraj mai greoi. Ar fi bine sa coboare repede 1 decat sa patineze 2, desigur daca o calci sanatos sau esti pe sport, coboara in 1 si pleaca. Personal mi ar placea sa coboare mai repede in 1, desi sigur e setata asa din ratiuni de consum. Oricum nu tre sa te rogi de ea, dar e un comportament care mie nu mi place, cu toate ca sunt rare situatiile cand esti la limita vitezei dintre 1 si 2. In rest, numai plusuri si laude pt 7dct. Sa vedem cum ramane cu fiabilitatea 🙂

  20. Sorin says:

    Daca vreau consum mic 6 % cumpar suv cu motor de 2 litri de minim 150 Cp de la concurenta la preturi similare fara cip .

  21. Gabriel says:

    Vrei consum mic dar si performanta, alege 1.7 diesel + un cip de 130 euro, se duce la 146 cp si 326 nm cuplu, cu numai 6 l la 100 km consum mediu, pe bune.

    • Victor says:

      E bine de stiut pt cine e interesat si e de acord sa umble la motor. Eu raman la calutii de fabrica, desi intr o perioada m am interesat un pic despre ce se poate face cu un cip la 1.6 tgdi, insa mai mult decat pur teoretic, nu m a interesat niciodata….

  22. Victor says:

    Iar am scris si nush dc nu mi mai apare commentul…trebuia sa scrie ca ….is awaiting moderation…. oare ce naiba fac gresit???

    • turatiimaster says:

      Nu stiu ce are, o sa verificam. De aparut imi apar mie si eu le aprob. Daca dureaza un timp pana apar, inseamna ca nu le vad eu atunci.

  23. Victor says:

    Sincer, cu mana pe inima, DA! Daca mi s ar oferi fiecare leut inapoi acum dupa 4 luni, nu as restitui masina si nici nu as schimba motorizarea! E super ok 1.6 tgdi cu 7 dct, masina e usoara (1609 kg) si asta o face ft agila. Depasirile sunt super lejere, mai ales pe sport, motorul e ft silentios si pt mine asta e un aspect important. Oricine poate fi incantat de masina, cu o singura conditie: sa accepte un 8-9 in afara (viteza medie de deplasare 80 kmh) si un 12-13 in oras, aglomerat si ac pornit.

    • turatiimaster says:

      Si eu mi-am facut niste calcule si tot 1.6l T-GDi iese, bine pe Sportage. Condusa frumos cred ca scot o medie de 8 cu ea, la 15000 rulaj anual, nu vad de ce as mai lua diesel.

      • Victor says:

        ….sincer nu prea vad cum sa scoti 8 media….hai sa zicem ca poate le sportage e altceva, dar nu cred….in afara nu ai cum sa scoti sub 7.5, poate doar mers cu 70 kmh in treapta a 7a, iar in oras sub 11 nu vede, mai ales in bucuresti. O medie mai realista, dupa parerea mea, e un 9-9.5

        • Victor says:

          Sau poate se mai lasa motorul si scade consumul cu 1 l 🙂 putin probabil…. :))

        • turatiimaster says:

          La 9-9.5 diferenta e totusi mare fata un diesel, un diesel auto daca se rodeaza eu scot sub 7 cu el si la viteza mare pe autostrada dieselul e avantajat oricum la consum.

      • Mihai says:

        Ca posesor de Tucson 1.6 T-gdi, sustin ca imposibil 8, 8.5 poate e realizabil, dar ar da-o in moartea pasiunii.

        • turatiimaster says:

          Pe canalul Youtube am pus filmele cu Sportage 1.6l T-GDi. Enjoy. Foarte realizabil, deloc imposibil, AC On tot timpul. La 130 km/h consuma cu 2l mai putin decat Tucson. Ori poate a batut vantul cum trebuie, dar am verificat-o in ambele sensuri.

          • Victor says:

            Am vazut Sportageul pe Youtube, consumul e intre 8 si 9, iese o medie de 8.5 la 130 kmh. Fix acelasi consum il are si Tucson, am verificat de multe ori si consuma la fel pe autostrada la 130. Nu stiu de ce in testul initial al Tucsonului au iesit consumurile alea de 10 la 130…

          • Mihai says:

            Ar fi extrem de ciudat sa fie asa avand in vedere consumurile oficiale identice.

