Prim contact si preturi Kia Ceed 2018

Kia Ceed 2018

E greu de decis acum care e compacta momentului, intrucat s-au lansat doua modele emblematice cam in acelasi timp, noul Mercedes Clasa A, probabil cel mai interesant autovehicul premium din segment, si noul Kia Ceed, modelul non premium coreean, ce a avut tot timpul o misiune grea, sa stea in siajul greilor, Golf, Focus, Astra.

Daca noul Clasa A deja e recunoscut ca fiind revolutionar, in anumite aspecte, detasandu-se net de cei cu care se bate, in triada cu pretentii, ceva mai jos lucrurile devin abia acum interesante, pentru ca noul Ceed nu mai vine doar sa adulmece spre masa bogatilor, ci si-a tras un scaun, direct in capul mesei.

Profitand de libertatea lasata designerului sef Kia si de expertiza fostului sef al diviziei M de la BMW, care se ocupa de sasiuri si tot ce tine de tinuta de drum si placerea de a conduce, coreenii tintesc la varf, obiectivele lor fiind destul de clare. Au o familie de vehicule compacte noi, cu diferite caroserii, clasice si extravagante (Shooting Brake in clasa non premium, e o premiera mondiala, nu?), au garantia fara egal in industrie, de 7 ani, plus o reputatie nestirbita in privinta fiabilitatii, clasamente internationale diverse recunoscand fara drept de apel ca modelele Kia sunt repere, avand cel mai mic numar de probleme semnalate, in raport cu competitorii premium si non premium…

Asadar, de ce sa nu incerce sa lase in urma ipostaza de vehicul urmaritor, si sa nu faca din noul Ceed un etalon pentru segmentul compact? Au motorizari foarte bune, tehnologii de siguranta activa si pasiva de varf, sasiuri ajustate de un expert de talie mondiala, singurul risc, probabil asumat, vine din partea cu preturile, unde nu mai poti sa vii sa te bati cu Golf si sa vrei sa castigi, fiind mai ieftin cu 5000 de euro, ca nu se mai poate…

Inainte sa va sperii cu preturile noului Ceed, sa va spun cateva impresii despre cum e si cum se conduce. In primul rand, arata mult mai bine in realitate decat in poze, si e mai spatios decat vechiul model, desi ampatamentul a ramas identic. Exteriorul are unele influente stilistice moderne (si chiar seamana cu clasa A din lateral), sau cu Astra K din spate, nefiind greu de recunoscut nici ca ruda cu noul i30, cu care imparte platforma tehnica (avand insa setari specifice).

Impresioneaza imediat cu antifonarea, motorizarile benzina sunt impecabile in acest sens iar noul motor diesel (e nou, chiar daca e tot 1.6l CRDI) e un exemplu de cum trebuie sa fie un diesel (are si concurenta pe masura, ce-i drept), nu iti dai seama ca e diesel decat dupa turometru si o usoara vibratie cand se opreste/porneste motorul.

Ergonomia interiorului o consider un reper in acest moment, desi pastreaza inca destul de multe butoane, in practica totul e asezat cum trebuie si mult mai usor si sigur de folosit comenzile decat in cazul celor ascunse in meniuri stufoase. Ireprosabil poate ca e un cuvant mare, dar nu prea ai de ce sa te legi in interior, materiale bune, parca putin exces de finisaj “piano black”, lucios, la versiunile de varf, altfel calitatea materialelor si bunul gust sunt observabile in orice moment.

Va aparea si versiunea de bord digital (care arata superb, vedeti foto, cumva similara cu modelele BMW – retineti ideea cu BMW, pentru ca am impresia ca ii inspira mult, si asta nu e rau), insa si versiunea de ceasuri analogice cu display digital intre ele arata foarte bine si e caracterizata de aceeasi ergonomie de care vorbeam. Versiunea de bord digital va fi probabil optionala, va fi introdusa pe parcursul ciclului de productie, teoretic din 2019 ar putea aparea in lista de optiuni si tot teoretic si alte modele Kia vor beneficia de aceasta optiune.

Nu insist pe povestile cu siguranta, dotarile, etc, le puteti gasi aici, in comunicatul oficial de lansare, o sa va spun doar ca l-am condus in Portugalia, in toate versiunile de motorizare (n-am prins 1.6l CRDI cu DCT si regret, dar era bataie pe masinile alea, ma intreb de ce, noroc ca am prins un diesel manual in penultima zi) si pot sa o spun acum, noul Ceed nu e o evolutie, e o revolutie pentru Kia.

