Kia Sportage 1.6l CRDi DCT7 AWD GT Line

Kia-Sportage-1.6l-CRDI-DCT7-AWD-GT-Line

Kia Sportage facelift, primul test, evident ca pentru mine a fost destul de dificil, avand Sportage, sa evaluez noul model. Sunt si critic, si invidios ca nu il am, sentimente amestecate, e drept ca vad destul de repede diferentele, si poate si de asta am facut unele greseli in prezentare.

De retinut, motorul diesel 1.6l CRDI este complet nou, chiar daca pare asemanator cu vechiul 1.6, diferentele sunt majore, distributia pe lant a fost inlocuita cu distributie pe curea, motorul e capabil sa primeasca mild-hibrid (ceea ce se va si intampla), apoi e cuplabil cu transmisia DCT7 si AWD (cazul modelului de test). Plus ca mai exista o serie de diferente, o sa le vedeti in prezentarea video.

Nu o sa reiau aici ce am spus in filme, important e ca masina e mult mai buna decat vechiul model, imbunatatita in partile esentiale, singurul dezavantaj palpabil fiind pretul, care a crescut substantial, partial justificat de infuzia de tehnologie: autonomie nivel 2, cruise control adaptiv, faruri LED, automata 8 trepte pe motorul 2l diesel mild-hibrid, sistem infotainment nou, etc.

Spuneam de unele inadvertente din prezentare, o sa le expun aici, pentru corecta informare: sistemul audio se aude mult mai bine, am pus asta pe seama prezentei sistemului Clari-Fi, insa cel putin teoretic acesta ar fi trebuit sa fie si pe modelul anterior, poate ca sunt si difuzoarele schimbate, ori poate sursa sistemului audio e diferita, de aici plusul de performanta.

Apoi, la prezentarea de exterior, remarcam manerele portierelor, pe jumatate cromate, fata de satinate la modelul GT Line pe care il am, ulterior am aflat ca si vechiul model a primit manere schimbate, de la o anumita data de fabricatie.

Alte aspecte care trebuie cunoscute si care poate nu se inteleg clar din filme, toate modelele diesel vin acum cu sistem SCR si AdBlue, consecinta la GT Line este faptul ca esapamentul dublu, cromat si real, este inlocuit acum de un ornament care imita aproape perfect esapamentul real, insa e doar un ornament.

In rest, va las placerea sa descoperiti noul Sportage, urmarind filmele…

47 Responses

  1. Laurentiu says:

    Salut Robert!
    Am dat comanda pt un GT Line 1.6 DSL HP hibrid, 4×2, MT + 11 extraoptiuni. Sper ca am luat decizia corecta impotriva unui Ssangyong Korando cu motor benzina 1.5 163CP si 280Nm, MT. Vizionarea acestor filme a adus si ea o contributie la schimbarea deciziei, mai ales ca eu fac cca 17 000 km/an, 80% in afara bucurestiului. Din pacate, sistemul mild hibrid a jefuit spatiul de stocare a unei roti de rezerva. Intrebarea mea este, daca ai reusit sa conduci un DSL 1.6 HP hibrid ca sa imi spui daca sunt diferente mari in dinamica si consum fata de varianta testata de tine? Multumesc

  2. Radu says:

    Salut Robert,

    Dupa o gramada de cautari/testdriveuri pe lista mea a ramas Sportage si Tucson.
    Nu prea gasesc informatii in schimb de motoare, si aici ma refer la 1.6crdi awd dct.
    Nu stiu daca Hyundai are acelasi motor cu Kia, daca e vreo diferenta notabila intre ele.
    De asemenea nici nu consumul si intretinerea nu stiu exact cum stau.

    Ma poti ajuta te rog cu aceste informatii?
    Ce ai alege dintre aceste doua modele lasand la o parte aspectul care e subiectiv bineinteles.

    Iti multumesc.

    • turatiimaster says:

      Salut, sunt fix aceleasi motoare, depinde care iti place, pe aia o ei, diferenta e la garantie, 7 ani si 150 000 km la Kia, vs 5 ani fara limita de km la Hyundai, cu posibilitatea de a configura masina dupa dorinta doar la Kia. Pe de alta parte, Hyundai are preturi o idee mai mici la oferte.

