Noua Kia Ceed este Masina Anului 2019 in Romania

Noul model Kia Ceed a câștigat titlul „Mașina Anului 2019 în România” acordat de juriul Asociației Presei Auto din Romania (APAR). Kia Ceed câștigă astfel disputa celor șapte modele finaliste cu un total de 221 puncte. Și prima generație Kia cee’d a câștigat acest trofeu pentru anul 2008. Podiumul final a fost completat de Opel Combo care a acumulat 130 puncte, respectiv Hyundai Kona cu 129 puncte.

Ajunsa la cea de-a 20-a ediție, competiția „Mașina Anului în România” organizată de Asociatia Presei Auto din România s-a derulat pentru a patra oară consecutiv la Academia Titi Aur. Cele șapte modele finaliste au fost selectate în prealabil de juriul competiției format din 15 membri din toate mediile de comunicare, din peste 30 de modele nou lansate anul acesta, eligibile conform criteriilor competiției. Cele șapte finaliste au fost: Ford Focus, Hyundai Kona, Kia Ceed, Mercedes A-Class, Mitsubishi Eclipse Cross, Opel Combo și Volkswagen Touareg.

“Am primit cu mare satisfacție vestea că noul Ceed a câștigat titlul Mașina Anului 2019 în România. Este un trofeu prestigios, pe care suntem onorați să îl primim.

Este încă o dovadă a poziției și importanței modelului Ceed în ansamblul clasei compacte și a progreselor înregistrate de acesta de la o generație la alta dupa ce, în 2008, Kia Ceed a obținut primul titlu de Mașina Anului în România pentru Kia. O coincidență fericită este faptul că Ceed a câștigat pentru prima dată cea de a 10-a ediție a competiției Mașina Anului în România, pentru ca anul acesta să câștige cea de a 20-a ediție – un trofeu la fiecare 10 ani.

Nu în ultimul rând, ne face o deosebită plăcere să fim câștigători în anul în care AutoPro, prima revistă auto românească în format occidental, aniversează 25 de ani de existență.

Ne bucurăm că jurnaliștii auto români au apreciat la Ceed designul, calitatea execuției, trenul de rulare sportiv, pachetul de siguranță complet, garanția de 7 ani unică în industrie și, nu în ultimul rând, prețul foarte competitiv cu care noul Ceed a debutat de curând pe piața din România.

Celelalte modele din familia Ceed – SportsWagon, ProCeed și Ceed GT – precum și viitoarele versiuni – sedan, crossover și SportsWagon Plug-in Hybrid, vor constitui una dintre cele mai bogate oferte din clasa compactă din prezent”, a declarat Dan Chitaru, Președinte Kia Romauto.

Programul de testare și jurizare a celor șapte modele finaliste a inclus atât deplasarea pe drumurile publice, cât și teste specifice de manevrabilitate și confort organizate pe pista Academiei Titi Aur. Juriul a avut astfel posibilitatea de a verifica – într-un mod extensiv, atât în condiții de trafic pe drumuri naționale cât și într-un mediu specific – toate capacitățile mașinilor din competiție.

„A fost un eveniment cu încărcătură dublă, având în vedere că este ce-a de-a 20-a ediție a competiției. În contextul actual, sunt puține exemple de continuitate și longevitate ale unei competiții de asemenea anvergura în alte domenii, la nivel național.

Un motiv de bucurie în plus pentru APAR, care a reunit și de această dată un Juriu cu o expertiza excelentă, reprezentând toate tipurile de media, de la presa scrisă, la on-line, radio și TV.

În ceea ce privește modelul câștigător, Kia Ceed s-a impus categoric, fiind votată pe primul loc de 14 dintre cei 15 membri ai juriului. Este a doua oară, după titlul câștigat în 2008, când modelul coreean câștigă titlul de Mașina Anului în România.” a precizat Daniel Costea, Președinte APAR.

