Prim contact noul Ford Fiesta

Ford-Fiesta-2017

Sa incepem cu inceputul, o sa urmeze si filme, pentru ca stiu ca asteptati. Pana atunci, iata un preview cu noul Ford Fiesta, l-am condus la lansarea nationala, cateva sute de km, in doua variante de motorizare, 1.5l TDCi, cutie manuala si 1.0l EcoBoost AT6.

Primele impresii, pozitive, ramane in continuare cel mai dinamic model, sasiul este incredibil de bun, nu am condus noul Polo, deci nu pot sa fac o comparatie directa, insa aici Ford chiar stie ce are de facut.

La motorul diesel m-a surprins faptul ca e imperecheat cu o cutie de viteze care are trepte foarte lungi si fiind bine antifonat, pur si simplu te trezesti mergand cu 150-160 km/h fara sa iti dai seama, adica se simte de clasa superioara si asta e bine.

1.0l EcoBoost nu mai are nevoie de prezentare, insa cutia de viteze automata nu mai e de tip dublu ambreiaj, ci conventionala, cu convertizor de cuplu, se misca bine si liniar, nu mai are stralucirea care m-a fascinat la 1.0l EB cu Powershift, timpii de schimbare sunt rapizi dar nu se compara cu vechea cutie care schimba ca o mitraliera. Sa speram ca fiabilitatea si finetea vor face mai multi adepti, mai ales ca nu mi s-a parut sa consume foarte mult…

Conectivitate, scaune bune, relativ spatioasa, fiind mai mare ca vechiul model, e mai cuminte la design si nu ma bucur ca au renuntat la stopurile montate sus, insa pe ansamblu pare un competitor redutabil in clasa.

Stiu ca o asteptati si nu va ascund, si eu sunt nerabdator sa o descopar pe indelete. Pana atunci, pregatiti banii…

44 Responses

  1. Dan says:

    Bună ziua si Craciun fericit, dle Adam. Am mai corespondat cu dvs pe mail, dar acum folosesc această cale pt a primi raspuns mai rapid. Va spuneam ca am achizitionat o Fiesta Active. As dori sa stiu daca acest motor (1.0 ecoboost, 100 cp) are probleme cu supraîncalzirea. Am citit pe mai multe site-uri( autoexpert, in Romania, de ex) si din UK, ca Ford are mari probleme cu acest motor! In 2018 ! In fcț de raspunsurile primite, ma voi duce la dealer,BDT, sa fac un buy-back , sau nu ! Multumesc anticipat!

    • andrei says:

      Nu sunt Robert Adam dar cred că răspunsul e destul de simplu; au fost ceva probleme legate de niște componente (mi se pare că e vorba de un furtun) care se stricau iar mașina anunța că sunt probleme cu răcirea motorului iar proprietarii ignorau avertizările și nu mergeau să rezolve problema. Așa se face că au fost unele motoare care s-au stricat. Dar cu un pic de atenție din partea proprietarilor lucrul ăsta nu s-ar fi întâmplat. Deci nu e vorba chiar de mari probleme cu motorul – evident că nu se poate spune că nu sunt deloc din moment ce mai apar defecțiuni – ci mai degrabă mari probleme cu propriatarii care cred că nu are rost să iei în seamă ce îți spune mașina. Altfel, din experiență personală, e un motor foarte bun.

    • turatiimaster says:

      Nu are probleme cu supraincalzirea, nu faceti buyback pentru atata lucru (apropo, nu era mai indicat sa cititi pe site-uri inainte sa cumparati, zic si eu). Sunt diverse maruntisuri, se rezolva.

  2. Ionel says:

    Corect spus @Leeloo, testele realizate in strainatate si nu numai sunt pe banii producatorilor/importatorilor si in general trebuie sa laude masinile., caci alta data nu-i mai invita.

