Prim contact noul model Dacia Duster

New Dacia Duster 2018

Din fericire am avut oportunitatea sa conduc noul Duster la lansarea oficiala internationala, care a avut loc in Grecia, in imprejurimile Atenei. Spun din fericire pentru ca am incercat sa stoarcem cat s-a putut din programul foarte strans al evenimentului, in asa fel incat sa ne iasa un preview pentru testele detaliate pe care le vom face. Nu a fost usor…

In acelasi timp, am tras cat am putut ca sa se poata vedea cat mai multe detalii si sa satisfacem curiozitatea fireasca pentru un model nou, cu radacini romanesti.

Nu va plictisesc cu povesti, am filmat si vorbit destul pe filme, important e ca am reusit sa le facem, si, din feedback-ul de pe Youtube, atat masina cat si filmele noastre par sa fie de succes…

26 Responses

  1. Suzana says:

    Buna
    Locuiesc in Israel si as dorii sa cumpar dacia duster 2018 motor 1.6 diesel cutie automata 2×4.
    Aici masina ajunge sa coste la vreo 25000 euro.
    Se merita sa cumpar noua dacie duster diesel automat?mersi anticipat

    • turatiimaster says:

      Masina e ok, motorul e 1.5, nu 1.6, probabil in Israel e codificat altfel, 25 000 e cam mult pentru o Dacie, poate ca iesi mai ieftin daca o cumperi din Romania si o inmatriculezi acolo, nu stiu ce sa zic. Masina merge foarte bine si se vinde foarte bine, mai are diverse maruntisuri cu probleme, ca la inceput, dar se rezolva pe garantie.

  2. Razvan says:

    Buna ziua domnu’ Adam!

    Am o dilema la care sper sa ma ajutati cu o parere obiectiva.
    Doresc sa achizitionez un Duster 4×4(sau alta varianta 4×4 dar sa fie sub 20k euro daca exista) dar nu stiu ce motor ar fi mai recomandat avand in vedere urmatoarele:
    – nu fac mai mult de 10000 km pe an.
    – mers 80% extraurmab
    – doresc sa tractez o rulota probabil in 5-6 situatii/an(munte,pescuit,excursii)

    Este mai indicat motorul pe benzina(oricare ar fiel) sau dieselul de 110cp.

    Mentionez ca nu ma omor dupa motorul diesel dar daca este mult mai indicat fata de benzinar accept si varianta asta.

    Va doresc mult succes si spor in ceea ce faceti, sunt de departe cele mai bune review-uri pe care le faceti.

    • turatiimaster says:

      Merge si motorul benzina, la 10 000 km pe an, atentie la limitele de tractare, interesati-va la dealer. Exista si alte variante sub 20 000 euro, Suzuki Vitara sau S-Cross, de exemplu. Motorul diesel are cuplul mai bine asezat si mai mare, facandu-l mai potrivit pentru tractare, insa se tracteaza si cu motorul pe benzina fara probleme.

      • Razvan says:

        Buna ziua domnule Adam,
        Pana la urma am ales Suzuki Vitara,chiar daca in prima faza am vrut Duster.
        Nu am ajuns la nici o intelegere cu dealarii dacia asa ca am trecut la Vitara. Si se pare ca a fost varianta mult mai buna.
        Multumesc de raspunsuri si testele facute de dumneavoastra sunt exceptionale

        Numai bine.

  3. Akeem says:

    Depinde la ce ne gandim cand spunem “oferta completa”. Toate combinatiile de motoare – cutii de viteze posibile din portofoliul sau? Niciun producator generalist nu ofera asa ceva la lansare pentru ca pur si simplu nu are cum. Fiecare combinatie de acest fel necesita dezvoltare, industrializare si mai ales teste separate. Nu poti sa le pui pe masina doar asa, ca se potrivesc fixarile. Iar testele, calibrarile de motoare, zecile de mii de km pe piste de tot felul sau in trafic normal (masinile camuflate pe care le stim toti) inseamna luni si milioane de euro. Nu exista atata disponibilitate nici pe piste si nici de personal incat sa se faca totul in acelasi timp. Pentru ca nu numai modelul respectiv e in dezvoltare ci zeci de alte versiuni. De aceea la lansarea unu model nou se ofera motoarele si cutiile cele mai cerute in urma studiilor de marketing. Apoi, in functie de volumele previzionate, unele nu sunt rentabile chiar daca pe forumuri se mai plange unul sau altul. Iar pentru celelate se continua procesul normal si sunt oferite publicului de obicei in cadrul evenimentelor importante gen saloane auto, aniversari, etc. Si mai sunt si motoarele sau cutiile care sunt prevazute a iesi din fabricatie in viitorul apropiat, deci se renunta a se mai face ceva in cazul lor.