  3. Bogdan says:

    Salut Robert! Am cateva intrebari specifice despre Sportage in off-road, am vazut ca tu mergi saptamanal cu ea. Ce anvelope folosesti pentru off-road? Cutia automata se descurca in off-road sau ar fi recomandata o cutie manuala? Se simte lipsa unui reductor? Singura comparatie ce o am e cu Suzuki Jimny, dar eu caut ceva mai confortabil, mai spatios si mai sportiv, fiindca vom folosi masina si la excursii lungi pe drumuri asfaltate. Ma gandeam la varianta 1.6 T-GDI. Multumesc!

    • turatiimaster says:

      Salut, Hakkapeliitta R2 SUV folosesc, pe 17, cutia automata merge excelent in offroad (dar e cu convertizor, nu dublu ambreiaj, ca la 1.6l CRDi sau 1.6l T-GDI). Eu nu simt lipsa unui reductor si cu siguranta nimeni care are Sportage, Sportage nu se compara cu Jimny in offroad, Jimny e de departe mai bun. Sportage e doar un SUV orientat spre conducerea de asfalt, Jimny e offroader adevarat, Sportage nici macar nu are garda la sol si unghiuri care sa fie la nivelul unui Duster, ce sa mai zicem de Jimny. Insa pentru ce imi trebuie mie, e ideal, se descurca bine in noroi, in limitele sale fizice, tractiunea integrala e buna, ai si mod Lock, adica te descurci si in noroi si in zapada, insa nu e SUV de mers in padure sau pe forestiere, nici sa nu te gandesti la asa ceva. E facut sa poti iesi la offroad lejer, adica drumuri neasfaltate, nu forestiere.

  4. George says:

    Robert,

    Imi recomanzi sa merg pe sportage 1.6 diesel dct sau sa fac un efort pt 1.6 t-gdi dct?
    As folosi masina in oras max 2 zile pe saptamana (in weekend) pt shopping, etc, etc si o data la ceva timp, sa zicem 1, maxim 2 weekenduri pe luna pentru iesiri in afara orasului, mini excursii, etc.

    Ce parere ai? Sunt putin inspaimantat de consumul la 1.6 tgdi dar parca mi se pare complicat si dieselul asta, avand in vedere adblue, revizii mai scumpe, etc. In plus, 1.6 tgdi ar fi si mai scump cu cateva mii de euro fata de 1.6 diesel.

    • turatiimaster says:

      Diesel are rost doar daca faci km multi, cel putin 20 000 anual, insa daca te preocupa consumul, iesi mai bine cu 1.6 diesel.

  5. kim says:

    Kia Sportage AWD vs Nissan Qashqai All Mode 4×4-i – diagonal test on rollers:
    https://www.youtube.com/watch?v=FOEsLd2ehaE

    • turatiimaster says:

      Numai 2 generatii in urma si sisteme fundamental diferite de tractiune integrala, s-a mai discutat. Dynamax-ul din 2016 incoace stie si testul cu rolele. AWD e una si 4WD e altceva. AWD e superior pe sosea, 4WD e avantajat in anumite situatii de aderenta scazuta (depinde si de sistem, desigur). Eu merg saptamanal in conditii offroad cu Sportage-ul meu (cu pneuri adecvate), si nu am ramas impotmolit nici macar o data. Nici nu comenteaza. Lock ii dau doar asa, ocazional, cu AWD pe Auto merge de indoaie.

  6. kim_vl says:

    A aparut noul Tucson. Un Sportage configurat ca noul Tucson e cam la acelasi pret.
    https://www.hyundai-motor.ro/tucson-nou#

  7. Daniel says:

    Ce garda la sol are? Mi se pare mai joasa decat variantele de pana acum…

    • turatiimaster says:

      Aproximativ la fel, dar e o diferenta in jos, masinile sunt mai grele si probabil o jumatate de cm s-a pierdut la toate variantele.

  8. Gabriel says:

    Salut Robert, Am renunțat la benzinarul turbo, pentru ca 7DCT încă are probleme chiar și pe modelul FL. Am citit zeci de pagini și cred ca unele probleme nici n-au cum fi rezolvate, pentru ca așa se comporta transmisiile cu ambreiaje uscate. Voi merge pe 2.0 DSL EcoDinamic + cu 8AT. Despre 8AT se fac următoarele afirmații: excelenta, stelara, bijuterie – nicio părere negativă nu am găsit, ci doar ca tandemul motor-cutie este foarte bun. Sunt aproape sigur ca o s-o cumperi și tu. Când crezi ca o s-o testezi? Abia aștept și părerea ta. Pana atunci nu dau comanda.