  3. leeloo says:

    Problema mare la Ford e de atitudine, si nu numai la ei. Te apuci si scoti toate chestiile de siguranta la Ford Mustang prezente pe versiunea US de iese de 2 stele la EuroNcap, nu face recall la airbag-urile defecte la ce a vandut deja . Cine are Ford Mustang care nu e model-ul updat dupa marele scandal si nu are 1.80m, are sanse spre 0 sa scape cu viata, ca si pasagerii din spate de altfel. E o capcana mortla pe roti la pretul un pret de 60 k euro….
    Ford Kuga combustie spontana arhidocumentata, in Australia Un Ford Everest imprumutat unui jurnalist pentru un review a luat foc stand la un semafor rosu. 🙂 De remarcat declaratia lui, omul spunea ca daca avea vreun copil in scanul special pus in spate, avea sanse ) sa il scoata la timp, ata de repede a bubuit.
    http://www.news.com.au/finance/business/manufacturing/new-ford-everest-suv-catches-fire-during-a-test-drive-destroyed-by-the-blaze/news-story/86b4c77b9a90026c85be3b7b875a04cd )
    Se face recall un US unde exista ceva numit Class Action Suit , dar in Africa de Sud, Europa, unde sunt lasati sa isi faca de cap din cauza de protectie consumator laxa si legislatie permisiva, pana la urma, cu mare intarziere mai fac cate un recall.
    LA VW nici nu are rost sa incep. Daca oamenii au fraudat pe toate pietele din lume in privinta emisiilor, ce scurtaturi au mai luat ? Cat au umblat la MTBF – ul componenttelor sa mai economiseasca 2 euro ? De unde stii ca daca ai problema reala vei fi ajutat? , cand solutia prezentata in Europa duce la nu stiu cate probleme si refuza macar sa recunoasca ceva ( cica clientii din Europa nu au fost afectati ca ai din US )
    Au si alte marci bubele lor, dar daca atitudinea de la top management e asta (pestele se impute de la cap) , ce asteptari sa ai de la un delear care poate fi bine intetionat dar are 0 suport mai sus.
    Parerea mea e ca firme mai mici in Europa cel putin care se zbat pentru o cota de piata mai mare sunt ceva mai atente cu clientii si atentia la fiabilitate si calitate se vede direct in durata si acoperirea garantiei… si aici includ Toyota, Kia, Hyundai Suzuki..
    Au si ele hibele lor, fac si ei recall-uri, e normal sa se mai intample greseli, defecte, dar le fac mai la timp in general, si par mai atenti la consumatori si problemele lor.
    Sfatul meu e sa nu va uitati numai la review-uri facute pe net, ci si la recall-uri, si la alte chestii cand cumparati o masina o masina noua, care in ziua de ai e o investitie considerabila.
    Apreciez review-urile lui Robert Adam, se vede ca depune un efort considerabil si e cu siguranta mult mai obiectiv.
    Cand vad ca un clip de pe vreun site auto incepe cu ” Am fost invitat la un drive test in insorita Portugalie ” … pai ce naiba sa scrie omul ala… daca zice ceva de rau mai pupa vreodata vreo invitatie de la vreo companie auto ? …

  4. daniel says:

    Adrian Simo@-cel mai probabil ati avut ghinion,dar totusi nu inteleg de ce nu ati fost la un alt service autorizat care sa depisteze problema semnalata de dumneavoastra?eu cred ca era mai ieftin un test care sa depisteze aceasta problema decat vanzarea masinii,chiar daca masina este in garantie puteti sa faceti acest lucru insa fara sa interveniti asupra ei.cata despre partea de service in romania lasa de dorit chiar si la firmele mari nemtesti cu renume .au am ford fiesta din 2012 si nu am avut nici o problema cu ea isi mentine directia ,o vecina are chiar rs -ul de 2 ani si nu are nici o problema.oricum probleme poti sa ai la orice masini indiferent de marca.eu unul as fi preferat decat sa vand masina sa dovedesc defectiunea masinii,cu siguranta nu as fi pierdut atatia bani.
    cat despre noul fiesta interorul arata foarte bine ,exteriorul arata si el bine ,parerea mea este ca este cea mai reusita masina din clasa ei

    • Adrian Simo says:

      @Daniel,

      Am fost la mai multe service-uri sa verific geometria directiei.
      Peste tot verificarile au condus la concluzia ca geometria directiei este in valorile prescrise.
      S-au facut mai multe teste pe drum de catre specialistii de la service-uri.
      Concluziile au fost amestecate: de la casteta de directie cu probleme, la geometria defecta a puntii spate sau chiar sasiu deformat.
      Solutie reala nu s-a gasit.
      Probabil am avut ghinion.

