Kia Sportage 1.7l CRDi DCT7 Style

Kia Sportage 1.7l CRDi DCT7 Style

Promis si mult asteptat, noul Sportage cu motorizarea 1.7l CRDi si cutie de viteze dublu ambreiaj, DCT7, ne-a aratat ca exista viata si fara tractiune integrala. Motorul pare o idee mai zgomotos decat dieselurile de 2l, insa numai in anumite momente, in rest reactioneaza foarte bine la solicitari si se impaca excelent cu transmisia DCT.

Evident, neavand 4×4, acest model e mai usor, insa nici nu dispune de potentialul de accelerare al celorlalte versiuni integrale, mai ales pe sosea uda, insa pentru un sofer normal, fara pretentii majore de dinamica, este mai mult decat suficient. Motorizarea deriva din 1.6l CRDi, omniprezent in gama Kia, are acelasi alezaj insa cursa a fost marita, rezultatul fiind interesant.

Avand o putere doar putin mai mare decat la versiunile 1.6 CRDi, insa cu un cuplu mult superior, motorul permite sa fie montat pe un SUV ca Sportage, fara sa dea impresia de submotorizare, dimpotriva, pare ca se joaca relaxat cu greutatea masinii, in majoritatea situatiilor.

Desi nu exceleaza cu nimic, raportat la motorizarile concurentei, acest 1.7 are totusi atuurile care au consacrat motorizarile diesel de la Kia, distributie pe lant, fiabilitate dovedita, consumuri decente, nu este foarte greu si puntea fata ramane agila, mixul de calitati oferit il face sa fie o oferta foarte buna pentru cineva care nu vrea 4×4. In acelasi timp, e singura motorizare din gama Sportage care primeste eticheta EcoDynamics, avand cel mai mic consum si emisiile cele mai scazute…

54 Responses

  1. Akeem says:

    Salut Robert,

    Avem o dezbatere aprinsa pe forum despre a trece sau nu levierul in N atunci cand stai mai mult timp la semafor (la DCT).
    De fapt si prin alte forumuri monomarca e aceeasi discutie
    Tu zici ca da, tipul asta zice ca nu (e vorba de cel de la Engineering Explained – https://www.youtube.com/watch?v=W42zsFYjZvM) . Tu stii de la cineva calificat ori de la un oficial Kia/Hyundai ?

    SWITCHING TO NEUTRAL WHEN STOPPING
    When coming to a stop, drivers will often put a dual-clutch transmission car in neutral because they think that doing so protects the transmission.
    Engineers had solved this issue before it might have become an issue. In dual-clutch transmission, when you apply a certain amount of pressure to the brakes, and the car slows down enough, both clutches will disengage automatically, which means the car will be in neutral even though you did not shift to neutral. As the clutches are designed to disengage on their own while you slow down enough, leaving your vehicle in drive will not be harmful.
    If you opt to switch gears because you think that you are preventing your vehicle from incurring damage, or saving fuel, you are not really doing much. The transmission already took care of the issue without the need to shift gears. If your primary goal is to save fuel, turn your vehicle off at a red light if you know it will be a while before you get moving again.

    • turatiimaster says:

      Eu am o singura intrebare, cum stii daca ai o masina care stie sa dezactiveze ambreiajele? Stiu cateva modele, sunt destul de recente, gen din 2016 incoace, in rest, nu dezactiveaza ambreiajele si ele se supraincalzesc si apar probleme. Parerea mea e ca daca nu esti sigur ca masina stie, dupa 1 minut de stationare o scoti in N. In America au distrus la propriu mii de masini mergand cu ele in D tot timpul (Ford si Hyundai), pe principiul ca daca e automata o tii in D si asta e. S-a dovedit ca nu e. In general, daca ai stop/start, dispare problema scoaterii din D, pentru ca ai motorul oprit si nimic nu se mai invarte sau patineaza. Nu inseamna ca ala de la EE nu are dreptatea lui, doar ca nu poti generaliza, ca generalizezi pe ambreiajele tale, iar in Romania sunt niste preturi la schimbat ambreiaje de lesini, gen 15 000 lei la anumite marci (sigur ca e jaf, dar asta e tara). Raman la parerea mea, ca in anumite momente, in care pur si simplu stationezi mult (gen cale ferata, ai bariera, stii ca vine trenul dar nu stii ca in 5 sau in 15 minute, sa tii masina in D e prostie pura (inclusiv la cele cu convertizor), o scoti in N sau P si opresti motorul.