CLASAMENT FINAL MAȘINA ANULUI 2019 ÎN ROMÂNIA
1. Kia Ceed 221 puncte
2. Opel Combo 130 puncte
3. Hyundai Kona 129 puncte
4. Volkswagen Touareg 106 puncte
5. Ford Focus 96 puncte
6. Mitsubishi Eclipse Cross 89 puncte
7. Mercedes A-Class 84 puncte

Palmaresul competiţiei „Maşina Anului în România”

1999. Ford Focus Ediţia I
2000. Fiat Punto II
2001. Ford Mondeo III
2002. Nu s-a acordat.
2003. Mazda 6 IV
2004. Fiat Panda V
2005. Mitsubishi Colt VI
2006. Honda Civic VII
2007. Opel Corsa VIII
2008. Kia cee’d IX
2009. Dacia Sandero X
2010. Ford Fiesta XI
2011. Dacia Duster XII
2012. Kia Rio XIII
2013. Dacia Logan XIV
2014. Renault Captur XV
2015. Opel Corsa XVI
2016. Opel Astra XVII
2017. Renault Mégane XVIII
2018. Dacia Duster XIX
2019. Kia Ceed XX

Câştigători – 9 mărci
Dacia, Ford, Opel – 3 titluri
Opel Corsa – 2 titluri
Asia – 6 titluri
Grupul Renault – 6 titluri

21 Responses

  1. Spiridusul says:

    Nu vad Kia Ceed 2019 pe șoselele patriei.
    Nu au vânzări suficiente pentru a conta pe piata interna. Primul Cred era deja omniprezent imediat după lansare.
    Nu cred ca la pretul actual vor ieși din anonimatul din piata auto.
    Sorry Robert, imi place Ceed-ul ăsta dar nu la prețul actual. Caut sa-mi schimb masina in 2019 insa refuz să plătesc cât cere Kia.
    Succes altora !

  2. Mihai says:

    Bună ziua! Care ar fi alegerea corectă din punct de vedere al fiabilităţii între un Kia Ceed, Hyundai i30, Mazda 3 şi Renault Megane? Caut să-mi schimba maşina, văd multe reviews pe net, dar alegerea e destul de dificilă. Dotările ar trebui să fie medii, transmisie manuală, motorul pe bezină şi cu aproximativ 130 de cai. Ce părere aveţi?

    • Teodor says:

      Nu ai zis daca tu cauti masina noua sau sh.
      Pe forumul Renault posesorii de Megane IV se plang de unele probleme. Nu foarte grave, dar destul de multe.
      Parca si posesorii actualului I30 (Fastback) spuneau ceva de niste probleme la 1.4 T-gdi.
      Proprietari de Ceed 3 nu prea sunt pe forum sa ne dam seama cat de fiabila e. Cei care au postat spuneau ca masina a venit din fabrica cu portierele aiurea reglate si au trebuit aliniate.
      Cand zici Mazda 3, probabil te referi la modelul de pana in 2018, ca cel nou inca nu a fost pus in vanzare. 3-ul avea probleme cu insonorizarea si vopseaua.
      Despre motoare pe benzina, Ceed si I30 au, sub 130 cai, doar un motor aspirat de 1.4 si unul turbo de 1 litru, Mazda 3 are Skyactivul G aspirat de 2 litri iar Meganul are noul motor turbo de 1.3 litri, despre fiabilitatea caruia inca nu se stiu prea multe (desi e de ceva vreme pe Mercedes A).
      Dintre toate, eu as lua Mazda 3 daca as mai gasi una noua la dealeri, la un pret bun.
      Daca prinzi o oferta foarte buna si nu te deranjaza problemele marunte (dar enervante) descrise pe forum, poti lua si Megane.
      In schimb, eu nu mi-as lua in veci masina compacta cu motoare precum 1.4 aspirat sau 1.0 turbo de pe Ceed sau I30. Primul e cam lesinat iar in motoarele de drujba de 1 l cu trei pistoane n-am incredere. Asa ca daca vrei Ceed sau I30, musai 1.4 T-gdi.
      Spor!

