Kia Ceed 1.4 T-GDi DCT7 Star

Kia Ceed 1.4l T-GDI DCT7 Star

Kia vine cu o provocare in clasa compacta, un model emblematic al marcii, Ceed, pregatit sa faca altceva decat eram obisnuiti pana acum de la marca insistentilor coreeni.

Anume, daca pana acum Kia urmarea vehiculele concurente pentru a se mentine in siajul lor, aturile principale fiind pretul, garantia si o calitate in general buna a masinilor oferite, de data asta ceva s-a schimbat.

Au cooptat specialisti si designeri de la mari branduri premium (Audi, BMW, Lamborghini, etc), le-au dat bani si mana libera sa faca din modelele Kia nu doar modele “challenger”, ci modele “star”. Si masinile Kia au inceput sa se schimbe.

De la noul Sportage, Ceed, ProCeed, Stinger, Sorento, Rio, Stonic, practic din 2016 incoace, observi nu numai cu ochiul liber evolutia Kia, ci si cu celelalte simturi. Dinamica superioara, tehnologii de top, design uneori spectaculos si neconventional, propulsii alternative, vehicule futuriste, da, toate sunt prezente la Kia, insa totul vine cu un pret: odata cu calitatile, au crescut si preturile…

Ceed s-a maturizat frumos, e un jucator elegant si rafinat in segmentul compact, se mentine o optiune exceptionala si datorita garantiei de 7 ani si 150 000 km, intre masinile concurente de pana in 150 CP e fara indoiala cel putin un contestatar, daca nu poate fi declarat direct un castigator, fiind tras in jos de preturile un pic mai revolutionare decat alta data.

De vazut in toate variantele sale, configurat corect inca poate acapara clienti care cauta un raport bun pret calitate si fiabilitatea recunoscuta Kia.

73 Responses

  1. Bogdan says:

    Buna ziua,

    Exista diferente notabile intre modelul prezentat aici si cel care apare acum pe site-ul KIA, Ceed MY20?

    Multumesc

    • Alex says:

      Salut Robert, ai mers cu noul motor 1.6 crdi mild hybrid? Poate face consumuri spectaculoase? Am un amic cu o skoda Octavia 1.6 tdi greenline și nu cred ca am văzut mașina mai economica. La 130 km/h consum pana în 5, 6 în oraș, nu îmi vine sa cred și maisina are peste 280000 km. Este posibil sa consume asa și noul motor kia?

  2. Tudor says:

    Salutare

    Am nevoie de o parere, un sfat in a alege o masina pe benzina. Intentionand sa achizitionez un Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI, am citit pe diverse forumuri din tara si strainatate, unde multi posesori se plang cum ca ar fi numeroase probleme de fiabilitate si anume: legate de coloana de directie, turbina si chiar cutie de viteze, in mod special cea automata. Prin urmare m-am reorientat si catre a alege noul Ford Focus 1.5 ecoboost in 3 cilindri sau Kia Procced, dar banuiesc ca pe kia sunt aceleasi piese.

    • turatiimaster says:

      Salut, nu stiu ce sa zic, eu am Kia si nu am probleme cu coloana de directie, desi am luat si o groapa la un moment dat, la viteza mare, cred ca la alta masina imi iesea amortizorul prin capota, am dus-o la service si au constatat ca nu are nimic, e Sportage, are bucsele foarte mari si rezistente, directia merge impecabil. La modelele noi, cel putin in Ro, nu am auzit de probleme de caseta, turbina nici atat, au fost niste reclamatii insa pe cutia automata. De curiozitate, intra pe un forum de Ford, o sa ai surprize… Nu stiu ce sa iti zic, intre 4 si 3 cilindri, as merge pe 4. Kia si Hyundai au si garantie mare.

  3. Adrian says:

    Vom avea test cu Xceed în viitorul apropiat? Ați avut ocazia să o conduceți?
    Ce ați recomanda între Ceed și Xceed, în condițiile unei utilizări predominant în București? Ambele cu motorizare 1.4 T-GDI 7DCT.
    Mulțumesc.

