Renault Megane Estate 1.6l dCi Intens

renault-megane-estate-1-6l-dci-intens

Renault Megane Estate, cu 1.6l dCi, un nou model care se anticipeaza a fi un succes comercial, ca si precedentele breakuri ale gamei. Nu am facut o prezentare completa, ne-am concentrat pe partea dinamica si pe diferentele ce apar la partea din spate.

Sper sa urmeze si un Megane Sedan, cat de curand, eventual poate gasim si varianta SCe, foarte cautata. Pana atunci, amatorii de breakuri cu pret rezonabil si performante corecte, au la dispozitie acest Megane.

Fara discutie, diferentele de dinamica nu le observi cu ochiul liber, desi ele exista, breakul e un pic mai greu decat un hatchback si repartizarea diferita a maselor se simte la conducerea dinamica, evident ca cine cauta sportivitate ramane la un Megane GT

Altfel insa, portbagaj si alura de break inconfundabila, nici generatia precedenta nu statea rau, insa actualul model impresioneaza cu o linie speciala, subliniata de semnatura luminoasa inedita.

De vazut obligatoriu, daca va cautati un asemenea tip de masina, locurile in spate nu sunt senzationale in comparatie cu concurenta, insa ca raport pret calitate sta destul de bine…

59 Responses

  1. balanel says:

    Salut Robert,

    Imi poti spune, te rog, daca garda la sol de la acest Estate este mai mare decat la varianta 5 usi hatch?

    Multumesc.

  2. popescu costy says:

    Multumesc pentru raspuns! Un an bun!

  3. popescu costy says:

    Salut! R-LiNK2 8.7″ are navigatia EU?

  4. Silviu says:

    Salutare Robert.
    Am vazut ca in prezentare ai comparat motorul cu cel de 1.6 cdti de pe Astra (care pare a fi o idee mai economic dar pentru mine nu conteaza prea mult). Dupa parerea ta care din cele 2 modele (ambele in varianta break) se aseaza mai bine la drum lung (autostrada, 170 km/h constant), care este mai odihnitoare si mai confortabila pentru sofer? Ma intereseaza pe langa aceste aspecte sa “ruleze fin” (asa cum spui tu), sa ii placa viteza, si sa se “lipeasca” de sosea. O comparatie in cateva cuvinte intre cele doua? O sa tin cont si de sfatul tau de prin alte prezentari si voi alege o cutie automata, dar care dintre cutiile automate ale celor doua marci le recomanzi? (Fiabilitate, placere in conducere). Unii spun despre cele de Opel ca sunt mult sub alte marci ( lenese, se strica mai des), insa mie nu imi vine sa cred. Multumesc.

    • turatiimaster says:

      Nu stiu ce sa zic, cred ca Opel e usor mai silentios la viteza mare, dar eu de exemplu nu am mers cu Astra Break, asa ca nu stiu cum e fata de Megane Estate. Cutiile automate au si ele problemele lor, ca orice pe lumea asta, te documentezi intai, vezi despre ce e vorba cu ele, vezi daca iti trebuie automata si iei sau nu. In mod normal, o cutie automata intretinuta si folosita corect merge 300 000 sau mai mult fara interventii majore. Parerea mea, ia ce iti place tie, ambele masini sunt comparabile si au motorizari foarte bune.

  5. Stefi says:

    Vreau sa cumpar o masina break pe benzina din clasa compacta nonpremium, pentru un rulaj anual aprox. de 10.000 – 12.000 km din care jumate urban si jumate extraurban. Imi puteti recomanda ce sa aleg intre Golf, Astra, Focus, Octavia si Megane. Doresc sa fie bine insonorizata, sa aiba o tinuta de drum buna (sa nu fie barca dar nici sa zdruncine tare), confortabila la drum lung, zgomot de rulare si de vant cat mai mici, fiabilitate acceptabila si consum decent. Urmaresc mai mult confortul (din toate punctele de vedere) decat sportivitatea masinii. Va multumesc.

    • turatiimaster says:

      Toate cele de mai sus indeplinesc criteriile enumerate. Dupa mine Astra are motorul 1.4 turbo foarte potrivit pentru ce cautati, fiind si foarte bine antifonat.

  6. Silviu says:

    Salut!
    Pe cand un review si la versiunea Sports Tourer de la Opel Astra?
    Multumesc!