            • Victor says:

              Mihai, nu confirmi 8.5 la 130, extraurban cam tot pe acolo si urban in jur de 13? Ca eu pe aici ma invart cu benizna. Si eu zic la fel, media de 8 sau urban de 10….niciodata 🙂

              • turatiimaster says:

                Ieri m-am intalnit la asigurari cu Sportage-ul asta din film, pe care s-a urcat un autocar la castelul Peles (masina fiind la mine atunci), cat am semnat actele pe acolo, am tras un ochi si la computerul de bord, masina avea 10.2 pe bord, am inteles ca prin Bucuresti doar, cu AC On. Omul de la Kia care era cu ea e talpa grea, are ca masina personala un Sportage gen 3, tot 2l automat, imi povestea ca de cand il are nu a scos consum sub 10. Cu asta nou, din film, a scos un 8.8, in concediu, mers cu masina plina, bagaje, 150, etc, adica vorba lui, nu mosneag. A fost practic uimit ca a scos sub 10 in aceleasi conditii.

  24. swiss says:

    Dezamagit complet de performante vs putere. Nu pot sa nu o masacrez in comparatie cu un tiguan. La 130 km/ h consum 10 l, iar tiguan 6.7 l…wtf?! mai tracteaza inca una dupa ea?!

    sportage: 2.0 DS 4*4 6AT, 185 cp, 400 NM, 0-100 9,5 s vit max 210 km.h, cx 0.33 greutate 1650 kg pret 31000 EUR
    tiguan: 2.0 TDI 4MOTION 7DSG 150cp, 340 NM, 0-100 9.3s vit max 200 km/h cx 0.31 greutate 1673 kg pret 31105 eur

    Ca un rezumat: kia are 35 cp si 60 NM in plus, la 130 km/h consuma 10% dat cu toate acestea tiguan este mai rapida si mai economica!? Greutate echivalenta la fel si pretul in verisunile prezentate..si nicioada DSG =/ cu ^AT de la kia.

    • turatiimaster says:

      Convertizorul de cuplu e ineficient, asta e parerea mea, in acelasi timp e ultrafiabil, chiar ieri m-am interesat si n-au avut nici macar unul stricat, de cand se vinde Sportage gen 3 incoace, la fel, cutiile de viteze si motorizarile, impecabile tehnic. Insa la consumul asta, eu mi-am facut calculele, serios ies mai bine cu 1.6 T-GDi, diferenta de pret la achizitie e cam 3500 euro, impozit si taxa mediu mai mici, diferenta de consum real e probabil de maxim 2,5 l la suta, dar si daca ar fi mai mare, tot nu se justifica diesel, decat daca faci multi km anual, peste 30 000.

      • Victor says:

        La tucson, intre 1.6 tgdi 7dct si 2.0 184 cai automat, diferenta pe acelasi nivel de echipare era de 2040 euro. Oricum nu merita. La un consum suplimentar de 2.5% si mers de 20 k pe an, iesi cap pe cap fix in 4 ani. Si aici nu mai pun diferenta de cost revizie, impozit, timbru de mediu si asigurare, plus, foarte important, senzatia oferita de motor si masina mai usoara, mai echilibrata. Daca mai pica si vreun injector, egr sau stiu eu ce specific unui diesel rulat in oras, nu vad cum se mai justifica motorina vs benzina. Si spun asta dupa 8 ani rulati pe 1.9 tdi fara niciun fel de probleme tehnice…

      • Ionut says:

        Slaut, dar de ce nu iei in calcul un hybrid? un Rav4 e 33 de mii pret de lista si sigur mai poti negocia, +ecobonus, +un tichet rabla…io stiu, iesi in jur de 30 de mii cu o masina foarte bine dotata, automata, economica in oras, similara la consum pe autostrada…

        • turatiimaster says:

          Nu ma emotioneaza RAV, nu e o masina rea deloc, ba pot spune ca m-a impresionat, insa nu e ce vreau in acest moment. In plus am conditii de achizitie speciale la Kia, am avut multe masini de la ei de-a lungul anilor si sunt tratat asa cum trebuie.

  25. remus says:

    Am vazut recent la reprezenta un kia sportage, in filme si poze nu m-a impresionat, chiar mi-a displacut masca fata si gura radiatorului. La vizionare pe viu mi s-a parut insa echilibrat ca estetica, de departe nu mi-am dat seama ce e, mi-a intors capul cum numai vitara a mai facut-o.

  26. Sorin says:

    Consumul este URIAS ! Din ce ai prezentat tu pana acuma doar Ssangyong Korando tot cu motorizare 2 litri si 184 de CP mai avea asa consum mare la 130 km/h, 10 litri . Maina arata bine garantia este buna ,pretul bun dar……….. mai au de lucru Kia , dar vorba aia sunt pe drumul cel bun.

