BMW 730d xDrive

BMW seria 7 730d xDrive

Seria 7 ramane un automobil reprezentativ pentru marca bavareza, scump, sportiv, luxos, intr-un cuvant un vis pentru majoritatea oamenilor obisnuiti.

Am trait visul timp de o saptamana, la bordul unui 730d, bine echipat dar departe de ceea ce poate sa fie o experienta completa cu seria 7. Pentru ca lista de dotari optionale ce puteau fi comandate mai cuprindea cateva pagini…

Oricum, o mare parte a sistemelor si tehnologiilor caracteristice unui 7 erau prezente, de la farurile LASER la tableta de control integrata in cotiera spate. Adica erai imparat si la volan si pasager…

Exista numeroase caracteristici care fac noul seria 7 deosebit, de la sasiul cu elemente de fibra de carbon, cu rigiditate structurala deosebita si greutate redusa, pana la motorul diesel cu cuplu de locomotiva, rezultatul fiind, asa cum am mai spus, de vis.

Se pare totusi ca in Romania este un model foarte apreciat, am observat cu placere numeroase modele, mai noi sau mai vechi, insa in general in stare foarte buna.

Va las cu filmele, ma duc la loterie…

10 Responses

  1. 71doru says:

    Robert, ai idee de ce Renault si Dacia nu vor fi nici anul acesta prezente la SAB 20-30 octombrie ? Stiu ca nici anul trecut nu s-au prezentat ceea ce, avand in vedere existenta uzinei Dacia, imi pare destul de trist. Eu voi incerca sa ajung si anul acesta insa anul trecut, recunosc ca am plecat de acolo destul de trist , fiind evidenta lipsa de stralucire si apetitul scazut al vizitatorilor.

    • turatiimaster says:

      Sunt decizii economice, uneori costurile de participare la saloane auto nu se pot acoperi din vanzarile generate de participare, oricum e un trend international, nici la marile saloane mondiale nu mai vin toate marcile auto.

  2. George says:

    Buna Robert companiile de automobile isi produc singure motoarele?

  3. 71doru says:

    O explicatie mai pe intelesul tuturor ar fi cam asa:
    Imaginati-va o intrecere intre un halterofil si un pustulica, proba fiind care dintre ei reuseste sa urce mai repede cate o gramada de porumbi in patul. Halterofilul ia cate doi saci in spinare, dar se misca greoi, pe cand pustiulica alearga pe langa acesta cu cate doua galetuse, facand cateva drumuri de dute-vino pana apuca halterofilul sa duca cei doi saci in patul.
    Daca pustiulica reuseste sa urce toata gramada in patul inaintea halterofilului, inseamna ca a dezvoltat o putere mai mare.
    Invingator este evident acela care reuseste sa duca mai repede porumbii in patul.
    Cum la un diesel nu poti sa depasesti o anumita turatie, pentru a-i creste puterea, trebuie sa ii maresti cuplul.
    La un benzinar de o anumita cilindree, pentru a obtine o putere mai mare , ori ii cresti cuplul ( ii pui turbo ), ori il proiectezi in asa fel, incat sa poata urca in turatii foarte inalte, el oricum fiind mai vioi fata de un diesel.

  4. Cazimir says:

    As vrea sa inteleg legat de cuplu. Unde se manifesta acel surplus de cuplu? Daca luam acelasi model aceeasi putere varianta diesel are 30-40% mai mult cuplu adica enorm. Totusi performantele dinamice sunt aprox la fel daca e un avantaj diesel acela e minim, max 0.3 sec pe repriza.

    Acelasi model, cuplu aprox la fel dar avantaj putere benzina performante net superioare pt benzina putere mai mare, cu cat creste viteza cu atat mai mare avantajul. Nu stiu daca se intelege ce vreau sa arat adica puterea e mult mai importanta decat cuplul.

    Concret
    740 diesel cuplu enorm vs benzina : la performante avantaj benzina nu mult dar e
    600nm, 306 cp vs 450 nm, 326cp
    http://www.zeperfs.com/duel3300-3756.htm

    750 diesel 740nm 381cp vs benzina 650nm 450 cp. Și aici cuplu mai mare diesel dar la performante nici nu are rost sa ne uitam.

    http://www.zeperfs.com/duel4708-5989.htm

    Nu cumva se supraliciteaza importanta cuplului? Sau se irosește pe undeva acel surplus de cuplu? Cum sa interpretez?

    Am condus diesel și nu m-a impresionat, prefer turbo benzina. Daca ai fi testat varianta benzina seria 7 cred ca ai fi fost cel putin la fel de impresionat.