  4. RV says:

    Salut, oscilez intre un Kia ceed 2019 benzinare: 1.4 MPI 100cp vs 1.4 Turbo 140cp. Pe care mi-l recomanzi? M-ar ajuta din punct de vedere al fiabilitatii si al consumului. Multumesc!

    • turatiimaster says:

      Fiabile sunt amandoua, 1.4 MPI nu mai gasesti decat pe stoc, altfel oficial nu se mai vinde, eu zic ca e mai bun 1.4 Turbo, e pur si simplu motorul care face sa straluceasca un Ceed.

  5. Cosmin T says:

    Salut, apreciez mult reviewurile tale, modul detaliat si corect gramatical in care prezinti fiecare aspect al masinilor. De curand am ales un Kia Ceed GT Line 1.4 T GDI – DCT 7 ca viitoare mea masina dupa teste si nenumarate reviews vizionate. Alegerea s-a facut intre Mazda 3 2.0 Skyactiv G, Honda Civic 1.5 Vtec Turbo si Ceed. In cele din urma, Ceed, la un pret cu mult sub 20,000 cu TVA inclusiv Rabla, a raspuns cel mai bine nevoilor mele pentru o masina automata, dotata peste medie cu un motor puternic si elastic. Mariajul dintre cutie si motor mi se pare optim si, pentru nevoile mele, motorul s-a dovedit neasteptat de bun. Diferenta de pret fata de concurenta la dotari echivalente a fost (dupa calcule nemumarate) de minimum 3400 EUR. Ceed ul nu mai este ieftin insa raportat la concurenta si la valoare pentru banii platiti, eu zic ca ramane un best buy.
    Singurul meu dubiu a fost legat de adaugarea farurilor full led deoarece nu gasisem, pana la clipul tau, nicio informatie privind eficient sau modul lor de functionare. Voiam sa ma incadrez intr-un anume buget si am ezitat sa le adaug. La doar 460 EUR, pret mult sub orice astfel de dotare la concurenta, le-am adaugat insa pentru ca merg destul de mult noaptea pe Centura. Intrebarea mea este daca aceste faruri isi merita banii (pare ca da din filmulet). La dealer nu exista o masina pe care sa o pot testa noaptea iar farurile standard cu halogen mi s-au parut doar medii ca luminozitate, sub VW Golful actual. Multumesc pentru informatii si keep up the good work.

  6. Stefan says:

    Va rog sa ma ajutati sa aleg intre Kia Ced 1.4 T-GDi 7DCT, Ford Focus 1.5 Ecoboost Aut8, Skoda Scala 1.5 TSI DSG7. Am facut test-drive cu fiecare dar nu cu cutiile automate si nu cu motorizarile dorite de mine deoarece dealerii nu le aveau la pentru test-drive. Vreau sa fie o masina confortabila, bine insonorizata (zgomot de la vant/motor/rulare cat mai mic), iar cuita de viteza automata sa nu aiba un delay mare de cand apesi pedala si pana reactioneaza masina (fiindca este inervant). La Ceed am putut face test-drive doar cu 1.4 aspirat 100CP, la Focus doar cu 1,0 Ecoboost fara automata si la Scala cu 1,0 turbo si cutie manuala. La Focus zgomotul de la motor este mai mare decat la generatia anterioara, la Scala apare un zgomot de vant (suierat) de la viteze mici (50-60 km/h) iar la Kia am condus prin oras la viteze mici si nu am putut verifica zgomotele masinii care pentru mine conteaza. In aceasta situatie va cer ajutorul neconducand cu motoarele si cutiile vizate de mine si neavand posibilitatea sa le verific la viteze mai mari si la drum mai lung. Va multumesc.

