Honda Civic 1.0l VTEC Turbo Elegance

Honda Civic 1.0l VTEC Turbo Elegance

La o masina atat de controversata cum e Honda Civic ultima generatie, nu avem de ales, trebuie sa incercam toate variantele. Iata o serie de filme cu noul motor in 3 cilindri turbo, 1.0l VTEC Turbo, versiune de echipare Elegance si un pret remarcabil: 20 000 euro, TVA inclus.

Exista diferente importante fata de versiunea 1.5 VTEC Turbo, in cazul motorizarii de fata avem distributie pe curea imersata in ulei, nu lant, ca la motorul mare, intervalul de schimb este 120 000 km. Evident, dinamic nu mai performeaza la fel, insa cred ca se vede bine in filme faptul ca ramane interesanta la condus. De remarcat si faptul ca avem o greseala in fisa tehnica din video, unde a ramas lant la distributie, dar corect este curea.

In mod evident, pentru cineva care cauta o masina normala, cu consum civilizat in conditii diverse, bine echipata, la un pret rezonabil si pe care sa scrie Honda, se califica fara probleme acest model.

Acum nu ne mai ramane decat sa gasim si o varianta echipata cu CVT, ca sa putem spune ca avem panoplia completa cu noul Civic. Evident pana cand apare modelul cu 1.6l diesel, moment in care, desigur, il vom conduce si pe acela.

Pentru comparatie, testele cu variantele 1.5 Turbo cu si fara CVT, le gasiti aici si aici.

20 Responses

  1. radu says:

    felicitari penteu reviewuri si profesionalism. acum 6 ani mama am luat un c max dupa ce am vazut reviewul cu c max. ca fapt hilar in timpul reviewului ati luat o piatra in parbriz. dupa 6 ani confirm fragilitatea acelui parbriz, am schimbat 3 la numar.

    dar acum as avea nevoie de un sfat. civic elegange 1.0 sau hr-v elegance 1.5? 85% oras, familie cu un singur copil, acelasi pret. cutie manuala ambele. hr-v are in minus navigataia, pilot adaptic si fara camera marsarier. ce m ati sfatuit ca profesionist?
    mulțumesc

    • turatiimaster says:

      Salut, depinde, pentru oras cu siguranta HR-V e mai adaptat, vezi mai de sus, parchezi la bordura fara stres, spatiu mare. Altfel, fara discutie, Civic merge mai bine, dar pentru oras e limitat, e pacat de el.

  2. Alex says:

    Buna ziua Robert, nu as vrea sa te contrazic dar am 3 exemple de masini pe care le detin sau le-am detinut si consuma mai putin
    Ford Fiesta 1.0 ecoboost automata din 2016 maxim 9.
    Ford B-Max 1.0 ecoboost maxim 9.3 condus cate 2-3 km de sotie. Daca merg eu si merg mai mult nu sare de 8.5
    Un vechi Logan 1.6 care ma uimeste, il folosesc doar in oras media cam 100 km pe zi si consuma intre 7-9.
    Consumurile sunt din plin in plin in Bucuresti mers normal, mai tare unde se poate.

    O zi buna si spor la treaba

    • turatiimaster says:

      Nu ai cum sa compari Fiesta cu Civic, e diferenta de 3-400 kg intre ele, Logan la fel. Mai ai rabdare putin, o sa se mai lase consumul, o sa inveti si tu reactiile cutiei de viteze, e totusi o masina destul de mare, nu e doar o compacta, e o compacta cu ampatament de medie aproape.

  3. Cristian Matea says:

    Salut, am o dilemă în ceea ce privește diferența de performanță între acest model de 1 litru cutie manuală si cutie automată. Cea automată prin natura cutiei are de suferit din cauza cutiei sau poate fi doar o impresie , mai ales că vin de pe cutie manuală. Am mers cu acest model cutie automată în oraș și m-a fascinat însă am ceva rețineri în ceea ce privește performanță ei . Multumesc anticipat.