    Si ca exemplu concret, putem privi chiar ultimul test Kia Sportage facut de Robert, si anume 1,7 CRDI cu DCT7. De ce apare abia acum? Ca atat motorul cat si cutia au fost disponibile inca de la lansarea Sportage IV. Pai tocmai din motivele enuntate mai sus: producatorul n-a fost gata sa lanseze aceasta combinatie pe piata pana acum.

  4. Akeem says:

    Fara sa critic sau sa iau apararea unei marci, preturile au crescut foarte mult la toate autoturismele si de multe ori ramanem uimiti de cat ajunge sa coste o masina fata de cat am fi fost inclinati noi sa credem. Uitam o gramada de sisteme ascunse pe care le consideram by-default (ca in ultima vreme am fost obisnuiti sa fie acolo ori sunt reglementare, adica obligatorii). Adaugam optionale care ne incanta si pe care le folosim in prima luna doar ca sa vedem cum functioneaza apoi uitam de ele. Masinile au crescut in dimensiuni, ceea ce acum e limita de sus a compactului acum 20 de ani era limuzina si numai in 2017 pretul tablei a crescut cu 10%. Nu ne gandim nici macar ca exista inflatie. Si vorbesc de valutele de baza, nu de lei. 2% pe an inseamna un pic mai mult de 20% in 10 ani. Samd.
    Si uite asa ajunge un Golf sa coste peste 40.000 euro. Sa nu cazi de pe scaun? Cum sa dai 40.000+ pe un Golf (am configurat de curiozitate un Alltrack si m-am oprit dupa 42k fara sa fi ajuns la capul listei de optionale). Dar deh… nu mai are 60 de cai ci 180, nu mai are 4 metri ci aproape 4,7 si o juma’ de tona in plus si apoi e plin de electronica ca nava Entreprise. Si mai e si 4×4 pe deasupra.
    Asa se intampla si cu Duster-ul, care e o Dacie, ca si Loganul. Despre care lumea e obisnuita sa-l stie sub 10000 euro. Chiar 6000 si un pic. Am avut Logan de 6200 euro in 2006 si pot sa spun ca n-avea nimic in plus fata de Dacia 1310 pe care o inlocuia. Nici servodirectie, nici geamuri sau oglinzi electrice, nici radio… a, avea inchidere centralizata de la cheie. La un Duster de 20000 euro gasim de ex. 4 camere de luat vederi. Care erau modelele care aveau asa ceva in anii 2000 si cat costau ele?

    Acum, daca pretul e bun sau rau ori ce altceva poti sa-ti cumperi de banii astia e deja alta discutie…

    • Teodor says:

      Ai perfecta dreptate, masinile evolueaza.
      Insa nimeni nu poate nega ca Renault a gandit Dacia drept o marca low-cost prin intermediul careia sa ne vanda tehnologia de “ieri” la un pret relativ decent, care sa fie profitabila si mai ales care sa nu canibalizeze modelele firmei mama. Deci nu cred ca noul Duster este in acest moment un ozn d.p.d.v. tehnologic, drept dovada si lipsa anumitor sisteme, care ar fi de vina pentru rezultatul euroncap.
      Eu sunt in cautarea unei masini 4×4 pe benzina (momentan Sportage e pe primul loc in topul preferintelor mele si mi se mai pare interesant d.p.d.v. al raportului pret-dotari-calitate si S-Cross, lista ramanand deschisa).
      Tot “sapand” am ajuns si la noul Duster care ar avea drept principal atu faptul ca este cea mai ieftina varianta din clasa sa. As fi absurd sa dau cu piciorul unei economii de cateva mii bune de euro, nu? De aceea ma bucur sa aud ca exista o evolutie fata de generatia precedenta (despre care citeam pe forumul dedicat ca necesita ulterior achizitionarii o terosonare suplimentara, ca motorul de 1.2 manca ulei etc.), fiind imbunatatite suspensiile, tinuta de drum, asamblarea si design-ul interior. Am inteles ca s-a pastrat un atu al generatiei anterioare, respectiv comportamentul off-road, insa nu sunt foarte interesat de aspectul asta si sunt sigur ca Dusterul nu a fost cumparat/va fi cumparat numai de impatimiti ai acestui hobby sau de padurari. Eu urmaresc doar siguranta oferita de un 4×4 si nu senzatii tari.
      Ce am tinut sa subliniez in comentariul anterior este faptul ca unele dotari pe care le-am avut pe un Astra H inca din anul 2006 (senzor gheata, lumini interioare inteligente, senzor usi deschise etc) nu-mi mai iau ochii in anul 2018. Au evoluat si cumparatorii odata cu masinile. Si nici faptul ca e fabricat la noi nu poate cantari chiar atat de mult in alegerea pe care o voi face. Vreau alte argumente care sa ma determine sa cumpar acest model.
      Referitor la pret, cred ca la suma care ar face Dusterul tentant pentru mine s-ar putea ajunge prin scaderea valorii unui tichet rabla si printr-un discount de minim 6-7% din pretul de lista oferit de vanzator. Si neaparat daca va fi disponibil si un motor decent pe benzina in versiunea de top (apropo, mi se cam pare o dovada de diletantism, sau poate lipsa de respect fata de clienti, intentia de a dota masina cu motoare noi sau o navigatie noua abia la cateva luni sau un an de la lansare; era chiar atat de greu sa se iasa pe piata direct cu o oferta completa?).
      Parerea mea nu e subiectiva, Dacia nu m-a suparat cu nimic pana acum, de altfel de pe vremea cand am facut scoala pe o 1300 nu am mai avut de-a face cu aceasta marca. Este doar “vocea potentialului client” si poate va conta intr-o oarecare masura.

  5. Teodor says:

    Am urmarit prezentarea detaliata a noului Duster postata ieri pe Youtube, cred ca este foarte utila si deoarece nu are inca un articol dedicat pe acest site voi posta in acest loc opinia mea.
    Am putut vedea masina si in realitate si pot spune ca mi-a placut aspectul ei. Pare destul de practica si intr-adevar nu par a fi probleme cu asamblarea sau materialele din interior.
    Am inteles din review, si apreciez aceste lucruri, ca suspensia, manevrabilitatea si pozitia de condus sunt plusuri.
    Din punctul meu de vedere ar fi bine-venita si dotarea Dusterului cu noul motor pe benzina 1.3 Energy TCe 140.
    Nu am nici o problema cu sigla de pe volan, ca e fabricata la noi etc.
    Deci, per total, masina pare a fi ok.
    Insa, nu vreau sa par carcotas sau sa supar pe cineva, dar trebuie sa opinez ca, in anul 2018, existenta unui senzor de avertizare pentru drum alunecos, a unui senzor pentru portiere deschise, a navigatiei, a unor lumini de interior inteligente sau a altor asemenea dotari la o masina de aproape 20.000 euro, cat costa modelul testat, nu este ceva WOW! Intr-adevar, nemaipomenit ar fi fost sa vedem, in anul 2018, dotarile astea pe masini (de ce nu Logan sau un Sandero) care sa coste pana in 10.000 euro. Si Ford EcoSport (cu preturi de lista intre 16.150 – 18.650 euro) probabil ca are destule dotari de genul celor regasite pe Duster sau poate chiar mai multe, fara a fi insa laudat pentru asta desi e fabricat tot la noi.
    La fel, poate e discutabila chestia asta, dar daca e adevarat ca in faza de proiectare/fabricare producatorul a facut anumite compromisuri doar pentru „a da o paine” anumitor furnizori, lucrul asta ma cam pune pe ganduri.
    La cele de mai sus se adauga si rezultatul EuroNCAP. Nu vad de ce ar impresiona un cumparator obiectiv cele 3/5 stele (fie ele si potrivit noilor cerinte) la o masina care poate costa si 20.000 euro, de ce l-ar face sa o aleaga in detrimentul altora.
    Repet, nu vreau sa para ca sunt carcotas, sau ca vreau eu neaparat sa arunc cu noroi in munca celor de la Dacia, insa eu vorbesc doar din perspectiva unui potential cumparator caruia i se solicita aproape 20.000 euro pe un produs, motiv pentru care mi se pare normal sa nu tin cont de mandria de a ma naste si trai in tara in care se fabrica Dacia si, pe cale de consecinta, sa intorc produsul pe toate partile inainte de a da banii pe el.
    In concluzie, desi noul Duster mi se pare o masina interesanta, el va deveni pentru mine o varianta demna de luat in calcul in vederea achizitiei numai daca va fi dotat cu noul motor 1.3 benzina lansat de Renault si daca in echiparea Prestige cu motorul turbo de 1.3, tractiune 4×4, cutie manuala, senzori parcare si vopsea metalizata va costa (scazand Rabla si un eventual discount) pana in 17.000 euro.
    Asta este opinia mea de necunoscator in domeniu dar si de potential cumparator, care va utiliza masina in mod normal (fara off-road extrem) si subliniez inca o data ca nu am postat-o pentru a ataca marca Dacia sau pe cineva, ori pentru a genera polemici.

