Hyundai Elantra 1.6l MPI 6MT EXCLUSIVE

Inca o masina mult subapreciata dupa parerea mea, Hyundai Elantra facelift, in varianta de motorizare “clasica”, 1.6 MPI, insa nu va lasati pacaliti. Motorul poate sta linistit intr-o comparatie directa cu cei mai titrati rivali si daca nici macar cand va spun eu nu ma credeti, filmele o vor dovedi cu prisosinta…

Spun subapreciata nu doar de cumparatori, ci chiar de cei care o vand, si care au ales sa nu ofere in Romania o versiune de echipare completa, ce ar fi putut ridica Elantra nu doar in vanzari, ci si in prestigiu, in concurenta destul de selecta din zona sedanurilor compacte de 18-25 000 euro.

Daca faceliftul nu e neaparat un model de frumusete, subiectiv vorbind, totusi rezultatul final e remarcabil, Elantra rafinand caracteristici mostenite de la generatia anterioara la un nivel fara egal pentru pretul cerut. Cu aerodinamica de top a caroseriei, motorul este pus in valoare, rezultatele de dinamica si consum real fiind cu siguranta surprinzatoare chiar si pentru cei mai sceptici dintre noi.

Confortul suspensiei si finetea si precizia schimbatorului de viteze sunt referinte ale segmentului, la fel si silentiozitatea motorului, de prea multe ori ai impresia ca rulezi intr-o masina electrica…

Obligatoriu de vazut inainte de a lua decizia de cumparare, desi relativ clasica, prin motorizarea nesofisticata si dotarile mai degraba comune. Elantra reuseste sa fie un model sedan aproape ireprosabil, ceea ce nu pot spune despre multe din masinile cu care se intrece pe piata din Romania.

30 thoughts on “Hyundai Elantra 1.6l MPI 6MT EXCLUSIVE

  1. Bogdan

    Buna seara, domnule Adam!

    Am urmarit recenzia dumneavoastra de pe youtube (felicitari pentru ceea ce realizati). Ma intereseaza daca aveti ceva de spus si despre varianta pe cutie automata (am vazut ca ati abordat un pic problema la finalul partii a 4-a, dar nu va urcaseti la volanul uneia inca). As fi interesat in special de detalii precum modul in care schimba, cum “trage”, cum influenteaza consumul, riscuri, fiabilitate, etc. Va multumesc!

    • turatiimaster

      O sa aduc un AT6, nu am condus inca, deci nu stiu cum e.

  2. Ionut

    Salut! Ai reusit sa testezi si varianta 6AT? Ai ceva impresii legat de aceasta?

    • turatiimaster

      O sa aduc un 6AT, nu am condus inca. Nu stiu cum e.

  3. Macinic Nelu

    Salut Robert,
    Am si eu doua dileme.Intre i 30 si elantra ce ai alege?(familie 3 persoane,plecat des in concedii cu ceva bagaje),confortul la drum lung ma intereseaza in special?!
    Si daca in acelasi pret exista o optiune mai buna decat elantra,motor pe benzina sa fie.

    • turatiimaster

      Depinde ce vrei de la masina, i30 e mai sus calitativ, suspensie independenta. Ambele variante sunt bune, probabil ca daca as fi eu in situatia asta as lua i30.

  4. Radu Lungeanu

    Nu credeam ca poti sa ai o dilema intre doua modele ale aceleiasi marci dar iata-ma. Ati prezentat foarte frumos aceasta Elantra la care initial nu ma gandeam din lipsa dotarilor ultra-moderne. Acum sunt complet indecis intre Elantra si i30 fastback cu motorul de 1.0(atat permite bugetul). Care este best buy?

    • turatiimaster

      Fastback e superior in multe aspecte Elantrei, insa pentru cine vrea o masina cinstita, fara mari pretentii, Elantra e o optiune excelenta. Sincer, la aceiasi bani, as lua Fastback.

      • Radu Lungeanu

        Multumesc frumos!

  5. Tibenschi Flaviu

    E greoaie masina? Cum se simte in curbe? Are inertie mare? Am un Mondeo III si in curbe e greoi tare.

    • turatiimaster

      Nu are inertie mare, e usoara, insa suspensia spate nu e la nivel cu ce are Mondeo, numai un drive test te poate edifica.

