Noua generatie Hyundai i30 a fost lansata in Romania

New-Generation-Hyundai-i30 2017

Cea de-a treia generatie i30, unul dintre cele mai importante modele ale marcii Hyundai, isi face debutul pe piata din Romania incepand cu luna februarie 2017.

Autovehiculul se evidentiaza prin designul atemporal dominat de grila frontala de tip cascada – noul simbol al gamei, tehnologii avansate si sisteme de propulsie dinamice si eficiente.

„ i30 reprezinta mai mult decat un singur model. Reprezinta o noua generatie, care va evolua intr-o familie de produse unice, unite printr-un design echilibrat si coerent, armonizat pentru fiecare tip de caroserie.

Variantei in cinci usi i se vor alatura o versiune wagon, una fastback si primul model dezvoltat in cadrul diviziei de performanta Hyundai Motor N, care va intra in productie in a doua parte a anului 2017”, a declarat Teodor Brusalis, director executiv Hyundai Auto Romania.

Design si tehnologie

Noul design urmareste limbajul Hyundai, cu linii atent definite, suprafete rafinate si o forma sculpturala a caroseriei. i30 dispune de un aspect sportiv, accentuat de proportii echilibrate si de linia plafonului, care contribuie la stabilitatea autovehiculului.

La interior, habitaclul este elegant si spatios, fiind completat de materiale de inalta calitate. Bordul poate fi echipat optional cu un ecran tactil de 8 inch, care integreaza functii media si de navigatie, permitand conducatorului auto sa ramana conectat la trafic.

Autovehicul beneficiaza de elemente precum Apple CarPlay, Android Auto sau incarcator wireless, pentru facilitarea operatiunilor desfasurate pe telefonul de tip smartphone, in timpul calatoriei. Pentru linistea si siguranta pasagerilor, i30 este dotat cu sistem autonom de franare, pilot automat inteligent, sistem de asistenta la mentinerea benzii de rulare, sistem de avertizare a conducatorului auto, cat si sistem de asistenta pentru faza lunga.

Mai multe optiuni de motorizare

i30 este disponibil pe piata locala in doua versiuni de motorizare pe benzina, echipate standard cu sistem Stop & Go (ISG): 1,4 litri T-GDi, in patru cilindri, care dezvolta 140 CP sau 1,0 T-GDi, in trei cilindri, disponibil cu 120 CP. In plus, este pus la dispozitia clientilor si un propulsor turbo diesel de 1,6 litri, in patru cilindri, care livreaza 136 CP, inregistrand un consum de combustibil de 3.4 l / 100 km. Posesorii pot alege intre transmisia manuala cu sase rapoarte (6MT) sau cea automata in sapte trepte cu dublu ambreiaj (7DCT).

Siguranta fara compromis

Comparativ cu generatia anterioara, structura caroseriei incorporeaza in proportie de 53% otel de inalta rezistenta, greutatea fiind redusa cu 28 kg, iar rigiditatea marita cu 20%. Autovehiculul include sapte airbaguri – doua frontale, doua laterale, doua cortina si unul pentru genunchii conducatorului auto. Performanta aerodinamica este imbunatatita datorita unui coeficient de numai 0,30.

Inginerii Hyundai au definit caracteristicile noii generatii i30: directie precisa, manevrabilitate sporita, fara a compromite insa confortul. In plus, sasiul noului i30 a fost refacut, pentru a oferi o experienta dinamica la volan, la care contribuie si suspensia spate multi-link cu brat lung.

Cinci ani garantie fara limita de kilometri

Fiecare autovehicul comercializat va beneficia de cinci ani garantie fara limita de kilometri, cinci ani asistenta rutiera si cinci ani de verificari periodice. Pachetul evidentiaza increderea acordata de Hyundai productiei europene.

Rezultate remarcabile pe piata din Europa

Dezvoltat la Centrul Tehnic Hyundai Motor Europa din Rüsselsheim, testat la Nürburgring si produs la fabrica Nošovice, din Republica Ceha, noul i30 este construit avand la baza infrastructura Hyundai din Europa. Obiectivul producatorului auto este de a continua succesul inregistrat cu acest model, comercializat in regiune incepand cu anul 2008 in peste 800.000 de exemplare.

99 Responses

  1. Teo says:

    Confirm cele scrise de Andrei vizavi de dealerii KIA din București, îi interesează să vândă doar ce au pe stoc, iar pentru ce ți dorești tu sa cumperi vin cu motive puerile, atitudine zero.