  6. Octavian says:

    Buna ziua!
    Foarte reusita prezentarea noului Duster. In al treilea film spuneati de intentia de a realiza un test la consum – condus in modul eco – pentru Noul Duster 1.2 Tce. Mai aveti in plan acest lucru? Nu stiu ce sa aleg intre 1.2Tce si 1.5Dci, legat de prima motorizare singura problema care o vad ar fi consumul, pe vechiul Duster am vazut multi pe forumuri care se plang de consumuri astronomice – 13-14l in oras. Din scurtul film pare ca situatia nu e chiar asa rea pentru noul Duster, consumul parand acceptabil, dar un test de consum ar fi mai relevant…

    • turatiimaster says:

      Nu am inca posibilitatea sa gasesc un 1.2l TCe, am filmat deja 1.5l dCi 4×4 si vom filma si 1.5l dCi EDC 4×2, insa nu gasesc nici 1.2l TCe, nici 1.6l SCe, poate mai inspre vara.

  7. Teodor says:

    M-am putut urca cateva minute intr-un Duster.
    Mi-a placut interiorul, are un design ok, pot trai cu plasticele alea mai tari.
    Nu mi-au placut in schimb manerele exterioare, nu prea sunt ergonomice, cand vrei sa deschizi usile iti dau senzatia ca aluneca din mana. Dar modelul ala de manere se regaseste in toata gama Dacia, asa ca n-ai ce face…
    In rest, recunosc ca mi-a placut cum arata la exterior.
    Inteleg ca garantia Dacia se poate extinde la 5 ani, ceea ce e un lucru bun.
    Insa am remarcat un alt minus consultand brosura de pe site, respectiv daca vrei motorizare pe benzina nu poti dota masina cu aer conditionat automat. Poti pune Media Nav dar nu si climatronic. De ce?! Asadar, pentru a avea o dotare devenita banala in 2018 sunt obligat sa cumpar o masina diesel, desi nu am nevoie de ea deoarece nu merg peste 15-20 mii km/an… Ma rog, poate e o greseala in brosura regasita pe site sau poate chestia asta se va rezolva in timp.
    Am inteles ca tinuta de drum e imbunatatita fata de modelul anterior, dar minusurile amintite si stelele Euroncap nu ma prea imbie, cel putin deocamdata, sa merg la un test sa vad cum se misca motoarele…
    Astept cu interes totusi review-ul dvs. detaliat!

  8. Teofil says:

    Salut, Robert. Ai ceva informații mai “din interior” dacă se anunță pentru anii următori un Duster cu 7 locuri?