    • Radu

      Buna ziua. Domnul Adam am o rugăminte sa mi răspundeți în calitate de specialist și care ați testat și elantra 1.6 mpi și duster 1.5 dci 4×4… Ce ați alege dumneavoastră? M ar ajuta f mult în luarea unei decizii ptr achiziție.

      • turatiimaster

        Sunt doua masini complet diferite, daca aveti nevoie de SUV (garda la sol mare si 4×4), evident raspunsul e Duster, daca insa nu va trebuie 4×4 si garda la sol mare, Elantra.

  6. flaviu emil

    Ai facut depasiri in panta? Am un Logan 1,6 16V si imi place cum urca, dar avand doar 5 viteze, la viteza mare pe autostrada e turat prea mult. Si as schimba masina.

    • turatiimaster

      Daca esti sofer, masina merge de indoaie, am mai avut pe cineva care se plangea de dinamica, cine stie, poate nu stiu eu s-o conduc, sau stiu, habar nu am. Merge fara probleme, si incarcata si goala.

  7. Viorel

    Salutare, sunt in cautarea unei masini si am de ales intre o Elantra 2019 cutie automata Exclusive si o Honda Civic sedan 1.8 i-Vtec …As dori daca se poate ceva pareri legate de aceste 2 modele.
    Multumesc.

    • turatiimaster

      Elantra.

  8. Ioan

    Este pacat ca nu publicati toate comentariile, mai ales daca sunt facute de un posesor de Elantra si care dupa cum am scris si anterior a si parcurs 2000 km cu acest model de masina. Am crezut ca am gasit in sfarsit pagina de internet care exprima realitatea si care nu face probabil doar publicitate. Pentru cele scrise in comentariu anterior imi asum raspunderea si daca cineva doreste sa ma combata cu dovezi sa o faca. Pentru mai multe detalii nu ezitati sa ma contactati pe adresa de email.

    • turatiimaster

      Se publica toate comentariile, daca limbajul este decent si criteriile de bun simt sunt îndeplinite. Doar ca exista un timp în care sunt verificate.

  9. Ioan

    Buna Robert.
    In mare masura sunt de acord cu cele explicate de tine dar sunt si in dezacord cu anumite detalii si anume:
    1. Androidul nu functioneaza cel putin deocamdata – fapt confirmat si de cei de la Hyundai
    2. Eu nu am condus mii de masini dar am condus zeci si pot sa afirm cu certitudine ca este una dintre cele mai lenese masini(un demaraj foarte slab) din cate am condus. Elantra se comporta bine pe autostrada dar in momentul in care circulam pe soselele din Romania si ai nevoie de demaraj sa depasesti o caruta(cei care circula nejustificat de incet in afara localitatii cu 30, 40, 50 la ora), TIR, etc. lucrurile se schimba dramatic in sensul in care si daca te intorci in viteza a treia tot nu ai suficienta putere. La fel se pune problema si cand urci o rampa moment in care de multe ori trebuie sa revii din viteza a sasea in viteza a treia ca sa poti sa ajungi in varf, fapt care nu il intalnesti la alte autoturisme – sub nivelul Elantrei.
    Am auzit ceva variante ca se poate introduce in circuitul acceleratiei catre motor un modul electronic care sa determine un raspuns mai rapid al motorului la calcarea acceleratiei, oricum un fapt neagreat de Huyndai Romania.
    In concluzie masina este Ok eu am deja 2000 km cu ea, dar motorul este jalnic(si ma refer strict la demaraj) si daca cei de la Hyundai nu vor gasi un remediu este pacat pentru ca masina are intradevar potential.

    • turatiimaster

      Salut, problema cu Android-ul se va rezolva prin update de software. Legat de partea cu demarajul, depinde de asteptari, daca stam sa ne uitam are un 0-100 in 10.1 s si o viteza maxima de 200 km/h, ceea ce o pune inaintea multor masini (de altfel in filme cred ca se vede destul de clar cum accelereaza, daca nici aia nu e acceleratie…), sa spunem ca nu poate depasi carute sau tiruri este cel putin jenant. Mazda 3 sedan cu 2l benzina 122 CP accelereaza de la 0-100 in 10.4 secunde, iar viteza maxima e 202 km/h, nu stiu de ce mi-ar fi rusine cu Elantra. Cred ca masina trebuie un pic invatata, vazut potentialul pe care il are, si exploatat corect acel potential. Legat de rampa, la orice masina cand urci o rampa se retrogradeaza din treapta a 6-a intr-o viteza inferioara (depinde de motor si transmisie daca treapta e a-3-a sau a 4-a). Plus ca e relativ noua la 2000 km, motorul se va mai lasa si performantele se vor imbunatati.