  2. Teodor says:

    Daca mai e cineva interesat de modelul asta, am testat de curand un I30 1.4 t-gdi manuala si mi-au placut motorul si cutia. Masina se misca foarte bine, schimba usor vitezele, chiar m-a impresionat.
    In schimb, la apr 20k km, cat avea masina de test, scaunul soferului scartaia si se auzeu niste greieri (mai ales din zona plafonierei), dar cel mai mult m-a dezamagit insonorizarea. Foarte slaba, auzeam masinile pe langa care treceam ca si cum as fi mers cu geamurile deschise. Poate e o chestie subiectiva, dar la alte masini din aceeasi clasa testate lucrurile nu stateau asa rau.
    M-ar fi tentat si un Fastback 1.4 t-gdi, dar in spate daca sta cineva peste 1.7 m cam da cu capul in tavan la orice hop, iar geamurile spate sunt cam mici pe inaltime, fapt neplacut la drumuri mai lungi. Totodata, portbagajul avea gura de incarcare cam ingusta.
    Din motivele astea am renuntat la I30, chiar daca motorul si cutia mi-au placut.
    Aveti in vedere mai ales chestia cu insonorizarea si greierasii daca vreti un I30 si faceti test-drive. Poate am avut eu ghinion cu masina de test, desi mi se pare cam de cacao ca tocmai masina cu care un dealer incearca sa convinga potentialii clienti ca merita sa cumpere modelul respectiv sa nu fie intretinuta…
    In ceea ce priveste unii din dealerii cu care am avut de-a face din primavara pana acum:
    – Cei de la Hyundai mi s-au parut ok, cooperanti, politicosi si fara figuri, chiar a parut ca isi dadeau silinta sa isi vanda marfa. Pacat ca marfa nu a corespuns asteptarilor mele.
    – In schimb, cei trei dealeri Kia din Bucuresti (poate cei din Giulesti intr-o mai mica masura) mi-au dat impresia ca i-am deranjat cand i-am pus sa caute un Ceed cu o configuratie anume (am vrut sa iau masina din stoc). Una peste alta, figurile de “dealari de masini premium” dar si faptul ca trebuia sa astept “doar” vreo 4 luni pentru “masina sufletului” Ceed Best 1.4 t-gdi care sa aiba macar jante aluminiu, climatronic, tableta de 7″ (nici un dealer nu se gandise sa aduca pe stoc o astfel de configuratie, in schimb aveau tot felul de combinatii ciudate) m-au lasat cu un gust amar. Experienta cu marca asta a fost ilustrarea perfecta a zicalei cu pomu’ laudat.
    – Dealerul Opel la care am fost era cel mai blazat dintre toti vanzatorii de masini la care am mers vreodata. In mod firesc, nu a reusit sa ma faca sa trec peste prejudecati si sa-mi iau o Astra cu motor 1.2 in trei cilindri. Poate ceilalti dealeri Opel din Bucureti or fi mai profi, dar oricum Astra era doar o varianta de avarie.
    – Cei de la Ford (am fost la trei dealeri) se bazeaza cam mult pe faptul ca vand o masina aratoasa (Focusul) . In rest cam debandada la ei, din primavara Focusul a pierdut pe drum din dotari (spre ex suspensia spate independenta), in schimb preturile au crescut. Mai mult, au scos nivelul Titanium, astfel incat esti obligat sa iei Titanium Business (mai scump). Dealerii mi-au parut o idee cam neseriosi. De ex unul din dealeri nu mi-a mai raspuns la telefon cand eram aproape hotarat sa cumpar de la el si voiam doar sa imi mai dea niste detalii. Evident s-a lins pe bot de un client . Alt minus este ca cei de la Ford aveau cele mai mari tarife la tichetele Rabla dintre toti dealerii din Bucuresti pe la care am fost (cand mi-a zis unul ca vrea cam 3500 lei le un tichet m-a pufnit rasul; cand a vazut asta, m-a sunat mai tarziu si a mai scazut tariful, ceea ce pentru mine  fost o dovada ca a vrut sa-si traga si el cateva sute de lei la afacerea asta).
    Focusul mi-a placut la test-drive cu motorul 1.5 benzina, fasnet. In schimb, pe forumul marcii vad ca au aparut tot felul de problemute la modelul asta.
    – Cei de la Renault mi s-au parut ok-ish, atata doar ca pentru Kadjar au vrut sa-mi bage pe gat de pe stoc niste porcarii (spre ex diesel, culoare neagra, fara tableta in bord, pe cand eu voiam benzina cu tableta si orice alta culoare in afara de negru). Pe de alta parte, ca sa nu astept prea mult, trebuia sa iau Megane berlina, fabricat in Turcia, ceea ce nu mi-a convenit.
    – La Nissan, ceva fumuri de “premium”, insa pana la urma ne-am inteles ok, nu am ce le reprosa. Qashqai-ul 1.3 benzina se misca ok (ceva mai greoi ca Focusul, dar e normal pana la urma), si e un pic cam zgomotos pe denivelari. Interiorul mi s-a parut cel mai ok dintre toate masinile la care m-am referit pana acum.
    – La Mazda dealerul tot incerca sa imi induca ideea ca imi face cea mai mare favoare din lume pentru ca ma lasa sa cumpar de la el masina suprema 🙂 Nimic de zis, 3-ul hatch arata super, dar mi s-a parut ca avea minusurile de la Fastback cu geamurile spate si portbgajul. Mi-a placut senzatia la volan. N-am testat noul motor benzina, ci pe cel vechi, 2.0 si 130 cai parca. Se misca ok. Pot zice ca senzatia e de masina aproape premium. Intr-un moment de ratacire, am testat si un CX-3 cu 2.0 benzina. Mi-a placut mult dar era prea mica pt ce aveam eu nevoie.
    Poate nu sunteti de acord cu parerile mele, dar am incercat sa va prezint experienta unui cumparator normal (fara “pile” pe la dealeri si fara prejudecati) cat mai putin subiectiv posibil, in ideea ca poate va folosi cuiva.

    • whatever003 says:

      Multumim pentru efort, ai scris ceva! Până la urmă ai rămas la Kia? E mai bine insonorizată ca i30?

      • Teodor says:

        Nu, nu am luat Ceed deoarece nu puteau sa-mi livreze masina in termenul dorit de mine. Nu am fost dispus sa astept cam 4 luni iar pe stoc aveau niste configuratii aiurea.
        Din cauza asta nici n-am mai facut test-drive cu Ceed. Poate o fi mai bine antifonata sau poate avea I30-ul de test probleme, nu stiu. Eu am scris aici pentru ca cei interesati sa fie atenti si la chestia asta cand testeaza masinile.

        • Spiridușul says:

          Meștere,
          spune-ne ce mașină îți iei până la urmă! Poate îi inspiri și pe alții.

          • Teodor says:

            Mestere, pana la urma m-am decis sa iau Lada Vesta. Astept sa inceapa programul rabla la rusi si sa primesc ofertele finale de la dealeri :)))

            Acum serios, am luat deja una din cele testate. N-are rost sa spun care, nu cred ca ajuta pe cineva detaliul asta. Eu nu-s vreo somitate in domeniu. Fiecare isi ia masina potrivit propriilor gusturi si posibilitati. Si nici n-am postat aici ca sa ma laud cu ce “scula” de masina mi-am luat sau sa fac reclama vreunei marci.