    • turatiimaster says:

      Nu am condus Skoda Scala, probabil ca nici nu o sa conduc vreodata, deci pot sa am o parere doar intre Kia si Focus. La Kia puncte tari sunt garantia mare si rapiditatea cu care schimba cutia, si un consum mai mic decat la Focus. La Focus sunt 8 trepte in loc de 7 si cutia e mai fiabila (fiind automata cu convertizor). Ambele masini indeplinesc cerintele dumneavoastra cu brio. Deci luati ce va place mai mult dumneavoastra.

  7. Radu Lungeanu says:

    Intre Kia Ceed si Skoda Scala ce ati alege?

    • turatiimaster says:

      Ceed. Nu am condus Scala, e adevarat, insa pentru garantie as lua Kia. Iar Ceed-ul este impecabil.

  8. Cristi says:

    Buna ziua, as dori o parere despre motorizarea de 1.4 MPI in varianta BEST de pe noul Ceed. Cam la ce consum real sa te astepti odata cu trecerea la euro 6 ? Are cumva filtru DPF ca la alte marci ? Cat timp o sa mai fie valabila aceasta motorizare aspirata ? Multumesc.

    • turatiimaster says:

      Buna ziua, o sa aduc in cateva zile un 1.4 MPI si o sa vedem exact consumul real si cum se comporta masina.

      • CRISTIAN PAVEL says:

        Inca 2 intrebari:

        1. Intre noul Ceed si I30 (normal), ce rating ati da separat pt fonoizolatie (zgomot motor la rulare mai turata ) si pentru comfortul suspensiei (pt gropile noastre multe).

        2. Functionarea pilotului automat STANDARD (fara functia de mentinere viteza fata de vehiculul din fata) se mentine si in timpul schimbarilor de viteza +/- ? Sau daca pisti frana se dezactiveaza ?

        Va multumesc.

        • turatiimaster says:

          Nu mi s-au parut foarte mari diferentele de antifonare intre ele, insa la confort Ceed e o idee mai prietenos. Nu mai retin daca se mentine pilotul automat daca schimbi treptele, insa la franare orice sistem se dezactiveaza.

  9. sorin says:

    Buna ziua.Intre Kia Ceed si Hyundai i30 fastback, ambele pe benzina, ce recomandati?Din punct de vedere al dinamicii, izolarii fonice si calitatii materialelor, sunt la fel?Din cate stiu, acestea impart aceeasi platforma, motorizare si componente, diferenta fiind facuta de aspect si sigla.Gresesc?VW Golf7 presupun ca in clasa compacta isi pastreaza locul fruntas.Multumesc frumos.

    • turatiimaster says:

      Oricare din ele va place, sunt similare ca tehnologie. Golf 7 a fost, nu mai este pe primul loc, noul Focus si Kia Ceed sunt alternative mai bune in acest moment.

  10. Cosmin says:

    Te salut Robert. Nu ai in plan un test cu cred 1.0 t-gdi? Ar fi foarte interesant de comparat cu 1.4. mersi .
    Cosmin

  11. Adrian says:

    O parere daca se poate!
    Intre Nissan Qashqai 1.3 l 138 CP si KIA CEED Sportwagon 1.4 T-Gdi 140 CP la dotari similare ce ai recomanda? Dupa negocieri cu ambii dealeri diferenta de pret este un pic peste 1000 eur in favoarea CEED-ului. Am facut test drive cu amandoua dar cu nici una din motorizarile de mai sus. Ambele mi-au placut, nu sunt chiar la fel, dar fiecare are ceva ce nu are cealalta. Nu ma intereseaza in mod deosebit capacitatea portbagajului. Am acum 550 l dar am ajuns la concluzia ca nu ai nevoie de prea mare portbagaj doar pentru cateva concedii pe an sau iesiri in afara. In mare parte din timp am nevoie de o masina pe care sa o pot parca usor in oras. Din punctul asta de vedere Qashqai sau chiar Ceed hatchback mi se par mai potrivite. Poate cu Qashqai nu as mai avea emotii la borduri. Pe mine m-ar interesa cele doua motorizari. La KIA/HYUNDAI doar din auzite stiu ca au un consum un pic mai mare. Despre motoarele produse de Renault se spune ca sunt mai economice. Si inca o intrebare. Mi-a placut foarte mult nivelul de antifonare din CEED Hatchback. Crezi ca la break poate fi mai mult zgomot in habitaclu? (asa spun unii pe internet)