    • Victor says:

      Nu e asa consumul. Iti spun eu, am facut de 3 ori autostrada cu pilot automat la 130, si media e cam 8.4-8.5. Asta la Tucson 1.6 t-GDI automat.

  27. ady says:

    Referitor la imposibilitatea setarii din km in km a vitezei pe cruise control, cred ca e setat (software) la mph din fabrica iar din optiuni ca posesor de hyundai nu am gasit posibilitatea de modificare. Mie asa imi lasa impresia. Si evident se face rotunjirea la cel mai apropiat intreg pe disply-ul ce afiseaza doar kph. In rest pare ok masina, insa cam maricel consumul. Asta tine si de cx-ul propriu.

  28. cristi says:

    Va Salut,
    Am testat si eu Sportage 2.0DSL 136 CP si 1.6 GDI ambele 4×2 , ambele cutii manuale si ambele in Style, cam la o saptamana diferenta. Pot spune ca sunt incantat partial de masina, nu si de ansamblul cutie viteza manuala-directie. Dezamagitor a fost pt mine imprecizia cutiei manuale la retrogadari succesive (4-3, 3-2, 4-2) in rampe cu panta destul de mare(mers doar pe sosea fara offroad). Pare ca Kia mai are de lucru la cutii de viteza-consum motor-responsivitate directie . Per total o masina destul de placuta dar ca orice alta marca, cu minusurile sale de rigoare(zic eu!). Motorizarea de 1.6 GDI raportatat la masa masinii este buna pt cei care nu se grabesc sau merg incet, in rest este foarte nepotrivita chiar si tinuta masina la cuplu(aprox 4500 rpm). In rest se pare ca la HK (boala veche…)calutii de pe hartie sunt mai mult ponei pe asfalt. Pt cei care au facut drive teste cu Sportage: Cum vi s-a parut ca retrogradeaza cutia manuala?(nu vorbesc de automata aici…) Astept si alte pareri sa vad ce si cum…
    Multumesc

  29. Andrei says:

    Service-urile de marca sunt jenante pentru Kia. In tara lipsesc, iar in Bucuresti sunt de cea mai slaba speta.
    Masinile arata bine, au dotari par ieftine, doar ca niciodata nu o sa fii complet multimit de ele asa cum esti multumit de o masina japoneza sau germana.
    Vorbesc din experienta.

    • George says:

      Un comentariu aruncat doar ca sa fie.
      Din experienta ta, care sunt motivele pentru care service-urile din Bucuresti sunt de cea mai joasa speta?In tara sunt probleme cunoscute,intradevar, dar in Bucuresti treaba e ok.Si eu vorbesc tot din proprie experienta.Am avut 8 ani o Kia Proceed si am fost foarte multumit.Fara probleme majore, iar probleme aparute fiind rezolvate pe garantie.Si faza asta cu germanele,nu prea mai tine, sinceri sa fim.Vorbesc din experienta.
      O zi buna

      • Andrei says:

        DIn experienta cu japoneza si un Ceed, pot sa spun ca pe Ceed au fost bani aruncati si nu m-am putut bucura de masina(probleme si zgomote la tren rulare, mici probleme peste tot, coloana de directie cu zgomote). Nici o problema reparata in garantie, ci doar explicatii de genul “asa face toate” ! Reparatiile de tinichigerie au fost facute de mantuiala atat la IMG cat si la Reprezentanta Oficiala din Baneasa (MIT Motors). Dupa 5 ani kitul pus la IMG a sarit si a ramas tabla goala.

        • Vlad says:

          Andrei, nu stiu la ce service-uri ai fost tu, dar mie la Ceed mi-au inlocuit tot ce le-am cerut (nu au fost multe) la IMG.
          De asemenea vopsitorie complete la IMG, foarte bine facuta.
          Problema cea mai mare a fost inlocuirea radiolului, in rest nimic notabil, am aprox 60.000 km in 7 ani.

          In plus, cand eram aproape de expirarea garantiei, cei de la IMG m-au atentionat ca e cazul sa spun tot ce am mai observant ca sa remediem in garantie.
          Deci te rog nu crea false impresii.
          Apropo de japoneze, am fost la o vizionare la Toyota Auris Break si am ramas dezamagit de calitatea fabricatiei: usile pocneau usor cand le deschideai (la Ceed I-am pus sa-mi schimbe opritorii cand incepuse sa faca asa, Auris facea de noua), portbagajul avea un pres moale ca podea (la Ceed am op podea pe care am poti pune si o masina de spalat) si mai multe aspecte care relevau economia la materiale. E mult marketing in masinile japoneze, nici macar fiabilitatea lor proverbiala nu mai este ce a fost.

Leave a Reply to Victor Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.