  7. cristian says:

    MULTUMESC !

  8. cristian says:

    Aflam ceva saptamana asta despre Megane Sedan sau ne ,,perpelesti la foc mic” ?

  9. Bogdan Sarandan says:

    Va salut. Recent am achizitionat ca masina de familie un Renault Megane Estate 1.6 DCI si am o intrebare legata de rodaj va rog. La reprezentanta mi-au zis ca nu mai trebuie sa fac rodajul, in cartea tehnica zice doar ca 1500KM sa nu depasesc 2500RPM. Am deja undeva la 600KM facuti prin oras si nu am depasit 2500 de ture decat de foarte putine ori. Planuim sa mergem pana la Budapesta din Arad si asta ar insemna autostrada la 130km/h cu tempomat pe o perioada de 2-3 ore. In viteza 6 nu atinge 2500 rpm la 130km/h dar am tot auzit pareri cum ca nu e bine sa mergi cu viteza constanta o perioada mai lunga cat timp motorul e in rodaj. Imi puteti spune va rog daca e OK sau ar trebui sa mai asteptam putin pentru drumuri asa lungi pana trecem de 1500-2000 KM? Multumesc!

    • Spiridusul says:

      E bine sa eviti activarea pilotului automat si turatiile ridicate in primii 1000-1500 km.
      Nu doresc sa deschidem aici subiectul “Rodaj” e plin internetul de specialisti 🙂

      E OK un drum Arad-Budapesta in rodaj, sub 2500 rpm si fara tempomat. Parerea mea.
      (asa ziceau manualele de la Ford si Hyundai detinute de subsemnatul)

      O zi buna !

    • turatiimaster says:

      Puteti mege fara probleme, inclusiv cu tempomat, insa sa va setati in minte sa schimbati treptele din cand in cand si sa nu pastrati o viteza constanta timp de mai mult de 3-4 minute, mergeti 3-4 minute cu 130, apoi alte 3-4 minute cu 140, apoi 120, apoi 125, apoi 135, sau diverse combinatii de gen. Ideea de baza e ca motorul sa nu stea foarte mult in aceeasi zona de turatie.

      • Silviu says:

        Salutare Robert!
        Aceeasi dilema o am si eu, am cumparat din Germania un Civic Tourer diesel si trebuie sa il duc acasa, asta ar insemna un drum de 1700km. Metoda de rodaj expusa de tine e valabila si pt. 1.6 i-DTEC? Ce regim de turatie trebuie sa nu depasesc si dupa ce numar de km motorul este cu adevarat rodat si il pot folosi la capacitate maxima? Multumesc anticipat!

        • turatiimaster says:

          Banuiesc ca o sa mergi mult pe autostrada, ce trebuie sa faci e simplu, rulezi cateva minute la 120, cateva minute la 125, cateva la 130, cateva iar la 120, samd, kilometrii sunt orientativi, important e sa nu mergi constant, sute de km, cu aceeasi viteza si turatie. Gen mai dai si a 5-a cu 110 la ora, din cand in cand. In mod normal la un diesel e bine sa il tii pana in 2500 rpm in primii 1000 km.

    • Bogdan Sarandan says:

      Mersi de info!

  10. ionut says:

    cand se va incarca megane sedan ?

    multumesc

  11. Cristian says:

    Multumesc.

  12. Cezar says:

    OK. Asteptam. Multumim.

  13. cristian says:

    Si cand urmeaza sa apara ?

  14. Cezar says:

    Salutare Robert. Cand postezi filmarea cu Megan 4 sedan 1.5 DCI. Ma intereseaza deoarece zilele astea ma duc sa dau avansul pentru acest model, in varianta intens.

  15. Cristian says:

    ?

  16. Cristian says:

    Salut Robert. Se preconizeaza un test cu Megane 4 Sedan ? Am facut comanda de un Intens 1.5 dci 110 cp. MT. Am condus 3 motorizari, 2 diesel si 1 benzina si mie mi-a placut din toate punctele de vedere de aceasta combinatie : maturitatea dci-ului, consum excellent, demaraj mai bun decat EDC-ul, super silentios si fara vibratii perceptibile. Chiar daca am facut comanda doream neaparat si punctual tau de vedere. Multumesc !