      • Mihai says:

        Mulţumesc tare mult pentru răspuns, Teodor. Vreau să cumpăr maşină nouă, bugetul este de aproximativ 17.000 de euro (mai puţin da, mai mult nu). Şi realitatea este că, în banii ăştia, alte posibilităţi nu prea văd. În concluzie o variantă corectă ar fi Mazda 3, cu motor G100. Următoarele opţiuni ar fi Hyundai sau Ceed cu 1.4T-gdi. O altă marcă ar mai fi? Sau cam aici se încheie opţiunile? Ce altă marcă ar fi demnă de atenţie în bugetul menţionat?

        • Teodor says:

          Compacta noua cam in aceeasi bani, cu motorizare decenta si dotari cat mai multe, caut si eu de ceva vreme. Inca nu m-am decis.
          Deocamdata cam astea sunt variantele/concluziile mele:
          – Astra K 1.4 (125 sau 150 cai); Megane IV 1.3; Elantra facelift 1.6. Astea ar avea avantajul pretului,dealerii pot acorda discounturi la pretul de lista.
          – Ceed si I30 1.4 T-gdi. Mie Ceed imi place mai mult, dar cand il configurez pe site cu dotarile pe care le vreau sar de 17.000 euro. I30 cred ca e ceva mai ieftin. N-am fost la dealer, nu stiu ce discount acorda Kia/Hyundai. Mi-am adus aminte, la I30 Fastback 1.4 T-gdi doi posesori se plang pe forum ca “da in nas”, ca are o ezitare in acceleratie, iar reprezentanta ridica din umeri.
          – Focus 1.5 ecoboost. Masina imi place (seamana cu Ceed) si Ford acorda discounturi f mari, dar e cam nou… Se zice ca nu e bine sa iei o masina nou lansata ale carei defecte nu sunt inca cunoscute. Si motorul e in 3 cilindri. Hmmm…
          – Mazda 3, modelul 2013-2018. Daca gasesti una noua la dealeri e super. Cea mai ieftina cu motor 2.0 parca era 17.000-18.000 euro, deci daca gasesti una la reducere poate te incadrezi in buget. Motorul de 1.5 cred ca e cam slab pt o compacta. Pretul generatiei nou lansata va porni de la apr. 20.000 euro, cu aer conditionat manual, deci nu prea merita.
          – Mi-ar mai placea Civicul, am inteles ca Honda acorda acum cam 2.000 euro reducere. Cea cu motorul de 1.5 ar fi cam 20.000 euro, deci nu se incadreaza in buget. Daca se acorda reducere si la cea cu motorul de 1.0, care costa cam 17.000 euro, ar fi o varianta, cu conditia sa te impaci cu motorul ala de drujba.
          – In rest, cele din VAG mi se par cam scumpe si anoste, frantuzoaicele din PSA nu-mi zic nimic, noua Corolla va costa “de la” 18.000 euro si nu cred ca acorda anul asta reduceri (dar si asta mi-ar placea).
          Cam astea sunt concluziile mele pana acum. Spor la sapat!

          • Mihai says:

            Da, cam astea sunt toate variantele. Pot spune că mi-am luat timpul să o evaluez (teoretic) pe fiecare. Greu să fac alegerea corectă!
            Ar mai fi, poate, de evaluat motorul de 1.0 TSI de pe Golf, cel de 115 CP (am configurat o variantă de aproximativ 17.500 de euro). Motor de drujbă, cum spui, dar lumea spune pe forumuri că e fiabil şi destul de fâşneţ. Şi mie mi se pare cam mic acest motor, dar dacă “duce” 200.000 de km cred că e ok.
            O să fac un test, până la urmă, cu fiecare. De care mă îndrăgostesc, aia o să fie 🙂

            • Teodor says:

              Conteaza sa iti placa tie cum se misca Golful cu un anumit motor. Daca drive-testul iese ok, n-ai de ce sa n-o iei. Intr-adevar, chestia cu fiabilitatea tine si de noroc, nu doar de tipul/cilindreea motorului.
              Mai depinde si sa ai dotarile pe care le vrei pe Golful ala, sa nu faci compromisuri doar pentru marca. Eu chiar nu am configurat Golfuri pentru ca ti-am zis ca nu prea ma atrag, dar asta nu inseamna ca nu e o masina buna iar interiorul cred ca e mai mult decat ok d.p.d.v. al materialelor.
              Bafta, si daca ai timp poate ne spui pe aici si niste impresii dupa ce faci drive-testele!

