Stiu, era mult asteptat, nu am reusit sa fim atat de rapizi, dar cei din urma pot si vor fi cei dintai, cum se zice, asadar iata-l, noul Kia XCeed, intr-o echipare aproape completa, motor turbo 1.4 benzina si cutie automata dublu ambreiaj, 7 trepte.
Echiparea este Style+ la care se adauga diverse optionale, pretul masinii nu e mic dar cu atentie se poate configura un model asemanator cu 2-3000 de euro mai ieftin, fara sa se piarda din frumusetea, confortul sau caracterul masinii.
Nu va tin in suspans, va las cu filmele, ce e de retinut, in ciuda garzii la sol mai mari, masina se conduce excelent, este setata cumva mai dinamic decat un PROCEED si desi logica pare sa ne duca in alta directie, realitatea e alta.
Interiorul e vesel si ergonomic, in plus avem display-uri digitale mari si asemanarea cu cele de la BMW nu este neaparat intamplatoare, cel putin la prima vedere par sa fie facute de acelasi producator.
Desi in segmentul nou nascut in care activeaza XCeed tractiunea integrala nu e obligatorie, totusi macar optional o asemenea posibilitate ar fi nivelat cifrele de vanzari, exista multi potentiali cumparatori care chiar folosesc un sistem AWD, si in offroad usor, dar si in conducerea dinamica.
O intrebare offtopic: la o masina cu cutie manuala, ce rol mai poate avea butonul de Auto hold? Mentionez ca masina are si urmatoarele optiuni montate:
ESP Controlul electronic al traiectoriei
ARP Protecţie activă împotriva răsturnării
HSA Asistență la pornirea în rampă
HBA Asistență activă la frânare
ESS Sistem de semnalizare la frânare de urgenţă
HDC Control al coborârii în pantă
FTCS Sistem de control al tractiunii
ABS+EBD Sistem de protecție împotriva blocării roților la frânare și distribuție electronică a frânării
SAS Sistem automat de monitorizare și ajustare a vitezei de rulare
Multumesc anticipat!
Salutare. M-ai convins sa iau sotiei un XCeed de 1.4l cu DCT. Am fost azi la MIT sa cerem o oferta si ni s-a spus ca vor inlocui motorizarea de 1.4 cu una de 1.5l 160cp. Am vazut ca va fi disponibila si pe i30. Stiti ceva despre aceasta motorizare?
Si apropo de DCT am intrebat despre problemele de fiabilitate ce apar pe forumuri la Sportage si mi s-a zis ca fiind cu dublu ambreaiaj ar trebui sa o punem in N la semafor.
Da, a venit o motorizare noua, 1.5, eu nu am condus inca, o sa aduc sa filmam ceva cu 1.5, si eu sunt curios cum e. Da, la DCT daca stationezi sub 1 minut o poti lasa in D, daca stationezi mai mult, e mai bine sa stea in N.
De putina vreme conduc si eu un XCeed 1.4 7DCT si referitor la faptul ca trebuie pusa in N la semafor, e valabil chiar daca e activat Auto-Hold? Pentru ca am gasit urmatoarea informatie:
“The system is designed to work in this way. When the Auto Hold is activated or the brake pedal held in a stop position, the clutch is disengaged. No need to shift the Neutral,” explained Volkswagen Passenger Cars Malaysia, adding this applies to all its DSG-equipped cars, irrespective of whether it’s a dry-type or wet-type DCT.
sau
BMW, Mercedes-Benz and VW said that it makes no difference whether the driver leaves the transmission in Drive or shift to Neutral.
Stiu ca e o intreaga discutie legata de subiectul asta, dar care sa fie adevarul? 🙂 Daca stationezi mai mult de 1-2 minute e bine sa fie pusa in N? Se aplica la ambele tipuri (wet / dry) de DCT? Mai e valabil daca functia Auto-Hold este activa?
O întrebare; în manualul mașinii nu scrie?
Nu scrie la nivelul asta de detaliu 🙂 De pus in N se spune doar daca vrei sa o tractezi sau alte cazuri in care vrei sa o lasi pe “liber”, dar cum sa faci la semafor, nu.