    • turatiimaster says:

      Salut, sa nu mai ai dilema asta, la ora actuala exceptand modelul Type-R, cel mai performant model de Civic este 1.5l Turbo cu CVT, deci in afara de faptul ca tu, ca om, nu esti pe deplin conectat si obisnuit cu schimbarile automate ale cutiei (de fapt cu liniaritatea neobisnuita a cutiei CVT), in rest performanta exista. Cred ca am povestit faptul ca in Formula 1 a fost interzis un motor echipat cu cutie CVT pentr ca ucidea spectacolul si devansa fara drept de apel toate celelalte masini de pe circuit..

      • Matea Cristian says:

        Salutare ,
        am luat pana la urma masina. Motorul de 1.0 128 cp, cutie automata . Acum mai trebuie sa imi cumpar o mica cisterna 🙂 . Sub 10.5 % nu am reusit sa o scot in oras oricat de incet sau calm as merge 🙂 Daca te dai la ea putin mai tare iese undeva la 11- 12 % . Am doar 2600 de km pana acum dca si acest lucru conteaza . Nu aspir la consumul data de producator in oras de 5.7 insa, din cate am observat la aproape orice masina consumul este cu 2 litri maxim peste ce da producatorul , dar nici acolo nu am reusit sa o aduc . Peste 80 % din timp masina sta undeva intre 1500 – 1900 turati . Ce fac gresit ? Daca ai vre-o sugestie sau un sfat at fi binevenite . In extraurban cel mai putin am scos 6 .5 % cu trei personae in masina putin bagaj si clima pornita . Toate bune .

        • turatiimaster says:

          Salut, nu ar trebui sa fii foarte mirat, in oras orice masina cu motor benzina sta cam in zona de 9-11, asta depinde si de trafic, cutie automata sau nu. Vineri o sa iau si eu Civic 1.0 cu CVT, o sa vad atunci cum e, cum consuma, insa acum masina e prea noua pentru a iti face o idee de consum. Daca mergi in Bucuresti cu ea, in trafic greu, e ok consumul. Important e ca media generala sa iti fie convenabila, in mod normal se mai lasa consumul dupa cateva mii de km.

  4. Foka says:

    Ca posesor de Honda Civic Gen.8, vreau sa achizitionez o masina noua pentru o familie de 4 persoane, ma intereseaza in primul rand spatiul interior, consumul, tinand cont ca peste 50% circul in oras, si bineintels fiabilitatea. Dintre toate modelele analizate a ramas sa fac alegerea intre Honda Civic 1.5 varianta 4D si Toyota C-HR 1.8 Hybrid, nu ma pot hotari sub nicio forma. La Toyota imi place foarte mult design-ul si tehnologia folosita, iar la Honda spatiul interior care este mai mare si calitatea materialelor care cred ca sunt peste Toyota. La fel si fiabilitatea Honda, vreau masina pentru urmatorii 10 ani si aici Honda este castigatoare, la fel si la putere, cuplu, dinamica. Totusi Toyota are marele avantaj al consumului, m-am saturat sa platesc 2000 ron/luna doar pentru benzina, cred ca Toyota este undeva la jumatate cu consumul.Astept ceva pareri mai obiective care sa ma ajute sa iau decizia finala.

    • turatiimaster says:

      Daca mergi mult in oras, hibridul e alegerea naturala. La fiabilitate sunt cam la fel, nu poti sa zici ca Honda e mai fiabila decat Toyota si nici invers. Mergi cu amandoua si te hotarasti singur pe care o vrei. Civic-ul e o masina atat de tare incat parca e si pacat de 1.5-ul ala sa il tii prin oras.