      • turatiimaster says:

        Sasiu deformat sau geometrie defecta a puntii spate la o masina iesita din fabrica, asa ceva nu am auzit si am calcat prin ceva fabrici. Pentru a intelege toata lumea cum se verifica un sasiu produs intr-o fabrica, aparent ne imaginam ca e un gigel in halat care se uita cu lanterna, nu, exista o linie complet robotizata (inclusiv la Craiova sau la Dacia la Mioveni), care foloseste un numar impresionant de repere si pozitionari, de obicei pentru verificare se folosesc lasere, totul fiind automat, adica in momentul in care este detectata o abatere de cativa mm, caroseria este automat scoasa de pe banda si trimisa la verificari sau data la topit. Deci excludem aceste posibilitati. O caseta de directie cu probleme, da, asta se poate. Am condus cateva zeci de masini Ford, am avut Mondeo de serviciu niste ani, daca nici Ford nu stie sa faca masini care sa stea drept pe drum, atunci am trait degeaba. Eu asa ceva nu am intalnit niciodata, nici macar la un Aveo pe care l-am condus acum vreo 15 ani si la care intr-adevar te batea vantul de pe drum, dar tot nu era asa rau cum descrii.

        Ca fapt divers, se intampla multe lucruri si in fabrici, adica am cunostinta de motorizari gresite (venite masini la client cu putere mai mica desi se comandase varianta cu putere mare), piese montate alandala, pentru care s-au facut rechemari, dar in general lucrul pe caroserii, echilibrarile rotilor si geometriile se trateaza cu maxima seriozitate pentru ca procedurile implica reintoarcerea masinilor cu orice fel de probleme de la proba de drum. Asta inseamna pierdere de timp si bani si nimeni nu se joaca aici cu banii.

        • kim_vl says:

          Trebuia sa primesc masina (noul Ford Fiesta, 1.0 AT Titanium full) in jur de 10 noiembrie; acum este pe drum. Dealerul m-a anuntat ca s-a facut o greseala din fabrica si masina vine fara geamuri electrice (fara posibilitate de remediere). Cred ca as fi obtinut inca un discount de 600-800 Euro pt. chestia asta dar n-am acceptat si am refuzat masina; eu nu fac compromisuri pt. care sa-mi para rau ulterior tot timpul cat voi tine masina.

          PS: Rusine Ford Romania ! Dupa doua luni, timp in care le-am trimis vreo 3 mail-uri si le-am dat vreo 3-4 telefoane, n-au binevoit sa raspunda (in orice fel si oricare ar fi fost raspunsul) la niste intrebari banale legate de dotarile masinii pe care o promoveaza. Astfel, nu ma mira atitudinea pe care au avut-o fata de problema lui Adrian Simo si ma bucur ca mi s-a ivit “ocazia” sa renunt la masina.

          • turatiimaster says:

            Du-te si vezi un C3 automat, o sa ramai masca. Sau un Aircross, am avut unul full la 18 000 si ceva, daca iei mai atent la echipamente il scoti la 16 000. Automat.

            • kim_vl says:

              N-am fost niciodata fan Citroen-uri sau Pejo-uri. Ceva nu-mi place la ele (indiferent cat de dotate sau aspectuoase ar fi), spre deosebire de Reno-uri. Intre timp mi-am luat un Ignis 2017 4WD de care sunt foarte foarte incantat.
              Tot raul spre bine. In primavara plecasem cu ideea achizitionarii unei electrice, apoi am trecut “prin” Micra, Fiesta si, in sfarsit, Ignis. Daca tot n-a fost sa fie cu Fiesta ramane in continuare ideea achizitiei pe viitor a unei masini pe combustibil alternativ pt. oras. Zoe nu m-a convins suficient. BMW i3 era o idee dar nu ma impac cu modul de deschidere al usilor. Smart-ul ForFour Full Electric la 12-15 mii Euro (cu bonusul de la stat inclus) e o idee interesanta si promite o autonomie teoretica de 160 km, dar probabil, in conditii reale cred ca ajunge pe la 100 km. Probabil iarna vor fi probleme. Mai astept sa mai evolueze tehnologia.

        • Adrian Simo says:

          Salut,

          Mesajul tau este exact motivul pentru care avocatul la care am apelat m-a sfatuit sa imi vad de viata mea si sa nu ma iau la “tranta” cu Ford. Mi-a explicat ca or sa vina a multime de specialisti care o sa explice cu argumente de acelasi gen ca cele utilizate de tine ca eu spun prostii!
          Dar poate ar trebui sa ne mai uitam si la articole probabil tendentioase ca:
          https://beta.theglobeandmail.com/report-on-business/ford-recalls-570000-vehicles-for-engine-fire-risk-door-latch-trouble/article34471584/?ref=http://www.theglobeandmail.com&
          https://qz.com/901046/ford-recalls-exploding-kuga-suv-in-south-africa/
          https://www.carcomplaints.com/news/2017/ford-dual-clutch-transmission-lawsuit.shtml

          Dar nu pot decat sa repet ceea ce am mai spus deja.
          Am avut ghinion!
          Ford este o masina nemaipomenita!

