Toyota C-HR 1.2T CVT 4×4 C-LASSY (LED)

ToyotaC-HR 1.2l T CVT 4x4 C-LASSY

Toyota C-HR a ajuns si la mine, o asteptam si banuiesc ca nu doar eu. Iat-o, in toata splendoarea ei, cu designul atat de necaracteristic marcii Toyota si totusi… Toyota.

O sa ma auziti si pe filme spunand chestia asta: daca cineva imi spunea acum 2-3 ani ca marca nipona va scoate asa ceva, as fi murit de ras. Acum nu mai rad, deloc, pentru ca exista si e spectaculoasa, oricat de mult nu le-ar conveni unora.

Am primit pentru test un model putin atipic, adica 1.2l Turbo cu cutie de viteze CVT si tractiune integrala, o sa urmeze si modelul hibrid, partea interesanta e ca mi-a placut foarte mult varianta non hibrid.

Desi la prima vedere ai zice ca e un concurent direct pentru Juke, totusi cei de la Toyota o descriu ca fiind mai indreptata spre a concura modelele de tip Qashqai. Pe undeva au dreptate, in sensul ca in realitate masinuta e mai mare decat pare din poze.

Nu are un pret mic, mai ales ca am avut varianta C-LASSY, adica total echipata, probabil va exista discutia clasica “de banii astia imi iau nu stiu ce”, si nu e nejustificata, insa sa nu uitam ca masina vine cu un motor economic si destul de performant, cu pachete de siguranta si tehnologie superioare.

Judecati, comparati, cumparati…

33 Responses

  1. Gheorghe says:

    Buna ziua, cum vi se pare C-HR 1.8 hybrid A/T ?

  2. Dorin says:

    Sunt in prag de achizitie versiunea hibrid. Ati facut un test cu ea? Care va este opinia?

  3. Mihai says:

    Robert urmăresc ci mare placere testele tale cu mașini. Referitor la Toyota CHR 1.2 Cvt, te rog să-mi spui dacă mașina din test avea plafonul tot negru, ca și tapițeria sau e gri? Din filmare pare înșelător. Dacă îți mai amintești. Mulțumesc.

  4. leeloo says:

    pai scrie clar, versiunea hibrida. aceasi platforma ca si prius. motor electric + termic 122 de cai si cutie CVT, ca toate versiunile hibride de la Toyota.

  5. leeloo says:

    am fost la drive test cu hibridul, comanda confirmata in ziua urmatoare. Vine la sfarsitul lui noiembrie, abia astept.
    Drivetest-ul a constat in aprox 30 km, din care 8 pe autostrada. Din km urbani facuti, in rondul Schuman in Bruxelles ( cine a mai fost pe acolo stie despre ce vorbesc) am stat la un stop & go de 400m facuti in 40 de min. Consum pe traseul asta 4.2 % fara experienta in condusul hibridelor.

  6. Andreea Sirca says:

    Buna ziua. Puteti sa imi spuneti ceva despre Toyota CHR Hybrid? Ma bate gandul sa o cumpar dar as vrea o parere sincera despre fiabilitatea ei. Multumesc.

    • turatiimaster says:

      E o masina prea noua ca sa stim cat de fiabila este. Ce stim insa e clar, pana acum sistemele hibrid de la Toyota au fost mai mult decat fiabile, nu ma astept sa fie altfel la C-HR.

      • Andreea Sirca says:

        Buna ziua. Multumesc mult pentru raspuns. Vroiam sa va intreb daca consumul la Toyota Chr hybrid, cel care il dau ei la carte e posibil. 3,9/100km. Eu am deocamdata o masina diesel 1.5dci si de aceea va intreb daca hybridul merita ca si consum. Multumesc. O zi buna.

        • turatiimaster says:

          Da, e posibil consumul daca e condusa masina cum trebuie. In oras un hibrid e avantajat fata de orice altceva cu motorizare conventionala.

  7. Stig Pedersen says:

    Very intersting 4 videos of CHR 4×4. I am from Norway and I missed an english tekst for the most important infomation.
    I have just ordered a Toyota CHR 1,2 turbo 4×4 . Is it OK to drive?

    Stig

  8. Anca says:

    fa o prezentare si la Mazda CX3 daca poti

    • turatiimaster says:

      Exista prezentari la mai multe CX-3, foloseste cu incredere functia Search (dreapta sus in site).

  9. Alin says:

    Salut Robert!