Depinde foarte mult de ce mecanism e in cutie, sunt destul de diferite. De exemplu, daca ai Stop/Start, evident o lasi in D, ca ti se opreste motorul, deci ambreiajele sunt scuzate, daca ai AutoHold, la fel, e posibil ca mecanismul AutoHold sa dezactiveze ambreiajele dupa o stationare predefinita (1 minut sau cat e prevazut), atata timp cat e ambiguu subiectul, e mai bine sa fii safe cu N. Nu de altceva, dar daca se intampla ceva cu transmisia si o sa fii intrebat, macar sa nu apara discutia ca n-ai tinut-o in N. De notat ca daca ai AutoHold activ, Autohold-ul de obicei are franarea sa separata (electronica, electrica, electrohidraulica, etc) de franele principale ale masinii, caz in care oricum pedala de frana iti e dezactivata si masina mentinuta in pozitie de franele AutoHold, deci e foarte posibil ca si din cutia de viteze sa ai ceva dezactivat, dar depinde de producatorul cutiei.
Salutare!
Foarte interesanta si cuprinzatoare recenzia pentru XCEED. Ca de obicei. 🙂
Referitor la motorul de 1.5 de care ati pomenit, aveti informatia oficiala de la importator/dealer?
De cand s-a oprit productia mie nu vor sa imi dea nici o informatie si ma duc cu zaharelul ca “vine luna urmatoare”.
De asemenea aveti mai multe detalii despre acest motor? S-a mai folosit pe alt model? Exista ceva informatii despre el?Este un motor nou?
Si in final, stiti cumva daca acet motor va inlocui motorul de 1.4 sau va fi in oferta pe langa motoarele de 1.4 si 1.6.
Multumesc anticipat.
Si totusi ce se iintampla cu site-ul asta valoros ! Asteptam, asteptam si nici o veste…Speram intr-o revenire cat mai curand ! Cu stima Dan
Salutare!
Intr-un review am gasit urmatoarele observatii “The XCeed is a car of two tyre sizes. ‘2 Spec’ versions come on 16-inch wheels with chunky 205/60 R16 tyres, and on these wheels and tyres it’s great. They give good ride comfort, absortb bumps and minor potholes and, above all, you can feel what they are doing through the steering. Progress from these 205/60 R16s to 235/45 R18s and, while the ride isn’t too bad, you can feel the lack of rubber between the rims and the road. You have to watch out for potholes, and the steering becomes over-light. The tyres grip well enough giving the impression of cornering on rails up to a point, but you’re not sure where that point will be because the steering is devoid of feel.”
De aici inteleg ca varianta pe 16 este mai buna. Ce parere aveti?
Multumesc
Depinde ce asteptari ai de la masina, vrei confort, iei 16, vrei tinuta de drum mai buna si sa arate mai bine masina, iei 17, sincer, diferenta intre ele nu e atat de mare, gen daca iei 16 nu e neaparat o revolutie in confort, insa sigur balonul mai mare al pneului ajuta mai mult la confortul la rulare, la trecerea prin gropi sau peste limitatoare de viteza.
un sfat daca se poate: xceed 1.4 style (23k cu trapa si alte optionale) sau Tiguan 1.5 TSi 130CP (trapa si alte optionale)?
clar kia are avantajul look-ului, tiguanul are avantajul… vag-ului. Sau dezavantajul. Tiguan mi se pare mai mare la interior plus clima pe spate ( copil, sotie foarte pretentiosi) si interiorul e ceea ce ma intereseaza plus siguranta (ambele sunt configurate cu tot ce inseamna siguranta activa , mai putin blind spot).
Le-ati condus pe ambele, stiu ca aveti Kia si ca nu sunteti mare fan VW (nici eu). Mi-am luat C-max dupa reviewul dvs, mi-am luat civic dupa review-ul dvs. Asa ca va pretuiesc sfatul, va apreciez munca si review-urile. Multumesc.
Un test drive cu Focus Active?
O sa fie cand scapam de pandemie. Am facut si poezie.
Salut. Am si eu cateva intrebari.
Legat de prelungirea garantiei Focusului, dealerul nu ti-a spus ca in prima luna de la achizitie o poti lua cu 50%, adica cu 350 euro?
Cat a fost discountul la Kia?
Si ultima, dealerii iau deja in calcul tichetele Rabla?
Multumesc!
Am luat aceasta masina intr-o varianta foarte bine echipata dar cu cutie manuala, motor 1.4 (foarte echilibrat si destul de puternic) si am testat si Mazda CX 30 2.0 Skyactiv G si Focus Active 1.5 150 cp.
