Isuzu D-Max 1.9l DDi AT6 4×4 Executive

Nu rezist la masina asta, recunosc. Mi-au trecut prin mana mii de modele, de la mici la mari, de la 5000, la 500 000 euro, trebuie sa admit, D-Max, din 2009, cand am pus prima data mana pe unul, m-a fascinat si continua sa o faca.

Am rezistat cu stoicism sa trec de la 2.5l-ul meu la noul 1.9 care aparuse acum cativa ani, am rezistat la doua facelift-uri serioase, ramanand credincios bi-turbo-ului meu din 2013, dar la masina de mai jos, mi-au sarit banii din buzunar.

In primul rand imi place cum arata, apoi saltul tehnologic e spectaculos, platforma si interiorul fiind complet noi, iar motorul/transmisia destul de serios revizuite. Sigur, faptul ca acum avem AdBlue, nu ma bucura, dar asta e situatia si cu celelalte pick-up-uri din piata.

Franele, tinuta de drum, confortul, sunt acum la nivel inalt, iar pe partea de siguranta, masina era “Best in class” la momentul lansarii, fiind confirmata recent si cu 5 stele la testul EuroNCAP.

Nu toate lucrurile sunt roz, pretul a crescut semnificativ iar zgomotul motorului in accelerare inca este mare, dar nici macar aceste aspecte nu m-au putut opri din a-mi cumpara noul D-Max.

Daca va cautati un pick-up, merita o privire si un drive-test…

6 Responses

  1. AlexB says:

    Incep prin a zice ca-s proprietar de 1.9 DDI din 2017, martie (am fost printre primii proprietari din Romania si spre deosebire de Robert (care nu-si ia o masina pana sa n-o testeze) am facut test drive-ul pe modelul vechi, 2.4 si am precomandat modelul nou atunci. Eu am masina cu transmisie manuala (I love manual and auto is meh for me) si am 80k km cu motorul 1.9 ddi.Probleme cu motorul n-am avut, totul e in parametrii (am avut la un momendat senzor aprins la filtrul de motorina ca adunase apa si l-am schimbat cu un cost de aprox 60-70 euro). Am avut 2 zile noul model, cutie automata, timp in care am facut cu el vreo 1000 de km, autostrada (intre timp m-am mutata in Germania, cu tot cu Dmax) si drumuri virajate de munte si prin sate nemtesti. Sunt aceleasi drumuri pe care le fac saptamanal si cu Dmaxul meu 2017 (generatia anterioara, cutie manuala). Nu o sa ma leg in mini reviewul meu de gadgeturile din interior, net superioare vechii generatii. O sa zic de la inceput ca daca as putea sa schimb acum masina mea pe noul model de ieri as fi condus noul model 🙂 dar nu sunt de aceeasi parere cu Robert legat de tinuta de drum. Noul model este clar mai silentios, si mai bine antifonat (nu este Audi, ca sa raman in tonul clipului), transmisia automata schimba se misca ok si are posibilitatea de a schimba vitezele din schimbator (modelul condus de mine nu avea padele la volan) . Masina mea e clar mai rugoasa ca noul model, dar pot spune ca pe viraje in viteza sufera mai tare ca generatia anterioara. Pickuprile nu sunt masini dinamice, scopul lor este sa fie masini de munca, dar eu cred ca Isuzu aici a sacrificat o tinuta cat de cat pe curbe pentru confort (suspensiile pe noul model imi par mult mai moi). Mi se pare ca generatia anterioara sta mult mai bine pe viraje. Pe parte de franare, modelul nou este net superior. Ca sa inchei, un vs intre cele 2 generatii (daca conteaza, masina pe care am testat-o, avea 270 si ceva de km cand am luat-o), +++ la modelul nou la toate capitolele, mult mai confortabila, dar daca din obijnuinta iei o curba mai tare, pe care o cunosti, pe care sa zicem ca o abordai normal cu vechea generatie, cu modelul actual, senzatia e ca masina are o inclinatie mult mai mare. Dar cum am zis la inceput, condusa in oras, masina pare mult mai dinamica si mai usor de condus decat generatia 2017 (volanul merge mult mai usor, senzorii de unghi mort, pedalele se apasa mai usor si motorul este mult mai silentios).
    Ca mare minus, fiindca Isuzu nu are si modele de clasa mica care polueaza putin, nu poate aduce in UE motoare mai mari. Din ce stiu eu, ca sa ai voie sa ai motor de 3000 spre ex, trebuie ca in grupul tau auto sa ai si modele cu cilindree mica sau electrice, ca este o norma de poluare… Din pacate pt Isuzu (eu sunt fan datorita masinii actuale) dar la banii de V-Cross (ultimul nivel de echipare, peste ce zice Robert ca e ultimul nivel de echipare), de la 47.960 euro nu este mare diferenta pt un pt un Hilux invincible (tot ultimul nivel de echipare), 50.777 euro, care are motor de 2.8L si 204 cai. Las mai jos linkurile cu preturile de Germania de la isuzu.de si toyota.de :