Cel mai bun tren de rulare pe care l-a avut Kia vreodata pe o masina de serie (nu includem Stinger aici, e alta clasa), il are Ceed acum. A fost gandit, proiectat si setat pentru o dinamica sportiva, fiecare piesa a fost imbunatatita pentru a oferi placerea de a conduce si de la primii metri cu masina mi-am dat seama ca ceva s-a schimbat. Directie incisiva, stabilitate impecabila si confort al rularii incredibil, inclusiv pe jante de 17 si pneuri cu talon mic. Masina are personalitate, are temperament, am condus-o sportiv pe un drum montan virajat, impecabil.

Perfect comparabil cu Golf, pentru prima data, insa parca Focus ramane reperul in materie de dinamica al clasei, oricum, nu toata lumea isi cumpara compacta pentru dinamica, e important si pachetul oferit. Saltul calitativ fata de modelul anterior este greu de descris in cuvinte: alta viata!

Confort si sportivitate in acelasi timp, pare imposibil de realizat un asemenea compromis si totusi Ceed se descurca. Dinamic si confortabil, tehnologizat, autonomie de nivel 2, sistem audio de top, portbagaj in top 3 segment compact si o versiune SW superba, pe care am putut-o admira doar static, cam asta e noul Ceed, la o prima impresie.

Preturile nu sunt mici, dar nu poti sa te bati la varf cu preturile din 2007, cand cee’d a deschis cutia Pandorei si a dat drumul succesului Kia. In versiunea CEED 1.0 T-GDI 6MT BEST, pretul de pornire este 16.761 euro si poti beneficia de o reducere de lansare de 1500 euro cumulabila cu tichetul Rabla, ajungand la un pret final de 13 878 euro, cu TVA inclusa.

Preturile noului model Ceed se pot gasi aici: PRETURI CEED

Sa nu judecam preturile inainte sa conducem masina, pentru ca e mai buna decat credeti, nu te poti pozitiona sus si vinde ieftin, cred ca toata lumea intelege asta. Si se va vinde mult mai bine decat vechiul model…

42 Responses

  1. Cosmin T. says:

    Salut, sunt un fan al reviewurilor tale detaliate. Apreciez mult faptul că te apleci asupra detaliilor Si, spre deosebire de pseudo jurnaliștii auto online de la noi, vorbesti corect romana si ai o atitudine echidistantă și. echilibrata. După teste cu Mazda 3, Honda Civic si Kia Ceed si zeci se reviews online, am ales Kia Ceed 1.4 t gdi 7dct. Motivele tin nu doar de pret ci de performante, fiabulitate (cu Civicul am avut o surpriză chiar la test cand masina s a umplut de miros de benzina), valoare raportată la pret si conexiunea emoțională cu masina. Un singur dubiu am si sper ca ma poti ajuta cu o parere pentru că am văzut multe secvențe de condus noaptea. Merita cei 464 euro pentru farurile full led bi funcționale ? Vreau să mă încadrez în bugetul stabilit si ezit la această dotare pentru ca l am depășit. Nu am putut testa comparativ o masina cu faruri led noaptea din pacate. Iti multumesc anticipat

  2. Costi says:

    Salut, Robert! ceed și sw au parcare automata? Merci!

  3. Ionut Puscoiu says:

    Buna ziua,am dat comanda de Kua Ceed 1.4 t-dgi varianta best,cu ceva optionale. O filmare, prezentare,a masinii pe cand?Multumesc si continuatii ceea ce faceti,ca o faceti foarte bine!

    • turatiimaster says:

      Buna ziua, s-a filmat, cred ca maine o sa fie puse filmele.

      • Ionut Puscoiu says:

        Va multumesc!

        • Teodor says:

          S-o stapanesti sanatos!
          Ne poti spune, te rog, cam ce optionale ai pus si, mai ales, cat ai dat pe ea? Multumesc!

          • Ionut Puscoiu says:

            Culoare Sparkling Siver,jante aliaj si discuri pe 16,climatronic,incalzire scaune fata,volan incalzit,buzunare scaune fata,plansa portbagaj, priza portbagaj, reglare inaltime scaun pasager,aparatori noroi,geamuri fumurii,dezaburire parbriz automata….pret 15300 tva inclus 1.4 t-gdi 140 cp 242 nm,tipm asteptare minim 2 luni

  4. Marius says:

    Salut! Mi se pare mie sau e mic locul in fata? Mi se pare ca e stramt. E loc destul?
    PS: stiu, pot sa ma uit la cifre, dar nu ma ajuta asa de mult ca o parere a unuia care a condus si se pricepe.

