Peugeot E-2008 GT AT 136 CP

Ati cerut mai multe modele electrice, am incercat sa aduc si vom mai aduce. In acest test, una din propunerile grupului PSA (la ora la care scriu deja alianta Peugeot-Citroen cu Fiat-Chrysler se numeste Stellantis), respectiv un E-2008 de la Peugeot, ne arata ca viitorul electric poate fi extrem de modular.

De ce modular? Pentru ca grupul motopropulsor este comun si cu alte modele ale grupului si disponibil si pentru alte marci, chiar concurente, fiind furnizat de Vitesco Technologies, fosta divizie Continental Powertrain Division, adica, in putine cuvinte, de experti in domeniul automotive.

Sigur, modularizarea si prezenta pe diverse modele inseamna si dezavantaje inerente, nefiind dezvoltari aplicate pe un anumit model, ci generice, rezultatele sunt destul de diferite. Aerodinamica, greutatea, amplasarea, jantele, pneurile, pot face (cum faceau de altfel si la motorizarile termice) ca performantele finale, fie de dinamica sau de autonomie, sa fie destul de diferite.

Peugeot E-2008 are o nisa interesanta cred eu, fiind un model care mie mi-a lasat o prima impresie destul de puternica, in ciuda unor inerente mici neajunsuri pe care le-am sesizat. Cred ca e de vazut si cumparat in conditiile in care aveti domiciliul la casa si puteti incarca masina regulat, pentru ca autonomia, desi nu e cea mai mica, e totusi mai mult sub medie, insa daca parcursul zilnic e sub 250 km, veti putea folosi masina asta fara nicio restrictie…

Sper ca filmele vor fi de folos celor care doresc o electrica, stim ca anii care urmeaza vor fi interesanti si piata se va inunda de modele EV. Chiar si grupul Stellantis va fi printre actorii principali, deci, daca vreti sa fiti avangardisti, e unul din modelele care pot permite usor accesul la tehnologii moderne.

5 Responses

  1. Andrei says:

    @Popescu…nu intentionez sa achiziontez o masina electrica. Detin un Vitara Allgrip de care sant extrem de multumit iar ca si consum, 6.6 , in general drum mixt 80% extraurban, 20% in Bucuresti. Intrebarea am pus-o pt. ca o multime de producatori se lauda cu electricele lor si cati km tine bateria iar cand sant testate ai o surpriza, exceptia facand e-Niro. Iar ca pret, mi se par exagerat de scumpe. Un alt aspect care mie mi se pare aiurea, este acela ca nici un producator nu mentioneaza durata de viata a bateriei, noroc cu Robert Adam care mi-a oferit un raspuns. De fapt este singurul raspuns primit. Voi detine, probabil, o masina electrica doar atunci cand si cele pe benzina vor fi interzise

  2. Andrei says:

    Am doua intrebari pt pisesorii de masini electrice.
    Aveti un drum de facut pana la Sibiu, cate zile faceti pana acolo ?
    A trecut dyrata de viata a bateriei si nu o puteti schimba pe garantie. Cwt costa o baterie noua ?

    • turatiimaster says:

      Iti raspund eu, cu un e-Niro te duci direct Bucuresti-Sibiu, fara probleme, durata de viata a bateriei e cea mai mica dintre probleme, bateriile sunt modulare si se deterioreaza treptat, nu deodata. Ceea ce inseamna ca iti poti schimba lejer si relativ ieftin 2-3-4 module din cele 8-10-20 cate are, dupa caz, bateria respectiva, oferindu-i o noua viata.

      • Andrei says:

        Multumesc pt. raspuns.

      • Popescu says:

        @Andrei……. momentan – atât cât se mai găsesc termice, mașina electrică nu ar trebui niciodată să fie singura mașină a unei familii. Punct de vedere personal – 1. Să ai electrică trebuie să stai la casă cu o curte cât de mică. E aberant să faci cumpărături ca să stai să încarci la supermarketuri, pierzi timp. Stai să te certi cu alții că nu au bifat în aplicații că au mașina la încărcat și tu nu știai – te-ai dus cu speranțe la locul de încărcare? La fel la serviciu (câți au chargere în 2021 la serviciu în România ?) Au început unii la stațiile publice să taxeze cam mult. Așa acasă îți faci un abonament separat, o încarci noaptea că e mai ieftin (ca pe smartphone). 2. Electrica să fie a doua sau a treia mașină în familie. Pentru oraș și împrejurimi Zoe sau Leaf (sunt abordabile la preț dacă beneficieze de tichetele rabla specifice/ consistente (aberant de consistente – cele mai mari din Europa dar asta e altă discuție). Pentru drumul la Sibiu mergem cu Mazda 6 nouă , motor benzină clasic aspirat – nu ne doare capul ( când avem buzunarul mai generos – exclus mărcile premium). Dacă nu avem buzunarul generos – pentru drumul de Sibiu luăm un Megane Sedan benzină 1,33 sau un Hyundai Elantra (2021) de toată frumusețea la fel clasic aspirat benzină 1.6. Simplu. 17 000 cel mai ieftin Zoe + 15 000 și ceva Elantra (cea mai ieftină) și se rezolvă elegant. Problema e când tragem linie la total …..teren, casă, mașini….ne dă cu minus nouă oamenilor obișnuiți, cu salarii obișnuite din țara asta.

Leave a Reply to Andrei Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.