Honda Civic Sedan 1.5l VTEC TURBO CVT ELEGANCE

Honda Civic Sedan 1.5l VTEC TURBO CVT ELEGANCE

Noul Civic are si o varianta sedan, am avut placerea sa o conduc imediat dupa Civic Hatchback, deci senzatiile au fost proaspete si am putut vedea diferentele mai bine, pentru ca da, sunt asemanatoare dar totusi altfel.

In primul rand ca echiparea pe sedan a fost alta, Elegance in loc de Sport Plus, si apoi motorizarea 1.5l VTEC TURBO era de data asta cuplata la o cutie de viteze de tip CVT. Surpriza, cel putin din datele tehnice Honda, pare sa fie modelul care ofera cea mai rapida acceleratie de la 0 la 100 km/h…

Nici interiorul nu este identic, dincolo de forma diferita a masinilor, inclusiv ceasurile de bord erau un pic altfel si parca mi-au placut mai mult ca la hatchback, insa mi-au lipsit unele din dotarile standard de pe Sport Plus…

Nu e o masina ieftina, insa in acelasi timp e o provocare intr-un segment interesant, care ia clienti si din zona compacta cat si din cea medie (ca de altfel majoritatea sedanurilor de gen), oferind un pachet de siguranta activa standard foarte bun.

Liniile un pic mai curate decat la hatchback nu fac decat sa accentueze spectaculozitatea caroseriei, dar ramane aceeasi provocare vizuala, fie iti place, fie nu.

Despre cum se misca, ce consum are si cum s-a simtit noua transmisie CVT, precum si alte “detalii”, o sa las filmele sa vorbeasca…

31 Responses

  1. Iulian says:

    Salut Robert! Felicitari pentru review-ul excelent.
    Am citit ca motorizarea 1.5 Turbo de la Honda ( de pe Civic si CR-V) ar avea simtome de “oil dillution”. Ce-i drept, problemele sunt semnalate mai mult in China si US.
    Crezi ca e ceva de speriat? E de luat in calcul in cazul achizitiei? Ar putea sa apara probleme in viitor?
    Multumesc!

  2. Sergiu says:

    Acelasi motor il gasim la CR-V modelul 2018. Nu este cam mic pentru CR-V ? Ati recomanda modelul anterior diesel 1.6 in defavoarea celui nou pe benzina 1.5?

  3. Alex says:

    Salut Robert! Te rog sa ma ajuti cu un sfat. Am observat ca ai fost foarte incantat de acest civic. Eu sunt indecis intre civic sedan 1.5 vtec si mazda 3 sedan g120. Am testat mazda si urmeaza in curand si civicul. Se justifica sa merg pe civic, avand in vedere ca e totusi mai scump?

    • turatiimaster says:

      Salut, e diferenta mare de putere si comportament, daca vrei o masina normala, ia Mazda, daca vrei ceva sportiv, Honda.

  4. Dumitru Ovidiu says:

    Bună ziua. Vă rog dați-mi un sfat!? Honda Civic 1.5 V-TEC sau Toyota Corolla 1.6 Multidrive? Mulțumesc anticipat!

    • turatiimaster says:

      Civic e peste Corolla, de departe, insa daca vreti o masina normala, nu va preocupa dinamica si alte chestii sportive, puteti lua cu incredere si Corolla. Daca vreti o masina deosebita, Civic.

      • Stefan says:

        Intre Civic sedan si Civic 5D care ar fi alegerea cea mai buna?. Pentru drumuri mai putin bune si la borduri ar fi ok un HR-V?. Oscilez intre aceste trei masini si-mi este destul de greu sa ma decid pe care sa o aleg.

        • Teodor says:

          Salut. Eu am observat ca accesul la locurile din spate e mai facil la 5D. La sedan parca portiera din spate e prea joasa si te cam chinui sa intri in masina, asa ca tine cont si de asta cand alegi masina.
          In rest cred ca singura diferenta notabila mai e cea dintre portbagaje (la sedan e ceva mai spatios, dar la hatch e mai practic).
          Dintre cele trei eu mi-as lua Civic 5D 1.5 benzina.

