Ford C-MAX 1,6l TDCi

Ford-C-Max 2011

Ford. Un nume care impresionează indiferent din ce zonă a lumii eşti. Acest nume a revoluţionat industria automobilului.

Şi, oricât de pasionat eşti de alte mărci, întotdeauna vei găsi un pic de istorie în ovalul albastru. Istorie scrisă de Henry Ford. La un moment dat, te vei urca într-un automobil marca Ford. Şi atunci vei înţelege.

Noi ne-am petrecut timpul în compania unui model nou, C-MAX. Şi, cu excepţia unei pietre care ne-a crăpat parbrizul şi a figurilor făcute de ştergătoarele de… parbriz, în rest a fost pură plăcere. Am avut o versiune de echipare Titanium, destul de corectă ca dotări.

Motorul de 1,6l TDCi mi-a trezit interesul de la prima cheie, silenţiozitatea şi consumul redus (în ciuda temperaturilor de multe grade sub zero) fiind atuuri demne de numele Ford. Restul, urmăriţi în filmele HD…

31 Responses

  1. chris says:

    Buna ziua.Vreau sa achizitionez un C Max din 2008-2009 1.6 tdci.De cati cp sa imi iau ? Am citit mai sus nu 109! Dar 120 de ex ?ce imi recomandati

  2. Marius says:

    Ce ne poti spune de confortul la scaunele din spate? Cum se simt pasagerii la un drum lung?

  3. liviu says:

    Va rog sa imi spuneti cum imi pot rezolva problema cu un ford c-max din 2006 motor1600 de 80kw si 109 cp.Mergand pe drum tot cam la 2 saptamini imi cade accelerarea motorului si imi apare pe bordul masinii endine default motor impreuna cu iconita motorului. Am fost prima data si miam regenerat filtru ca mia fost infundat si sa solutionat dar iar am patito si nu stiu ce problema poate avea se zice ca ar fi un comutator sau cam asa ceva ce citeste pornirile si opririle masinii. Daca aveti vreo solutie va rog sa imi spuneti.

    • jon says:

      am vut aceeasi problema, am curatat filtrul de vre-o 3 ori in 8 luni !!!! nu eu, firma specializata! Prietene Liviu, sfatul meu e sa o dai cat mai repede, am avut focus 2007 109 cp, si 2005 c-max de 109cp, ambele aceleasi probleme -filtrul particule. vinde-o si cat mai repede. nu ai ce-i face, vezi ca o sa se duca turbina si bujiile si la final injectoarele si motorul. in rom nu merita sa ai 109!!! asculta sfatul unui om care si-a mancat banii cu masinile astea. nu patii la fel. ia-ti de 90 cp. e cu totul altceva.

  4. florin says:

    Buna ziua,

    Pt. Ford C-MAX ce motorizare pe benzina recomandati ?
    1.6 de 100 cp aspirat e ok ?

    • turatiimaster says:

      Din cate stiu nu mai e in oferta 1,6 aspirat, ci doar 1,0 si 1,6 EcoBoost, caz in care as lua 1,0l EcoBoost de 100 sau 125 CP.

  5. Serban says:

    Ne-a sosit acum 3 zile, “masinuta” este fenomenala! Vom reveni cu pareri obiective pe parcurs, momentan suntem foarte euforici 🙂

  6. Serban says:

    Multumesc pentru review. Sunt cele mai faine din online-ul romanesc, parerea mea bineinteles.
    Dupa cum spunea sotia mea, daca mai aveam vreun dubiu in privinta acestui model, filmuletele dvs. ni le-au spulberat.
    Spor in toate!

    • turatiimaster says:

      Multumesc si eu pentru aprecieri. C-Max e unul din modelele mele favorite din cele testate anul acesta.

  7. Alexandra says:

    ma intereseaza o astfel de masina, dar am uitat sa intreb dealul auto ce fel de distributie are? curea sau lant? ma refer la modelul prezent si in filmulete 1,6tdci 115cp

    • turatiimaster says:

      Motorul are o distributie mixta, curea+lant. Mai exact, vilbrochen-admisie avem curea de distributie cu reglare dinamica, iar de la admisie la evacuare avem lant cu tensionare hidraulica.

      • alexandra says:

        Buna, am revenit cu o intrebare care tine de birocratie.
        am achizitionat masina de 2 saptamani (c-max-ul). mi s-a spus ca pentru cartea de identidate a masinii sa revin in 2-3-4 saptamani. este normal lucrul acesta? pt ca o tanti care trebuie sa imi incrie masina a spus k e un lucru dubios la mijloc. tie ti s-a predat cartea in momentul ridicarii masinii?

        • turatiimaster says:

          Se mai intampla si cazuri in care sa ti se dea cartea de identitate mai tarziu, eu nu am C-Max, eu doar le testez, insa si eu am patit la una din masini sa ma duc dupa carte la vreo saptamana.

  8. razvan says:

    Pentru familie ma gandeam chiar la un Mondeo, insa nu cred ca este la fel de manevrabil in oras. Din motivul asta ma gandeam la C-max ca un compromis bun de masina de familie si masina de oras.