      • Akeem says:

        Sincer, m-as astepta ca dupa vreo 20 de ani de DCT in serie (nu discut de cand e conceptul) si dupa toate problemele din America de care zici tu, contructorii sa fi generalizat dezactivarea ambreiajelor . Nu cred ca e asa nava cosmica o astfel de implementare si nu vad de ce ar sta ambreiajele in contact cu placile de presiune cand masina se opreste pe loc. Oricum cutia e in stare sa ambreieze-debreieze mai repede decat e soferul capabil sa se joace cu pedala de frana.

        • turatiimaster says:

          Nu e deloc generalizat, ba mai mult se cauta in continuare diverse solutii, inclusiv includerea unui miniconvertizor de cuplu pentru situatiile de acest gen (deci dedicat doar pentru zona de viteze mici si situatii de bara la bara). Pentru ca si dezactivarea ambreiajelor inseamna tot operatiuni mecanice, care mai devreme sau mai tarziu se soldeaza cu uzura si ajungem tot la desfacerea cutiei de viteze. La fel, trecerea de la ambreiaje uscate, la umede, s-a facut treptat, inseamna si probleme de cost, si inca pe piata sunt majoritarea cutiile de viteze dublu ambreiaj cu ambreiaje uscate, mult mai expuse la probleme de gen.

          • Akeem says:

            Uite si raspunsul oficial:

            Thank you for contacting Kia Motors Ireland.

            The design of our DCT transmission means it will disengage both clutches when the vehicle has come to a stop and the brake pedal remains pressed. When the driver goes to move the vehicle, the clutches then re-engage.

            If you require more detail on the system, or a test drive of a vehicle equipped with it, please don’t hesitate in contacting a Kia dealer. Click here to find a list of Kia dealers across Ireland.

            Joe Langan Customer Care

            Kia Motors Ireland

  2. cosmin says:

    Buna ziua, intre un xtrail 4×4 disel, 1,6-130 Cp si un sportage 1,7 , 115 Cp care ar fi mai Ok, la aceiasi bani. Multumesc.

  3. Traian Jan says:

    Salutare. O intrebare daca se poate. Din ce vad eu aici se vorbește numai de masini noi ? Daca nu, doresc si eu o informatie. Vreau sa achizitionez un SUV second ca nu-mi permite bugetul pt unu nou. Ce sfaturi imi dati. Imi plac Tucson , Kia Sportage , Mazda cu un buget de max. 12 mii € . As vrea sa optez pe manuala sau chiar si automată daca sunt eficiente. O seara bună

    • kim_vl says:

      Diesel/benzina, 2WD/4WD ?

    • turatiimaster says:

      Oricare din ele e ok, automata e relativ eficienta, un diesel automat sta in zona de 7.5 litri la suta de km si la Tucson, Sportage si CX-5.

  4. Danut says:

    Multumesc frumos pentru informatii Domnule Robert.
    La stationari mai indelungate (peste 60 de secunde) eu o trec in Parking, insa in momentul cand sunt perioade undeva la 30 de secunde o trec pe Neutru. Acest lucru de a muta cutia din D in N ar afecta in vreun fel ambreiajul? Am si start stop insa ma cam enerveaza, ca de multe ori uit de el ca e activ si se opreste masina brusc.
    Va multumesc anticipat.