    • turatiimaster says:

      Greu de ales, sunt modele diferite total, in primul rand. Depinde ce asteptari ai de la masina, motorizarile sunt comparabile, cel de la Renault e usor mai eficient, dar fiind pe caroserie de SUV, o sa consume probabil la fel ca un Ceed SW. Nu sunt diferente majore la antifonare intre Ceed si Ceed SW. Daca se foloseste mult in oras masina, e mai bun Qashqai, vizibilitate mai buna, pozitie inalta de condus si zero probleme la borduri, altfel, Ceed are garantia mai mare si la fiabilitate e mai sus ca Nissan.

  12. George says:

    Salut Robert,

    Imi poti spune te rog ce ai alege intre ford focus titanium 1.5 ecoboost, automata si kia ceed gt line 1.4 automata?
    Si de ce?

    Merci mult!

    • turatiimaster says:

      Kia, garantia mai mare si motorul cu 4 cilindri, daca vrei o masina mai normala, Ford daca vrei ceva mai sportiv dar accepti compromisul celor 3 cilindri.

  13. Adrian Boboc says:

    Buna ziua !
    Aveti in plan sa testati si Kia Proceed GT ?

  14. bughy says:

    mă uitam la review-urile tale și nu înțelegeam de ce lauzi atât de mult ceed. am urcat în ea și exact cum spui: audi în interior (eu fan audi). în plus, la preț este imbatabilă. da, poate e mai scumpă decât alte variante, dar dacă analizezi la rece ai mașină la nivelde finisaje de a class la jumătate de preț (a3 nu intră în discuții pentru că îl bate rău de tot). nu mai compar un ceed gt cu un leon 2.0 tsi 190 de cai că iese jenant leonul.

    aș vrea să cumpăr un ceed gt – automat și nu găsesc informații referitoare la consum.
    pentru mers civilizat, la ce consum mediu să mă aștept? pentru bucurești, viteză medie de 25km/h și 12-25 km/sens, la ce consum să mă aștept?

    • turatiimaster says:

      12-14 la suta ia in calcul pentru Bucuresti, e foarte greu sa scoti mai putin in nebunia de aici. E onorabil oricum, eu pe Sportage in oras am 11-13 (diesel automat).

    • Marius Eugen Cetateanu says:

      Faci o gluma sper cand compari nivelul de finisaje al lui Ceed cu A class !!! Am mers cu amandoua …. repet , sper ca e o gluma sau te-a luat valul. Hai sa fim seriosi, coreenii au facut multi pasi inainte si vin tare din spate dar… deocamdata mai au mult pana acolo sus. Eu sunt inginer TCM si am lucrat in industria de aparare asa ca inteleg cate ceva despre nivelul de tolerante stranse si calitatea imbinarilor …..

      • kim says:

        Entuziasmul…

      • Teodor says:

        Poate Kia simte nevoie sa-si faca reclama si pe forumuri. Probabil vanzari sub asteptari. Sau domnul respectiv a comparat Kia cu un model A-class de acum 30 de ani. Sau e troll. Sau e fanboy. Cine stie?…

    • cmusat2000 says:

      Legat de consumul real al unei masini…
      Incearca spritmonitor.de

      Eu am Kia Sportage 2015, automata 6AT, benzina, consumul nu este punctul forte la Kia, insa ai pe masina multe facilitati care compenseaza motorul mai gurmand. La benzina pe 7DCT vei avea intre 12-13%, la diesel intre 10-11% in oras, asta fara sa te dai la ea:)).
      Daca iti scriu cat am eu la Sportage consum in TM pe ultimii 400km…15,3%.

