Dacia Duster 1.3l TCe 150 MT6 4×2 Prestige

Am mai facut un test scurt, de completare, de data asta cu Duster, in compania noului motor 1.3l TCe, varianta de 150 CP, cutie de viteze manuala, 6 trepte, echipare de varf, Prestige. Filmari complete, pentru cine vrea sa vada tot ce se poate vedea la un Duster, gasiti aici, mai puteti vedea varianta cu EDC aici si primul nostru contact cu noul Duster a fost acesta.

Ce e mai special la acest model testat? In primul rand e cel mai puternic model Dacia de serie, existent vreodata, apoi, ca si cum nu ar fi suficient, motorul este unul dintre cele mai rafinate si economice din aceasta zona de cilindree si putere, il putem numi, fara greseala, un etalon in gama motorizarilor turbo benzina de pana in 160 CP. Exista motoare mai puternice, dar combinatia de putere/economie reala oferita de 1.33 TCe e destul de rara…

Aerodinamica mai putin elaborata nu permite depasirea barierei de 200 km/h, insa 199 km/h e o valoare onorabila pentru un SUV “smart buy”. Desigur, pe o caroserie de tip sedan, cu aerodinamica superioara, potentialul de viteza maxima ar fi fost mult mai mare cu acest motor, poate chiar in zona de 210-220 km/h. Duster e insa un SUV si pentru un SUV, performantele oferite sunt mai mult decat decente.

Mi-as fi dorit un sasiu modificat, cu discuri de franare pe spate si o setare mai ferma, pentru ca limitele masinii sunt mai usor de atins acum, cu o asemenea putere. Insa pentru clientela careia i se adreseaza, ce ofera dinamic Duster cu acest motor, dupa parerea mea e mai mult decat trebuie pentru o masina cu o garda la sol de 21 cm…

Cum spuneam si alta data, Duster continua sa fie un hit, in ciuda detractorilor marcii, vanzarile scriu povestea unui succes iar cartea vietii modelului Duster e mai groasa decat au crezut multi.

21 thoughts on “Dacia Duster 1.3l TCe 150 MT6 4×2 Prestige

  1. doru

    salutare,

    Aveti in vedere un test drive cu duster 1.3 tce 4×4?

    multumesc

    • turatiimaster

      Da, o sa fie.

  2. Sas Catalin

    Salut,
    Referitor la socurile resimtite la schimbarea treptelor inferioare de viteza, si eu le simt insa putin diferit.
    Eu resimt soc la apasarea pedalei de ambreiaj (cand se decupleaza cutia de motor) si nu la eliberarea ei (cand se cupleaza cutia cu motorul).
    Ideea e ca si la masina de drive test 1.33 TCE 150 CP (identic cu ce am eu) am resimtit acele socuri.
    Daca voi resimtit socurile le eliberarea ambreiajului, atunci problema este diferita.
    Pentru cazul meu, am reusit sa ma adaptez astfel incat sa elimin acel soc in modul urmator:
    -cand ma pregatesc sa schimb din 1 in 2 (unde e cel mai puternic socul) apas pedal de ambreiaj insa nu eliberez acceleratia in acelasi moment ci o mai tin apasata cateva fractiuni de scunda
    -in felul acesta socul dispare si nici nu apar efecte secundare

    De aici eu trag concluzia ca cel mai probabil nu e o problema cu ambreiajul sau actionarea hidraulica a acestuia ci este faptul ca motorul intra in frana de motor foarte repede la eliberarea pedalei de acceleratie (probabil clapeta se inchide foarte repede). Intrand foarte repede in frana de motor si fiind intr-o treapta inferioara, socul este pregnant si este resimtit de cate conducatorul auto.

    Ma mai gandesc ca poate este o combinatie (intrarea foarte repida in frana de motor si un ambreiaj lenes care nu reuseste sa decupleze destul de repede) astfel ca cele 2 actiuni se suprapun pentru cateva fractiuni de secunda.

    Puteti sa incercati si voi cei care resintiti acele socuri, poate va ajuta sa evitati uzura prematura a unor subansamble din transmisie.