  3. Andrei says:

    Daca mai e cineva interesat de modelul asta, am testat de curand un I30 1.4 t-gdi manuala si mi-au placut motorul si cutia. Masina se misca foarte bine, schimba usor vitezele, chiar m-a impresionat.
    In schimb, la apr 20k km, cat avea masina de test, scaunul soferului scartaia si se auzeu niste greieri (mai ales din zona plafonierei), dar cel mai mult m-a dezamagit insonorizarea. Foarte slaba, auzeam masinile pe langa care treceam ca si cum as fi mers cu geamurile deschise. Poate e o chestie subiectiva, dar la alte masini din aceeasi clasa testate lucrurile nu stateau asa rau.
    M-ar fi tentat si un Fastback 1.4 t-gdi, dar in spate daca sta cineva peste 1.7 m cam da cu capul in tavan la orice hop, iar geamurile spate sunt cam mici pe inaltime, fapt neplacut la drumuri mai lungi. Totodata, portbagajul avea gura de incarcare cam ingusta.
    Din motivele astea am renuntat la I30, chiar daca motorul si cutia mi-au placut.
    Aveti in vedere mai ales chestia cu insonorizarea si greierasii daca vreti un I30 si faceti test-drive. Poate am avut eu ghinion cu masina de test, desi mi se pare cam de cacao ca tocmai masina cu care un dealer incearca sa convinga potentialii clienti ca merita sa cumpere modelul respectiv sa nu fie intretinuta…
    In ceea ce priveste unii din dealerii cu care am avut de-a face din primavara pana acum:
    – Cei de la Hyundai mi s-au parut ok, cooperanti, politicosi si fara figuri, chiar a parut ca isi dadeau silinta sa isi vanda marfa. Pacat ca marfa nu a corespuns asteptarilor mele.
    – In schimb, cei trei dealeri Kia din Bucuresti (poate cei din Giulesti intr-o mai mica masura) mi-au dat impresia ca i-am deranjat cand i-am pus sa caute un Ceed cu o configuratie anume (am vrut sa iau masina din stoc). Una peste alta, figurile de “dealari de masini premium” dar si faptul ca trebuia sa astept “doar” vreo 4 luni pentru “masina sufletului” Ceed Best 1.4 t-gdi care sa aiba macar jante aluminiu, climatronic, tableta de 7″ (nici un dealer nu se gandise sa aduca pe stoc o astfel de configuratie, in schimb aveau tot felul de combinatii ciudate) m-au lasat cu un gust amar. Experienta cu marca asta a fost ilustrarea perfecta a zicalei cu pomu’ laudat.
    – Dealerul Opel la care am fost era cel mai blazat dintre toti vanzatorii de masini la care am mers vreodata. In mod firesc, nu a reusit sa ma faca sa trec peste prejudecati si sa-mi iau o Astra cu motor 1.2 in trei cilindri. Poate ceilalti dealeri Opel din Bucureti or fi mai profi, dar oricum Astra era doar o varianta de avarie.
    – Cei de la Ford (am fost la trei dealeri) se bazeaza cam mult pe faptul ca vand o masina aratoasa (Focusul) . In rest cam debandada la ei, din primavara Focusul a pierdut pe drum din dotari (spre ex suspensia spate independenta), in schimb preturile au crescut. Mai mult, au scos nivelul Titanium, astfel incat esti obligat sa iei Titanium Business (mai scump). Dealerii mi-au parut o idee cam neseriosi. De ex unul din dealeri nu mi-a mai raspuns la telefon cand eram aproape hotarat sa cumpar de la el si voiam doar sa imi mai dea niste detalii. Evident s-a lins pe bot de un client . Alt minus este ca cei de la Ford aveau cele mai mari tarife la tichetele Rabla dintre toti dealerii din Bucuresti pe la care am fost (cand mi-a zis unul ca vrea cam 3500 lei le un tichet m-a pufnit rasul; cand a vazut asta, m-a sunat mai tarziu si a mai scazut tariful, ceea ce pentru mine fost o dovada ca a vrut sa-si traga si el cateva sute de lei la afacerea asta).
    Focusul mi-a placut la test-drive cu motorul 1.5 benzina, fasnet. In schimb, pe forumul marcii vad ca au aparut tot felul de problemute la modelul asta.
    – Cei de la Renault mi s-au parut ok-ish, atata doar ca pentru Kadjar au vrut sa-mi bage pe gat de pe stoc niste porcarii (spre ex diesel, culoare neagra, fara tableta in bord, pe cand eu voiam benzina cu tableta si orice alta culoare in afara de negru). Pe de alta parte, ca sa nu astept prea mult, trebuia sa iau Megane berlina, fabricat in Turcia, ceea ce nu mi-a convenit.
    – La Nissan, ceva fumuri de “premium”, insa pana la urma ne-am inteles ok, nu am ce le reprosa. Qashqai-ul 1.3 benzina se misca ok (ceva mai greoi ca Focusul, dar e normal pana la urma), si e un pic cam zgomotos pe denivelari. Interiorul mi s-a parut cel mai ok dintre toate masinile la care m-am referit pana acum.
    – La Mazda dealerul tot incerca sa imi induca ideea ca imi face cea mai mare favoare din lume pentru ca ma lasa sa cumpar de la el masina suprema 🙂 Nimic de zis, 3-ul hatch arata super, dar mi s-a parut ca avea minusurile de la Fastback cu geamurile spate si portbgajul. Mi-a placut senzatia la volan. N-am testat noul motor benzina, ci pe cel vechi, 2.0 si 130 cai parca. Se misca ok. Pot zice ca senzatia e de masina aproape premium. Intr-un moment de ratacire, am testat si un CX-3 cu 2.0 benzina. Mi-a placut mult dar era prea mica pt ce aveam eu nevoie.
    Poate nu sunteti de acord cu parerile mele, dar am incercat sa va prezint experienta unui cumparator normal (fara “pile” pe la dealeri si fara prejudecati) cat mai putin subiectiv posibil, in ideea ca poate va folosi cuiva.

  4. Gabi says:

    Revin cu acel consum la i30 1.6 crdi 136cp acum am 14.200 km și cauciucuri de vară, dar surpriza a crescut și consumul 8.5. Mentionez ca nu locuiesc în oraș asta asa ca să nu se invoce traficul. Cei de la firma habar nu au de la ce sa fie. Am uleiul crescut in baie, lucru intamplat de 2 ori , l-au schimbat la 2000 km, prima dată, Am facut schimbul conform cărți tehnice la 10000km iar apoi la 14000km iar nivelul crescut. Au spus să merg cu ia asa ca daca se defectează vin si o ridică cu platforma. Mare dezamăgire.

    • nero says:

      În calitate de om pățit îți dau niște sugestii. Creșterea nivelului uleiului și consumul prea mare indică o problemă la motor ce trebuie rezolvată urgent.

