Site icon Turatii

Mazda 3 2.0l Skyactiv-G MT6 All Packs

Cum am promis, iata si Mazda 3 G122, adica 2l benzina, aspirat, 122 CP, cutie manuala, 6 trepte, intr-o versiune de echipare completa, adica Plus si toate pachetele disponibile. I-am zis, generic, versiune All Packs, ca le are pe toate…

Sigur, prima intrebare pe care am primit-o inca de dinainte sa o conduc, a fost de ce nu mai are performanta vechiului model. Ei bine, probabil din cauza introducerii noului standard de masurare a emisiilor, WLTP, si Mazda si alti producatori s-au vazut in situatia neplacuta de a-si limita din fabrica performantele unor motorizari, pentru a se incadra cu consumul si emisiile in limitele acestor normative. Si de aici probleme.

Logic, nimeni nu se bucura ca nu mai ai un 0-100 in zona de 9 secunde, nimeni nu se bucura ca nu mai ai versiuni intermediare, de 150, 165 CP, dar macar cu Skyactiv X se mai anuleaza din neajunsuri. Plus tractiune integrala, pentru cei care se plangeau de asta…

Altfel insa, ca si vechiul Mazda 3 cu motorizari benzina, si noul model e mai mult decat onorabil, si cel mai mult impresioneaza consumul real, condusa cum trebuie masina consuma mai putin decat in fisa tehnica, cu tot cu WLTP. Asadar, directia e clara, motorizarile de putere mica sunt orientate clar spre consum, cine vrea performanta, merge pe X.

Sigur, e greu sa tii pasul cu anumite motorizari turbo, 1.3-1.5l, mai ales pe partea de reprize, cand ai un motor aspirat, fie el si de 2l, insa pe ansamblu dinamica modelului nu e neglijabila, si numai daca esti foarte pretentios te poti plange.

Evident, comparatia cu alte modele compacte va ridica si problema pretului, care nu e neglijabil, insa cei care vor Mazda probabil ca sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru calitatea interiorului si design-ul extravagant…

Exit mobile version