        • turatiimaster says:

          i30 1.4 T-GDi e cea mai buna varianta la banii astia, sau Ceed (dar e mai scump daca nu il configurezi atent).

    • Nicu says:

      Ca reper orientativ te poti uita si pe rating-ul din Statele Unite: https://cars.usnews.com/cars-trucks/rankings/compact-cars

  3. Teodor says:

    Topul constructorilor care au vandut cel mai bine in 2018 potrivit APIA:

    1. Dacia 51.242 unitati (in crestere cu 29.4%)
    2. Volkswagen 14.601 (in crestere cu 4.5%)
    3. Skoda 13.185 (in crestere cu 13.4%)
    4. Renault 12.523 (in crestere cu 20.5%)
    5. Ford 9.503 (in crestere cu 17%)
    6. Opel 7.616 (in crestere cu 16.4%)
    7. Hyundai 6.278 (in crestere cu 47.4%)
    9. Suzuki 4.180 (in crestere cu 22.8%)
    10. Fiat 4.148 (in crestere cu 101.1%)

    Topul celor mai vandute masini noi in Romania:

    1. Dacia Logan 21.154 unitati (in crestere cu 30.6%)
    2. Dacia Duster 12.938 (in crestere cu 49.4%)
    3. Dacia Sandero 10.218 (in crestere cu 20.7%)
    4. Skoda Octavia 5.466 (in crestere cu 13.4%)
    5. Renault Clio 5.394 (in crestere cu 40.7%)
    6. Dacia Logan MCV 3.779 (in crestere cu 16.1%)
    7. Volkswagen Polo 3.512 (in crestere cu 50.2%)
    8. Renault Megane 3.209 (in crestere cu 13.6%)
    9. Skoda Rapid 3.201 (in crestere cu 3%)
    10. Ford Focus 3.051 (in scadere cu -0.8%)

    Unde-i Kia? Unde-i masina anului, Ceed? Eu zic ca daca ar avea pretul ceva mai bun Ceed-ul ar fi si el in topul ala, dar ei: “Batman, Batman!”. Bat la portile clasei premium, cica. La fel ca Mazda cu noul 3.

    • turatiimaster says:

      Topul asta e pe 2018, noul Ceed nu are cum sa intre in el, vom vedea in 2019 cate se vor vinde.

      • Teodor says:

        Stiu, dar era pe piata vechiul Ceed, la promotie, si Sportage-ul. Cu toate astea Kia n-a intrat in primii 10 in nici un top.
        Legat de noul Ceed, inca nu-l prea vad pe strazi, de asta cred ca se cam cere o promotie acum, la un an de la lansare.
        Dar pana la urma, treaba lor. Masini bune, potrivite pentru un utilizator normal, sunt destule, iar in Romania de cele mai multe ori pretul este primul criteriu. Asa ca avem de unde alege.

        • turatiimaster says:

          Daca urmaresti cu atentie topurile de vanzari, vei vedea un lucru foarte interesant, cu exceptia a vreo 2 modele asiatice si facute oricum in Europa, clasamentul e ocupat de modele europene si e foarte normal sa fie asa. In Europa exista branduri indiscutabil foarte puternice pe piata auto, faptul ca anumite modele ale altor marci mai ies in fata, e o exceptie, nu o regula. Daca pe primul loc in clasament era o Kia, oricare ar fi fost ea, industria auto europeana ar fi tras obloanele…

          • Teodor says:

            Eu vorbeam din perspectiva consumatorului roman. Stiu ca brandurile asiatice au vanzari mari doar in Asia si Americi, dar daca Ceed-ul ar avea din nou cel mai bun raport calitate/pret l-as lua fara sa clipesc. Totusi ma asteptam ca macar in topul constructorilor Kia sa fie in primii 10.