    • turatiimaster says:

      Nu e bine ce faceti. La stationari indelungate in trafic, intotdeauna sa o puneti in N. Pozitia Parking, asa cum ii spune si numele, este exclusiv pentru parcare, momentul in care parchezi masina, opresti motorul si pleci din ea. Daca sunteti in P in trafic si sunteti lovit din spate de alta masina, cutia de viteze va suferi daune ce pot fi costisitoare, daca e in P. Procedura corecta, unica, e asta, in stationari sub 30 secunde, ramaneti in D, peste 30 secunde o treceti in N, iar atunci cand parcati si numai atunci, o puneti in P. Ambreiajele si cutia sunt solicitate doar in D, daca se stationeaza prea mult cu cutia in D.

  5. Danut says:

    Buna ziua. De curant am achizitionat un kia sportage 1.7 DCT. Tot am citit pe forumuri ca pentru aceasta cutie cu dublu ambreiaj uscat nu este recomandat sa ramanem la semafor in D ci sa o trecem pe N, pentru ca daca stam in D la semafor e ca si cum ar sta in treapta 1 si ca exista riscul ca, cutia sa se incalzeasca si apare mesajul in bord ca s-a incins ambreiajul si sa tragem pe dreapta pentru a se raci ambreiajul.
    Este adevarat ca e mai bine sa o trecem pe N la semafor si apoi cand se face verde sa o trecem in D, daca durata de asteptare e mai mare de 30 de secunde sa zicem.
    Va multumesc

    • turatiimaster says:

      Buna ziua, da, daca se sta peste 30 s, e mai bine sa o puneti in N, asta daca nu aveti ISG, daca aveti ISG si se opreste motorul la semafor, poate sta in D cat e motorul oprit.

  6. STEFAN CATALIN says:

    ROBERT vreau o parere …KIA SPORTAGE 1.7CRDI MT SAU FORD KUGA 1.5TDCI MT…MULTUMESC

    • turatiimaster says:

      Depinde, pe cutie manuala parca Ford se misca mai bine, pe ansamblu Kia e mai interesanta, garantie mare, fiabilitate dovedita in timp. Incearca sa faci drive-test cu ambele modele, o sa te edifici mai usor si o iei pe cea pe care o simti in inima ca iti place.

  7. murex says:

    De fiecare data cind pornesc masina imi apare pe ecran un avertisment in engleza de “drive safely” , cu doua butoane mai jos de a confirma sau a schimba limba . Stie cineva cum sa elimin acest mesaj ca sa nu mai apara la urmatoarea pornire ?
    Multumesc de ajutor

  8. Daniel says:

    Buna seara.
    Daca ar fi sa nu conteze chiar atat de mult diferentele de pret, ci doar performantele si anduranta masinii, ce m-ai sfatui sa cumpar, un Ford Kuga Titanium 1.5 Ecoboost 182 cp A6 AWD sau Kia Sportage 1.6 TCDI 7 DCT 4×4?
    Fac anual circa 12-15 mii de kilometri, cam jumatate spre 2/3 in Bucuresti, restul prin tara…
    Ma intereseaza sa fie confortabile, dependable, accesorizare civilizat, nu mofturi, un consum rezonabil. Si sa aiba o tractiune ca lumea pe zapada, pe un off road rezonabil (adica drumuri forestiere, nu pe creste).
    Multumesc anticipat pentru sfaturi.

    • turatiimaster says:

      Ambele consuma destul de mult, deci nu intra la ceea ce inteleg eu consum rezonabil. Daca te descurci cu un consum mediu de 8-10l la suta de km, oricare din ele e ok, eu am Sportage, deci cumva ar suna aiurea sa zic ia Kuga, in primul rand alegi ce iti place cu inima si pe urma cu restul. Kuga e un pic mai placuta la condus, insa Sportage-ul are 7 ani garantie si o calitate impresionanta a fabricatiei. Fa un drive test cu ambele variante si vezi la care iti sta inima.

      • Daniel says:

        10% consum cred ca e rezonabil. Probabil ca asa fac, le iau la plimbat si vad in care intru mai bine Multumesc.