    • turatiimaster says:

      Nu vom avea Duster cu 7 locuri. S-a anuntat oficial.

      • Teofil says:

        Eu am nevoie de o mașină cu 7 locuri. Momentan am un Lodgy, dar uneori simt nevoie unei mașini mai capabile pe drumuri grele/zăpadă și ceva mai sprintenă. Mă gîndesc la un suv, eventual 4×4. Ai condus ceva din gama asta, îmi poți da o părere? Ar fi preponderent condusă în oraș, ocazional drumuri de țară.

  9. falco says:

    Buna ziua!
    draga domnule Robert, va rog sa ma ajutati!.Nu stiu ce sa aleg intre 2 oferte: noul Duster 1,2 TCE benzina , 4×2 echipare Comfort cu Media Nav, scaune incalzite in fata, camera spate, asistenta la parcarea cu spatele la 15.600 E si Kia Sportage 1,6 GDI Plus,benzina,4×2, cu aproximativ aceleasi dotari-17.500 E.Doresc doar o masina de familie, sofez normal, 10.000-12.000 km anual, fara ,,figuri,,, concediu anual etc. si care sa fie fiabila si relativ ieftin de intretinut! Mentionez ca sunt din Satu Mare si aici nu exista reprezentanta KIA, doar la Baia Mare care este la 70 km.Ar merita Sportage 2000 E in plus? sau noul Duster, fiind mai fiabil si cu reprezentanta/service ,,acasa,,?
    Multumesc!!!

    • turatiimaster says:

      Oricare din ele e o alegere buna, motorul turbo de pe Duster se misca o idee mai bine decat 1.6 GDi, la consum sunt cam la fel. Daca tineti masina mai multi ani, probabil ca o alegere rationala ar fi Kia, garantie mai mare si pe ansamblu o calitate mai buna putin. Dar nici cu Duster nu mi-e rusine. Incercati sa le conduceti pe amandoua inainte sa comandati, o sa va fie mai usor sa decideti.

  10. Catalin says:

    Am fost la evenimentul de lansare in Romania si am avut ocazia unui test drive cu noul Duster 1.5 dci. In modelul vechi am calatorit doar ca pasager, asa ca nu pot face o comparatie corecta intre cele 2.
    Per total mi s-a parut o masina corecta, destul de confortabila, dotari destul de ok.
    Intamplarea face ca, in aceeasi zi, am fost programat si pentru un test cu Suzuki Vitara 1.6. Per total m-am simtit mai bine in Vitara ca sofer (desi pasagerii din spate s-au simtit mai bine in Duster). De asemenea Vitara vine cu mai multe dotari pt aceiasi bani, inclusiv sisteme de siguranta activa si parca ar fi si mai bine insonorizata (desi poate e doar o impresie, avand in vedere ca Vitara aves motor pe benzina, mai putin zgomotos).
    Sunt in cautare de un autoturism pe care sa il achizitionez anul viitor, iar pentru mine Vitara suna cel mai bine in acest moment. Duster este o masina ok, insa parca nu ma convinge. Voi cauta totusi si unul cu motorizare 1.2 tce pt test drive, insa momentan nu exista varianta Prestige la aceasta motorizare.

  11. Teodor says:

    Doar 3 stele EuroNCAP…. Stiu ca unii ar zice ca nu ar fi asa relevante stelele astea, dar totusi…
    – “exista si posibilitatea ca anumite – compomente ale bordului sa prezinte riscuri pentru accidentari.”
    – “protectia la nivelul capului pentru pasagerii din fata este slaba in cazul decelerarilor bruste cauzate de impact. Pentru pasagerii din spate, protectia este buna, dar, in timpul testelor, manechinul aflat pe bancheta s-a deplasat mult prea in fata.”
    – “Protectia oferita copiilor in cazul unui impact frontal sau lateral a fost buna. Singurul minus a fost rezultatul obtinut la nivelul pieptului unui copil de 6 ani in cazul unui impact frontal.”
    Cum reusesc altii (spre ex. Suzuki) sa obtina 5 stele si sa nu urce pretul cu mult peste Duster?

