Ford Ranger 3.2l TDCi AT6 4×4 WILDTRAK

Ford Ranger 3.2l TDCi AT6 4x4 WILDTRAK

Cum piata stabileste de fapt cine e numarul 1, se pare ca si anul trecut Ford Ranger a avut onoarea asta, pe segmentul pick-up. Ca atare, lucruri interesante se vor intampla, cum ar fi faptul ca Ford impreuna cu VW vor produce un model comun de pick-up, pe baza unei platforme de Ranger (gen, adio Amarok, dar raman cu tine), insa sub denumiri si brand-uri diferite. Ford va pastra denumirea de Ranger si VW denumirea de Amarok.

Se vor schimba multe si in ceea ce priveste motorizarile, tendinta de downsizing se accentueaza si aici (din pacate), vom avea motorizari din zona de 2l, cu pregatire pentru hibridizare. Prin prisma celor de mai sus, un Ranger de 3.2l e deja un dinozaur, insa ma bucur ca l-am prins, pentru ca e un model care merita prezentat.

Pretul, fara optiunile specifice, carlig, rulou bena, etc, e pe masura marimii motorului, undeva la 48 000 euro, insa Ford are o campanie dedicata persoanelor juridice, unde lasa mai bine de 10 000 de euro din pret, ceea ce face din acest model o varianta foarte atractiva pentru doritorii de pick-up cu pedigree.

Condus frumos, Ranger 3.2l se multumeste cu o medie cinstita de cam 10l la suta de km, consum neglijabil daca tinem cont de pretul de achizite al masinii, si recunosc ca mi-ar placea unul, desi marea mea dragoste ramane binecunoscuta si raman fidel brandului Isuzu care m-a slujit impecabil peste 10 ani. Nu pot insa sa neg calitatile unui Ranger, si evident, nu pot sa ii iert nici slabiciunile…

Ranger va veni si cu o cutie de viteze automata cu 10 trepte, asadar acest 3.2l, cu 5 cilindri in linie si AT6, va deveni deja istorie in acel moment. Ma bucur ca pot sa contribui si eu la aceasta istorie, cu filmele acestea…


6 Responses

  1. Teo says:

    Salut Robert. Cum t-i s-a parut Rangerul 2.0 biturbo?
    To buy, or not to buy, that is the question…

    • turatiimaster says:

      Pe automat poate, pe manuala pe mine m-a dezamagit, cuplu insuficient la turatii joase, unde D-Max-ul meu mergea in relanti, Ranger-ului i se oprea motorul, si daca nici eu nu stiu sa urc o panta cu un pick-up… Altfel, masina tehnologic e probabil cea mai avansata in acest moment, inca are probleme de finisaj prin interior si fiabilitatea ramane de vazut daca s-a imbunatatit. Cu riscul de a supara pe multi de la Ford, mi se pare de-a dreptul ciudat sa vad site-urile de vanzari auto pline cu Ranger sub 50 000 km, mai ales ca masina merge grozav dinamic, care e treaba de se vand asa repede, si evident in pierdere, nu am decat explicatia ca au probleme diverse. Daca nu iei pe firma, nu te-as sfatui la noul Ranger, desi repet, merge grozav. Pe termen lung, insa…

  2. Ovidiu says:

    Salut Robert,vreau sa-mi iau un ranger AT, și nu știu dacă să iau 3.2 sau să astept 2.0 biturbo at10; masina o folosesc 90%pe asfalt.
    Îmi place foarte mult sunetul 3.2-ului,dar și prețurile înainte de facelift(au reduceri foarte bune). Multumesc pentru munca pe care o depui,sincer urmăresc filmuletele tale si te consider cel mai documentat jurnalist auto.

    • turatiimaster says:

      Ai grija la problemele Ranger-ului, masina e ok ca prestatii, dar stricacioasa si extragarantia e obligatorie, chiar daca e contra cost. Probabil ca 2l biturbo cu at 10 va fi interesant, cutia AT6 de pe 3.2 e relativ ok, dar nu e ceva nemaivazut, cea cu 10 va fi altceva.

  3. manivela says:

    Ciao, Robert! Avem in familie un Ranger, exact in aceasta echipare/culoare, cumparat in Germania, full. Are deja 33000km/2ani, fara probleme, doar o rechemare oficiala Ford, in legatura cu sigurantele, adica cutia lor..ceva neetans..
    Confirm ceea ce ai punctat in videouri..Respectiv, nu are rival..
    Deosebit de confortabil/ silentios in rulare
    Desi are tamburi pe spate, foarte eficace franele, il avem echipat cu allweather Continental
    Avem si siroccou la el, iarna nu-i ca vara. Per general, foarte-foarte ok. Se conduce foarte usor, scaunele fata foarte comode, noi le avem si cu reglaje full electric
    Minusuri, foarte mare diametrul de bracaj..logic la ce ampatament are+lungimea de 5,3metrii
    Anumite finisaje pe la buzunarele de usi sunt taioase..ii scuzam pe africani…made in South Africa
    Foarte slabuta calitatea si fixarea mochetei, noi am montat presuri WeatherTech-made in USA
    Porneste fara a fi necesara calcarea franei..periculos daca ai copii
    Bena e inchisa identic, dar nu e total ermetica..Usa spate a benei e fara protectie pe partea superioara, noi am montat folie transparenta+folii solare incepand cu montantii b
    Volanul are prea multe butoane inghesuite. Si pe consola centrala la fel, cam aglomerate, dar le poti comanda direct pe ecranul de mari dimensiuni..
    Lipsa unui acces de tip keyless, remediat la facelift..
    Cam mare consumul, undeva la minim 12-13l urban

    • Flopy says:

      Consum mare 12-13 l/100 km la ditamai hardughia?
      Eu asta aș pune-o la plusuri, nicidecum la minusuri.

Leave a Reply to turatiimaster Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.