Renault Captur 1.2l TCe EDC Xmod Intens

Renault Captur 1.2l TCe EDC Xmod Intens

Renault Captur se apropie de incheierea ciclului de viata pana la aparitia noului model, a beneficiat de un ultim facelift in 2017, ajungand in aceasta forma sa il conducem si noi, intr-o varianta de top, si de echipare si de motorizare.

Sa nu uitam un aspect important, Renault Captur a fost si este un bestseller in Europa, dominand ani de zile clasamentele de vanzari, pe un segment de piata extrem de disputat. Gama larga de motoare/transmisii, polivalenta si designul interesant au atras si atrag inca multi cumparatori.

Posibilele schimbari care vor aparea curand pentru a aduce modelele tuturor marcilor in acord cu noile cerinte antipoluare, vor afecta probabil si Captur, nu e exclus ca pana la aparitia noului model, sa vedem schimbari in gama de motoare/transmisii.

Pana atunci, insa, sa ii dam Cezarului ce e al Cezarului, ne place sau nu ne place, piata l-a confirmat si Renault l-a produs si vandut excelent pe toate pietele lumii.

Profitati cat inca se mai vinde in configuratiile actuale, fara sa fie supraincarcat cu sisteme suplimentare de depoluare…

10 Responses

  1. kim_vl says:

    Merg din ce in ce mai mult si drumuri mai lungi in ultima vreme cu Captur-ul soției 1.2 EDC (pt. ca a devenit, deocamdata, masina principala de deplasări, vacanțe de cand am vandut Qashqai-ul). Mașina fiind din 2013 am reușit să intru în calculatorul sistemului infotaiment si sa activez AndroidAuto, Waze-ul fiind de mare ajutor la drum.
    Mi-am dat seama ca aceste doua “gadget-uri” (AA si, mai ales, cutia automata) contribuie din plin la faptul că ajung la destinație mult mai puțin obosit (si fără dureri de cap, efectiv) in comparatie cu același traseu făcut cu cutia manuală (mai ales ca, fiind vârf de sezon, e mare aglomerație pe șosele si am avut trasee foarte virajate).
    Deci, pt. cei care considera ca sunt mai puțin “bărbați” daca ar conduce o automată ii sfătuiesc să facă aceleași trasee si cu automata si să vada apoi in ce stare ajung la destinație.

  2. kim_vl says:

    O chestie foarte ciudata si sacaitoare la Captur, am mai spus-o si cu alte ocazii: media consumului se modifica extrem de repede la rulaje mici. Adica, daca fac cateva zeci-sute de kilometri extraurban si am o medie de, sa zicem, 6.4 si apoi fac 20 de km urban media sare foarte rapid la 7.1, de exemplu.

  3. kim_vl says:

    Ca posesor de Captur 1.2 TCe EDC 2013 (unul din primele din tara) cred ca pot sa emit niste opinii pertinente:
    – din ce vad eu din filmuletele de fata nu observ nicio diferenta in comportamentul cutiei de viteze; imi pare identica sau modificarile sunt mult prea subtile (pt. ca este o cutie foarte performanta inca de la prima generatie). De fiabilitate nu stiu ce sa spun; in 60000 km nu am avut nicio problema, dar am auzit persoane care au schimbat-o undeva pana in 50000 km.
    Iar cu faptul ca uneori e “indecisa” chiar nu stiu la ce te referi; n-am avut aceasta senzatie niciodata.
    – consumurile instantanee si medii, la fel sunt identice, dar mie nu mi se pare o masina tocmai economica. In cei 5 ani masina a fost condusa in aceleasi conditii, respectiv 80-90% naveta extraurbana, iar cel mai mic consum mediu real a fost de 6.2 (si asta undeva mai in primii 1-2 ani). In rest consumul mediu este de 6.4-6.5-7.1, iar in oras se duce la 10%.
    Nu stiu exact ce e de vina pt. consumurile astea, motorul si/sau cutia dar nici greutatea mare a masinii nu e de neglijat; ma uit acum in CIV si scrie 1316 kg, in conditiile in care in materialele de prezentare m-au “pacalit” cu o greutate de doar 1100 kg.
    – eu fac parte din clientii carora anvelopele allseason oferite standard pe (un anumit tip de) masina le sunt necesare si suficiente, cu aceasta ocazie eliminand si costurile aferente achizitionarii rotilor de iarna. Oare de ce pe Jeep Renegade Trailhawk, unul din ultimii mohicani ai offroad-ului, sunt oferite standard anvelope allseason ?