          • turatiimaster says:

            Kim spunea mai jos ca a renuntat la Fiesta pentru o eroare a lor si si-a luat un Ignis de care e foarte multumit. E, asa cum tu esti nemultumit de Fiesta, eu il cunosc foarte bine pe omul care a luat primul Vitara 1.4 Turbo automat din Romania si care la 98 km facuti cu masina a privit stupefiat cum i s-a oprit masina in drum cu cutia automata nefunctionala. Cunosc exact prin ce a trecut, toate fazele, de la avocati la cutia noua pe masina, masina acum merge dar increderea lui in Suzuki e pa si nu mai revine.

            Pot sa te pun in legatura cu oameni care au motorizari 1.2 turbo Renault-Nissan, care consuma ulei si asta e viata, li se spune de la producator.

            Pot face asta cu absolut orice marca exista pe planeta asta. Am inboxul plin de probleme, care mai de care mai incredibile dar adevarate.

            Toate articolele pe care le enumeri pot avea in loc de Ford orice marca, de la Maserati la Dacia. Povestile cu motorul N47 BMW, motorul 1.2l TCe Renault-Nissan, motorul 1.2 TSI VW-Seat-Skoda, airbagurile Takata, transmisiile PowerShift Ford, masini care iau foc inexplicabil, in SUA transmisia DCT de la Hyundai e privita ca un blestem, ce sa mai zicem de scandalul emisiilor VW?

            Ce vreau sa spun, nu sunt avocatul Ford, sunt avocatul adevarului, probabil ai avut ghinion, asa cum spui, pentru ca eu nu am mai auzit de cazuri ca al tau si nici pe forumurile Ford nu exista cazuri asemanatoare, ca m-am uitat. Dar probleme sunt cu miile si pe forumul Ford, ca si pe celelalte forumuri.

            Rechemarile sunt un lucru normal, obligatoriu, pe care o companie care se respecta trebuie sa le faca. Nu exista producator auto care sa nu fi avut rechemari, uneori pentru probleme extrem de grave si care puneau in pericol siguranta circulatiei si viata celor de la bordul respectivelor automobile.

            • kim_vl says:

              Si eu am unul din primele Captur-uri din Romania 1.2 TCe si la un rulaj uzual (aprox. 15000 km/an) nu am observat un consum exagerat de ulei (la mine papa antigel). Si mai am si unul din primele ASX-uri din Romania. La ambele (si la altele) am avut destule rechemari. Probabil cu generatiile urmatoare s-au mai vindecat bolile copilariei si a scazut numarul de rechemari. Vitara (Suzuki in general) se vinde acum in draci; comenzile se intind si spre 9 luni. Eu am avut noroc cu Ignis-ul ca am prins o culoare care imi placea si masina avenit in 4 luni.
              Problemele sunt inerente intotdeauna si la oricine. Important e ca producatorii sa fie cinstiti si sa informeze clientii si sa remedieze problemele. Dar daca un producator ignora problema unui client, fie ea si izolata, atunci nu mai e in regula.

              • turatiimaster says:

                Am saltat azi un Fiesta Titanium, pretul de lista 21 750 euro. Masina merge bine dar e vizibil mica fata de restul competitorilor. As zice ca e cea mai mica si se simte asta.

  5. Adrian says:

    “Nu am mai cumparat Ford sau vw de vreo 8 ani.

    Au trebuit sa arda vreo 64 de forduri Kuga noi in africa de sud, si 2 familii moarte ca sa faca un recall.

    Ford a avut 9 recalluri legate de combustia spontana a masinilor, peste 3 mil de masini afectate in total in ultimi 4 ani incepand cu Kuga si terminand cu focus .

    https://beta.theglobeandmail.c…//www.theglobeandmail.com&

    https://qz.com/901046/ford-rec…ding-kuga-suv-in-south-africa/

    Intre timp Ford vinde masini de 60k euro cu 2 stele la EuroNCAP

    Asa ca ai avut noroc ca traiti amandoi.

    Informatiile astea nu apar in vreun review auto, si nici nu o sa apară….