  17. Cezar says:

    Salutare! In primul rand felicitări pt ceea ce faci. Am nevoie de un sfat in achiziția unei masini. Dintre multe masini testate, au ramas urmatoarele 4:
    1. Focus sedan, 1.0 ecobust , 125cp, titanium,
    2. Megan sedan,1.4, dci, 110 cp,intens
    3. Corolla 1.4 .90cp,luna
    4. Opel 1.4 DI turbo, 125cp,enjoy,
    Mentionez, 80% urban, imi doresc fiabilitate si consum mai redus. Ce părere ai ?? MULTUMESC frumos!!

    • turatiimaster says:

      De ce vrei diesel, daca mergi predominant in oras o benzina e mai indicata.

    • bancher says:

      cu certitudine Ford Focus 1.0 ecoboost 125 CP, titanium. Masina aceasta se misca neasteptat de bine, e super manevrabila, doar la spatiu sta puin cam rau…
      2.Meganeul pe banzina cade, daca mergi 70% in oras (ai vrut sa spui Megane 1.5 dci 110 CP, nu-i asa?)
      3.Uita de Corolla 90CP aspirat, este o masina extrem de lenta, te intrece usor un Logan de taxi pe gaz
      4.Opelul Astra J 1.4 turbo e o masina OK, zic eu, dar sub ford focus, plus ca motorul 1.4 turbo de la Opel are o viteza III foarte inceata.
      Mergi pe Ford Focus 1.0 ecoboost, te va incanta la condus.

      • Erno Baczoni says:

        COROLLA are 3 motoare
        2 pe benzina aspirate de 1,33 de 99 cai si 1,6 cu 132 caluti si cea pe motorina de 1,4 are intradevar 90 cai dar si un consum super economic.

    • Cazimir says:

      Focus e depasita moral de 7 ani pe piata. Astra model nou peste Focus si golf.

    • Erno Baczoni says:

      Cezar- e foarte simplu raspunsul >
      Daca mergi in oras asa mult atunci iti trebuie un benzinar , vrei fiabiliate motor pe benzina aspirat .
      Si atunci iti ramane numai 1 varianta : TOYOTA COROLLA cu renumitul motor aspirat de 1,6.
      Si ideal ar fi pt. traficul infernal cutia CVT ,dar asta ramane la latitudinea ta.
      COROLLA este cea mai vanduta masina din lume asa ca -parerea mea si ca aspect poti sa mergi pe ea.

  18. ionut says:

    Salut Adistan

    intens classic fara piele-arata foarte ok tapiteria de intens in 3 matariale-culori !

    • Adistan says:

      Motorizare ce ai ales? Sunt in dilema între 1.5 edc săi 1.6 manuala. Parca m as îndrepta către 1.5 edc.

  19. manolache ionut says:

    multumesc frumos
    posibil pe kia si Isuzu sa fie material mai calitativ,in 20.mii km nu prea ai ce sa ii faci sa o distrugi asa !

  20. manolache ionut says:

    salut si scuze pt deranj!
    revin cu o intrebare legata de tapiterie :ca si rezistenta in timp si senzatie ce imi recomanzi pe un sedan intes tapiteria clasica velur-piele ecologica si stofa sau tapiterie optionala din piele (nu luam in calcul cei 1000 e optional )-doar senzatie si durabilitate in timp!

    multumesc frumos

    • turatiimaster says:

      Am mers cu un Talisman cu vreo 26 000 la bord, piele integral, arata destul de rau pielea pe zona de sezut. Cred ca in timp tine mai bine velurul, daca nu il patezi, la fel iarna senzatia e mai buna cu velur. Evident, totul tine si de cum e intretinuta masina. Eu am avut si semipiele pe Kia si arata impecabil dupa 10 ani (exceptie volanul care era praf dupa 40 000 km), acum am piele integral pe Isuzu si arata ca in prima zi dupa 4 ani si 40 000 km.

    • Adistan says:

      Salut Ionuț,
      In aceeași dilema sunt și eu. Interiorul din piele o schimba total. Însă in timp sigur se vor vedea urme pe șezut. Trebuie atenție și la pasagerii cu piese metalice pe blugi, etc. Ce legi pana la urma?

  21. manolache ionut says:

    salut Robert !

    ce recomanzi de la Renault megane un 1.2 tce Estate sau 1.6 dci sedan cam 20.ooo km pe an !

    multumesc frumos

    • turatiimaster says:

      Defineste-ti nevoile mai exact, ai nevoie de break sau de sedan, mergi mult in oras sau extraurban?