          • Stefan says:

            Teodor iti multumesc pentru opinie si pentru precizarile facute fiindca sunt lucruri de luat in seama la achizitia unei masini. Am vazut ca a aparut pe piata din SUA si Canada noua Elantra 2019 care va avea si motorizarea 1.4 Turbo 140 CP si este dotata cu multe tehnologii noi comparativ cu actuala Elantra : https://www.hyundaicanada.com/en/showroom/2019/elantra ,
            https://www.hyundaiusa.com/elantra/index.aspx
            Urmeaza sa fie lansata si in Europa si s-ar putea sa fie o compacta care sa merite atentia.

            • Teodor says:

              Cu placere!
              Cat despre Elantra mie mi se pare ok si actuala generatie, mai ales d.p.d.v. al pretului si aspectului exterior. Daca viitorul model va pastra un pret decent si va avea un bord un pic mai modern, echipata cu 1.4 turbo va fi o varianta si pentru mine. A, si poate celei noi ii vor pune buton de deschidere pe portbagaj si nu doar la interior 🙂

        • turatiimaster says:

          HR-V nu se compara cu Civic, da, e mai bun la borduri si drumuri rele, dar in rest e o masina comuna, ceea ce nu se poate spune despre Civic. 5D e mai practic la portbagaj. Mie unul mi se pare mai elegant sedanul.

      • Nicu says:

        Imi puteti recomanda o masina fiabila si confortabila din clasa compacta? Civic, Corolla , Mazda 3, Elantra , i30 Fastback, care ar fi alegerea mai buna?.
        Va multumesc.

  5. stefan says:

    Buna. Si de fapt cit consuma Civicul turbo de 1,5 CVT in oras?

  6. vlad says:

    Felicitări pentru review! Imi place foarte mult civic-ul cu motorizarea 1.5 turbo si cutie automată . Mașina este foarte distractivă si plăcută la condus. Motorul si tehnologia de pe masina sunt de nota 10. Plasticele si bordul sunt placute iar portbagajul este foarte mare. M-a dezamăgit putin calitatea tapiseriei scaunelor, banchetei spate si fetelor de uși pe echiparea Elegance . Senzația este una de huse ieftine.
    Scaunele din față sunt totusi destul de confortabile si reglajul electric pt suportul lombar este placut . Sunt curios cât de potrivită ar fi aceasta masina pentru o familie cu 1 copil . Cei care o folosesc de mai mult timp în București pot confirma un consum mediu?
    Multumesc!

  7. George S says:

    Robert a prezentat versiounea Elegance de la Honda Civic Sedan, care nu este versiunea de top.
    Veriunea de top este Executive.
    Parerea mea este ca Robert ar trebuie sa faca review doar cu versiunile de top si sa enumere ce alte verisiuni inferioare mai sunt disponibile la acelasi model de auto, in momentul reviewului. In limita timpului si a posibilitatilor de documentare chiar si diferentele intre versiuni. Desigur daca are de unde sa faca rost de masina de test. Daca nu primeste versiunea de top ar trebui sa mentioneze si de acolo este exclusiv vina Dealeruluii sau a Importatorului pentru ca stie ce este reclama .

    Ca si paranteza pe mine personal nu ma intereseaza comparatii intre Hatch si Sedan ci doar diferente intre versiunile de Sedan sau Hatch. Daca exista comparatii si intre diverse versiuni si intre Hatch si Sedan atunci da este un plus . Altfel nu.

    • andrei says:

      Păi ce sens are să testeze versiunile de top? Mult mai relevant sunt testele cu versiunile mai slabe, pentru că așa îți dai seama de mașină plus că nu toată lumea cumpără cele mai scumpe versiuni. Opțiunile pot fi și ele menționate.

  8. Dan says:

    + 1
    Comparatia cu Mazda 6 nu intra in discutie.Mazda e in clasa medie,iar Civic-ul compacta,chiar daca e mai mare decat o compacta obisnuita.Se poate compara cu Octavia care e si ea in clasa compacta.Daca sedanul asta avea hayon ca la Octavia si un banal buton de deschidere a portbagajului,dupa parerea mea,era o oferta foarte tentanta.