    Daca ai ceva mai serios de un plastic care flutura la masina noua din grupul VAG, Ford, suportul este 0 in cea mai mare parte a Europei.

    De asta de ceva timp m-am mutat pe marci asiatice”.

    Postat de userul leeloo pe club-toyota.ro

  6. Sorin says:

    Salut,

    Urmaresc de ceva timp acest site si ma bucur ca exista cineva in tara asta care face review-uri complete.
    Am o fiesta de 2 ani luata de noua, ecoboost 1l powershift si nu ma dezamagit deloc pana acum (20000km facuti), cutia schimba extraordinar si nu am avut probleme pana acum, e o placere sa iei in viteza curbele, iar la 150-160 km/h tinuta de drum e exemplara.
    In alegerea ei am tinut cont de review-rile d-lui Robert.

    La noul model mi-ar placea versiunea Active.
    Multumesc pentru timpul acordat si la mai multe review-uri.

  7. Adrian Simo says:

    Acum stiu pe cineva apropiat.
    Pe mine! Si m-a costat 6000 de Euro.
    Ca sa intelegi mai bine problema: Cand puneam volanul pe “mijloc” masina o lua cand la dreapta cand la stanga. Trebuia sa corectez in permanenta traiectoria. La viteza mare devenea aproape critic.
    Mi s-a spus ca asa se comporta in mod “normal” masina.
    Am condus la viata mea inclusiv Trabant, dar nu am avut aceasta problema cand geometria directiei era reglata cum trebuie. Si am avut un prieten mecanic care regla geometria cu sfoara si boloboc.

    In fine.

    A fost si s-a dus!

    • Ionut says:

      Aia e o defectiune extrem de grava care pune in pericol viata celui care o conduce si nu numai.
      In locul tau ma vorbeam cu Ford Romania, OPC sau actionam in instanta dealerul, inainte sa pun masina la vanzare. Nu inteleg cum poti face asa ceva. Tu ai pierdut 6000 de euro, dar cel care a cumparat masina isi poate pierde viata.

      • Adrian Simo says:

        Am conversația cu Ford Romania. Am conversat cu Ford Europa. Mi-au răspuns că în urma consultării cu Dealerii la care am fost concluzia este că mașina este în parametrii tehnici normali. Cu OPC nu mă încurc. Am discutat cu un prieten avocat. Mi-a spus că nu are rost să cheltuiesc banii. Experții vor spune același lucru că și dealerii. Eu nu am pus viața nimănui in pericol de vreme ce mașina este în parametrii tehnici normali. Poate că în final, nici prietenul șofer de Tir, nici soția mea care conduce zilnic de 23 de ani, nici eu care conduc zilnic de 39 de ani, nu știm de fapt să conducem o mașină așa de nouă și deșteaptă. Pot conduce mașina actuală cu 220 pe oră, dar are 15 ani.
        În definitiv Ford nu a avut niciodată probleme ciudate cu milioane de mașini rechemate in service.

        • kim_vl says:

          Ati reusit sa conversati cu Ford Romania ??? Eu ma straduiesc de peste o luna sa aflu de la ei o informatie banala: daca la noul Ford Fiesta este disponibil “Sistemul de monitorizare a unghiului mort” in Romania (sotia mea a avut un accident care cred ca putea fi evitat cu ajutorul acestui sistem). Pur si simplu nu ai cu cine discuta. Am prins de cateva ori cu mare greutate la numarul de pe site o aceeasi tanti care de fiecare data s-a ratoit la mine de parca o intrebam ce chiloti are pe ea. Nu am primit niciun raspuns pana acum. Pana si cei de la Renault au un sistem de Relati cu clientii cu mult mai bine pus la punct.

  8. Adrian Simo says:

    Hai sa povestesc ceva de Ford Fiesta pe care il laudati asa de tare.

    In septembrie 2016 am cumaprat, inspirat si de prezentarea super-favorabila de aici, un Ford Fiesta 1.0 Ecoboost Powershift nou de la dealer.
    Problema a fost ca nu am putut sa tin masina pe drum. Volanul nu avea “mijloc” si masina nu merge drept inainte.
    Am fost in repetate randuri la cai doi dealeri din orasul in care locuiesc si la un dealer din afara tarii.

