Ford Kuga 2.0l TDCi 180 PS AWD ST LINE

Ford Kuga 2.0l TDCi 180 PS AWD ST LINE

N-am fost in forma maxima cand am filmat acest Kuga, noul Kuga, in versiunea de echipare ST Line, insa sper sa se observe esentialul.

Dupa mine, in buna traditie Ford, Kuga ramane un etalon in materie de tinuta de drum si feeling perceput de sofer in conducere, depasind chiar si modelele SUV foarte nou aparute. Sigur, e o parere personala, in functie de asteptarile fiecaruia, pot aparea afinitati pentru unul sau altul dintre competitori, insa conduceti un Kuga si veti intelege de ce cred asta.

Nu sunt in mod particular un fan al aspectului exterior, nu mi-a placut niciodata cu adevarat Kuga, ca design, dar nu m-a impiedicat sa ma urc de fiecare data cu placere in orice varianta. Si asta pentru ca se conduce cu adevarat bine iar acest model e si mai si, fiind ceva mai jos si mai rigid ca modelele non ST Line.

La interior se remarca noul display si sistemul infotainment SYNC3, in mod clar o evolutie fata de controversatele sisteme, antifonarea foarte buna si confortul scaunelor contribuind foarte mult la senzatia superioara pe care o ofera masina.

Tot in stilul Ford, preturile sunt interesante, mai ales la variantele entry-level, dar nici acest ST Line nu mi s-a parut sa fie atat de scump, in raport cu ce ofera celelalte marci.

38 Responses

  1. sorin says:

    buna tuturor as ruga si eu pe cineva care stie mai in concrat .adica un sfat .doresc sa-mi cumpar un kuga sau un qashkai 4×4 anii aproximati 2009-2010.vreau doar 4×4 pentru perioadele de iarna cind merg la tara sunt citeva urcusuri in schimb drumurile sunt foarte bune.ce a-mi recomandati,va multumesc anticipat.masina vreau sa o iau din spania. multe salutari

  2. ionut says:

    va salut Vreau sa mi cumpar o masina si in ultima vreme am ajuns la o dilema ce masina sa mi iau. am gasit doua modele de masini ford kuga 2.0 150 cp 2017 sau wv tiguan 2.0 150 2017 va rog spunetimi parere despre motoare la aceste doua modele si care model sa mi iau multumesc

    • turatiimaster says:

      Ambele sunt ok, atentie insa ca si Kuga si Tiguan nu sunt chiar cele mai fiabile modele ale segmentului respectiv, deci urmariti pe forumurile Ford si VW ce probleme au si la ce costuri sa va asteptati ca detinator. Ca motorizare sunt comparabile.

  3. Ionut S says:

    La 3000km pe luna, ar fi mai tentant pe motorina, doar daca are consumul mai mic ca cel pe benzina. Cel mai bine testezi masinile dorite si vezi in care te simti mai confortabil. Cat timp respecti intervalele de service si folosesti piese de calitate, orice masina e buna! Nu uita de Costul Total de Operare. Multe masini pot fi mai ieftine la achizitie, dar pe durata utilizarii se pot adauga sume frumusele pe manopera si piese. Succes!

  4. adrian says:

    Buna seara,
    Ce probleme au motoarele ecoboost de 1.5? In prezent ma gandesc sa achizitionez un ford kuga 1.5 ecoboost sau un opel grandland x cu cutie automata 1.2 benzina sau 1.5 diesel? Ce varianata sa aleg? Conduc cam 3000 km pe luna oras si extraurban.

  5. Laurentiu says:

    Mi as dori 1.6 tgdi insa nu permite bugetul 🙁 , recall masiv este si pe motorul de 1.5l turbo 150 CP de pe kuga?

  6. Laurentiu says:

    Buna ziua.

    Sunt in cautarea unei masini si nu pot decide ce masina sa aleg intre kia sportage 1.6l GDI 132CP 4×2 si un ford kuga 1.5l ecoboost 120CP 4×2 (ambele masini pe benzina – numarul de km pe care il fac nu este mare). Defapt despre motorul de pe ford kuga nu gasesc nici o parere pe internet si nici la drive test nu am gasit momentan. In acest sens imi puteti spune parerile dumneavoastra despre aceste 2 motorizari, eventual plusuri si minusuri pe care le ati observat in timp?

    Multumesc anticipat

  7. ade says:

    Imi cer scuze, am gresit motorizarea la Ford – este vorba de 1.5 tdci , 120 cp.

  8. ade says:

    Buna ziua! Intre Ford Kuga 1.2 tdci 120 cp (4*2) si Hyundai Elantra 1.6 crdi 136 cp ce ati alege? Ma intereseaza in special consumul. Multumesc!

    • turatiimaster says:

      Elantra daca se merge mai mult extraurban.