  9. Silviu says:

    Apropo de discutia de la thread-ul anterior, dupa indelungate framantari interioare, am comandat-o pe asta (adica sedanul), pe echiparea medie. Varianta hatchback nu avea un portbagaj satisfacator de mare pentru ceea ce ma gandesc eu ca imi va trebui pe termen mai lung. Mi se pare un compromis extrem de decent cel pe care l-am facut… pretul a fost 22 si ceva de mii, iar la banii astia, o Mazda 6 cu portbagaj similar ca volum, dotari similare si insesizabil mai mult spatiu in spate costa considerabil mai mult. Cand m-am uitat la Skode, tot asa, o Octavia era mult mai scumpa daca ma apucam sa pun pe ea optiunile pe care le primesc aici. (lasand la o parte renumele si istoricul, care lucreaza destul de clar in favoarea Honda ca marca).
    Se putea mai bine din partea Honda? Tot ce se poate… faza cu butonul de portbagaj e enervanta, precum si faptul ca anumite chestii doar din tableta le accesezi (cum ar fi anumite setari de AC); nici garda la sol nu este cea mai OK pentru drumurile patriei. Sa vedem cum e cand vine saptamana viitoare, dar tot nu cred ca pe ceea ce imi doream eu (un sedan de marime medie, cu echipari OK, fiabilitate, portbagaj maricel, care se conduce binisor si pret in jurul a 20 de mii) erau variante mai bune. Sau poate mi-au scapat mie 🙂 Acum oricum este prea tarziu si destinul mi-este legat de masina asta. Revin, daca este, cum impresii si vis-a-vis de consum, apropo de cele mentionate si in clipurile video. Numai bine!

    • Ionut says:

      Poate Corolla, dar modelul e deja invechit.

    • Mihai says:

      Comparatia cu 6 nu-si are rostul.

    • bancher says:

      Se poate compara usor cu Octavia 3 face-lift 1.8 TSI. Mie mi se pare o masina super, dar, in varianta style te duce la 21000 euro. Depinde de ce reduceri iei de la dealer…

    • Adi says:

      Am exact o luna de cand am cumparat aceasta masina.As putea deja sa povestesc multe.Numai de bine.Masina este de vis!! Am acut Subaru Legacy si ultimele 2 modele de Mazda 6. Toate noi.Insa acest Civic cu cutie CVT este o incantare.Singurul lucru deranjant dar suportabil este povetea cu portbagajul care nu se deschide decat din cheie sau din interior.Asta sa fie singura problema.Apropos de consum.Nu stiu cum a reusit autorul sa scoata 7.Mie imi consuma 9.Mers exclusiv in Bucuresti.Nu am iesit niciidata afara! 9 imi arata computerul, 9 consuma.Daca aveti nevoie de detalii pot reveni.Si eu am cautat zi de zi si noapte de noapte timp de 2 luni.Raport calitate- dotari- pret nu am gasit nimic nici macar pe aproape! Sa nu mai aud comparatii cu Hyundai!! Si, ingeneral, fug de tot ce vinde Tiriac!

  10. Dan says:

    Am avut ocazia sa conduc si masina asta cu CVT si varianta 5d sport aceeasi motorizare cutie manuala.Din punctul meu de vedere sedanul cu aceasta cutie ucide toata placerea condusului.Cum spune si Robert,ai alte variante de masini tari.

    • iwolffy says:

      +1

      CVT-ul e o cutie slaba si nu i se potriveste acestei masini. Feelingul de acceleratie directa dispare si motorul pare sa fie fortat la fiecare acceleratie si tot timpul exista un delay cand vrei sa accelerezi.

  11. Alin Florin says:

    Salut Robert si felicitări pentru ceea ce faci. Am si eu întrebare. Ai întâlnit la mașinile pe care le ai condus pana acum sa aibă depunere de funingine pe eșapament? Eu am găsit la al meu Fiat tipo 1.4 benzina. Masina are doar 2000km din care 1200 in oraș. Precizez ca funinginea s-a luat foarte ușor de pe mâna cu apa si săpun.

    • turatiimaster says:

      Se mai intampla.

    • bancher says:

      la motorizarile turbo se intampla. Nu e o defectiune, e o caracteristica. Sa vezi la TSI-urile de la VAG cata funingine se strange pe teava de esapament. Si cu toate astea , motoarele trag de mama-mama.

Leave a Reply to Sergiu Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.