    Nu s-a gasit solutie desi raspunsul era invariabil: “masina este in parametrii”.
    Mi s-a sugerat ca la cei 58 de ani ai mei probabil nu mai stiu sa conduc o masina, desi conduc de 39 de ani.
    Am dat masina sotiei sa o foloseasca ea.
    A avut un drum pana la Arad.
    Dupa 2 ore ma suna dintr-o parcare ca sa ma duc dupa ea ca ea nu mai conduce masina ca era sa intre sub un TIR.
    Am dat masina unui prieten spre vanzare. Prietenul este sofer de TIR de 8 ani. MI-a dat-o inapoi dupa 2 saptamani.
    Dupa 5 luni de circ am reusit sa o vand in pierdere cu 6000 de Euro.

    Va multumesc!

    • kim_vl says:

      Ce ati patit dvs. categoric e ghinion/intamplare si nu o regula si se poate intampla la orice marca. Din ce spuneti dvs. (ca nu ati fost foarte explicit) pare o problema grava de directie si pare foarte ciudat ca “masina este in parametrii”. Atunci fie e vorba de incompetenta crasa fie de rea vointa.
      Si eu am remarcat la Robert o oarecare exaltare sau entuziasm cand prezinta fiecare masina (indiferent de marca) si, recunosc, m-am lasat influentat si eu in achizitia masinii pt. ca apoi sa nu fiu chiar de aceeasi parere. Dar si invers, mai ales in privinta motoarelor, cand am fost mai incantat decat Robert de un motor.
      Eu am mai spus odata: un drive test de cateva zeci de minute e apa de ploaie, mai ales cu dealerul in dreapta. Nici in cele cateva zile in care testeaza Robert nu cred ca e suficient sa-ti faci o parere de ansamblu. Parerea mea e ca dupa cateva saptamani-luni de mers cu masina respectiva poti sa ai o imagine mai clara.

      • Catalin says:

        “Parerea mea e ca dupa cateva saptamani-luni de mers cu masina respectiva poti sa ai o imagine mai clara.”
        Asa ar fi ideal dar nu cred ca se poate fara a cumpara inainte masina respectiva.

        • kim_vl says:

          Corect. Asta e valabil pt. cine-si cumpara masina respectiva sau o poate observa/conduce de la cineva cunoscut sau de la firma. In rest ne cumparam masini dupe review-uri si teste personale de 20-30 de minute. Ce vreau sa spun mai exact: cand cineva iti recomanda sa te duci sa faci un drive-test cu masina respectiva pt. ca asa te vei lamuri bustean in privinta calitatilor acesteia nu stie ce vorbeste !

          • Catalin says:

            Eu unul ma incred in primele senzatii pe care mi le transmite masina la drive test. Daca iti aduci aminte, acum 5 ani, mi-ai propus sa comandam impreuna cate un CX-5 pentru a obtine un discount mai bun. Tu ai decis sa iti retragi avansul dat. Eu, dupa un driive-test scurt, am comandat una pe benzina, awd si cutie automata. Si inca o mai am si inca sunt multumit. A fost singura in care m-am simtit, cum sa spun: ca si cum ne stiam de mult cand am facut drive-test.

      • Adrian Simo says:

        Știți dumneavoastră un dealer care îți lasă mașina la testare câteva săptămâni?

        • kim_vl says:

          Nu, nici n-am zis asta. Vreau sa spun ca dupa un drive test personal sau un review al altcuiva chiar de cateva zile nu este suficient ca sa cunosti masina. Numai asa, sa sti pe cineva apropiat cu aceeasi masina.

  9. kim_vl says:

    Robert, care crezi ca au fost motivele deciziei celor de la Ford pt. inlocuirea cutiei tip Powershift cu una cu convertizor de cuplu ?

    • turatiimaster says:

      Nu stiu, sincer, banuiesc ca lipsa fiabilitatii, multitudinea de plangeri, altfel noua cutie nu se compara cu PowerShift ca rapiditatea schimbarii si agrement in general. E ok, insa mai lenta.

  10. Brasoveanu Florin says:

    Salut,apreciez munca depusă de tine,esti printre cei mai buni,te rog un test cu noul ford fiesta motor aspirat 1.1 litri 85 cai.Mulțumesc, aștept cu interes,nu toată lumea este fan turbo.

