Kia Sportage 2.0l CRDi MH 48V AT8 AWD GT Line

Kia Sportage 2.0l CRDi MH 48V AT8 AWD GT Line

Salvarea motorizarilor termice, cel putin pe termen scurt, pare sa fie introducerea sistemelor de tip Mild Hybrid, sisteme care in ciuda numelui, nu sunt decat un tip de hibridizare intermediara.

Practic nu prea poti interveni in functionare, pentru ca totul este controlat de computerul dedicat, dar, si exista un dar, sistemul ajuta motorul termic automat in momentele in care e nevoie. Si asta aduce multe avantaje…

Al doilea model pe care l-am condus, cu acest sistem, dupa Suzuki Swift, este Kia Sportage. Da, masina mea favorita, masina mea de acasa, doar ca intr-o varianta cu facelift, si nu orice facelift. Modelul de test, aproape full options, vine cu Mild Hybrid pe motorul diesel cunoscut al celor de la Kia, 2l CRDi, dar, si aici e marea surpriza a facelift-ului, si cu o noua cutie de viteze automata, conventionala, cu convertizor de cuplu si 8 trepte…

Si rezultatul e pe masura, desi in fisa tehnica datele de performanta nu s-au modificat, adica avem acelasi timp de accelerare de la 0 la 100 km/h si aceeasi viteza maxima, consumurile sunt mult mai bune si in teorie si in practica. Cireasa de pe tort e ca sistemul Mild Hybrid imbunatateste semnificativ performanta pe zona de reprize si face sa dispara lag-ul specific oricarui motor supraalimentat cu turbina.

Sigur, avand un model foarte bine echipat, cu plafon panoramic, deci destul de greu, condus in conditii de iarna, cu pneuri de iarna pe jante de 19″, poate ca vi se va parea mare consumul real obtinut, insa diferenta de consum urban observata e semnificativa, 2-2.5l la suta mai putin fata de versiunea prefacelift, cu 2l CRDi AT6…

La minusuri, evident iese in evidenta pretul, justificat prin infuzia de tehnologii, insa probabil “neasteptat” de fanii modelului, Sportage ramanand cel mai vandut model Kia din Europa si de la noi din tara…

16 Responses

  1. Cucu Bogdan says:

    Salutare Robert! Felicitări pentru toate videoclipurile pe care le faci și pe care le urmăresc cu mare drag și interes. As vrea o părere dacă se poate. As dori sa achiziționez un Sportage la începutul anului viitor,însă nu sunt foarte hotărât ce motorizare sa iau. Oscilez intre 1.6 GDI sau 1.7 CRDI. Parerile sunt impartite si de asta as vrea parerea unui specialust.Pana acum am condus numai diesel. Menționez ca fac undeva la maxim 20.000 km pe an,mare parte din ei în oraș. Mulțumesc frumos! O seara buna! Și baftă în activitatea pe care o faci,prin aceasta ne mai ajuți sa ne orientam în alegerea unei mașini.

    • iuli says:

      depinde acum, km in oras ii faci din 5 in 5 km sau din 10 in 10, conteaza si asta, chiar daca mergi in oras macar ii mergi pe o distanta mai lunga sa aiba timp sa-si faca o regenerare DPF cat de cat
      1,6 gdi am eu si la un mers nu foarte aglomerat, dimineata 6 km, apoi inapoi 6 km am un consum de 11,5 pe vremea asta
      nu-mi dau seama daca un diesel ar fi mai economic destul de mult pe distanta asta sa justifice schimbarea pentru mine, si eu ma gandesc daca sa trec pe diesel

    • turatiimaster says:

      Daca stai mult in oras si iti asumi un consum de 10%, iesi mai bine cu 1.6l GDi.

  2. Dragoș says:

    Salutare!
    Mai întâi, vreau să te felicit pentru testele detaliate și obiective. Nu am mai întâlnit în alte părți asemenea meticulozitate… Chapeau!

    Iar acum să trec la ce mă macină.
    În urma unui accident, am rămas fără mașină, astfel încât se impune o achiziție. Va fi second hand, la vreo 25k euro.

    Mulți prieteni îmi recomandă mașină germană, adusă din Germania, dar nu mi se pare o idee bună să plătesc pentru siglă, în condițiile în care la același preț pot avea dotări și fiabilitate superioare, costuri mai mici de întreținere, plus un rest de garanție.

    Ca urmare, m-am orientat spre Kia Sportage și Hyundai Tucson, fabricație 2017-2018. În ce privește nivelul de echipare, voi căuta “full”.