      1) Du-te la service-ul autorizat, ridică problema și obține o fișă de service datată, semnată și ștampilată de ei din care să reiasă clar ce probleme reclami. Pune-i să consemneze în ea că la data de …. după x luni de la revizia făcută la ei cu schimb de ulei, nivelul pe jojă este cu y mm mai înalt decât maximul. Plus consumul. Probabil or să înceapă să te aburească dar trebuie să ai nervii tari și politicos și ferm să-ți urmărești interesul. Asiști la verificări, au obligația legală să te lase, documentează-te dacă e cazul pentru a obține temeiul legal. Or să te pună să semnezi pe fișa de service, citește-o atent și dacă nu conține recunoașterea explicită a problemei semneaz-o doar așa ”luat la cunoștință cu următoarele obiecții: ….”.
      2) Dacă sunt de bună credință și profesioniști în fișă va fi trecută nu numai recunoașterea manifestării problemei/problemelor cât și diagnosticul și măsurile de luat. Dacă e necesar du-te și la al doilea service de marcă.
      3) Dacă nici așa nu rezolvi, fă o sesizare la firma mamă din RO, care patronează service-urile autorizate de marcă. Această firmă mamă trebuie să autorizeze un service de marcă dar și să-l auditeze anual, astfel încât are mai mult decât obligații morale față de client (chestie greu de demonstrat dar nu imposibil). Dacă firma mamă ia măsuri în termen de circa 1 lună e ok, dacă nu nici nu va lua.
      4) Poți face ulterior o reclamație la ANPC, au termen de rezolvare de 30 de zile.
      5) În extremis presa și justiția.
      Sper să n-ai nevoie de sugestiile mele.

      Legat de cauza nivelului de ulei ce crește și consumului pot fi multe cauze:
      – Injector defect ce face risipă de motorină, așa s-ar explica și consumul și nivelul uleiului. Atenție că dacă e așa, motorina în exces spală pistonul, segmenții, cilindrul, ungerea nu mai are loc corespunzător;
      – Garnituri de injectoare, de pompă, etc. (probleme tipice la A4-urile mai vechi dacă bine țin minte);
      – Garnitură de chiulasă compromisă, nivelul poate crește și cu antigel, nu neapărat cu motorină;
      – Chiulasă/bloc motor deformate/fisurate,
      – etc., etc.

      Pentru liniștea ta poți să faci ușor verificări minimale și ”neinvazive”, cel mai bine în service-ul de marcă:
      1) Verifică fiecare injector, un injector cu debit prea mare ar justifica simptomele.
      2) Verifică compresia pe fiecare cilindru, un cilindru cu compresie mai slabă ar arăta pe unde ajunge motorina în baie (compresia mai mică pe cilindru poate fi atât cauza problemei cât și efectul altei probleme).

      Ambele sunt verificări uzuale și dacă e să le plătești tu nu costă prea mult.

      Succes !

  5. Gabi says:

    Am i30 1.6 disel 136cp launch edition exclusive dar sun dezamăgit: consum mixt 8% și nu locuiesc în oraș, scot acest consum dc nu trec de 70 km, parca ar fi pe benzina.

    • turatiimaster says:

      Ceva nu e in regula, condusa corect nu ar trebui sa sara de 6-7, sigur, acum fiind iarna, e normal un consum mai mare, dieselul se incalzeste greu, la drumuri scurte consuma mult.

      • Gabi says:

        Precizez ca aveam asta vara 10 12 consum la disel. O reprezentanta bună cunoașteți, pt o diagnosticarea corectă?

      • Gabi says:

        Mai am mașină disel un astra h 1.7 cdti 2005 cu care merg foarte agresiv și scot 6 % dc mai sta și câte 1 oră pornită, dc nu lejer scot 5 dar da nu depășesc 70. Cu i30 schimb exact cum îmi indică deși la 1200 ture e mult prea jos și din cauza asta se va și înfunda filtru de particule

        • turatiimaster says:

          Nu mai schimba cum iti indica, schimba la 2300-2500 rpm, o sa vezi diferenta, acum mergi subturat si nu folosesti cuplul motorului, eu cu masina aia merg cu 5% la orice ora.

          • andrei says:

            Obiectiv vorbind asta e o prostie. Motorul e subturat sau nu în funcție de sarcină iar schimbatul în funcție de cum arată mașina ține cont de asta. Nu știu de ce ne place mereu să credem că noi suntem mai deștepți decât armate de ingineri care proiectează și testează mașini și motoare.

            • Gabi says:

              Eu am mers cu u ea in fel si chip si mai jos de 8 nu scot si nu merg doar oras ,50 km sunt si in afar 80km/ h . La aceași viteza scot 5 la 1.7 cdti 101cp astra h. Ce o avea i30 asta de 1.6 disel136cp nu stiu ca la fel merg cu amandoua

              • turatiimaster says:

                Poate are ceva masina, nu ai de unde sa stii, eu am avut diesel Kia pe ceed, 1.6l de 90 CP, cu 5 trepte si media nu sarea de 5.4, deci nu au o problema cu consumurile la diesel, erau in rand cu lumea, poate 0.5l la suta mai mult consumau decat campionii segmentului. Am condus i30 cu 1.6l diesel si consuma foarte bine, in zona de 6.5-7 condus dinamic, 8 e greu de scos cu masina daca e in parametri.

            • turatiimaster says:

              Nu e chiar asa cum crezi, poate o sa te dezamagesc, insa indicatorul de schimbare optima a treptelor e destul de pervers la multe masini. De obicei simte corect treptele inferioare, primele 3, insa pe urma daca te tii orbeste de el si nu iti folosesti creierul, nu face mare lucru, dimpotriva, te obliga la multe schimbari inutile. Sa ne imaginam o situatie in care tu dai 1-2-3-4, urmand indicatiile, insa la 2 secunde dupa 4 vine semaforul si franezi, ai facut o schimbare inutila? Ai facut. De aceea, scrie inclusiv in manualul de utilizare, indicatorul este orientativ, el iti face o recomandare, in functie de niste setari prestabilite si de anumite conditii pe care sistemului i le livreaza senzorii pana la urma, sistemul nu primeste input-uri de la sofer. Conduita economica este un mix intre recomandarea sistemului si judecarea situatiei de fapt, de pe strada, de catre sofer, cu cat iti dezvolti mai mult aceasta abilitate de a mixa, cu atat conduci mai economic si mai corect, pana la urma. Asta cu armatele de ingineri, dupa ultimele chestii intamplate pe la VW si altii, nu stiu, n-as mai scoate-o atat in fata, si eu eram fan odata, pana cand m-am lamurit ca nu e importanta armata de lei, ci oaia care le conduce.