  11. Catalin says:

    Multumesc frumos pentru aceasta prezentare, vine cu elemente foarte interesante !
    Am condus pe distanta scurta in capitala noul Fiesta MT6, iar ce m-a impresionat sunt tinuta de drum si superbul motor 1.0 EcoBoost de 100 CP. Si materialele mai bune la interior, comparativ cu modelul anterior. Nu spun mai multe acum despre noul Fiesta, care in opinia mea are plusuri si minusuri ca orice masina, astept prezentarea pe indelete a modelului.
    Adaug doar atat, din ce am putut constata dintr-un scurt filmulet despre testul elanului, noul Fiesta se comporta mai bine decat competitorii Seat Ibiza si Nissan Micra. Cu permisiunea dumneavoastra, inser acest filmulet:

    https://www.youtube.com/watch?v=ynkQCkBvXQs

    Astept cu interes sa prezentati acest model, intrucat noul Fiesta figureaza pe lista mea foarte scurta de achizitie autoturism din clasa B. Si deocamdata este in fruntea listei, urmat de Kia Rio, Hyundai i20 si Suzuki Swift, in aceasta ordine.
    Spor pe mai departe, la cat mai multe prezentari deosebite si toate cele bune !

    • kim_vl says:

      Pana face Robert un test poti citi aici un review despre noul Fiesta: http://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-noul-ford-fiesta-10-ecoboost-aut-titanium-79495.html#comment_post
      Am facut si refacut si eu cateva liste (chiar doua comenzi anulate) pana am ajuns sa comand noul Fiesta 1.0 100 CP AT6 Titanium full. Initial comandasem noul Swift cutie automata: design discutabi (mie imi place), dotari ok la preturi bune. Dar din cauza ca avea un termen de livrare aproape de vreo 6 luni am renuntat. Am comandat apoi noua Micra Tekna full: il consider cel mai reusit design din segment, cu o calitate foarte buna a asamblarii si materialelor interioare si exterioare, totul la un pret cam maricel. Lipsa cutiei automate si unele neajunsuri pt. ocupantii locurilor din spate m-au facut sa ma razgandesc. Asa am ajuns la noua Fiesta; are si asta cateva neajunsuri: pret destul de mare, cutia automata nu mai este de tip Powershift ci cu convertizor de cuplu si, spre deosebire de cele doua modele amintite mai sus, motorul are distributie pe curea si nu exista faruri cu LED nici macar in optiuni. Rio nu arata rau, preturi si dotari ok, dar nu cred ca se ridica la nivelul lui Fiesta. i20-ul pare cam batranicios. Parerea mea e ca noul Fiesta, n. Micra, n. Ibiza si n. Polo sunt in alta liga, Rio, i20, Peugeot 208, Swift sunt in liga a 2-a. Daca n. Micra avea (macar) cutie automata era no. 1 pt. mine. Cel putin la design mi-a ramas gandul la Micra.

      • Catalin says:

        Apreciez prezentarile de pe turatii.ro.
        Sunt realizate cu mult profesionalism si vin cu mai multe detalii pentru cumparatorul obisnuit de masina noua, comparativ cu alte site-uri de profil din Romania. Prezentarile video reprezinta un mare plus si sunt de un real folos.

        Multumesc de recomandare, citisem articolul respectiv de pe automarket.ro. Contine anumite inexactitati, le-am precizat dupa ce am citit a doua postare a ta de aici, daca tot mi-ai adus aminte de articol. Eu sunt cel care ti-a dat vot pozitiv la postarea in care ai scris ”Niciuna din ce ati amintit nu se compara cu Fiesta, nici macar la dotari.”, intrucat probabil multi comenteaza fara sa se uite pe lista de dotari a noului Fiesta, sau vorbesc de preturi fara sa fi fost pentru negociere la dealer sau fara sa se intereseze de pachetele de dotari oferite cu reduceri considerabile.
        Discutabil este si cati din cei care comenteaza pe acel site, au condus efectiv sau au vazut macar noul Fiesta…
        Constat ca ai adaugat pe acel site filmuletul din comentariul meu de mai sus si acest lucru este ok, poate asa vor afla mai multi cum stau lucrurile si isi vor forma o parere mai clara, libera si neconditionata 🙂
        Si ca o precizare, nu sunt fan Ford, sunt fan masini bune, realizate pentru bucuria celor care le conduc.

        Stiu ca ma repet, insa imi plac mai mult prezentarile de aici si faptul ca toate comentariile necesita aprobare inainte de a fi publicate. Astfel ca este un site cu comentarii civilizate.
        Iar prin activitatea domnului Robert Adam, consider acest site cel mai bun site auto din Romania.