  3. Diego

    Salut! Am testat curând un Duster 1.3l tce și pot să confirm șocurile din schimbător. Este un aspect care nu îmi dă liniștea necesară achiziției unei mașinii de 19k euro. Aveți idee dacă pe monitorizarea diesel s-au reclamat același simptome?

  4. Marian

    Salut. Sunt posesorul unui Duster 1.3tce 130Cp și am aceleași probleme legate de ambreiaj și timonerie. Am fost la service cu mașina și cei de acolo au constatat ca socul resimțit la schimbarea treptelor, ar fii de la pompa de ambreiaj. Acum întreb, ambreiajul este sau nu hidraulic? Cei de la service au spus ca ambreiajul este hidraulic și timoneria pe cablu. Mașina are și sirenaj în toate treptele la o anumita turație, iar referitor la acest lucru, cei de la Dacia cică ar cauta soluții tehnice, apoi vor fii rechemate în service pentru remediere.

  5. Mihai

    Salut. Am si eu o nelamurire legata de Duster. Ai adus in discutie ca au introdus Android auto, insa de ce au renuntat la senzorul de lumina/ploaie, ce era standard pe acest vehicul. Tu mentionezi de discuri de franare pe puntea spate si ei taie de prin alte parti practice. Acest senzor acum nici macar optional nu mai exista. Insa inca. un aspect, ar fi ca economia a fost atat se mare incat pictograma cu AUTO a ramas pe maneta de la blocul de lumini. Asta este o manevra cam urata ca anul 2019 sa nu mai poti avea un asemenea conform pe un vehicul de 20000 euro.

    • turatiimaster

      Salut, nu am observat ce zici tu, ai masina si nu are senzorul de lumina/ploaie si a ramas AUTO pe maneta? Ce echipare e masina ta?

      • Mihai

        Nu e a mea. Am vazut-o la o expozitie, iar personalul Dacia mi-a spus ca nu se mai poate comanda senzorul de lumina/ploaie. Am ramas cu un gust amar, ca nici macar optional.

        • AF

          Senzorul de lumina/ploaie era inainte instalat in suportul oglinzii retrovizoare. Cand am primit masina am constatat ca am doar senzorul de lumina care este in partea superioara a bordului, cel de ploaie a fost scos de tot (care oricum nu era activ).

  6. kim

    Primul pas e facut: a aparut versiunea 1.3 150 CP 4X4
    https://www.promotor.ro/news/dacia-duster-cu-cel-mai-puternic-motor-si-tractiune-integrala.-care-sunt-preturile-in-romania-18139062
    Din pacate, parerea mea e ca nu va mai urma si un al doilea pas, adica adaugarea unei cutii automate la combinatia de mai sus.

    • turatiimaster

      O sa fie si cutie automata cu 4×4, posibil CVT, daca au minte o sa puna EDC, vom vedea.

  7. Alin

    Salut,

    Ce parere aveti despre sirenaj? Sunt posesorul unui Duster 1.3 TCE 150cp iar intre 90km/h si 100km/h se aude foarte tare acest efect.

    • turatiimaster

      Salut, eu am condus si masina de test nu avea sirenaj, desi avea destule probleme, dupa cum se vede in filme, ce e interesant ca pana acum, din toate masinile de test, niciuna nu a avut sirenaj, in timp ce in piata sunt destul de multe cazuri, nu stiu ce sa zic, semnalati problema la dealer, vedeti ce zice.

  8. Nicu

    De ce este diferita cutia la un 1.6 SCE 6MT fata de 1.3 TCE 6MT? La 1.6 mai scurta, la 1.3 mai lunga.

    • turatiimaster

      Fiecare cutie trebuie sa exploateze si sa puna in valoare motorul, fiind motoare diferite, cu puteri si cupluri diferite, e normal ca treptele sa fie etajate corespunzator.

  9. Nelu

    Pe motorul de 1332 Mercedes se poate monta GPL

  10. Nsrei

    O sa comentez puțin pe marginea mărcii Dacia. E bună deoarece fiind low cost are o rata de depreciere mai mica. E bună deoarece folosește soluții tehnice ceva mai vechi, ieftine, deci e destul de fiabila și la eventualele defecte nu trebuie sa ți vinzi un rinichi că sa le remediezi.