      • ade says:

        Multumesc pentru raspuns! Merg mai mult in oras, la ore de trafic intens. Inclin spre Ford, chiar daca diferenta de pret este de 2.500 de euro sper sa merite. Cei de la Ford mi-au spus ca greutatea la modelul 4*2 este cu aprox 200 de kg mai mica decat la modelul cu tractiune integrala, deci si consumul va fi mai mic. Nu am gasit niciunul pentru test drive, de aceea nu pot sa imi fac o parere concreta. Cu Elantra am mers si am avut in jur de 7-8 in trafic moderat.

  9. Luiza Mantu says:

    buna ziua,

    Am testat noul Kuga 2.0 TDCI 180 CP Powershift 4WD pe A1 si Dealul Negru, total 340 km. Masina este excelenta, are o tinuta foarte buna de drum. Este distractiv sa o sofezi, am simtit ca masina comunica cu mine, nu doar o sofez, ci sofam impreuna. Tot timpul petrecut in acesta masina a fost funny. Am vrut sa vad cum urca in panta si m-am convins: putin ii pasa ca este Dealul Negru! Comportamentul pe autostrada nici nu are sens sa-l comentam, masina se duce fara sa stea pe ganduri. Este adevarat ca in ceea ce priveste confortul pasagerilor din spate, o sa imi para putin rau pentru ei deoarece bancheta nu este cine stie ce confortabila si nici spatiul prea generos, dar eu aleg o masina in functie de feelingul avut la sofat si nu in functie de confortul oferit pasagerilor. Pozitia mai inalta la condus mie imi place iar spatiul oferit la postul de condus este ok (masina a fost sofata atat de mine, care sunt o femeie de 1,67 inaltime, cat si de prietenul meu care nu a avut plangeri privind spatiul). Scaunele sunt comode pentru un model sport. Initial nu am fost atrasa de bord, sunt modele cu bord mai ok ca si design, dar m-am obisnuit.
    Consumul a fost 10,5 in Bucuresti si 8,2 pe A1 viteza 130-170 km/ora si pe Dealul Negru in modul S.
    Masinile vizate de mine au fost Ford Kuga 2.0 180 CP , Hyundai Tucson 2.0 185 CP si Peugeot 3008.
    Alegerea finala a fost Ford Kuga ST LINE 2.0 180 CP.

  10. Florin says:

    Buna ziua , un test cu noul Koleos pe când ? Felicitari pentru testele pe care le faceți acestea cântărind foarte mult in achiziționarea unei mașini . Multumesc

  11. Geo says:

    Buna ziua , ma numesc George am 46 de ani,familist un sofer linistit , as dorii un sfat pentru a achizitiona o masina dar nu ma pot decide . Bugetul este de23000 euro,mentionez ca locuiesc Targoviste un oras mic, nu fac mai mult de 7000 de km pe an. Masinile preferate sunt Ford Kuga4×4 si Hyundai Tucson 4×4.

    • turatiimaster says:

      La kilometrii aia nu merita decat o motorizare benzina. Tucson 1.6l T-GDi e ok dar consuma, Kuga benzina n-am condus, nu am o parere obiectiva. Dar ai nevoie de 4×4?

      • Victor says:

        Salut Robert! Tu cum mai stai cu consumul la Sportage? Eu tocmai ce am fost in Grecia la mare cu Tgdi ul meu si m.am dus cu 8.2 consum viteza medie 88 kmh si m am intors cu 8.6 viteza medie putin mai mare, 92, dar a si plouat pe portiuni. 4 adulti, bagaje, AC lejer, mers noaptea.

        • turatiimaster says:

          Salut, rezonabil, si eu am batut cu masina niste kilometri, tot pe concediu, cu AC non stop ca a fost groaznic de cald, consumul mediu oscileaza intre 6.5 si 7.1, in principiu fac cam 770-800 km cu un plin, indiferent de modul in care merg. Ma declar multumit pana acum, ma asteptam la mai rau, nu e. Am 6100 km la bord.

          • Daniel says:

            Cum naiba scoti tu consumurile de care vorbesti. Espre exemplu, eu am un Kuga 1,5 Ecoboost 4×4 de 180 CP si consumul in oras cu clima pornita e de 15 la suta. Si nu sunt un sofer… agresiv. E drept, masina e noua, are 400 km, poate o mai scadea ceva in timp, totusi.

  12. Mariu says:

    Buna Robert
    Ce părere ai despre noul 3008?
    Pe cînd o prezentare și o părere avizată?

  13. Calin says:

    Salut! Dupa review’ul “cu pofta” pe care l-ai facut la Sportage 1.6.TGDI de ce ai ales totusi diesel? (Intre timp am comandat un Sportage 16TGI AWD)

    • turatiimaster says:

      Salut, fac destui km anual, posibil ca voi tine masina tot vreo 7 ani, deci eram la limita de rentabilitate benzina/diesel, am preferat dieselul pentru fiabilitatea cutiei automate (nu schimba ca DCT dar are un rafinament inegalabil de o transmisie dublu ambreiaj). De asemenea eu mai intru la noroi cu ea, ocazional, moment in care convertizorul de cuplu e ca un fel de reductor si nu ai piese de uzura. Inca ma gandesc ca si T-GDi era o afacere buna pentru mine, dar deja am 1800 km in sub o luna de cand am masina, deci se cam leaga, dieselul e pentru mine.