    • Teodor says:

      Depinde de statura fiecaruia. M-am urcat la SAB in ea si mi s-a parut ok locul in fata. Si am vazut pe youtube prezentarea unui tip din Croatia, parca, care avea 2 metri si s-a plans un pic doar de locul de pe bancheta din spate. In schimb s-a arata multumit de spatiu de pe bancheta din spate la Ceed SW (versiunea break). Deci, pentru clasa ei, nu cred ca-i o problema cu spatiul.

  5. Emanuel says:

    Ce parere ai de noul Ford Focus in comparatie cu noul Ceed ?

    • turatiimaster says:

      Nu am condus noul Focus, pe 24 il conduc prima data, pe urma vedem ce si cum.

      • Bfor says:

        Salutare ! Un test cu Kia Niro cam pe cand o sa vedem ? Cred ca sunt multi care il astepata nu nerabdare !

        • turatiimaster says:

          Salut, de luni incepem sa filmam toate modelele Kia care ne lipsesc, inclusiv Niro.

  6. cristi says:

    salut, e pus pe undeva excelul de calcul? merci

  7. Cristi says:

    Va salut,
    faceti mentiunea in filmare ca motorizarea diesel este recomandata de la 25.000 km rulati anual. A-ti putea va rog frumos sa descrieti argumentele care sustin aceasta recomandare (de exemplu in cazul Kia Ceed).
    Cu respect,
    Cristi

    • turatiimaster says:

      Diferenta de pret intre 1.0 T-GDi si un 1.6l diesel, ambele Best, e cam 2200 euro. Folosesc un calculator Excel, vi l-am dat pe mail si va puteti juca in el, in care introduci diverse valori in campurile cu galben si vezi ce rezulta. La un rulaj 50/50 urban/extraurban, la o diferenta de consum de 10/7 oras benzina vs diesel si 7/4.5 extraurban benzina vs diesel, pe un parcurs de 15 000 km, diferenta strict de costuri carburant (fara revizii, impozit, rca, etc) e de 454 euro in favoarea dieselului. Asta inseamna ca amortizarea diferentei de pret intre diesel si benzina o faceti in 5 ani. In 5 ani se pot intampla multe, o puteti vinde, puteti avea un acccident cu dauna totala, etc, ceea ce inseamna ca o parte din diferenta deja platita se pierde. Daca nu se fac 15 000 pe an, ci doar 10 000, diferenta se micsoreaza la 300 euro anual in favoarea motorului diesel, ceea ce inseamna o amortizare a celor 2200 euro in mai bine de 7 ani. E pur si simplu un calcul de rentabilitate. Dar sunt sigur ca acel calculator Excel va va edifica pe deplin si veti lua decizia de cumparare mult mai usor. De altfel o sa il pun si undeva pe site, sa il vada si sa il foloseasca toata lumea.

  8. Bfor says:

    Salutare Robert ! Laudele pentru ceea ce faci sunt de prisos ! Stii ceva sa ne spui despre fiabilitatea acestor cutii automate DCT, sau e prea devreme ? Inteleg ca sunt cu ambreiaje uscate, ceva gen DQ 200 de la VAG, despre a caror probleme sunt pline forumurile . Multumesc !

    • turatiimaster says:

      Daca sunt utilizate corect si intretinute, conform cartii tehnice si conform cu stilul de utilizare, 200-250 000 km nu ai probleme nici cu DCT nici cu alte cutii dublu ambreiaj.

    • bancher says:

      Problema nu o constituie faptul ca respectivele cutii cu dublu ambreiaj vin de la VAG, ci faptul ca sunt cu ambreiaj uscat. Acest lucru nu se preteaza deloc la un mers in regim urban, bara la bara pentru ca nu se mai face ungerea cutiei. Cutiile cu dublu ambreiaj uscat sunt sublime la acceleratie, la mers pe autostrazi si drumuri nationale, unde potii sa accelerezi masina. La mers in Bucuresti, unde se circula bara la bara, termini cutia in aproximativ 100 000km.
      Si la fel s-a intamplat si la alti producatori, nu doar la VAG.
      Mai fiabile sunt cele cu ambreiaj umed, unde ungerea e mult mai buna (dar ai dezavantajul ca trebuie sa schimbi uleiul din cutie).