            • turatiimaster says:

              Stii, Isuzu nu intra in niciun top, si sunt asa fericit cu el, 6 ani si nici placutele de frana nu le-am schimbat, parca nici nu imi vine sa mai spun si altora. Masina se cumpara dupa nevoi si nu dupa clasamente. Sa nu uitam de faimoasele clasamente “Motorul Anului”, stiu unul care a castigat de vreo 7 ori la rand premiul, si daca te duci in service, te crucesti. Ale mele nu au premii, dar merg foarte bine, si in ultima instanta asta e tot ce conteaza…

              • Teodor says:

                Perfect de acord (am devenit si eu fan japoneze si o Mazda/Toyota/Honda etc. chiar ma tenteaza; si nici o coreeana nu mi-ar displace).
                Chiar nu vreau sa par carcotas vis-a-vis de articolul de mai sus, dar din aceleasi considerente precum cele enumerate de dvs. nici premiul de “Masina anului” nu prea conteaza .
                In concluzie, eu am vrut doar sa subliniez ca, desi au ganduri mari in Europa, cei de la Kia mai au de tras ca sa creasca aici in vanzari. Sa vedem daca plasarea marcii mai aproape de segmentul premium, inclusiv d.p.d.v. al pretului, e reteta castigatoare in Romania (ca pe mine asta ma intereseaza in primul rand).
                Si ma opresc aici, sa nu para ca am ceva cu Kia.

        • Call says:

          Scuze că mă bag și eu în seamă la acest subiect dar rețeaua de dealeri KIA e destul de slab dezvoltată înafara Bucureștiului. Poate fi și asta una dintre cauzele cifrelor de vânzări de anul trecut.

  4. Nicu says:

    Bravo Kia!. Frumoasa ascensiune are Ceed. Cum se explica asa mare diferenta de puncte intre Kia Ceed (221 puncte) si Ford Focus (96 puncte) ?. Vazand filmuletele cu Ceed si Focus , nu pare a fi asa mare si categorica diferenta intre ele. Dupa ce le-ati condus pe amandoua, care ar fi prima alegere?.

    • turatiimaster says:

      Conteaza si cum voteaza fiecare membru, de exemplu in opinia mea Opel Combo nu avea ce sa caute nici in primele 7, dar sa mai iasa pe locul 2. E o masina deosebita, insa criteriul relevanta pe piata din Romania nu se valideaza. La fel s-a votat si pentru Focus, unii mai obiectiv, altii mai subiectiv…

      • Spiridusul says:

        Privind retroactiv lista castigatorilor 1999-2019 constat ca mi-e greu sa gasesc criteriul de apreciere al juriului.
        In lista se regasesc si modele “sterse de timp” si fara succes pe piata locala.
        Un mucalit s-ar feri sa fie mentionat in lista 🙂

        • turatiimaster says:

          Nu pot sa te contrazic, insa personal imi asum si voturile, adica nu am votat niciodata decat cum am crezut, nu dupa interese. Dar da, cum spuneam si mai jos, uneori te intrebi cate ceva. Criteriile sunt multe, insa sunt unele care mie cel putin imi par imuabile, de aici si mirarea. Daca ai criteriu, reprezentativitatea pe piata romaneasca, e normal sa te intrebi ce cauta in finala modele care se vand cateva zeci anual? Asta e doar un exemplu. In rest, fiecare face ce ii dicteaza constiinta. Pentru mine e o experienta interesanta, pentru ca poti conduce modelele, inclusiv pe circuit, testul elanului, franare, manevrabilitate, pista circulara cu suprafete diferite, etc, si se vad aspecte mai greu de vazut intr-un test de strada. E un compromis asumat.

Leave a Reply to Teodor Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.