              • andrei says:

                Doar că vorbim de lucruri diferite. Da, poți să schimbi după indicatori și să nu conduci economic pentru că nu ai idee de cum să nu frânezi și accelerezi fără de rost. Pe de altă parte, treaba cu schimbatul la turații mai înalte decât indică mașina nu are niciun sens. Iar exemplu cu semaforul nu îl înțeleg. Dacă urmează semafor și tu nu mai accelerezi mașina își indică să schimbi într-o treaptă inferioară. Dacă ții neapărat să frânezi brusc nu are legătură cu ce îți indică sau nu mașina. Iar exemplu VW nu ține de prostia inginerilor – acolo a fost proiectat un sistem care chiar asta își dorea să facă – să mascheze emisiile. Dar la indicatorul de schimbare nu îi ajută cu nimic să păcălească oamenii pentru că dacă ar fi adevărat că fiecare șofer e mai deștept atunci ei ar pierde. Și dacă tot folosim exemple ipotetice, tocmai pentru că cei ce proiectează mașinile sunt mai pricepuți la asta, totuși, mașinile cu cutii automate din ultimii mulți ani sunt mai eficiente decât cele cu motorizări echivalente dar cutii manuale. Pentru că acolo calculatorul nu așteaptă ca soferul să schimbe după indicația lui, ci schimbă singur.

                • turatiimaster says:

                  Nu, nu vorbim de lucruri diferite deloc. Eu nu am spus ca inginerii fac un indicator de schimbare care sa te pacaleasca, ci ca si ei sunt oameni, iar sistemul e proiectat sa faca recomandari (exista inclusiv masini unde se poate dezactiva), nu inseamna ca daca schimbi exclusiv dupa indicator vei avea cel mai bun consum. Iar legat de partea cu transmisiile automate mai eficiente decat cele manuale, ma tem ca nu e chiar asa nici aici, nu s-a nascut inca o cutie automata clasica (avand convertizor de cuplu) care montata pe acelasi motor sa consume mai putin decat una manuala, cu ambreiaj. Ce exista insa, si poate de aici confuzia ta, exista cutiile dublu ambreiaj, care la baza sunt niste cutii manuale la care schimbarile de trepte sunt facute de servomecanisme, si in anumite conditii consuma mai putin decat echivalentele cu cutie manuala, pe acelasi motor. De ce? Pentru ca schimbarile la dublu ambreiaj sunt mai rapide, pierderile prin convertizor nu exista (ca la cutia clasica), in plus majoritatea ofera si un sistem coasting (decupleaza cutia de viteze in timpul rularii libere – asta e un artificiu, evident). La fel, mai exista cutiile CVT, care principial sunt cele mai eficiente cutii de viteza (cu plusurile si minusurile aferente), si care consuma mai putin (dar cu diferente oricum mici), fata de o cutie manuala. In cazul tuturor acestori tipuri de cutii automate sau asimilate cutiilor automate (exceptie cutia CVT – variatie continua, deci nu ai trepte), exista un dezavantaj major, care nu exista la cutia manuala, si anume numar mult mai mare de schimbari de trepte pe ciclu viata cutie. Ce inseamna asta? Ca oricat de priceputi sunt inginerii si softul cutiilor automate, nu poate inlocui interfata om/masina, adica pe romaneste creierul. In conditii similare de circulatie, cutia automata tinde sa faca mai multe schimbari de viteze, in sus sau in jos, decat o face un sofer care conduce corect, cu o cutie manuala. Ceea ce se traduce pana la urma intr-o risipa de energie la cutia automata. In continuare, indiferent de tipul de transmisie folosit, automata sau manuala, inca deciziile si comportamentul in trafic al soferului sunt decisive in dezideratul de a scadea consumul de carburant, indiferent de gadgeturile din bord.

              • Gabi says:

                Am vrut să îmi fac o programare la Dab București zikele trecute dar m-au refuzat categoric, găsind de fiecare dată o explicație puerilă pentru a-și apăra colegii din alt județ. Legat de consum mi-au spus că un consum de 7- 8 arata că mașina este in parametrii, Păi dc un disel de 1.6 crdi atât consumă eu prefer un tractor, a doua chestie spusă de cei de la Dab cu privire la creșterea nivelului de ulei, îmi spun că eu calc frana prea des si masina nu isi face regenerarea. Mentionez ca de 2 ori am schimbat uleiul si de 2 ori in primi 5 km a crescut nivelul peste maxim cu 1 cm și a rămas acolo de mai bine de 5000 km și nu a mai crescut. Nu are miros de motorină sau urme ambițioase pe capacul de ulei. De ce se acoperă unii pe alții, eu vroiam o diagonală pe banii mei, ei mi-au spus că mașină este in garanție și nu se va ține cont de această diagnoză de către firma de unde am cumparat-o. La ce am luat o mașină nouă?

          • Gabi says:

            Cred ca o sa fac drum special la bucurești să îți faci o parere

      • Gabi says:

        Revin cu vechea problema . Consumul exagerat, a venit vara , i30 1.6 disel 11000 km consum 8- 9 l, de ce? Nu trece de 80 km. Reprezentanta zică că e normal.

        • turatiimaster says:

          Nu stiu ce sa zic, daca nu conduc eu masina nu am cum sa stiu ce stil de condus ai, daca e corect sau nu, reprezentanta greseste, pentru ca nu poti da ca normal un consum care depaseste cu 3l la suta ce e dat in fisa masinii… Eu nu am 8-9 nici pe Sportage Automat diesel 2l si 185 CP, cu AWD, am 6.9-7.3 consum mediu, daca merg numai extraurban scot sub 6.5. Masina are ceva.

      • Gabi says:

        Revin cu acel consum la i30 1.6 crdi 136cp acum am 14.200 km și cauciucuri de vară, dar surpriza a crescut și consumul 8.5. Mentionez ca nu locuiesc în oraș asta asa ca să nu se invoce traficul. Cei de la firma habar nu au de la ce sa fie. Am uleiul crescut in baie, lucru intamplat de 2 ori , l-au schimbat la 2000 km, prima dată, Am facut schimbul conform cărți tehnice la 10000km iar apoi la 14000km iar nivelul crescut. Au spus să merg cu ia asa ca daca se defectează vin si o ridică cu platforma. Mare dezamăgire.

  6. cris says:

    kia mi se pare mai ok ca design…ai si acolo super garantie. De curiozitate o sa ma duc sa fac un test drive cu ea…poate este, asa cum spune Robert, o super masina iar eu o subapreciez datorita subiectivismului in care privesc lucrurile

  7. Marcu says:

    Corect mi se pare să se arate delimitat de ce focus sau leon fata de i30 Doresc să se facă o comparație corecta cu 242nm cuplul de la i30 1.4 in comparație cu celelalte.

  8. Adrian says:

    Swiss cum ai obtinut pretul ala la Ford Focus ? Daca pui ce ii lipseste acestui i30 ajunge la 25.000 EUR – navigatie de 8 inch, camera pe spate, trapa electrica, etc – 1.5 EcoBoost 150 CP M6.