    • turatiimaster says:

      O sa fie si la noi Sportage 2.0l MH cu 8AT, e tare masina. Nu cred ca o sa cumpar, pentru ca va veni si varianta full hibrid, probabil intr-un an si ceva, maxim doi, si n-are sens, as lua direct ceva hibrid, daca o sa fie si 4×4. Pot sa iti spun ca si a mea cu AT6 e bijuterie, asta cu 8 in schimb are o eficienta extraordinara, pe Sorento scoti consumuri medii de 6-7l la suta, nici nu vreau sa ma gandesc cum e pe Sportage.

      • Bfor says:

        Hai cu Niro ca ne rupem gatul dupa el !

      • Gabriel says:

        Da, are sens sa aștepți hybrid-ul, mai ales daca o sa fie si 4×4 si cred ca o sa fie, pentru ca Toyota Rav4 nou lansată deja îl are. Cred ca si platforma si masina in sine va fi noua ca model. Legat de consum, așa este, un indiciu îl reprezintă si micsorarea capacității rezervorului de carburant de la 62l la 55l, doar la aceasta motorizare cu MH si 8 A-T. Din ce am citit, in 2020 se va lansa modelul hybrid si se va putea cumpara începând cu 2021.

        • kim_vl says:

          Nu e niciun indiciu (sau, oricum, nu ăsta, acum). Scăderea capacității rezervorului si dispariția spațiului destinat roții de rezervă sunt din cauza materiei de 48V.
          Obs.: MH-ul de la Kia si SHVS-ul de la Suzuki nu sunt niste sisteme hibride pure si, de aceea, nu se încadrează pt. extrabonus in programul Rabla, cum isi închipuie unii.
          Si eu astept cu mare interes noul RAV4, mai ales că am inteles ca s-a rezolvat problema cu lipsa Apple CarPlay si AndroidAuto. Toyota Romania a considerat însă de cuviință să se prezinte la SAB tot cu RAV-ul vechi in conditiile in care noul model s-a lansat de luni bune si a fost prezent și la Paris.

        • cristim says:

          O Toyota Rav 4 Hybrid, modelul vechi, cu optionale (pana si aparatoarele de noroi sunt optionale), trece de 45 mii euro…..

  9. cristim says:

    Cine vrea sa plateasca acum peste 30 mii de euro pe o masina diesel, trebuie sa fie foarte tare cu psihicul, avand in vedere ca peste vreo 5 ani , probabil ca in majoritatea oraselor importante din Europa, vor fi interzise total ori restrictionate in anumite zile sau intervale orare…….

    • kim_vl says:

      In conditiile in care m-am chinuit o jumătate de an ca sa vand anul ăsta un diesel de 6 ani/58.000 km.

    • turatiimaster says:

      Exista un cuvant important in ce ai spus, probabil, am mai zis-o si o repet, dieselul va disparea, si benzina va disparea, cand, cum, nimeni nu stie, urmariti problemele de incarcare a Tesla in SUA, unde chiar au infrastructura de electrice, si Tesla are harta online cu punctele in care poti incarca si daca sunt sau nu ocupate. O sa intelegeti ca lumea are nevoie sa scapam de diesel si benzina, ca polueaza si asa mai departe, insa solutia perfecta inca nu e gasita. Pentru ca nu prea mai ai unde incarca, si asta in conditiile in care nu au 1% masini electrice… Asadar, da, se discuta, se vrea, se va interzice, se va taxa, insa sa scoti dieselul din parcul auto mondial, nu e chiar o treaba de cativa ani. Un orizont de timp rezonabil este 15 ani in tarile civilizate, avansate, si probabil 25 ani la noi. Noi vom fi cimitirul dieselului din Europa. Mark my words, cum se zice.

      • Andrei says:

        Masinile electrice nu polueaza dar procesul da fabricare al bateriilor…este o alta mancare de peste. Ca sa nu mai vorbesc de procesul de extragere a cobaltului, cobaltul fiind o componenta importanta pt. bateriile LI-Ion. Raman la parerea ca interzicerea masinilor pe motorina si probabil si a celor pe benzina este o mare tampenie.

        • turatiimaster says:

          Asta incerc sa spun si eu, ca e o mica mare problema cu viitorul electric, cel putin la tehnologia actuala.

        • kim_vl says:

          Presupunand ca nivelul emisiilor poluante rezultate din procesul de fabricatie al masinilor electrice este egal cu cel al functionarii autoturismelor conventionale pe care le inlocuiesc (personal eu nu cred ca e mai mare), eu sunt de parere ca noxele si deseurile rezultate din astfel de fabrici sunt mult mai usor de captat, gestionat si eliminat si, nu in cele din urma, monitorizat si verificat decat milioanele de masini care circula pe sosele si despre care cine stie cum mai sunt intretinute, daca mai corespund normelor de poluare, daca nu cumva bizonu’ a anulat filtrul de particule s.a.m.d.