    https://www.isuzu-sales.de/d-max/modelle/

    https://www.toyota.de/automobile/hilux/build?path=engine/e1610f96-e7f9-4cb1-8d64-a659fee2b768/f880e881-f794-4aef-9e12-db540db6d76d/e9efc41a-3408-4a0a-9c3f-67e0d8dfee91&c=b4da34a1-391c-4b57-a153-13ac02e8da7f

    • turatiimaster says:

      Nu stiu, dar mie mi-a venit masina de o saptamana, si dupa 200 km cu ea si antifonarea pe care i-am facut-o din prima zi, concluzia e clara, vand Sportage-ul, pur si simplu este incredibil cum merge si cum se simte acum, nu dau D-Max-ul asta pe niciun pick-up de pe piata. Parti negative, ce simt ca ma deranjeaza la el cu adevarat, lipsa buton volum, nu ma obisnuiesc deloc cu tastele, si tot de la audio (care se aude fascinant, mai ales pe DVD) am problema ca la fiecare oprire a motorului se opreste si multimedia, si trebuie apasat butonul ACC o data, sa intri in modul Accesorii, ma scoate din minti treaba asta si caut sa ii gasesc rezolvare. Altfel, repet, nu il dau pe nimic de pe piata, nici daca are 500 de cai. Tinuta de drum o caracterizez asa, unde intram cu Sportage cu 110 (cu AWD) pe viraj, cu Isuzu intru cu 130 (cu tractiune spate), modelul vechi n-are nicio legatura, era antic ca tinuta de drum fata de cel nou. Sper sa fie si fiabil ca cele de dinainte.

  2. Popescu says:

    Tot respectul pentru munca pe care o faceți! Personal nu contest ( nu sunt în măsură) noul model de la Isuzu. Mâine mi-aș lua două dacă aș avea buzunarul doldora! O singură obiecție am ……..a crescut bine de tot prețul față de generația precedentă. Chiar bine. Adică e la nivelul celorlalți competitori japonezi. Unde e avantajul prețului de achiziție????? Păi nu mai e …..( Știu veți spune că suntem în 2020, că mașinile se tot scumpesc de ceva timp, chestii…….) La momentul ăsta ca și preț de achiziție cel mai bine stă L200. (Nu luam în calcul Great Wall și Tata venite pe cine știe ce filiere dubioase……). Bănuiesc că ați optat pentru premium sau executive……..păi la 44 000 am găsit nou in Romania …..RAM 1 500 Clasic (la astălalt generație actuală nu ne mai lipim ca preț)……Pretul include: transport SUA-Europa, taxe portuare, taxa vamala 10%, omologare Germania EURO6+inmatriculare Germania 1 zi, carlig de remorcare UE, modificare sistem navigatie harti UE, transport Germania-Bucuresti. Cu motor nu mai e cazul să zic…….
    …+ 3 000 euro GPL (nu-i obligatoriu) …..care e de dorit. Evident există problema mentenanței, accesibilitate piese etc. și alte neplăceri. Nu zic că e o alternativă….
    Dar prețul D- max-ului s-a dus prea mult în sus……. Aștept feed-back! Mulțumesc.