  9. swiss says:

    OK i30 la 18000 E vine f dotat dar fara keyless go, plafon panoramic, piele, scaune cu reglaj manual, navigatie de doar 5 inch ( am smarrphone cu diagonala mai mare!?), lipsa gura ventilatie pt cei din spate ( sa nu vorbesc de zone). Cruise controlul ala nu e cel mai precis iar dct-ul in sport imi arata treapta recomandata si nu unde ma aflu!? Dinamic/consum sub astra k 1.4 150, g7 1.4 tsi 150, leon 1.4 tsi 150, ff 1.5 150, civic1.5 182. In afara de pret/garantie si subiectivism nu vad de cei ai alege hyundai. Btw sunt posesor kia ceed.
    O alternativa f corecta leon fr 1.4 ecotsi 150 cp – 20400 euro si sunt convins ca se poate obtine un discount
    ford focus 1.5 ecoboost titanium 150 cp – 19400 euro

  10. Adrian says:

    Toata lumea vine cu niste comparatii de preturi fara sa se documenteze in niciun fel. 7DCT-ul testat de Robert costa 18.000, cea manuala 17.000. Faceti si voi niste comparatii dotari/pret si dupa aia spuneti ca masina este varza sau ca iti iei Megane GT (aproximativ 25.000, nu stiu ce reducere aplica dealer-ul) sau Golf 7. De exemplu, am fost in showroom la VW, iar Golf-ul 7 cu exact aceleasi dotari ca i30 M6 costa 24.000. Poti sa-ti iei si Golf la 17.000, dar sincer as prefera Hyundai decat sa dau 17.000 pe 1.2 TSI sau 1.0 cu nicio dotare.
    Opel Astra K nu stiu ce pret are, la un ochi aruncat la ei pe site comparativ la dotari cu i30 costa cam 23.000 – 24.000 – nu stiu ce reduceri mai aplica dealer-ul, mi-e greu sa cred ca ajunge la 17.000.
    Golf-ul era 26.500, dar in Martie a fost o promotie cu 2.500 EUR discount, nu stiu daca mai este valabila.

  11. cris says:

    si la astra mi au facut reducere (cel putin anul trecut, acum de cand e la peugeot nu stiu ce reduceri mai fac) 15%…oricum am da o cred ca iese sub pretul lui i30, dar poate ma insel.

  12. cris says:

    masina de test era 22.000, nu?

    • turatiimaster says:

      Pretul de lista, da, 22 000, dar pretul de lansare e undeva putin peste 18 000, fix la ce se vede in filmul asta. Ceea ce e putin imbatabil.

  13. cris says:

    eu am condus doar astra k 1.4 t 150, insa din punct de vedere al design ului exterior si interior, opelul sta mult mai bine si ar fi o alegere mai inteleapta. Inainte i30 atragea clientii si datorita pretului mai ok, acum insa costa cat un opel…e la pret de megane gt care ofera 205 cp. De ce ai lua asa ceva, in afara de garantie peste concurenta? Mi se pare aiurea sa compari un hyundai (cel putin i30) cu astra k…mai au coreeni pana sa faca masini la nivelul europenilor, insa pana acum aveau de partea lor o oferta foarte buna dpdv al pretului…acum ca au un pret apropiat de al competitorilor nu mi se mai pare asa interesanta. Designul este slabut…in fata seamana cu ford, in spate cu golf 6….si profil cu 308. Interiorul mi se pare slabut….mai au de lucru, desi ii comparam cu ceilalti ca de la egal la egal

    • turatiimaster says:

      i30-ul asta il iei cu 18 000, ma tem ca nu e chiar la pret de Megane GT… Si e mai ieftin oricum decat Astra, la nivel de dotari echivalent. Ofera totusi tehnologie de top, de la cutie 7DCT pana la AEB si alte sisteme, nu e ca si cum a facut Dacia o masina si a oferit-o la pret de Golf…

      • Marcu says:

        Părerea de mai sus în legătură cu inferioritatea unui Hyundai fata de Opel este subiectiva. Păcat că i30 nu e așa de bine promovat. I30 este inferior pentru că nu e Opel …

  14. Cristi says:

    In comparatie cu Astra k 1.4 turbo cum ar putea fi evaluat i30 la tinuta de drum, confort, insonorizare, directie, calitatea materialelor, consum, etc. ?. Este peste Astra k, echivalent cu ea sau este sub Astra k (la nivel de dotare similar) ?.

    • turatiimaster says:

      Depinde de gust, tinuta de drum e comparabila, cu avantajul puntii mai avansate la i30, confort asemanator, la insonorizare ambele sunt superbe, directie parca un plus la Opel, calitatea materialelor iar e discutabila, ambele imi plac, dar stiluri diferite, consum usor mai mic la Opel. Sunt echivalente si diferentele le poate face mai degraba subiectivitatea si pretul.

  15. Adrian says:

    Vad ca la “Next Videos” dupa Honda HR-V este iar Hyundai i30. Este Hyundai i30 1.4 T-GDi Manual ?

    • turatiimaster says:

      Da, astazi apare i30 cu DCT7 si ulterior 1.4 T-GDi M6 (s-a filmat deja, se lucreaza).

  16. Marcu says:

    Când apar filmele despre AEB la i30 ?

  17. Marian says:

    Ce se mai aude cu filmuletele ? 🙂 Incepe rabla in curand si ar fi f. utile in luarea unei decizii ..

  18. codes says:

    Stiti cumva daca se va pune in viitor motorul de 1.4 turbo si pe Elantra?

    • turatiimaster says:

      Nu stiu, politicile Hyundai sunt oricum destul de ciudate, si cu combinatiile motor-cutie si cu nivelurile de echipare. E posibil sa puna. Sau nu.

  19. Stefan says:

    Am gasit in presa auto urmatorea opinie – “In clasa compacta europeana este dificil ca i30 să se impuna deoarece cumpărătorii sunt răsfățați la alegere cu: vrei ceva sportiv?, ia-ți un Ford Focus, vrei ceva clasic?, cumpără-ti un VW Golf, vrei ceva mai nou și bun?, ia-ti un Astra sau Megane. Daca vrei o combinație a tuturor la un preț rezonabil și cu un portbagaj mai mare, cumpără Skoda Octavia. Noul i30 este ca un fel de smartphone Nokia modern – știi că există și ca are aproximativ aceleași caracteristici ca și rivalii săi, dar nu e primul care-ți vine în minte dacă vrei să cumperi un hatchback nou”.