      Toate cele bune

  15. Marius Eugen Cetateanu says:

    Daca ar exista Elantra cu motor de 1.4 Turbo sau chiar cu un aspirat de 2.0 ca peste ocean, mi-as lua una maine !!!

  16. Cristi says:

    Am vazut ca In toate comparatiile, Kia Ceed este bine cotat si este considerat peste Opel Astra sau Renault Megane de exemplu. Apoi, cu fiabilitatea sta la fel de bine fiind apreciata in unele clasamente printre primele locuri.

  17. Alex M says:

    Salutare tuturor, sarbatori fericite s.a.m.d ! 🙂 Ca un posibil viitor cumparator de KIA Ceed, as vrea sa aflu daca stie cineva care ar fi diferentele reale de consum carburant intre motorul 1.0 T-GDI si 1.4 T-GDI, cutie manuala? Pe site vad ca diferenta intre cele 2 motoare ar fi de 839 EUR pe aceeasi echipare.
    Teoretic ar trebui sa consume mai putin cel de 1.0 fata de 1.4, dar cat am apucat sa caut si sa gasesc pe youtube, multi se plang ca cel de 1.0 consuma cam mult (mult peste cel declarat oficial)…mai ales cand duci 1.0 la drum lung (deci viteze mai mari, de la 100 km/h incolo).
    Mentionez ca as folosi masina preponderent in oras, 75% si doar vreo 25% in afara orasului, si nu foarte multi km anual (de aceea am si scos din calcul varianta diesel).
    Acum in afara de problema consumului ar fi si riscul motorului de 1.0 T-GDI 3 cilindri fata de cel 1.4 T-GDI in 4.
    Cel putin la Ford m-am speriat de problemele cu 1.0 ecoboost si sper la KIA aceste probleme nu exista.
    Multumesc anticipat!

    • turatiimaster says:

      Salut, nu are probleme Kia, au motoare foarte bune, diferenta de consum e relativ mica, cel mai echilibrat motor pe Ceed e 1.4 Turbo, consum bun si performanta corecta. 1.0 e rezonabil, impinge bine, insa la viteze mari nu mai are suflul pe care il are 1.4 Turbo. Daca e important pretul, atunci e mai bun 1.0, altfel 1.4 e alegerea logica la Ceed.

  18. Cristi says:

    Stiti cumva daca Kia Ceed are geamuri atermice?. In general asiaticile din clasa compacta nu au geamuri atermice nici macar la optionale si e un lucru destul de important cand este caldura torida afara.

  19. Cristi says:

    Care sunt atuurile masinii Kia Ceed (intr-un comparativ direct) fata de Hyundai i30 privind confortul, insonorizarea, tinuta de drum (suspensia), dinamica? Care ar fi argumentele prin care sa aleg Ceed inaintea lui i30?. Sunt diferente substantiale si prin ce difera cele doua masini?. Am fost la dealerul local Kia si nu are Ceed pentru test-drive, doar masina din showroom in varianta de baza. La fel si la Hyundai, au doar masina din showroom si nu pot sa vad diferenta intre ele la condus.

    • turatiimaster says:

      Sunt si diferente substantiale intre i30 si Ceed, Ceed e ceva mai nou, setat mai dinamic, desi tehnic e similar cu i30. Diferentele sunt de stil si optiuni, in rest au aceleasi motorizari si transmisii, difera si garantia, 5 ani fara limita km la i30, 7 ani sau 150 000 la Ceed. i30 are preturi mai bune in acest moment, dar nu poate fi configurat, in timp ce Ceed poate fi configurat.

    • bancher says:

      avantajul la Kia ceed este ca ai si varianta wagon (SW), adica un portbagaj mult mai mare si spatiu mai mult ptr pasagerii din spate. La Hyundai I30 nu ai asa ceva.