    • turatiimaster says:

      Renegade Trailhawk cred ca se descurca si cu slick-uri, are tractiune integrala si o functie care emuleaza un reductor, evident ca nu are probleme cu allseason. Eu spun ca iarna nu te descurci u allseason pe 4×2, si am cazuri concrete, cu Kadjar X-Mod care nu iesea din parcare cu Goodyear Vector 4Seasons, in zapada de 10 cm. Om care stia cu volanul dar pur si simplu masina nu putea.

      Referitor la economia de carburant, cu 1.2l TCe, ce sa zic, uite eu merg acum o luna cu un Megane Sedan 1.2l TCe cu EDC7, masina e foarte misto si pare o imbunatatire fata de sedanul condus anul trecut, cand mi se parea ca striga Turcia din toate finisajele, acum nu mai vad diferente fata de un hatch. Problema e ca sub 8.2 mediu nu ma lasa, clima On, oricat de frumos si in Eco am mers cu masina, n-ai ce face, in oras imediat se duce in 11, afara consuma putin daca mergi rezonabil, dar media aia e, fac cam 500 km cu un plin. Nu e de mirare ca il vor inlocui cu un 1.33 TCe. La fel, masina e full, inclusiv piele, trapa, head-up display, deci grea, si e relativ noua, 3000 km rulati, dar tot mi se pare mare consumul, in conditiile in care cu un GT de 205 CP stau in 7.5 relaxat.

      • kim_vl says:

        La ultima zapada (parca prin martie a fost) cu Captur-ul si Michelin-uri de iarna n-am reusit sa ies; era s-o dau de gard. In schimb cu un Ignis 4×4 cu BFG-uri allseason am trecut (pe acelasi traseu) ca prin branza. Dupa ce-am facut “drum” cu Ignis-ul a iesit si Captur-ul. Prefer oricand tractiunea integrala fie si cu anvelope mai slabe unor anvelope de iarna dar cu tractiune doar pe o punte. Oricum, n-as mai cumpara o masina fara tractiune integrala decat daca as fi sigur ca nu ies cu ea din oras.

      • Stefan says:

        Care masini din clasa compacta au un consum real (nu cel declarat de producator) decent la motoarele turbo pe benzina din gama 1,2 – 1,5 litri (cmc).

        • kim_vl says:

          Asta vroiam să zic si eu. Robert zicea in filmări ca este o masina economică. Mie nu mi se pare asa, dar acum depinde si ce intelege fiecare prin “economic”.
          La o masina ca asta un consum mediu până în 7 mi se pare acceptabil. Eu nu ma uit la consumuri (cat timp se încadrează intr-o marjă de bun simt) decât asa, ca statistica; pt. mine conteaza mai mult cum trage motorul, cum se simte masina. Nu ma îmbogățesc cu un consum de 5 si nu saracesc cu un consum de 10. E drept ca o masina cu performanțe bunicele si un consum mic iti da alt confort psihic.
          De aceea, mai presus de consum, astept cu mare interes noul 1.3 TCe, din moment ce de 1.2 am fost destul de multumit. Sper sa gasesc 1.3 TCe-ul pe vreun model in combinatie cu cutie automată si 4×4.

  4. Fan Rally says:

    Am avut si eu placerea de a conduce 1.2l TCe EDC, un model reusit a celor de la Renault.

    • kim_vl says:

      Da, intr-adevar, e foarte placut la condus acest ansamblu motor+cutie. Ma astept ca 1.3 sa fie si mai si.

Leave a Reply to kim_vl Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.