  9. murex says:

    Care este mai exact versiunea de Waze care merge cu Android Auto ? , in filmuletul 2 este indicat doar ca este din iunie 2017 , dar nu am gasit aceasta versiune Beta.
    Multumesc de precizare.

    • turatiimaster says:

      Acum cred ca deja merge direct Waze-ul ultima versiune. Mie mi-a facut update automat telefonul la Waze si merge fara probleme pe AA.

  10. Cristi says:

    Salut, ai încercat cumva Apple CarPlay pe Sportage si sa folosești Waze care sa îți apăra pe ecranul navigației? Nu reușesc deocamdată sa pornesc Waze pe navigație. Ceva sfaturi te rog, mulțumesc.

    • turatiimaster says:

      Salut, nu am incercat decat Android Auto, nu am iPhone, ce sfat pot sa iti dau, cauta pe forumurile kia de la noi, acolo am gasit si eu solutia pe care am expus-o in filme cu AA, poate gasesti acolo si solutia pentru ACP.

  11. Ionut S says:

    1. Garantie 7 ani KIA vs 3 ani Nissan
    2. Pret achizitie vs dotari
    3. Pret revizii si consum
    4. Le conduci pe amandoua si vezi care te multumeste mai mult
    5. Ambele sunt motorizari fiabile
    Alegi in functie de ce iti doresti: transmisie manuala/automata, tractiune 4×2/4×4.
    Intrebarea ta pare incompleta. E ca si cum ai spune Renault vs VW fara alte detalii, totusi sunt niste bani in joc, atunci cand alegi o masina, si daca vrei o parere, trebuie sa oferi mai multe informatii. Succes in alegere!

  12. Vali P. says:

    Salut! Pentru aprox. 20.000 km/an, repartizati 50-50 urban-extra, ce ai recomanda intre Sportage 1.7 DSL si Qashqai 1.5 DCI? Multumesc.

    • turatiimaster says:

      Qashqai e mai mic si portbagaj mult mai mic decat Sportage, consuma in schimb mai putin si are o suspensie mai confortabila. 1.5 dCi e un motor corect si economic dar ai curea de distributie, deci deranj un pic mai mare decat la Sportage. Sportage pe de alta parte, mai mare, garantie superioara, cel putin la fel de fiabil, spatiu mult mai mare in spate, portbagaj imens fata de Qashqai. Eu zic sa incerci sa alegi tu, ce iti place mai mult, nu gresesti cu niciuna din ele.

  13. Cristi says:

    Mulțumesc, ati făcut test cu NIRO? Nu e cam îngrămădita fata de Sportage? Eu am nevoie de o mașina mai încăpătoare si mai sigura decât actuala [Aveo 2008]. Adică o sa am nevoie ca in spate sa încapă 2 scaunele copii plus un adult, iar portbagajul sa fie încăpător.
    Eu văd ca diferența de consum declarată de Kia in oraș e de 3,8 l % mai mult la benzina fata de diesel între 1,6 benzina si 1.7 diesel ambele automate. Mi se pare destul de mult…

    • turatiimaster says:

      Nu am inca test cu Niro, dar e o masina destul de incapatoare, oricum mult mai mare ca Aveo si foarte sigura, plus ca scoate consumuri incredibile in oras.

  14. Cristi says:

    Salutari si LA MULTI ANI 2018.
    Am si eu o rugaminte
    As vrea sa achiziționez si eu un Sportage cu cutie automata. Fac in jur de 30 de km zilnic jumi juma urban cu extraurban. Ce ma sfătuiesti sa iau benzina sau motorina?

    Cum sunt cutiile DCT, sunt probleme cu ele? Sunt mai bune cele AT? Zicea cineva ca, cutia DCT e considerată consumabil deci nu ar intra in garanția de 7 ani.???.. Ca ar fi mai problematice ….

    Mulțumesc.