    • turatiimaster says:

      Fa un drive-test, vezi cum merge, eu vorbeam singur in masina si bateam din palme, daca ai mers si nu ai facut ca mine, insemna ca mi-am pierdut indemanarea, daca vei merge, unge-ti palmele din vreme. Masina e superba.

  20. Adrian says:

    Am facut o configurare rapida si pentru Opel Astra si am ajuns la 23.800 EURO. Mi-e un pic greu sa cred ca totusi o sa-ti faca o reducere de 6.300 EURO.

    • Marian says:

      La Astra se da acum 16% discount + rabla + 6% daca faceti buyback. Eu nu vorbesc de astra cu toate dotarile, ci de ceva similar cu Hyundai-ul. Am scris mai sus.

  21. Adrian says:

    Eu am fost la showroom-urile marcilor respective si am primit preturile de mai sus, in afara de Astra – la Opel nu am fost – e posibil sa ajunga la suma mentionata de dumneavoastra. Celelalte in schimb sunt la preturile de mai sus, inca o data mentionez ca am cerut exact dotarile de pe Hyundai – fara aceste dotari erau mult mai ieftine, Golf aproximativ 18.000 EURO, Leon – 19.000 EURO, Ford aproximativ 20.000 EURO.

    Fiecare alege ce i se potriveste mai bine, pentru mine conteaza dotarile si pretul.

    • Marian says:

      E o masina foarte buna i30-ul , nimic de zis, felicitari ptr. alegerea facuta, si intr-un segment atat de competitiv, achizitia unei masini e pana la urma o decizie subiectiva si e important ca ati luat ce va place.

  22. Adrian says:

    Salut,

    Am vazut ca sunt cateva comparatii care cred eu sunt putin disproportionate. De ce nu Ford Focus 1.5 150 CP, Seat Leon 1.4 150 CP, VW Golf 1.4 150 CP si alte cateva modele ?

    Hyundai i30 – 1.4 T-GDi 140 CP 6MT – costa 17.000 EURO (dupa toate reducerile aplicate) FULL in Romania (alte tari au Blind Spot, Auto Hold Brake, trapa, scaune aerisite, Rain Sensor, ecran de 8 inch, Shark fin antenna, senzor parcare fata)

    Ford Focus – 1.5 150 CP cu aceleasi dotari ca Hyundai aproximativ 27.000 EURO
    Seat Leon – 1.4 150 CP cu aceleasi dotari ca Hyundai aproximativ 25.000 EURO
    VW Golf 1.4 150 CP cu aceleasi dotari ca Hyundai aproximativ 25.000 EURO

    Acum, sunt destul de mult masini mai bune decat acest Hyundai i30 1.4 T-GDi, dar strict parerea mea este ca raportul calitate-pret, dotari, fiabilitate este unul impresionant de bun. Depinde de cat de multi bani are fiecare si vrea sa cheltuie, asa Mercedes Benz A 200 156 CP e mai buna decat toate de mai sus.

    • Marcu says:

      Domnule Adrian,
      Aveti o parere pertinenta legata de preturile lor, in categoria asta mai intra si Opel astra K 1.4 cu pretul de 20 000 EURO(dotari aproape de Hyundai). Legat de extraoptiunile care nu sunt valabile in Romania este o pierdere mare pentru un posesor de Hyundai.
      Am ramas dezamagit cand am vazut acel display de 5″ fara navigatie sau conectare android.

      Un test drive cu acest Hyundai convinge multe persoane sa incerce si altceva decat focus,seat etc.

    • Marian says:

      Ford Focus 1.5 150 CP Titanium e in momentul de fata, cu toate reducerile, in jur de 16.500 EUR. Opel Astra K cu dotari similare, tot in jur de 16.500 – 17500.
      Deci nu sunt chiar asa mari diferentele de pret.

      • Marcu says:

        Este adevarat ca masinile de mai sus se pot cumpara la acest pret, am fost la dealari inainte sa cumpar hyundai, dar nu au dotarile mentionate la un hyundai full. Sa luam in calcul numai jantele pe 17″(+roata rezerva dimensiuni 17) si vopseaua perlata

        • Marian says:

          Asa e, nu le poti lua cu toate sistemele (lane assist, automatic brake assist, blind spot), dar in schimb compenseaza prin sistemele de infotainment, care sunt net superioare celui de 5″ de la i30. Atat la Astra, cat si la Focus ai 7″ cu Android Auto / Apple Carplay.
          + alte chestii, cum ar fi parbriz incalzit, torque vectoring control la focus, sau onstar la Astra.

  23. Cristian says:

    Noul i30 ar putea fi considerat un “challange” pentru Astra k, Focus, Mazda3 sau este o masina inferioara acestora la dinamica, tinuta de drum, insonorizare, directie, confort la volan ?.

    • turatiimaster says:

      Nu ar putea fi considerat, este un challenger, cand o sa apara filmele, o sa intelegeti. E, cum imi place mie sa spun, o noua mostra de tupeu coreean.

  24. cris says:

    cuplu inseamna ca masina trage mai bine pe o plaja mai mare (de la 1600 rotatii pana la 5000 rom)…focus ul este superior hyundaiului care are cuplul disponibil pe o plaja inferioara de turatii…dupa 3200 scade…cu cat vezi un grafic de putere pt acest motor pe google

  25. cris says:

    sa fie intr-un ceas bun si sa o folosesti fara probleme!

  26. Marcu says:

    Eu după testrive cu Ford focus 1.5 180 cp am fost și am achitat Hyundai i30 . Îmi place cum funcționează turbo pe acest motor. Trage de la 1500 turatii

    • 71doru says:

      Marcule, hai ca te-am crezut !
      Hyundai I30 1,4 T-GDI : 140CP ; 242Nm/1500-3200 (doar); 0-100 in 8,9″ ; vit.max. 210km/h; consum mediu 5,4l/100km.
      Ford Focus 1,5 Ecoboost: 180CP ; 240Nm/1600-5000 rot/min; 0-100 in 8,6″; vit.max. 224km/h; consum mediu 5,9l/100km.
      Sa vorbim despre tinuta de drum ? Am condus precedentul i30, nu cred ca au sarit peste Focus nici cu actualul.
      Eu cred ca ai gasit la Hyundai o domnisoara mai convingatoare.
      Si totusi eu privesc cu admiratie ascensiunea grupului Hyundai-Kia, oferta lor o gasesc sensibil mai tentanta fata de tot ce exista in grupul VAG, asta daca nu pleci la drum cu idei preconcepute si daca iei in calcul toate aspectele: design, fiabilitate, performante, pret, garantie.