    Ai idee de ce masinile japoneze au acel burduf metalic asezat transversal in partea finala a esapamentului?
    Este foarte inestetic – l-am vazut si pe toate modelele Suzuki Vitara si acum il vad si la Toyota C-HR.

    Alin

    • turatiimaster says:

      Nu stiu la ce burduf te referi, la teava finala de evacuare? Da, e urata, nu stiu de ce aleg solutia asta, acum la moda e sa ascunzi esapamentul (exceptie modelele puternice, desigur).

  10. Florian says:

    Salut Robert; poate fi acest motor turbo de la Toyota mai fiabil in timp si kilometri decat celelalte motoare turbo de la concurenta ( Renault, PSA, Kia, Opel e.t.c.)? Ma gandesc ca acel sistem de racire cu apa al componentelor turbo, plus ca sistemul nu ” scoate untul” din motor pot fi niste indicatori ai fiabilitatii pe termen lung? Multumesc anticipat pt. raspuns.

    • turatiimaster says:

      Da, poate sa fie mai fiabil, de aceea are valori mai mici de putere si cuplu. Sistemul de racire cu apa are avantaje si dezavantaje, nu e foarte relevant pentru fiabilitatea generala a motorului, alte chestii sunt importante si da, la chestiile importante motorul e facut cum trebuie.

  11. ianakys says:

    Buna ziua, 5 ani de vechime cu prezentari demne de laudat!
    ok ok …. marca Skoda e nasoala? O prezentare video, octavia/superb …nu se poate?

    Multumesc!!!

    • turatiimaster says:

      Marca Skoda nu e nasoala, din pacate nu doresc sa imi dea masini de test, de ce, nici nu mai vreau sa stiu. Deja e record de prostie sa faci asa ceva cand enorm de multi oameni vor sa vada filme cu Skoda.

  12. Iulian says:

    Salut Robert! Felicitari pt tot ce faci 🙂 ! Curioas pt mine este prețul din România! Eu stau in Suedia, iar aici prețul pt versiunea entry-level pleacă de la aproximativ 25.000 eur si ajunge pana la 27-28.000 eur pt versiunea bussines ( full options) pt hybrid! Tot pt piața de aici, noul Ch-r este disponibil numai cu cutie automata cvt! Am testat in week versiunea hybrid care mi s-a părut cam leneșă, cel puțin după viteze de 120-130! Însă punctul forte cred ca il reprezintă consumul in oraș! masina testata indica un 6,2 % ( intr-un oraș micuț) E o mașina fresh, însă prețul o cam trage in jos ( părerea mea )! Felicitări încă odată pentru tot ceea ce faci! Pe când un test cu BMW 218i Active Tourer?

  13. alex says:

    Salut Robert , un test cu noul Peugeot 3008 pe cand ? mi se pare de-a dreptu ozn interiorul !!

  14. George says:

    Salut Robert vreau sa te intreb ce crezi despre cat de corect este testul facut de europeni pe Ford Mustang findca mi se pare ciudat faptul ca aici a obtinut numai 2 stele iar in USA a obtinit 5 stele ce este foarte ciudat este ca a dat asa pur si simplu in ei ideia de a face un test acum cand Ford Mustang este cea mai bine vanduta masina sport in Europa.Si inca ceva crezi ca va afecta vanzarile lui Ford Mustang in Europa ca in USA sunt foarte sigur ca ii dor in fund de testele europe.

    • turatiimaster says:

      Sincer, am vizionat filmul crash-testului, nu mi se pare ca Mustangul se comporta prost, raman la parerea mea ca stelele, ca si la alte masini, sunt un pic umbrite de lipsa unor anumite echipamente. Am mai povestit o anecdota absolut reala, despre Mercedes clasa C, care la primul test, acum nu stiu cati ani, a obtinut 4 stele, pentru ca nu avea inscriptionat pe parasolar avertizarea privind pericolul airbagurilor. Mercedes a cerut repetarea testului, a pus abtibilduri pe parasolare si, conform metodologiei, a obtinut 5 stele, desi practic, in ambele cazuri rezistenta la coliziune era identica. Asa si la Mustang, oamenii judeca faptul ca a luat 2 stele si ca e o masina proasta, desi de la 2 la 5 stele sunt niste criterii de indeplinit care poate nu au legatura directa cu un crashtest, ci cu prevenirea accidentului in sine. Ca sa intelegem, daca izbim de un perete un Mustang cu 10 sisteme active de siguranta (gen franare automata, radar coliziune, avertizare de masini in unghi mort si 20 de abtibilduri), caroseria se deformeaza fix la fel cu a Mustangului fara sisteme. Deci sa stam relaxati, daca ar fi sa aleg intre a fi intr-un accident intr-un Mustang de 2 stele si alte masini de 3, eu as vrea sa fiu in Mustang.