    • Adi says:

      Salut. Ca si idee centrala diferenta intre i30 si CEED pe dinamica este ca Hyundai este setat pe confort iar Kia usor mai rigid. Nu te gandi ca CEED este vreo sportiva dar are o tinuta usor imbunatatita. Oricum majoritatea soferilor nici nu vor simtii diferenta. Odata ca folosind-o in oras nu ai unde sa fortezi in viraje sau mai stiu eu ce, iar in afara daca mai ai si familie nu te apuci sa ii faci palizi la fata in fiecare viraj . In ceea ce priveste calitatea materialelor si ansamblarea nu sunt deosebiri. Aspectele tehnice sunt identice, motorizari, solutii de siguranta, structura metalica. In mare masinile sunt identice cu deosebiri doar de design exterior si interior. Acum daca vrei o masina pe care sa o configurezi cat mai mult atunci Kia ofera aceasta lejeritate. Daca insa ceea ce ofera i30 ca si configuratie iti este suficient atunci ca si pret este mai avantajos Hyundai.
      Legat de motoare Kia are o gama mai larga (3 benzina si un diesel) iar Hyundai doar 2 benzina.

  20. Nicu says:

    Sondajul JD Power and Associates din 2018 privind proprietarii vehiculelor cu vechime de trei ani oferă statistici de fiabilitate pe termen lung care demonstrează că vehiculele Hyundai sunt mult mai sigure decât vehiculele Honda. JD Power clasifică Hyundai pe locul 6 la fiabilitate iar Honda pe locul 12. Zgomotul in interior la staționare la Elantra Sedan 2019 este de 35 dB fata de 39 dB la Civic EX Sedan. IntelliChoice estimează că costurile pe durata de cinci ani (depreciere, finanțare, asigurare, combustibil, taxe, reparații și întreținere) pentru Hyundai Elantra Sedan vor fi cu 183 până la 569 dolari mai mici decât pentru Honda Civic. Toate acestea pot fi doar marketing facut de presa de specialitate , dar pot fi si lucruri reale si atunci chiar merita atentie.

    • bancher says:

      Hai sa nu comparam I30 cu Honda Civic.
      Honda Civic e in alta liga, din toate punctele de vedere. Mult peste I 30. Doar ca pretul e si mai mare.

  21. Nicu says:

    Poate fi luata in calcul si noua Elantra 2019 cu motor 1.4 l turbo : https://www.hyundaicanada.com/en/showroom/2019/elantra

    • Marius Eugen Cetateanu says:

      Eu nu vad nici o Elantra cu motor de 1.4 Turbo … nici nu cred ca exista

  22. kim says:

    Mie imi place dispunerea display-ului central si cum l-au incadrat intre aeratoare. E suficient de sus pt. a fi in raza vizuala a soferului si suficient de jos pt. a nu arata ca un morcov pe bord ca la Audi sau alte marci.
    Nu stiu cum ajunge soarele pe rotitele alea pt. temperatura astfel incat sa nu mai vezi bine. Probabil te referi la lumina ambientala puternica pe timpul zilei.
    Preturile au crescut cam la toate marcile, eu zic partial justificat. Adica, cu ocazia diferitelor upgrade-uri, facelift-uri, omologare WLTP parerea mea e ca producatorii au umflat categoric preturile cu aceste “ocazii” mai mult decat costurile efective. De exemplu, la Suzuki au crescut preturile in Ro de doua ori intr-un an (in total cu aproape 1000 Euro/model), ultima majorare fiind prezenta doar pe piata din Ro.

    • Adrian says:

      Confirm faptul că la Kia Ceed indicatoarele de temperatura nu se vad deloc intr-o zi însorită. Nu este scuzabil, acest lucru ar fi trebuit rezolvat imediat. Tinuta de drum este bună. Comparatia cu Audi nu cred ca are legatura cu realitatea. Nu am condus vreunul din noua generație însă la Bmw ajung in fiecare luna si ma plimb prin toate seriile. Nivelul de calitate a materialelor este fenomenal. Si inteleg ca noile modele Audi sunt la același nivel.