    • turatiimaster says:

      Salut, pai benzina nu ai de ales decat motorul de 177 CP cu DCT7, o masina superba dar te arde la consum un pic, medie cam 9, daca mergi mult prin oras poti avea consum si mai mare. Daca faci multi km in oras si vrei automat neaparat, de ce nu te uiti la un Niro? Cutiile DCT nu sunt consumabile, dimpotriva, ambreiajele sunt acoperite de garantie, ceea ce la manuale nu e cazul. Merge si variana 1.7 cu DCT, mai ales ca are ISG si asta ajuta enorm in oras. Desigur, daca nu ai nevoie de 4×4.

  15. As dori sa vad si Grandland x ,cred ca ar fi ceva interesant!

  16. Cata says:

    Știe cineva dacă cei de la kia oferă ceva reducere la sportage 1.7 dct dacă plătești cash?

    • Claudiu says:

      Poti deschide topic pe clubkia daca nu iti rasp nimeni, dar eu nu prea cred. Cash sau leasing dealerul primeste aceiasi bani in acelasi moment.

    • Teodor says:

      Citisem pe un forum ca, dimpotriva, reprezentanta ar fi avantajata daca iti iei masina in leasing pt ca ar primi comision si de acolo. Mai bine intrebi la dealer.

    • John says:

      Vorbeste direct la dealer. Daca stii cum sa pui problema poti obtine o reducere undeva in jur de 1000 euro, daca ai si tichet rabla, te invarti la o reducere undeva in jur de 2500 euro. Bafta la negocieri si iti recomand sa te duci la MIT Baneasa(intreaba de Narcis), nu la Autonet care sunt niste aroganti. Eu imi astept masina acum, cam ceea ce vrei si tu. Fa si un test drive si mai mult ca sigur vei fi foarte multumit de alegerea ta.

  17. nicolae iulian says:

    ar mai fi si Qarokul cu 1.5 DCT tractiune fata.

  18. nicolae iulian says:

    Salut ROBERT! Pe cand un drivetest cu Cx5 2.0i tractiune fata? am o dilema intre modelul asta si Cx5! Din pacate n-am cum sa le conduc. Cu Sportage m-ai convins! O parere de a ta pertinenta mi-ar fi de ajutor. mentionez ca masina voi tine cca 8-10 ani.

    • turatiimaster says:

      Nu stiu daca gasesc un CX-5 cu tractiune fata, chiar o sa urmeze noul CX-5, dar in varianta 2.5 benzina 4×4.

      • nicolae iulian says:

        si intre cele 2 pe care ai merge?

        • turatiimaster says:

          Intre Sportage si CX5?

          • nicolae iulian says:

            da in motorizarile enuntate 2.0i si 1,7 dct

            • turatiimaster says:

              Faci peste 20 000-25 000 km anual, Sportage. Daca mergi mai putin, poti sa iei si CX-5.

              • Victor_VCT says:

                Robert ai cumva idee daca e disponibil/se poate seta ca atunci cand deschizi usa sau opresti motorul cu masina in Drive, sa se actioneze automat frana de mana electrica? Stiu ca alte masini, mai scumpe ce i drept, au treaba asta, ba chiar trec in P cele cu joystick. Astazi am observat ca nu are asa ceva si nu mi a venit sa cred…

                • turatiimaster says:

                  Nu stiu, eu am AutoHold si cand opresc in D, se activeaza automat AutoHold.

                  • Victor_VCT says:

                    Pai si eu am…dar am impresia ca dupa ce opresti motorul, se dezactiveaza automat si e aiurea sa port grija ca la fiecare pornire de motor sa apas mereu autohold…

                    • turatiimaster says:

                      In anumite situatii se activeaza automat si frana electrica, daca succesiunea pasilor e cea corecta.

                • Victor_VCT says:

                  Am testat azi de dimineata…autoholdul face exact ce intrebam eu mai sus…insa e pacat ca la fiecare oprire de motor sau actionare a franei de mana, autohold ul se dezactiveaza automat si trebuie sa apesi din nou butonul…era faina o functie always on la autohold 🙂

Leave a Reply to Claudiu Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.