      • turatiimaster says:

        Nu are legatura cu ungerea cutiei, nici pe departe, problema la cele cu ambreiaj uscat e ca “tararea” sau “crawling” in engleza, adica mersul de melc in trafic urban, uzeaza ambreiajele, practic fortand cutia sa tina masina mergand prin patinarea ambreiajelor (cand la o cutie manuala, noi apasam ambreiajul si decuplam, la dublu ambreiaj nu poti decupla, ci freci ambreiajele ca sa te tarasti in trafic). Acest lucru s-a semirezolvat la cele cu ambreiaje imersate, pentru ca fiind in ulei si uleiul circulat si filtrat, uzura discurilor este mult mai mica si de asemenea supraincalzirea ambreiajelor dispare sau se face mai greu. Uleiul in cutiile dublu ambreiaj se schimba si la cele cu ambreiaje imersate si la cele uscate, diferenta e ca la cutia cu ambreiaje uscate ulei este doar in cutia propriu-zisa, nu si in ambreiaje, in timp ce la cele imersate exista ulei in zona de lucru a discurilor. Modelele noi, inclusiv la Kia Ceed, au protectie acum, pentru frecarea ambreiajelor, fiind prevazute cu dispozitive speciale de crawling, care reduc si smuciturile la parcare, si uzura ambreiajelor. Un alt sistem excelent care previne uzura ambreiajelor, este cel Stop/Start (ISG la Kia). Cat motorul este oprit la semafor, uzura ambreiajelor si stresul cutiei dispar.

        • Bfor says:

          Pai stop/start are și ce pe modelele noi, numai ca cele cu ambreiaj uscat se supraincalzesc și se uzează mai repede. Cred ca pina la urma, soluția hibrid,in care folosești motorul electric în oraș pentru a reduce noxele și uzura inutilă și motorul termic pentru a nu fi stresat de autonomie e cea mai buna varianta actuala

          • Bfor says:

            Am scris greșit cu autocorectorul, era vorba de modelele noi de la Volkswagen care au și ele stop/ start pe ambreiajul uscat

  9. Stefan says:

    Domnu Robert Adam,
    intr-o comparatie directa Kia Ceed- Hyundai i30, spre care dintre cele doua ati opta si care ar fi argumentele?.
    Multumim pentru informatiile transmise despre noul Ceed.
    Mult respect.

    • turatiimaster says:

      Platforma tehnica si motorizarile sunt similare, setarile sunt diferite, Ceed e o idee mai sportiv, diferenta intre ele consta in garantie, pret si modul de comanda optiuni, la Kia avem niveluri de echipare la care se pot adauga optiuni, la Hyundai avem doar echipari prestabilite. Ceed fiind mai nou, va fi si mai scump un pic, fata de i30, unde deja avem promotii. Practic alegeti ce va place, in functie de ce am scris mai sus, probabil oportunitate de pret acum e la i30, in timp ce daca vreti sa configurati un model dupa dorinta, o puteti face numai la Kia.

  10. Dan Hrapciuc says:

    Salut! Dacă ar fi sa o compari cu Mazda 3 skyactive g 120 cum ti se pare noua Kia este peste Mazda , da sau nu? Multumesc!

    • turatiimaster says:

      In unele aspecte este peste Mazda 3 G120, motorul 1.4l T-GDi are o plaja de cuplu impresionanta si asta se simte in condus. La fel, noile motorizari diesel sunt impresionante, cu plaja mare de turatie si trepte lungi, aproape ai impresia ca esti tot intr-o masina pe benzina.

  11. Adrian says:

    Comparativ cu Honda Civic care apreciati care are un tren de rulare mai bun si este mai placuta la condus?

    • turatiimaster says:

      Cred ca Honda are un tren de rulare mai bun cand impingi masinile la extrem dar la placerea condusului sunt comparabile.

    • Bfor says:

      Super ! Abia astept pt Niro, mai ales ca l-am testat si vreau sa-mi confirmi sau infirmi unele perceptii proprii. Iti multimim pentru ceea ce faci. Spor !

  12. Bogdan says:

    Ai mai multe detalii despre versiunea cu bord digital?
    Cum o sa arate? Cand e preconizat sa apara?

    • turatiimaster says:

      Apare la anul bordul digital si seamana destul de mult cu bordul digital de la BMW combinat cu niste elemente de Mercedes-Benz. E foarte tare. Am pus poza cu bordul in articol.

  13. Mario says:

    Salut! Cat am asteptat sa apara aceasta masina. Astept sa postezi pe You-Tube!!! Varianta SW arata intr-un mare fel, sper sa postezi review cu ambele masini!

Leave a Reply to Adrian Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.