      • Ionut manolache says:

        Imi place sedan.dar din pacate pe sedan nu exista benzina turbo. Iar la diesel am o retinere legata de viitorul acestor motoare..taxe marite sa te faca sa renunti la diesel.asta era dilema….cam 70 % extra urban.ms frumos

        • turatiimaster says:

          Ia diesel sedan. Daca o tii 6-7 ani, la 20 000 km anual, e destul de ok.

        • bancher says:

          100% mergi pe 1.6 diesel in acest caz.
          are dinamica mai buna decat 1.2 tce, este un motor silentios, fiabil si, pana se vor interzice dieselurile in Romania, mai trec pe putin 20 ani.

          • manolache ionut says:

            mersi Bancher !asa ma gandeam si eu !diesel am comandat !

            • Stan says:

              Salut Ionuț, ce versiune ai ales și cu ce dotări?

            • Stan says:

              De fapt și eu vreau sa comand un sedan intens cu 1.6 dCi , culoare alb prelat și jante pe 17. Ce as pune pe el in plus ar fi doar grad Ip display. Nu știu in ce măsura merita banii sistemul easy park și drive safely. Easy parc l as lua doar pentru senzorii fata.La piele nu m-a gândesc deoarece nu știu cum se va comporta in timp, iar trapa nu poți pune fără piele. Mersi de un retur.

              • manolache ionut says:

                Salut Stan .

                1.dci intens +jante 17+ gri titan+tableta mare+easy park+drive safely( head up display nu merita,piele nu doresc , vroiam trapa dar trebuia si piele si asa ca am dat comanda fara piele si trapa si head up ) …la tableta primeste harta full eu si easy park iti mai da si magic trunk obligatoriu dar cred ca merita !

  22. Bogdan says:

    Salut.
    Urmaresc de fiecare data cu interes postarile si testele pe care le faci. Ideea e ca tu ai la dispozitie masini aproape noi, iar majoritatea dintre noi nu isi permite o astfel de masina. Vara aceasta doresc o masina second hand pana in 10 000 € si pana in 100 000 kmsi as alege intre:
    # mazda 3 2014 cu conditia ca pretul sa coboare sub 10 mii €
    # mazda 3 sau mazda 6 2008.
    # renault megane 2014 facelift sau estate, nu conteaza modelul, doar sa fie ultimul model renault megane.

    • turatiimaster says:

      Nu dau sfaturi legat de masini SH, din motive obiective, daca ceva merge prost, vei da vina pe mine. Ca idee, inclusiv la SH, as prefera intotdeauna un model mai nou, fie cu an de fabricatie cat mai nou, fie ca generatie.

    • bancher says:

      ai mers vreodata cu mazda 3 sau mazda 6 model 2008, de iti doresti unul asa de mult? Daca nu, afla de la mine ca au amortizoare foarte rigide, daca ai probleme cu spatele acesta te va durea la orice denivelare sau trecere peste linii de tramvai.

      • Bogdan says:

        Cu siguranta, daca ma decis sa mi cumpar o mazda 2008, voi incerca sa merg cu ea pt a imi face o impresie.
        Pana acum am mers cu mazda 2013 si renault, si sunt foarte bune pentru nevoile mele.

        • bancher says:

          mazda 2013 este deja alta poveste…la noua generatie de Mazda 3 si Mazda 6 au umblat la amortizoare, le-au facut mai moi…insa la cele din 2008 este durere: au amortizoare tari.

  23. Gabriel says:

    O masina superba!Pacat ca romanii nu sunt pasionati de break-uri.Sunt masini practice iar acest Megane,este foarte modern din toate punctele de vedere.Nu sunt un fan Renault,dar imi place mult masina.Eu suny ca si tine mai pe koreean style.Tocmai mi-am cumparat noua Elantra.Insa nu am avut bani de diesel si am luat benzina.Superba si foarte confortabila.Spor la treaba Robert!Esti foarte bun in ceea ce faci.

  1. 03/01/2020

    […] a fost 1.5l dCi, 1.6l dCi, 2l dCi, sau acum, iata, noul 1.7l Blue dCi, variantele break si-au atras cumparatorii prin […]

Leave a Reply to manolache ionut Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.