        • andrei says:

          Păi mașinile clasice cum se produc? Benzina și motorina cum se produc și transportă? Dacă tot comparăm, hai să comparăm până la capăt.

        • JohnyG says:

          Treaba cu poluarea trebuie privita in adancime, ca in trafic, nu doar la bara din fata. Poluarea se va muta de la utilizatorul de automobil la producatorul de energie electirca. Pana cand se va inventa o modaliatate de generare a energiei electrice care sa nu afecteze cu nimic mediul ambiant mai este paine de mancat. Energia solara e ok dar ocupa spatiu pe pamant care nu poate fi utilizat, hidrocentralele nu sunt bune pentru ca se motifica cursurile raurilor, centralele nucleare sunt periculoase… Pana si la centralele eoliene s-a gasit ceva, in plus de asta nu sunt prea eficiente.
          Concluzia mea e ca poluare va fi in continuare, doar ca vom fi nevoiti sa scoatem mai multi bani din buzunar ca sa cumparam ultimele tehnologii presati fiind de impozitele tot mai mari pentru vechile tehnologii. Deci ai, n-ai, dai…

  10. Ovidiu says:

    Tocmai am achizitionat un Sportage GT-line pe benzina si nu reusesc sa activez Android auto. Ma poti ajuta, te rog? Multumesc

  11. Ovidiu says:

    Tocmai am achizitionat un Sportage GT-line pe benzina si nu reusesc sa cuplez Android auto. Ma poti ajuta, te rog? Multumesc

    • turatiimaster says:

      In primul rand ai nevoie de conectare prin cablu, cablul sa fie original sau sa fie bun, am intalnit cabluri care nu merg. Simplu, din Google Play descarci Aptoide, apoi din Aptoide (care e tot un fel de magazin de aplicatii), descarci Android Auto. Il instalezi. Cuplezi telefonul mobil prin cablu la mufa USB din bord jos, langa prizele de 12V si in mod normal o ia automat.

  12. Mihai says:

    Salut Robert. Urmaresc toate testele tale dar, din pacate nu vad la tine in teste masini italiene. Ai putea testa in viitor un Alfa Romeo Stelvio, sunt interesat de aceasta masina si as dori sa o achizitionez( versiunea pe benzina 2.0 ), dar momentan sunt la capitolul informatii.
    Multumesc

    • kim_vl says:

      Si eu sunt interesat de Stelvio, Cherokee (cu acelasi motor)…

    • turatiimaster says:

      Am reusit sa reiau relatiile cu Auto Italia, probabil o sa incepem sa filmam si masinile lor in curand.

  13. Ovidius says:

    Salut, as dori sa intreb cum se comporta o masina Kia la o revanzare? Ma refer dupa perioada de garantie. Cam cum isi pastreaza pretul evident in Romania?

    • turatiimaster says:

      Eu zic ca au inceput sa isi tina bine pretul, avand garantie mare si fiabilitate dovedita.

  14. Marian says:

    Ma gandesc la clapetele alea ca sunt asa deoarece nu sunt fixe, se misca odata cu volanul, iar daca esti in viraj nu prea mai sti care e de + si care de -.

  15. leeloo says:

    cred pretul mare care il mentionezi e cel putin in parte datorat normelor de poluare stricte pentru diesel.
    Sunt curios care e diferenta de pret fata de GDi simplu care are si portbagajul mai mare..
    Cam la orice marca nu cred ca o sa mai aibe diesel sens pentru multe categorii de pret si masini mai mici/usoare pana in 1.5 t.

  16. cristim says:

    Robert, acum cand se vorbeste tot mai mult de disparitia motoarelor diesel, tot un Sportage pe motorina ai cumpara?

    • turatiimaster says:

      Depinde ce km faci, daca faci peste 25 000 km pe an, merita diesel pe SUV. Motoarele diesel vor disparea cam odata cu cele pe benzina, iar noi fiind mai spre est, nicio grija, oricum vom fi cimitirul masinilor din vest. Acum merg cu un Kia Niro, care imi place foarte mult, nu se compara cu Sportage-ul meu, insa e clar ca hibridele si electricele isi vor lua felia lor din piata, cat de curand.

Leave a Reply to Bogdan Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.