  5. Cosmin says:

    Vă deranjez pentru un răspuns și pentru îndrumare.
    Comparativ cu motorul 1.0 TSI de 115 al VAG acest motor este sau nu mai bun ( cuplu și putere, performanțe, eficiente, fiabilitate, nivel de zgomot, intervale de service, tehnologie, etc )
    Având în vedere garda la sol, respectiv 129, considerați că sunt probleme raportat la drumurile noastre și dacă există vreo posibilitate de a ridica garda.

    • turatiimaster says:

      E mai bun decat 1.0l TSI, cu garda la sol pot sa fie probleme la borduri mai inalte, in rest pentru circulatia de sosea nu vad sa fie probleme. Nu cred ca merita ridicata garda la sol, ar afecta manevrabilitatea masinii.

  6. FACALET MIHAI ADRIAN says:

    Urmeaza sa-mi iau un civic cutie cvt si va rog daca puteti aprecia care motor este mai fiabil, 1L sau 1.5L? Va multumesc si apreciez munca d-vstra asidua pentru noi iubitorii auto si sper ca ea sa fie recompensata pe masura! Ma inclin si va respect, Mihai FACALET

    • turatiimaster says:

      Fiind ambele motorizari noi, e greu de spus care e mai fiabil, asa, teoretic, motorul mai mare ar trebui sa fie mai fiabil, dar numai timpul ne va arata care din ele duce mai mult. Distributia pe lant e de asemenea un plus pentru 1.5 VTEC Turbo.

  7. 71doru says:

    Apreciez ca la Civic sedan, la capitolul design, au gasit reteta perfecta, aceea inspira forta, masculinitate, insa nu tipa, linia caroseriei este armonioasa iar spatele se termina chiar frumos, este inconfundabil.
    Zic eu ca la sedan-uri, Megan-ul o mai poate concura la originalitate si frumusete dar este mult mai cuminte.
    In schimb, varianta hatchback pe mine ma cam ia de ochi, am analizat-o si pe viu, pur si simplu nu m-as putea impaca cu spatele. Doar pe Type R gasesc cat de cat potrivita aceasta abordare, dar pe motor de 1 litru, fie si cu esapamentul pitulat, mi se pare nepotrivit. Pentru mine, la acest tip de caroserie, Mazda 3 ramane pe primul loc.
    Ce mi-a atras atentia in compartimentul motor, motorul in patru cilindri pare mai aerisit decat acesta de trei, este ,,fascinant” cat de multe furtune, conducte si cabluri il supratraverseaza.
    De afara sunetul motorului zgarie urechea, la interior pare sa nu deranjeze nici sunetul, nici intensitatea lui, imi pare ceva mai gutural decat Ecoboost-ul si nu m-am dumirit daca pe turatii inalte acesta mai aminteste de un V6 ca cel de la Ford.
    Nu am nicio indoiala ca motorul se comporta absolut OK, dar parca nu ii vad pe clientii de Honda sa se multumeasca cu atat, imi si imaginez un fost posesor de VTEC cat de dezamagit ar fi simtind ca dupa 4500rot/min incepe sa piarda din suflu, pe cand batrana lui masina abia de aici incolo se dezlantuia iar sunetul …..
    Ramane de vazut, dar sunt tentat sa cred ca daca la Ford, 1.0 Ecoboost a fost preferatul, la Honda clientii vor alege preponderent 1,5.
    Robert, la o Kia Stinger pot doar visa , sa vina oare macar o prezentare ?
    Multumesc !

  8. Sigartau Simion says:

    Salut Robert. Pe cand un test cu o masina cu 7 locuri touran/carens/zafira/5008?

  9. Ionut says:

    Foarte tare masina, chiar imi place.

  1. 05/04/2018

    […] completare binevenita la testele cu noul Civic, anume varianta cu cutie de viteze CVT in combinatie cu motorul 1l VTEC Turbo. Am facut ceva kilometri cu modelul in cauza, urmarind in mod special consumul, iar rezultatele […]

Leave a Reply to turatiimaster Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.