    • turatiimaster says:

      Alfa Romeo Giulietta, Citroen DS3 (premium), Ford C-Max, 3 stele EuroNCAP, la aceeasi testare cu Duster. Fiat Punto, zero stele EuroNCAP. Ford Mustang, 3 stele EuroNCAP. O masina romaneasca, low-cost, 3 stele EuroNCAP, mie nu mi se pare un rezultat rau.

      • Teodor says:

        Adevarat.
        Insa Punto si Giulietta sunt facelifturi ale unor generatii din 2005 si, respectiv, 2010, DS3 e lansat in 2009 iar C-Max este din 2011 (asa am gasit pe wiki). Cine vrea sa le cumpere in conditiile astea sa fie sanatos!
        In acelasi timp, Dusterul nou e lansat in 2017 si s-a sustinut ca nu e un facelift.
        Si ati spus bine,rezultat Euroncap de low-cost. Desi nu vad de ce ar cumpara cineva modelul chel, 4×2, cu apr.12.500 E.
        Cel mai ieftin Duster 4×4 e cel cu 1.6 aspirat si costa “de la” 14.000 E.
        In acelasi timp, cel mai ieftin Vitara 4×4, tot cu 1.6 aspirat, costa 15.200. Probabil cu mai multe dotari (inclusiv vopsea metalizata). Si daca a primit 5 stele euroNCAP in 2015 sa zicem ca acum ar primi 4.
        Nu sunt fan Suzuki si nu vreau sa fac antireclama Dusterului, dar in opinia mea mai e de discutat pe partea cu smart-buy…

        Dar, din ce am gasit pe net ultima generatie Punto a fost lansata in 2005 si de atunci au scos doar facelifturi. Nu stiu cat costa dar sigur nu cat Duster. La fel, Giulietta e lansata in 2010.

  12. Andrei says:

    Buna ziua.Am fost si eu sambata si am testat noul Duster,varianta 1.5 dci,4×4,Prestige cu culoarea Atacama Orange..Interesanta masina,destul de silentioasa ptr un diesel,singurul lucru ce nu ma multumit a fost ca este destul de puturoasa fata de loganul meu..ori poate ca era noua si nu era lasat motorul,dar asa am avut impresia..In rest e ok masina,dar singurul duster pe care l-as lua ar fi cel cu cutie EDC..

    • Andrei says:

      Cutia de viteze cu rapoarte scurte lasa impresia de lenesa, am condus pe 12 dec noul Duster, la fel ca si echipare si culoare, personal astept materialele lui Robert si ocazia ca cei de la Dacia sa aduca la test varianta EDC, nu vad rostul la transmisia 4×4 atat timp cat masina petrece 95% din timp pe sosea, iar restul ii “fac” din anvelope de calitate si condus atent.

      Masina m-a lasat placut impresionat, la fel si moaca celui de la vanzari cand m-a vazut parcand Lexus-ul in fata show-room-ului Dacia, se uita si se minuna de ce, din simplul motiv ca vreau in familie o masina cu capacitate de tractare, garda la sol buna, sa fie relativ ieftina si usor de intretinut, iar Duster se pare ca este ceea ce caut.

      Fata de modelul vechi am observat un scaun mult mai bun la sofer, volan cu adevarat reglabil, comenzi usor de inteles pentru sistemele masinii, computerul de bord usor de interpretat. In schimb MediaNav a ramas in continuare prea jos, cu toate ca prin soft si CAN-BUS se putea face sa apare indicatiile de la navi pe CB.

      Cea mai inutila dotare mi se pare blind spot monitoring, in afara sa aprinda o lampa portocalie in oglinda nu alerteaza altfel, iar cand lampa este aprinsa, deja vezi mai bine de jumate din masina, gratie oglinzilor mari.

      Motorul este mult mai filtrat, el fiind sesizabil la turatii inalte, lucru firesc la orice masina.

      In concluzie, asptept pe Robert sa testeze varianta EDC si sper sa il prind si eu la o tura si sa avem oferte bune in vara.

Leave a Reply to Suzana Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.