    De aici încep întrebările:

    Și de aici încep întrebările:
    1. Tucson sau Sportage?
    2. Benzină sau motorină?
    3. Manuală sau automată? Conduc mult în oraș, dar nu știu nimic despre fiabilitatea cutiilor automate de pe cele două coreene.
    4. Plafonul panoramic e o idee bună? Am un copil mic care l-ar aprecia, dar înțeleg că sunt unele riscuri.

    Sper să mă ajuți cu niște sfaturi, fiindcă nu mă pricep, așa că am mari dificultăți în alegere…

  3. chiritoi costel says:

    Salut ! Ceva noutati despre MH la motorizarile pe benzina ?……..Si daca da, modifica preturile ?

  4. Razvan says:

    Salutare,

    Functia Start/Stop poate fi dezactivata?

  5. cozmin says:

    Salut,iti urmaresc teste pe masini.Nu stiu sa ma decid in legatura cu o masina Hyundai tucson si keea sportage.M-ar interesa pret,consum,calitate,dotari.As dori sa iau modelul style la 19754 euro atat ma duce bugetul.sau o kia tot style.este diferenta de pret intre cele 2 stiu ca kia are 4 sau 5 dotari in plus fata de hyundai.Ma poti ajuta? Multumesc

  6. mirceasz says:

    Foarte interesantă și competentă prezentarea – mulțumesc!

    As vrea si eu sa cumpar un KIA Sportage, varianta pe benzina 1.6 T-GDI, undeva spre sfarsitul verii (merg circa 13.000-15.000 km pe an). Am auzit ca va apărea acest sistem Mild-Hybrid și pe motoarele de benzina. Aveți cumva o dată mai exactă pentru introdicerea acestui sistem pe motoarele pe benzină? Mulțumesc!

    • turatiimaster says:

      Probabil dupa salonul auto de la Geneva vom avea noutati, adica inceputul lui martie, se lucreaza la motorizari, in mod normal in vara cel tarziu ar trebui sa avem MH si pe 1.6 diesel si pe motorizarile benzina.

      • cozmin says:

        Sa traiesti.Am u rugaminte la tn ce mai sfatui sa cumpar in legatura cu consumul,dotari etc…kia sportage 1.6 gdi-pret 21de mii euro sau Hyundai tucson 19754 euro.Multumesc anticipat

        • turatiimaster says:

          Tehnic vorbind sunt identice, cumpara ce iti place, diferenta majora e la garantie, 5 ani fara limita de km la Hyundai contra 7 ani garantie sau 150 000 km, la Kia.

        • Andrei says:

          Salut Cozmin,

          aceeasi dilema si am ales Tucson, imi place mai mult designul si are dotari cam de 500 euro in plus fata de Sportage Style. Ia fise de la ambele masini si compara, Tucson are in plus diverse lucruri, printre care roata de rezerva, becuri cu led pe luminile de zi si in spate.
          Eu vin de pe Ceed si sunt convins de calitatea Kia, insa aici designul si dotarile in plus la un pret mai mic au facut diferenta.
          Mie mi se pare ca faceliftul de Sportage nu se vede la exterior la Style ci doar la versiuni mai mari.

      • Dragos says:

        Salut,

        Au aparut ceva detalii despre MH pe motorizarile benzina?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Privacy Preference Center

Marketing

1 - Registers a unique ID on mobile devices to enable tracking based on geographical GPS location. 2 - Used by Facebook to register impressions on pages with the Facebook login button. 3 - Tries to estimate the users bandwidth on pages with integrated YouTube videos. 4 - Registers a unique ID to keep statistics of what videos from YouTube the user has seen. 5 - used by AdUnity.com for ad serving purposes, 6 - used by AdUnity.com for ad serving purposes, 7 - used by AdUnity.com for ad serving purposes, 8 - used by AdUnity.com for ad serving purposes

1 - GPS (Youtube.com), 2 - Impression (Facebook.com), 3 - Visitor Info Live (Youtube.com), 4 - YSC (Youtube.com), 5 - auguid (AdUnity.com), 6 - x0.gif (AdUnity.com), 7 - x1daid (AdUnity.com), 8 - x1guid (AdUnity.com)

GDPR

1 - only to comply with GDPR requests, 2 - only to comply with GDPR requests.

1 - GDPR allowed cookies (Turatii.ro), 2 - GDPR consent types (Turatii.ro)

Traffic

1 - Visitor statistics, 2 - Visitor statistics for ranking site in auto category, 3 - Visitor statistics

1 - trafic_h (Trafic.ro), 2 - trafic ranking (Trafic.ro), 3 - trafic_v (Trafic.ro)