    • turatiimaster says:

      Nu e chiar cum zici. Puterea si cuplu sunt in egala masura importante. Puterea te ajuta la viteza maxima, cuplul la reprize. Am condus o multime de masini si inca unele dintre cele mai tari, intotdeauna un diesel bun are un stil anume de a se conduce, cand esti la 60-80-100 km/h si vrei sa faci o depasire, doar apesi pedala de acceleratie si masina se duce. La o benzina buna, schimbi si treapta in jos si se duce. Cuplul este foarte important, de exemplu intr-o cutie de viteze automata cu convertizor de cuplu cum are BMW, care implicit are pierderi de eficienta in utilizare, ai o compensare a acestei pierderi. Sunt multi factori. Diferentele care ti se par mici pot sa fie si din alte cauze, un motor benzina e in mod normal mai usor si nu cu putine kg, deci masina in sine e mai usoara si se compenseaza cu cuplul mare de la diesel. Poate ca pe drum drept nu iti dai seama, insa du-te pe un traseu montan, la 1500 m sau mai sus, cu un diesel de +400 Nm, o sa intelegi mai bine care e treaba. Si da, sunt foarte convins ca un seria 7 benzina e la fel de impresionant, insa sunt stiluri diferite.

      • Cazimir says:

        Multumesc pt explicatii, le mai auzisem dar nu pot sa ma impac. Ma uit la cifre si nu iese.

        Un exemplu mai elocvent ar fi talisman dci 160cp 380 nm vs tce 200cp 260nm. Diferenta de cuplu este de 46% pt diesel dar dinamic diferenta e mare în favoarea benzina.

        Legat de Greutate diferența este 5-6% fata de cuplu 46%

        “Puterea te ajuta la viteza maxima, cuplul la reprize.”
        Tce 200 este mai rapid cu aproape 2s și la sprint 0-100 și la repriza 80-120, deci puterea conteaza mai mult și la accelerare și la viteza maxima.

        “un diesel bun are un stil anume de a se conduce, cand esti la 60-80-100 km/h si vrei sa faci o depasire, doar apesi pedala de acceleratie si masina se duce. La o benzina buna, schimbi si treapta in jos”

        Aici nu inteleg adica cu diesel nu retrogradezi intr-o depasire, faci depasirea în treapta 6? Daca e asa benzina va fi de doua ori mai rapida daca retrogradeaza

        Oricum ma uit puterea mai mare are avantaje mai mari fata de cuplul mai mare. Sunt convins ca si la deal 200cp vor trage mai bine decat 160cp 380nm.

        • Dan GHEORGHE says:

          Cazimir, cred ca o explicatie ar fi urmatoarea (sa fiu corectat daca gresesc): in ambele cazuri se raporteaza cuplul motor masurat LA ARBORELE COTIT, in timp ce pentru deplasarea masinii e folosit cuplul LA ROATA.

          Presupunand ca ambele cutii de viteze au aceeasi tehnologie si aceleasi pierderi, cutia motorului pe benzina are o alta demultiplicare si rezulta un cuplu la roata mai mare, deci performante (marginal) mai bune. Stim cu totii, dieselul e mai placut la condus in plaja de turatii uzuala si are reprize mai bune pe anumite paliere. De-asta e alegerea atat de dificila. Oricum, eu am trecut recent de la diesel (136 CP 320 Nm MT) la benzina (156 CP 250 Nm AT) si nu regret. Conducand relaxat parca depaseam mai usor cu dieselul in intervalul 80 Km/h – 100 Km/h. Daca doresc sa turez putin motorul, depasesc mai repede cu benzina.

          • 71doru says:

            Puterea la intrare in cutia de viteze este egala cu puterea la iesire – pierderile din cutie. Difera turatia, dar puterea transmisa este cea data de motor. Alegi asfel rapoartele incat sa folosesti optim plaja de turatie a motorului in care acesta dezvolta un cuplu satisfacator. Cu cat motorul este mai elastic, adica cu cat plaja de turatie in care acesta dezvolta un cuplu mare este mai larga, cu atat iti permiti o demultiplicare mai mare, si deci un cuplu la roata mai mare. La diesel plaja de turatie in care dezvolta cuplu este ingusta, prin urmare daca alegi o demultiplicare mare, vei avea un zvac violent dar de scurta durata deoarece motorul urcand rapid in turatie, va iesi din zona de cuplu. Motoarele turbo pe benzina au un cuplu mare pe o plaja larga de turatie, undeva intre 1600 si 5000rot/min, pe cand un diesel chiar daca le depaseste la cuplu in zona 1700-2800, dupa aceasta turatia, cuplul scade abrubt.

Leave a Reply to turatiimaster Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.