      • Marcu says:

        Mulțumesc pentru comentariu. Nu înțeleg de unde ați luat acei 1500-3000(doar). Puterea de 140 o are la 6000 de ture. Specific că am condus ambele mașini înainte să cumpăr Hyundai și nu fac vreo promovare prin comparația mea.

        • turatiimaster says:

          1.4 T-GDi are 242 Nm de la 1500 la 3200 rpm.

          • Marcu says:

            Buna ziua, din păcate nu cunosc ce înseamnă acest lucru. Referitor la focusul care are cuplu de la 1600 până la 5000. Cum este mai avantajos ? După 3200 la Hyundai ce cuplu are ? Multumesc

            • turatiimaster says:

              E mai avantajos sa ai cuplu pe o plaja cat mai larga de turatie, dar o sa vedeti filmele cu i30, se misca foarte bine.

              • Marcu says:

                Despre ce filme vorbiți? As vrea sa vad niste comparații video

                • turatiimaster says:

                  O sa urmeze in 10 zile filmele cu i30 1.4 T-GDi DCT7 si putei face o comparatie.

              • Marian says:

                Cand le puneti pe Youtube ? Incepe programul rabla si ar fi f utila prezentarea ptr luarea unei decizii 🙂

                • turatiimaster says:

                  Cam in 2 saptamani ar trebui sa apara, mai sunt Clio GT Line si Isuzu D-Max, apoi urmeaza i30.

                  • Marian says:

                    Multumesc! Chiar sunt curios, in special de consum, pe care n-am reusit sa-l verific in drive-test.
                    Felicitari pentru prezentari; foarte detaliate si corecte prezentarile. Poate ca o sugestie, ar fi fain sa prezentati si nivelul de insonorizare la diferitele turatii, poate doar si cu o aplicatie de Android.

      • Swiss says:

        De ce compari i30 1.4 140 cu 1.5 180? Mai ccrect mi se pare sa o pui in balanta cu 1,5 150 si sa vezi ca se misca relativ similar.

      • Marcel Petrescu says:

        LEON FR 1.4 TSI 150CP, 250NM/1500-3500 0-100 in 8.0 secunde, consum 4,8%…
        Le bate pe amandoua de departe si la consum si la performante.

        • Marcu Jiu says:

          Nu stiu

        • Marcu says:

          Cand o sa vedem vreodata consum de 4,8 la o masina benzina cu putere? Eu am 7,2 pe Hyundai i30 1.4 tubo 140CP in cei 2000 km parcursi.

          • ciprian says:

            esti norocos:)
            detin Hyundai i30 nou 1.4 140 cp consum extraurban 8.6 si in oras sub 13 nu scad in primii 2000 km

            Apropo stie cineva unde pot sa pun pachet de drumuri grele pe masina?

            Multumesc frumos !

  27. cris says:

    marcu – este un test in auto motor si sport
    doru- o masina nu o iei doar pt modul in care accelereaza….look ul mi se pare ca aduce cu 308, spate de golf, interiorul tipic masinilor coreene, nimic spectaculos, insa pretul mi se pare cam mare pt asa ceva. Ca avantaj ar avea garantia si fiabilitatea recunoscuta…fac masini bune, dar nu m as risca sa o cumpar.

  28. Doru says:

    La comparatii directe cu Astra k si Mazda 3 de exemplu, la motorizari identice sau apropiate, i30 nu sta rau http://www.zeperfs.com/en/duel6615-6050.htm , http://www.zeperfs.com/en/duel6615-5867.htm , nici la reprize si nici la franare, ceea ce confirma ca nu este o masina rea .

  29. Marcu says:

    Buna ziua,

    Cand apare un test drive cu noul i30 benzina 1.4 ?

    Multumesc

  30. nora says:

    Seara buna tuturor. Am comparat Ford ecoboostul de 1l pentru ca are acelasi pret cu Hyundai i30, aproape aceleasi dotari de interes mie, doar ele doua sunt momentan expuse si am reusit sa le si conduc. Nu doresc neaparat cai multi, ma uit si la dotarile care -mi sunt de real folos. Poate ca am si gresit. Doresc sa nu ma insel amarnic, adica sa platesc un pret corect raportat la fiabiliate – performanta-calitate-consum . Nu am o pasiune anume pentru vreo marca dar hyundaiul acesta e atat de frumos! oare e si bun? nu credeam ca e ata de greu sa alegi :). Merci ca va aplecati asupra ” problemei” mele. Mai deliberez, astept testul d-lui Robert cu nerabdare. Imi vine sa cumpar masina si sa i-o ofer la test !

  31. nora says:

    Noul i 30 1,4 140CP Exclusiv sau ford focus 1 ecoboost Titanium? Ce recomandati? pret sensibil egal negociat .

    • Ionel says:

      De ce nu in comparatie cu Focus de 1,5 Ecoboost?

    • turatiimaster says:

      Nu am condus noul i30, ca sa imi fac o idee, sa mai asteptam putin, o sa ajunga si la mine masina curand si pe urma pot sa am o parere.

  32. codesmm says:

    Un nou salt facut de Hyundai cu acest i30. In realitate este si mai “spectaculos” cum ar spune Robert. S-a facut upgrade din toate punctele de vedere. Designul este mai european, frumos, atragator si are motoare turbo in trend cu piata europeana. Reviziile la motoarele pe benzina sunt la 15.000 km sau un an, iar la diesel la 30.000 km sau la 2 ani. Volumul portbagajului este de 395 litri fara roata de rezerva (in media clasei) si 1301 cu bancheta pliata. Garda la sol de 140 mm. Asteptam cu interes prezentarea si review-ul lui Robert despre noul i30.

  33. Laurentiu says:

    opel astra K 1.4 T sau vw golf 7 1.4 tsi 125 cp comfortline clar!!!!

  34. Laurentiu says:

    nici macar varianta de 1.6 crdi 136 cp nu merita( 1338 kg-dupa site-ul Hyundai Romania mi se pare destul de mult)

  35. Laurentiu says:

    plus ca pe site-ul hyundai Romania nu vad ecranul de 8 inch nici macar optional!!!!!

  36. Laurentiu says:

    din teste pe net, bine, dar consumul destul de mare, peste 8 la dct!

  37. Swiss says:

    Pe cand test drive? Foarte curios de cum se comporta 1.4 tdgi manual

Leave a Reply to Marcu Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.