Nu sunt multe pick-up-uri care sa ma impresioneze, in mod clar asta e unul dintre ele. Nu putem nega experienta celor de la Ford in materie, dar se zice ca piata americana e una, piata europeana e alta, iar Thailanda ramane cea mai dinamica zona pentru astfel de vehicule, asa ca toti producatorii majori de pick-up-uri medii sunt prezenti cu fabrici acolo.
Ce vreau sa spun cu asta, nu poti nega calitatile unui Ranger, e cel mai vandut pe plan european, iar F150 e cel mai vandut pe plan mondial, or avea ei ceva de ajung la rezultatele astea…
Ce avem in testul de fata, o varianta usor anesteziata de Ranger Raptor, spun usor anesteziata pentru ca pe alte piete exista acelasi model cu acelasi motor si cu aceeasi transmisie, dar cu putere, cuplu si consum/emisii mai mari, si noi, fiind in Europa, ne bucuram, cu ghilimelele de rigoare, de aceste restrictii.
Oricum, de departe e cel mai puternic pick-up european, cu reteta americana, pentru ca Raptor vine cu suspensia speciala, care permite un confort regal si rularea cu viteze inimaginabile pe teren accidentat, sport mai degraba apreciat peste ocean, decat in conservatorul nostru batran continent.
As minti daca as spune ca nu mi-a placut, am zis-o si in filme, o zic si aici, in multe aspecte acest Ranger Raptor ar trebui sa fie considerat de fapt un etalon despre cum ar trebui sa arate si sa se comporte un pick-up si restul ar trebui sa il aiba model. Desigur, cand ajungi la consumul mediu de 13,8l la suta de km (declarat), iti dai seama ca in alte aspecte nu e perfect. Asa e in tenis, cum zicea cineva…
Ideea e ca Ranger Raptor e una din acele masini care ma fac sa imi doresc sa am mai multi bani, ca sa il pot parca in curte la mine, unde sta de altfel foarte bine un alt fenomenal pick-up. Dar Raptor e o rasa diferita, fiind impresionant in cam orice situatie si teren…
Ford Raptor, o masina execrabila in teren. Faptul ca are putere o ajuta intr-adevar sa racaie pamanutl cu garda la sol mai mica ca a unui Logan. Nu pot sa cred ca exista un producator de masini cu valente de offroad care sa aiba suporti de amoritizoare si de suspensie sub nivelul puntii sau chiar al diferentialului, e suspecta viziunea producatorului cu garda la sol stabilita nu de diferential, ci de reperele mentionate. O masina de impresionat snobi.
VW a inceput colaborarea cu Ford pt a putea comercializa Amarok pe piata din SUA. Aveau trei optiuni, sa importe masinile din UE dar datorita taxelor vamale pretul nu ar mai fi fost competitiv, sa construiasca o fabrica de la zero sau sa inceapa o colaborare cu un producztor deja existent. Le urez succes dar nu cred ca vor vinde foarte multe unitati tinand cont de competitia din SUA in ceea ce priveste camionetele : GMC, Chevrolet, RAM, Gladiator, Toyota, Nissan. Mai nou si Honda a intrat pe acest segment.
Amarok e pick-up de 1 tona, alt segment decat RAM si restul, alea sunt full size pick-up, Ranger si Amarok, chiar si Ranger Raptor, sunt mid size pick-up. Mie de exemplu nu imi plac alea mari, mi se par prea mari, cel putin pentru Europa, in SUA, da, e alta poveste.
Masina este deosebita dar este coneceputa in special, aceasta este parerea mea, pentru off road. Din pacate nu ai unde sa faci in Romania sau UE genul de off road pt. care este conceputa aceasta masina, ma refer la traseele de off road din SUA, Moab, Rubicon etc.
Si da, acest pick up, cel putin pt Europa , este unica.
Pentru offroad NU e conceputa, are garda la sol ca a unui Logan. Vezi suportii de amortizoare si arcuri spate si fata. SUB nivelul diferentialului spate, reperul cel ma de jos al unei masini offroad.
Am vazut destule filmulete cu Raptor facand off road ca sa nu fiu de acord cu tine.