    Cum ti s-a parut la drum lung fata de Focus sau Mondeo? Motorizarea Ecoboost este mai potrivita pentru greutatea masinii decat 1.6 tdci?

    • turatiimaster says:

      Sincer, eu iti recomand C-Max 1,6l TDCi. Merge foarte bine, insonorizare perfecta, consum decent, am venit cu 6,8 la suta consum de la mare la Bucuresti, cu 160 la ora. Mondeo este foarte mare, e aproape cat seria 5 de la BMW. EcoBoost e bun ca motor insa in oras va consuma 2,5-3l in plus la suta fata de TDCi. Asta in cazul fericit. Ecoboost as recomanda doar daca locuiesti in provincie, caz in care poti sa speri la un 6, 6,6l la suta consum mediu. Eu merg pe 1,6l TDCi.

      • razvan says:

        Sunt sigur ca este mai economic, insa as vrea un motor cu suficiente resurse pentru depasiri in siguranta, fara emotii. Nu ma refer la un stil de condus agresiv, ci la unul normal in care va trebui sa depasesti 1-2 tiruri si n-as vrea sa ma rog de ea “Hai tata ca poti…”.

        De asta ma gandeam un un raport greutate/cai putere de max 10Kg/1cp. 1.6TDCI are 12Kg/1cp ceea ce imi pare o motorirare decenta raportat la greutatea masinii, si atat.

        La drum masina va avea in plus 2 adulti + 1 copil, adica min 150kg + rezervor plin + bagaje…

        Poate un 2.0 tdci, insa am o slabiciune pentru benzina turbo 🙂

        • turatiimaster says:

          Crede-ma, la ce vrei tu, depasiri de 1-2 tiruri, eu iti spun ca si cu TDCi depasesti 5-6 tiruri deodata fara emotii. Sigur ca o benzina turbo este apetisanta pentru oricine, dar are si apetit si in vremurile astea economia e la mare pret. Depinde ce vrei. Nu te lua dupa raport putere greutate, cuplul mult mai mare la diesel este mai bun la depasiri, chiar daca are raport putere greutate mai mare. Si eu am o masina 1,6l diesel si crede-ma, nu cunosc conceptul de depasire cu emotii – pur si simplu retrogradez si zboara…

          • razvan says:

            Suna interesant ceea ce spui, trebuie neaparat sa testez motorul asta.

            Momentan am un Focus benzina aspirata si ma tenteaza un upgrade la o masina mai de familie. De asta oscilez intre Mondeo si C-Max. Diferenta de doar 1k euro intre cele doua, ambele ecoboost, face alegerea si mai grea.

            Pana acum am condus Focus Ecoboost si Mondeo tdci. Imi place Mondeo, insa cum ziceam masina va fi folosita si in oras destul demult, dar si masina de weekend si concedii. Si imi este teama ca pe cat de bun este mondeo in afara pe atat o sa fie de greu de manevrat si parcat. Plus ca vreau sa il conduca si sotia… 😉

            Ceea ce nu inteleg legat de C-Max este politica de pachete pe care marketing-ul lor a decis-o. Si anume cum de nu poti lua xenon nici macar la Titanium sau pilot automat la optionale. Probabil ca toate astea vor aparea in viitorul apropiat si la noi.

            Multumesc pentru sugestii. Felicitari pentru review-ul detaliat.

        • Pop says:

          1.6 ca om cu familie ii suficient…pt ça nu faci raliuri și în plus îți dai seama de responsabilitate înainte sa calci accelerația…nu-i asa

  9. razvan says:

    Cum e spatiul din spate si portbagajul comparat cu un Focus Estate? Se preteaza mai bine ca masina de familie?

    • turatiimaster says:

      Eu cred ca se sta in spate mai bine decat in Focus. Pentru familie eu as lua C-Max.

  10. dragos says:

    Nu merge un bec pe spate… asa repede la o masina noua??? Te pune pe ganduri. In rest prezentarea e f buna mai ales in hd.

    • turatiimaster says:

      Un bec nu e o problema. Sincer, mie mi-a placut extraordinar C-Max, chiar si dupa ce am condus noul Focus (vor veni si filmele, prin mai), m-am intors de la testul cu Focus conducand un C-Max. Masina e foarte buna.

    • Catalin says:

      Eu unul sunt proprietar de Ford din 2009 și pot să-ți spun că becurile o să se tot ardă într-o fericire.
      Dar în rest n-am ce să comentez decât de plastice care o să cadă(la Fordul meu am tot timpul superglue în portbagaj!)

  11. George says:

    Din cate stiu eu, acest motor e prezent si pe Peugeot 308 si Citroen c4. Sunt curios daca exista vreo diferenta de setari.

    • turatiimaster says:

      In functie de masina pe care se monteaza (greutate, aerodinamica, tip, destinatie), anumite caracteristici ale motorului si ale cutiei de viteze pot diferi.

  12. Un review foarte bun.
    Felicitări realizatorilor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.