Ford are trei modele noi, doua electrice, Explorer si Capri, iar in pregatire un Puma electric (ramanand si versiuni termice). Ca sa vedem ce ascund aceste masini, o sa incercam sa le luam pe rand, atat la test, cat si la un tur de 1000 km. Am inceput cu Explorer, intr-o varianta RWD, cu baterie de 77 kWh.
Platforma e comuna cu ID4 de la VW, in urma colaborarii extinse Ford-Volkswagen, insa setarile si modul in care se conduce si simte masina sunt altele decat la omologul teuton. Explorer e diferit, in sensul bun, mai SUV, mai incisiv, confortabil si dinamic totodata.
Am ales ca destinatie Colibita, “marea dintre munti”, unde am aruncat o privire asupra barajului, cazati fiind la hotelul Villa Galleria, apoi am venit spre casa, cu o masina care m-a surprins poate mai mult decat ma asteptam.
Poate ca nu e cea mai eficienta, nu e cea mai rapida, nu e nici cea mai ieftina, dar per total reprezinta un tot unitar deosebit de competitiv, cu o suspensie excelenta, o avalansa de tehnologie, de la faruri Matrix la sisteme de asistenta supercompetitive, head-up display, scaune AGR, display central cu pozitie ajustabila, sistem audio Bang&Olufsen.
Ansamblul motor-baterie s-a descurcat excelent in conditii de iarna, chiar si in absenta unei pompe de caldura care ar fi imbunatatit eficienta.
Va invit sa vedeti calatoria noastra si nu uitati, urmeaza o prezentare detaliata a acestui superb Ford Explorer!