  10. Adrian

    Ce ai alege pentru tine, calitate pret: 1 Elantra varianta de top automata sau
    2 kadjar 1.3, 159 cp. Zen

    • turatiimaster

      Salut, nu stiu ce sa zic, sunt doua caroserii complet diferite, daca ai nevoie de SUV, ia Kadjar, daca nu ai nevoie de SUV, comparatia mai buna e intre Megane si Elantra. Elantra automat e o masina de tinut ani multi, mai ales ca are garantie fara limita de km 5 ani, daca faci multi km merita. 1.3-ul e motor nou, exceptional, mult mai bun ca la Elantra, dar ramane de vazut si cat de fiabil va fi.

  11. Daniel

    Salut Robert. Tu ce ai alege intre hyundai elantra 1.6 mpi si renault megane 1.3 tce 140 hp ?
    Multumesc frumos si felicitari pentru activitatea ta.

    • turatiimaster

      Ca dinamica e mai bun 1.3l TCe, ca masina fara probleme si daca vrei sa o pui si pe GPL, Elantra ia fata Megane-ului, insa ca dinamica generala si manevrabilitate, Megane e mai bun. Depinde ce vrei de la masina.

  12. Flopy

    Merge frumos mașina și senzația pe care o întâlnești la genul acesta de motor aspirat nu o regăsești la unul turbo, cum nici senzatiile pe care ti le oferă cuplul de la turație mică al unui motor turbo nu le vei simți la un motor aspirat cu o cilindree de până în 2000 cmc.
    Totuși, am analizat putin timpii pe diferite reprize de viteză și i-am comparat cu ceea ce am obținut eu făcând mai de mult niste filmulețe cu a mea Kia Cee’d
    1.4 cvvt 109 cp pe reprize similare și nu prea e diferență ( ce-i drept, eu eram sigur in mașină).
    În schimb, consumurile afisate la 130 km/h si respectiv 100km/h mi se par excelente.
    Dar, parcă o lungesc cam mult cu acest motor, chiar dacă l-au tot actualizat. Parerea mea este că trebuia introdus măcar motorul de 1.6 GDI care a fost pe Kia Cee’d 2 și Hyundai I30 2.

  13. marius

    Nu te-am mai vazut asa entuziasmat demult, probabil ca masina e chiar extraordinara. Am luat un i20 in chirie acum cateva saptamani, motor aspirat de 1.2, si mi-a placut f mult masina in saptamana aia cat am condus-o. Chiar am ramas uimit ce bine mergea. Cred ca era de 75 CP. 🙂 Deci da, Hyundai fac masini mai nou, nu isi bat joc.

    • Cristi

      Un comparativ intre Elantra si Corolla: https://translate.google.ro/translate?hl=ro&sl=en&u=https://www.asburyauto.com/compare/2019-toyota-corolla-vs-2019-hyundai-elantra-sedan/160086&prev=search
      Elantra si Corolla sunt masini apropiate dar Corolla este mai bine insonorizata, franeaza mai bine, mai ieftina la intretinere si este mai apreciata. Asteptam si testele cu Corolla ale domnului Robert Adam.

      • turatiimaster

        La ei, la noi, nu, Corolla nu e mai ieftina la intretinere ca un Elantra, cu facturile in fata, cand o sa fie revizia la Corolla 600 lei, o mananc. La fel, cu insonorizarea, chiar vreau sa condus si eu noul Corolla, sa vad ce inseamna insonorizare mai buna ca la Elantra. De frane, da, se poate sa franeze mai bine Toyota, irelevant pentru mine, eu franez rar si pentru mine franeaza bine si Logan-ul.

  14. Marius

    Foarte competent review ca de obicei. Felicitari ! Cum s-ar compara motorul asta si masina in general cu motorul de pe Toyota Corolla sedan 1.6 VVT ? As fi foarte interesat de o comparativa …. nu stiu daca cel de pe Toyota este cu injectie directa dar pe hartie pare un motor competent. Am vazut ca nu l-ai pomenit cand a fost vorba de motoare aspirate similare ….

Leave a Reply to flaviu emil Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.