  23. Costi says:

    Salut, Robert
    Nu văd pe configuratorul KIA ceed și sw sistem de parcare automat. Nu au așa ceva? Mulțumesc .

    • turatiimaster says:

      Au, probabil nu e configuratorul facut bine, au parcare automata, se numeste Smart Parking Assist si costa 420 euro. Iti dai seama, au sistemul din 2015, nu te gandi ca in 2018 nu il mai au, este.

  24. Stefan says:

    Va salut.
    Ati facut un review complet , explicit si util pentru cei ce urmaresc achizitia unei masini din aceasta clasa. Eu voi face intr-un viitor nu prea indepartat achizitia unei masini din clasa compacta si va rog sa ma ajutati la alegere intre Focus, Ceed, i30, Ceed, Mazda3, Astra. Dumneavoastra cred ca le-ati condus pe toate si nu doar la un test-drive de scurta durata cum se face de obicei la dealeri. Urmaresc confortul la drum lung, insonorizare buna (zgomotul de rulare , zgomotul de la vant si zgomotul de la motor sa fie cat mai mici) si o tinuta de drum normala (nu urmaresc sportivitatea masinii). Care ar fi ordinea de cumparare dupa criteriile pe care le urmaresc eu ?. Am citit lucruri interesante despre nou lansatul Mazda3 si va intreb daca ar merita sa astept aparitia pe piata a acestei masini ce va avea un motor revolutionar?.
    Va multumesc.

    • Teodor says:

      In ceea ce priveste Mazda 3, eu zic sa asteptam intai preturile.
      Deja pe forumul Mazda au aparut informatii ca pretul de pornire va fi cam de 20.000 euro pentru modelul cu motorul “vechi”, G122. Asta cam da de gandit, pentru ca la modelul vechi pretul de pornire pt. motorul asta era de 17.400 euro (deci mai putin cu 2400 euro). Si mai puteai obtine chiar si o reducere. Si avea si suspensie independenta spate si tableta cu touchscreen, spre deosebire de modelul nou.
      Cat despre Mazda 3 cu Skyactive X, probabil se va situa la nivelul de pret al masinilor din segmentul mediu sau al SUV-urilor compacte, ceea ce imi cam da de gandit… Sa vedem ce informatii oficiale apar.

    • turatiimaster says:

      Ceed e bine antifonat, pe orice motorizare, i30 la fel, Focus e zgomotos pe diesel, Mazda e ok dar apare modelul nou, merita luata doar daca se ofera un pret foarte bun. Faceti un test cu 2-3 modele, i30, Ceed, Focus, vedeti care va place, diferente intre ele exista si e greu sa aleg eu pentru altcineva, pot doar sa va ghidez sau sa va confirm sau infirm anumite lucruri. N-ati precizat nici cati km faceti anual, nici ce motorizare ati dori, benzina, diesel, nici ce tip de transmisie, automata sau manuala.

      • Stefan says:

        Va multumesc pentru amabilitatea de a-mi raspunde.
        Voi circula aproximativ 50% urban si 50% extraurban, cam 12000 – 15000 km anual si ma gandesc ca ar fi indicat un motor pe benzina. Imi doresc o masina cu motor de pana la 140-150 CP si cu transmisie automata. Am facut test-drive cu fiecare din masinile enumerate dar pe distante scurte, drum asfaltat si in jur de 20-30 de minute in jurul orasului. Am apelat la dumneavoastra ca sa ma sfatuiti fiindca le-ati condus mult mai mult si cunoasteti mult mai multe decat mine despre aceste masini, inclusiv despre fiabilitatea lor. Urmaresc confort la volan, insonorizare buna (zgomotul de rulare , zgomotul de la vant si zgomotul de la motor sa fie cat mai mici) si o tinuta de drum normala (dar totusi sa nu fie ca o barca). Nivelul de dotare mi-l stabilesc singur.
        Cu mult respect va multumesc.