  3. Alexandru Ciobotea says:

    Buna ziua,
    Sincer chiar apreziez review-urile dvs. De departe peste tot ce gasesti pe internet (cel putin in engleza si romana). E clar ca aveti cunostinte mecanice si stiti ce vorbiti. Luati masinile la verificat pe toate partile si testarea la diferite viteze si in diferite trepte de viteza chiar ajuta urmaritorii sa aiba o perceptie mai apropiata de realitate in privinta performantelor autoturismelor. Pentru multi urmartori pot parea plictisitoare, dar pentru cine e interesat si pasionat sunt numai bune. Eu le urmaresc la viteza 2x pentru ca vorbiti ceva mai lent fata de gustul meu.
    Revenind la Isuzu D-max. Apreziez si eu masina, in privinta fiabilitatii are un renume solid. Totusi ma surprinde faptul ca ati facut achizitia aceasta, autoutilitara avand un motor de doar 1.9 l si in 164CP. Am urmarit si review-ul facut Amarok-ului de 2.0l 163CP si acolo ati afirmat ca “there is no replacement for displacement” si eu l-am luat in considerare ca argument solid in a nu cumpara in trecut Amarokul de 2.0 ( varinata de 180 CP cu cutie automata). Urmeaza sa imi cumpar si eu o autoutilitara pe care o voi folosi pentru naveta si carat diverse materiale de constructii si deseori voi lega o remorca (platforma) de 3 tone dupa ea pentru a cara diverse materiale, cereale sau autoturisme. Momentan sunt interesat de un Amarok v6 de 224 CP, achizitie second-hand. Inteleg ca ati condus in diferite ipostaze si Amarok-ul de 3 litri. Ce parere aveti despre el. L-ati recomanda?
    Multumesc pentru raspuns si succes in continuare!

    • turatiimaster says:

      Buna ziua, am luat D-Max pentru ca am avut doua deja, stiu la ce sa ma astept. Sigur, asa cum am zis si in filmele astea, plang ca nu pot avea motorul de 3l, dar asta e Europa, astea sunt regulile, cu astea defilam. Decat sa iau un alt motor, cu cilindree mare, si sa stau pe fotoliu in service, prefer ceva ce stiu ca nu ma lasa niciodata. Diferenta fata de Amarok, si una importanta, este ca in timp ce pentru Amarok s-a luat motorul de pe Passat si s-a pus pe Amarok, 1,9l DDi de la Isuzu e dezvoltat exclusiv pentru utilitare, unde D-Max e cel mai mic camion al celor de la Isuzu. Un pic altceva si nu imi fac probleme, stiu cum merge, da, puteam merge mai bine, dar pentru Romania si ce fac eu cu masina, e arhisuficient. Revenind la Amarok, am prieteni cu Amarok 2l, care le folosesc in conditii grele spre foarte grele (firme de mentenanta retele comunicatii mobile, relee, etc), si, spre surpriza mea, si a lor, masinile, ca au multe, s-au comportat foarte bine ca fiabilitate generala, adica sa zicem in limitele superioare ale segmentului. Mai greu cu masina super incarcata pe munte, adica si-ar fi dorit putere mai mare sau cum zicem noi, displacement-ul de care vorbim. Altfel insa, tot asa, ca si la Isuzu-l meu, placute de frana la 60-65 000 km, ceea ce e foarte bine, si probleme minore, nimic serios, masinile fiind in zona de 150-180 000 km rulati. VW a sesizat la timp problema cu motorul de 2l, submotorizarea sa zicem, si a venit cu 3l v6, care e altceva, am mers de vreo 2 ori cu asa ceva, in versiunea top, de la zgomotul motorului pana la cum a prestat masina, in conditii de offroad crancene, pot sa zic ca si atunci am afirmat asta, si o afirm si acum, asa ar trebui sa fie un pick-up. Sigur, inainte sa comandati, documentati-va despre fiabilitate, bolile copilariei, etc, pe forumurile VW, ca sa stiti in ce va bagati. Ce inseamna mentenanta regulata, costuri, si asa mai departe. Pentru mine Isuzu ramane lider, fac o revizie de 1000 lei pe an si asta e, il tin 6-7 ani si iau altul… Deci, daca va place Amarok, eu zic ca nu e o alegere gresita, daca e facuta in cunostinta de cauza.

      • Alexandru Ciobotea says:

        Va multumesc pentru promtitudinea cu care mi-ati raspuns.
        Voi tine cont de sfatul dvs in a ma documenta cu privire la problemele specifice Amarok-ului si legat de costurile de intretinere, poate reusesc sa obtin un plan de service pentru a sti ce ma asteapta. Urmaresc sa gasesc un Amarok care sa aiba un istoric service care sa imi confere increderea ca mentenata a fost facuta la timp.
        Multumesc din nou si va urez un an spornic in care sa va bucurati de noul D-Max.

Leave a Reply to Alexandru Ciobotea Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.