        Distributia pe curea nu o consider un inconvenient. Nu stiu daca ai intrebat de primul interval la care se schimba distributia la noul Fiesta, insa am avut Ford Focus si primul interval era (daca imi aduc bine aminte) la 7 ani sau 140.000 km. Pentru linistea mea, am schimbat cureaua de distributie pe la 120.000 km, iar cureaua cu care a venit masina din fabrica arata foarte bine. Cum intentionez sa cumpar masina noua pentru aproximativ 5 ani, nu cred ca o sa rulez atata incat sa necesite schimbarea distributiei. Poate ca la motoarele acestea mici turbo este necesara schimbarea distributiei mai des, chiar o sa ma interesez de acest aspect cu prima ocazie, insa chiar si asa, nu va fi o problema. Conteaza ca masina sa fie fiabila, iar despre motorizarea 1.0 EcoBoost stiu ca este ok, de la un amic ce are de 5 ani Focus cu 1.0 EcoBoost 125 CP si o colega ce are de 3 ani Fiesta cu 1.0 si 100 CP. Cat despre faruri cu led, am momentan un Chevrolet Spark si am schimbat becurile H4 cu unele mai performante de la Philips, care lumineaza considerabil mai bine pe timp de noapte. Sunt multumit si nu simt nevoia unor lumini mai bune de atat, insa fiecare isi cunoaste preferintele si conditiile in care ruleaza, prin urmare fiecare este liber sa aleaga.

        Revenind la masinile enumerate anterior, frumusetea este in ochii privitorului. Mie Hyundai i20 imi pare ca are aspect placut si deloc ”cam batranicios”, are frane excelente, motorizarea 1.2 benzina este foarte silentioasa si rafinata, tinuta de drum a masinii este peste medie. In studiul J.D. Power 2016 este pe locul 3 la fiabilitate in clasa B, conteaza si acest lucru. Imi place cum arata si noul Swift, insa Fiesta cred ca ofera un pachet mai bun decat celelalte masini enumerate, spre exemplu motorizarea 1.0 T-GDI de la Kia nu mi se pare atat de rafinata comparativ cu 1.0 EcoBoost de la Ford.
        Fiesta pluseaza cu tinuta de drum excelenta, directia precisa, motorizarea EcoBoost premiata timp de 6 ani la rand, cutia de viteze in 6 trepte, etc. Pentru mine conteaza mai mult cum se conduce o masina, raspunsul motorului, confortul si siguranta la rulare. Iar aspectul exterior nu este atat de important, conteaza intr-o anumita masura insa nu este pe primul loc pentru mine, atata vreme cat masina imi da o stare de bucurie si are o tinuta de drum peste media clasei, cu atat mai mult cand exceleaza la acest capitol, al modului in care se conduce.
        Pentru 500 euro in plus, poate voi alege motorizarea 1.0 EcoBoost 125 CP, sau poate voi considera ca fiind suficienta varianta ce ofera 100 CP. Deocamdata pentru mine Fiesta este prima pe lista, insa voi mai vedea in continuare daca lucrurile vor ramane asa.

        Cum am scris anterior, sa asteptam prezentarea de aici, care cred ca o sa aduca multe detalii si date interesante.
        Numai bine !

        • kim_vl says:

          Sigur ca gusturile personale nu se discută. La fel cum si la performanțe sau calitatea materialelor sunt lucruri concrete, nediscutabile. Pt. mine designul e la fel de important ca restul aspectelor la o masina. De aceea am oarecum inima strânsă dupa noul Micra.
          Eu am tinut o masina noua 5-6 ani; oricum, după 4-5 ani apar primele semne de îmbătrânire, mai ales din partea elementelor de plastic si cauciuc.
          Pt. 500 de Euro as lua varianta de 125 CP; nu inteleg de ce in Romania nu se aduce si varianta de 140 CP. Pe mine ma intereseaza varianta cu cutie automată, care are doar 100 CP.

      • Lianca Mircea says:

        Azi 01.11.2017 am ridicat noua masina si am ramas dezamagit de calitatea asamblarii. Nu pot pune o poza cu o grila de ventilatie oribila sa-ti arat despre ce e vorba. Plus pe stalpul A niste urme de degete unsuroare….

  12. kim_vl says:

    Cu ti se pare AT-ul de pe Fiesta in comparatie cu EDC-ul de pe Clio ?
    Ai avut vreo Fiesta cu sistem de parcare automat si cu avertizare de unghi mort ?

Leave a Reply to andrei Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.