        • radu says:

          SI eu ca musca in lapte: La o Honda Civic te-ai gandit? e 21500, 1.0 130 CP cu automata. Iar la dotari as zice ca e peste un GT line la ceed. Si honda vs kia sau ford e un pic altceva. Singura care ar mai “discuta” cu ea ar fi mazda
          Asta asa, ca parere strict personala.
          Spor la cumparaturi!

        • turatiimaster says:

          Mergi pe Kia daca vrei sa mergi la sigur si sa nu ai probleme, stau foarte bine pe partea de fiabilitate generala. Nu ai probleme majore, care sa reprezinte o loterie pe parcursul vietii masinii.

          • Stefan says:

            Acest raspuns il asteptam. Multumesc frumos pentru amabilitate si mult succes in ceea ce faci.
            Cu deosebit respect,
            Stefan

    • Daniel says:

      Salutare ,ca si posesor de ford iti recomand sa ocolosti aceasta masina.chiar daca arata bine,se conduce bine ,fiabilitatea lasa mult de dorit atat la motoarele diesel cat si la cele pe benzina ecobust ,la fel si service ul ,daca nu vrei sa pierzi timp de pomana iti recomand sa ii ocolesti.o colega de servici a ales mazda 3 motor benzina 2 l si e foarte ok,fiabila si consum bun pt un asemenea motor sau eventual o honda civic ,in functie si de preferinte si buget

      • andrei says:

        Totuși asta nu înseamnă nimic pentru că, obiectiv vorbind, diferența de fiabilitate e extrem de mică cât să nu conteze. Iar pentru asta sunt statistici destul de relevante. Probabil cele mai relevante sunt cele de la TUV/ADAC Germania. Iar acolo e o mică diferență în favoarea Mazda 3,doar că Focus-urile merg, în medie, semnificativ mai mult. Deci e vorba de o mică diferență în favoarea Mazda în condițiile în care Fordul e exploatat mai intens.

      • Stefan says:

        Multumesc pentru referirile si precizarile despre Ford Focus. Civic se pare ca are niste probleme inca nerezolvate la motorul 1.5 turbo fiindca sunt posesori care reclama faptul ca in perioada rece ajunge benzina in baia de ulei. La Mazda 3 am vazut ca multi reclama deformarea discurilor de franare si au fost nevoiti sa le schimbe destul de repede dupa cumparare. Nu mai sunt masinile ca altadata.

        • andrei says:

          Aici e clasamentul de la TUV. Ideea este că, de fapt, nu sunt cine știe ce diferențe între mașini. Apoi, ca observație de final, nu, nu mai sunt mașinile ca altădată. De fapt, sunt semnificativ mai fiabile. Asta dacă în loc să ne bazăm pe preconcepții ne bazăm pe ceva statistici. Pe de altă parte, suntem noi mult mai conștienți de importanța menținerii unei mașini în stare bună.

        • Daniel says:

          Tuv ,cel putin din punctul meu de vedere nu reprezinta o statistica reala a defectiunilor,un motiv principal este acela ca nu sunt verificate toate componentele masinii.daca vrei sa vezi diferenta de fiabilitate vezi cate masini din cele vandute de o reprezentanta se intorc in service datorita defectiunilor pe perioada garantiei .acolo o sa constati fiabilitatea anumitor marci auto.
          Legat de masinile noi eu unul consider ca vechile motoare pe benzina aspirate sunt cele mai fiabile.la diesel motoarele cele fara filtru de particule sunt cele mai bune.cu cat masina este mai noua si este mai complicata din punt devedere tehnic cu atat fiabilitatea este mai scazuta

          • andrei says:

            Doar că diferența este între ceva obiectiv – numărul de defecțiuni constatat de către TUV – și ceva subiectiv – impresia cuiva că situația ar fi alta.

    • kim says:

      Arata mult mai bine Ceed fata de fratele i30.

Leave a Reply to sorin Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.