  14. Calin says:

    Ve salut!
    Am urmarit cu interes testele facute de dvs. in ultima vreme si am ajuns la o dilema atat de comuna in ziua de azi: ce masina? Ve rog sa ma ajutati cu o parere!

    Kia Sportage 2017 AWD 1.6 177Cp GT Line MT sau Ford Kuga 2017 AWD 2.0 150CP diesel manual?

    Diferenta la pretul de achizitie este intre 23.537(Kia) si 22.074(Kuga)

    Merci cu anticipatie!

    • turatiimaster says:

      De ce nu Sportage 2.l diesel? Cati km faceti anual?

      • Calin says:

        Te salut! Nu trec de 10 mii km pe an. Am renuntat la Kuga..e stramta allover..si vajaie dupa 120Km/ora
        Am ramas la Kia Sportage 1.6.T-GDi 177cai manual cu optiuni

        • Gica says:

          Va salut,

          in primul rand multumesc turatii.ro, apreciez aceste reviewuri (ca o sugestie: mi-ar placea sa aud mai multe sfaturi de achizitie sau “versus” cu nume complet, nu numai generalizat la “concurenta”)

          Si eu sunt in aceeasi dilema. Desi sunt posesor de Mondeo (mk4), dupa un drivetest cu noul Kuga (manual tdci 180cp 4awd) am ramas profund dezamagit: lipsa spatiului sau spatiul ingust pentru picioare atat pentru sofer si pasager cat si consola foarte pronuntata care ma incurca terbil la genunchiul drept, tot bordul care parca se revarsa peste tine … pozitia mult mai inalta la condus decat la concurenta, scaunele sport foarte inguste (am 183cm/95kg), treapta 1 foarte scurta si plecarea greoaie, efectiv te ajuta numai sa pui masina in miscare cativa metri (masina avea 2000km , poate se mai “lasa” !? ), pedala de frana foarte ridicata si incomoda m-au facut sa trec si peste plusurile acesteia si sa ma uit si catre noul Sportage care desi e mult plastic DUR la interior (mare minus) + toate acele multe butoane de pe bord care nu stiu cum se vor comporta in timp (am inteles ca navigatia la Sportage e cam impracticabila), motorul de 136cp 4awd manual, efectiv mi s-a parut mult mai dinamic (20k la bord) iar la interior m-am simtit la fel de confortabil ca in mondeo. (PS: preturile de achizitie pentru configuratii similare sunt aceleasi, FORD avand discounturi mari).

          Ratiunea imi spune FORD (poate pentru ca e o marca destul de consacrata), inima imi zice Sportage desi nu stiu nimic despre KIA, despre garantia lor si cat de reala este in teorie vs practica.

          Sugestii ? in special de agilitate, poate sunt subiectiv? poate are legatura cu “rodajul” ?
          alte intrebari: merita frana parcare in varianta electrica ? sau e confortabila si acea pedala pt picior ? cum sunt luminile standard vs bixenon in termeni de eficienta? daca am camera pt marsarier mai merita si senzori?

          multumesc

          • turatiimaster says:

            Eu am noul Sportage, GT Line, 2l automat, garantia e cum trebuie sa fie o garantie, e reala. Nu stiu ce sa zic, mie Kuga mi se pare mai dinamica decat Sportage, cel putin ca sasiu, nu neaparat pe reprize sau acceleratii, nu are cum sa bata motorul de Kia de 136 motorul de Ford 180, ala de 185 (cum am eu, da, e mai rapid putin ca Fordul). Eu am ales frana de parcare electrica pentru Auto Hold, la cutie automata e vis, la manuala poti trai si fara, e destul de ok si cea de picior, dupa ce te obisnuiesti. Luminile bixenon sunt superioare, mai ales in varianta adaptiva (de pe GT Line), insa costul e mare, eu am incercat si bixenon, si bixenon adaptiv si luminile simple, halogen, in concluzie nu am luat bixenon, luminile standard sunt foarte ok si se pot imbunatati relativ usor cu becuri mai performante. Fara indoiala xenonul e superior, dar 800 euro sunt 800 de euro. Camera spate ajuta mult, eu mi-am luat si senzorii fata-spate, nu prea iti dai seama unde e botul masinii cand parchezi, din cauza formei, depinde ce vrei, daca mergi mult prin centru si faci parcari dubioase, senzorii pica bine.

  15. Tataie says:

    Desi initial am vizat Kuga, spatiul interior si review-urile defavorabile (in special testul de anduranta de 100,000 km Autobild Germania) m-au facut sa comand in final un … Sportage in acelasi buget 🙂

Leave a Reply to kim_vl Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.