Focusul iese cel mai ok la bani (confirm) insa faptul ca se cere aproape 700 de euro pentru extinderea garantiei la 5 ani il duce un pic peste Xceed. Ford are discounturi mari insa pentru mine nu a fost masina potrivita pentru ca interiorul nu e pe gustul meu (conteaza mult cum ma simt la volan si in interior) iar motorizarea in 3 cilindri desi puternica, nu are acelasi rafinament ca cele doua modele asitice sus mentionate. Totusi, si Focus Active mi-a lasat o impresie foarte buna.
Mazda a iesit din discutie pentru mine din cauza costului si a motorului destul de slab (desi relativ economic). E o masina reusit insa nu se resimte atat la confort cat si la condusul dinamic absenta suspensiei spate indepedente.
Pentru mine ca all rounder (spatiu interior, design – mi-am dorit o masina speciala, dotari si motorizare 4 cilindri in putere intre 130 si 150cp) Xceedula fost alegerea potrivita si dupa 3000 km sunt foarte multumit. Confirm ce spune Robert, cu o configurare inteligenta, ceva negociere si in cazul meu un tichet REMAT, am scos masina la putin peste 19,000 cu TVA inclus. Confortul chiar si pe jantele de 18 este exemplar, la fel si tinuta de drum. O masina foarte reusita a celor de la Kia. Foarte interesant testul Robert. am gasit si eu testul din Auto Bild cu VW T-Roc.
Cum e zgomotul la rulare pe care l-a remarcat Robert si cum e confortul la drum lung?.
Am făcut testdrive cu xceed și mi s-a părut puțin mai slab antifonata decât Ceed, în special în zona portbagajului. Am oprit am verificat geamurile, portbagajul, am continuat dar aceeași senzație. E drept ca era o zi ploioasa și ud pe jos, dar înainte cu 30 de min făcusem testdrive și cu Skoda Kamiq în aceleași condiții și skoda mi s-a părut mult mai bine antifonata deși nu ma așteptam. Și I20-ul meu mi s-a părut mai bine izolat fonic în aceleași conditii
Robert spune ca de vina ar fi anvelopele dar din ce spui, zgomotul se manifesta mai tare in spate iar anvelopele sunt identice cu cele din fata. Poate ca totusi este mai slab antifonata.
Am fost pasager în spate in Sportage si m-a mirat zgomotul, nu exagerat , nederanjant
Salut Robert, intre varianta asta si cea diesel sunt diferente mai mari de 2 litri la 100 km? In oras ma refer,Bucuresti, tot cutie automata.
Multumesc, o zi frumoasa
Salut, nu, cam 2l e diferenta, inclusiv in oras, benzina se incalzeste mai repede, mai ales la drumuri scurte.
Bună seara,
Vă rog o părere : xceed 1.4 sau niro. Mulțumesc!
Cornel
X-Ceed PHEV.
In varianta break as lua focus active. Altfel cx 30 sau x-ceed. As avea si eu o intrebare. Care motorizare este mai reusita intre 1.5 ecoboost si 1.4 t-gdi?
Depinde ce vrei, 1.4 e in 4 cilindri, deci automat e mai echilibrat decat Ecoboost-ul, care insa e mai puternic. Daca te uiti la rafinament, e mai interesant motorul de Kia, daca te uiti la performanta, e mai bun EcoBoost.
Salut Robert, motorul are GPF? Fiind euro6d temp, banuiesc ca da, daca e asa, stii mai multe detalii despre solutia aleasa de kia pt GPF? Am inteles ca depinde mult pozitia filtrului, langa motor sau sub masina pe traseul de evacuare, teoretic multi spun ca nu vor fi probleme cum exista la DPF pt diesel insa in practica apar cateva situatii neplacute la mers in oras, merci! Astept un sportage 2020 si vin cu gpf de acum.
Da, are GPF, nu stiu ce sa zic, cam toate motoarele noi vin cu GPF acum, daca le folosesti corect, nu ar trebui sa fie probleme.
Intre Kia XCeed, Mazda CX 30 si Ford Focus Active care ar fi ordinea de alegere?.
Depinde ce vrei, cu Focus Active nu am mers, insa imi place cum arata, nu poate fi rau, eu zic ca la extravaganta e X-Ceed, la eleganta e CX30, Focus Active cred ca e la cel mai bun pret. Mergi cu toate 3 si o sa stii singur raspunsul.