      • andrei says:

        Doar că acum situația e total diferită. Pur și simplu în Mustang nu se oferă suficientă protecție pasagerilor. De exemplu, chiar dacă există airbaguri, manechinele de test au dat cu capul de bord. Aici nu e vorba de nici un abțibild de lipit.

        • turatiimaster says:

          Eu nu am vazut asa ceva, masina a ramas destul de intreaga la testul de impact frontal, m-am mai uitat odata, nu da niciun pasager cu capul de bord.

          • andrei says:

            Păi e vorba de motivele pentru care spune EuroNCAP că a fost depunctată mașina. Nu de ce vedem unul sau altul în filmulețe. Cam așa:
            „The passenger compartment of the Mustang remained stable in the frontal offset test. Dummy readings indicated good protection of the knees and femurs of the driver and passenger dummies. Analysis of the dummy data showed that the driver’s head had ‘bottomed out’ the airbag i.e. there was insufficient pressure in the airbag to prevent the head from contacting the steering wheel through the deflated airbag
            material. The head of the passenger dummy also bottomed out the airbag against the dashboard, owing to insufficient inflation of the airbag and inadequate restraint for larger statures by the front passenger seatbelt load-limiter. The scores of both the driver and passenger were penalised for the airbag performance. In the full-width rigid barrier test, protection of the driver was good apart from the
            chest, protection of which was adequate. However, the rear seat passenger slipped under the lap portion of the seatbelt (a phenomenon known as ‘submarining’) and the score for the knee, femur and pelvis body region was penalised and protection was rated as poor. Protection of the chest was also rated as poor as the rear seatbelt (which has neither pre-tensioners nor load-limiters) showed an excessively high tensile force in the test. Dummy readings of head deceleration indicated weak protection of the head for the rear
            passenger. In the side barrier test, the Mustang scored full points with good protection of all critical body areas. Even in the more severe side pole test, protection of the chest was adequate and that of other body regions was good. Tests on the front seats and head restraints demonstrated a marginal level of protection against whiplash injury in the event of a rear-end collision. A geometric assessment of rear seats indicated poor whiplash protection in these seating positions. The current Mustang is not equipped with an autonomous emergency braking (AEB) system, which would have provided greater whiplash protection. However, Ford have indicated that the next version of the Mustang will have AEB.”
            La fel mai departe:
            „For the impact tests, the 10 year dummy was sat on a booster cushion. Owing to limited rear space the results of the dynamic tests on the 10 year dummy were done in a separate test. In the frontal offset test, protection of the 10 year dummy was rated as at least adequate. However, the shoulder belt slipped between the clavicle and the upper arm and the score for the dummy in this test was penalised.
            Protection of the 6 year dummy, sat in a high-back booster, was rated as good and adequate for the head and neck respectively but dummy readings of chest deceleration indicated marginal chest protection. In the side barrier test, dummy readings indicated good protection, apart from the head of the 10 year dummy. The head bottomed out the side curtain airbag, making contact, through the deflated airbag material, with the trim on the C pillar. Consequently, all points were lost for the 10 year dummy in this test. The front
            passenger airbag can be disabled to allow a rearward-facing restraint to be used in that seating position. However, information provided to the driver regarding the status of the airbag did not meet Euro NCAP’s requirements and the system did not score any points.”
            Deci, pe lângă depunctarea dată de lipsa unor sisteme active de siguranță care se regăsesc pe mașinile vândute în SUA, lucru pe care Ford a zis că îl rezolvă de anul acesta, e vorba de probleme grave de protecție a pasagerilor. Asta nu se mai rezolvă așa simplu.

  15. Andrei says:

    Cum se descurca intr-un offroad light?
    Ma chinui sa gasesc o alternativa la Vitara AWD auto (respectiv Duster 4×4 daca vor baga vreodata auto, care are si unghiurile fenomenale) si nu prea am succes.
    Evident sunt multe modele care arata foarte bine, dar ori au garda la sol mica, ori au unghiurile aiurea, in special pe fata.

Leave a Reply to Iulian Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.