    Ce nu mi place. Stabilitatea. Toate Daciile îs prea instabile pentru gustul meu. E de ajuns sa ai ceva viteza și sa tragi de volan că să eviți o groapă, biciclist, câine sau mai știu eu ce.
    Deci sa cumpere alții Dacia. Eu am altceva și nu mai pot să mă întorc la marca Dacia, decât poate când oi ieși la pensie și n oi mai putea să hrănesc sute de cai putere.

  11. AF

    Salut Robert, așteptam cu nerăbdare impresiile tale despre Duster 1.3 TCe, mulțumim. Între timp am primit Duster-ul comandat, in varianta de 130CP, și pot confirma șocurile resimțite la schimbarea treptelor 1, 2, 3. Crezi că e o problemă care s-ar putea agrava in timp, s-ar putea remedia pe garanție? Cum ai simțit confortul scaunelor? Eu am o problemă cu spătarul, îmi dă dureri de spate după o oră de condus.
    Mulțumesc.

    • turatiimaster

      Salut, nu stiu, ar putea fi o problema de rulment de presiune, care se poate agrava in timp, poate vor gasi o solutie in garantie, habar nu am, ideea e ca am condus atatea masini cu motorizari asemanatoare si nu am sesizat genul asta de soc. Daca si la tine sunt socurile (si la altii, ca am deja feedback si de la altii cu Duster 1.3l TCe), atunci e posibil sa fie o problema si cei de la Dacia probabil cauta o rezolvare. Scaunele sunt relativ confortabile, oricum sunt un progres major fata de vechile Dacii, incearca sa testezi diferite pozitii, pana gasesti ceva mai confortabil pentru tine.

      • AF

        Multumesc pentru raspuns.
        Cred ca o sa fac o programare in service. Am mai auzit de probleme de genul acesta care s-au rezolvat prin mici reglaje ale cablului de ambreiaj sau ale mecanismului timoneriei, poate se rezolva simplu.
        Legat de scaun inclin sa cred ca este un defect la masina mea si il voi reclama la dealer. Am stat din nou in masina de drive-test si se simte mult mai confortabil.

    • Sas Catalin

      Salutare,
      Intru si eu in discutia referitoare la socurile resimtite in momentul schimbarii treptelor inferioare de viteza.
      Mentionez ca eu simt acele socuri in momentul apasarii pedalei de ambreiaj si nu la eliberarea acestuia.
      Eu am varianta 1.33TCE 150 CP. Si la mine se resimt socurile respective mai ales la schimbarea din 1 in 2.
      Un prieten bun are 1.5DCI 110CP varianta 2018. Am condus si masina lui si am observat acelasi comportament.
      Masina pe care am condus-o la drive test (1.33TCE 150 CP) avea acelasi comportament.
      Eu m-am obisnuit sa schimb astfel incat sa nu mai resimt socurile respective, procedand in felul urmator:
      -in momentul in care ma pregatesc sa schimb treapa 1 cu 2, apas pedala de ambreiaj insa mai tin apasata pedala de acceleratie pentru cateva fractiuni de secunda;
      -in felul acesta socul resimtit dispare cu desavarsire (si asta fara ca motorul sa inceapa sa se tureze in gol)
      Eu nu sunt inginer mecanic de meserie (sunt altfel de inginer) insa imi place sa cred ca posed cateva cunostinte de mecanica. Din comportamentul afisat de masina eu inteleg problema asta putin diferit (cel putin in cazul motorului pe benzina), si anume:
      -nu cred ca este o problema cu ambreiajul masinii sau actionarea acestuia (ansamblul hidraulic)
      -problema cred ca este de fapt viteza mare de reactie a clapetei de acceleratie care se inchide instant la eliberarea pedalei de acceleratie
      -astfel apare un soc in motor care apoi este transmis mai departe si resimtit de catre conducatorul auto

      Este doar o parere personala, fara date concrete care sa o sustina.
      Parerea mea este ca putetii sa incercati si voi cei care sesizati acest comportament la masinile voastre, poate in felul acesta evitatia inlocuirea prematura a volantului care din cate stiu eu este cu masa dubla (costisitor) sau a altor subansamble din zona ambreiaj/transmisie sau chiar suporti motor.

Leave a Reply to Mihai Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.