Ford Transit Van LWB/H 2,4l TDDI

In tranzit, cu marfa in spate… Asa s-ar putea caracteriza carausii moderni ai zilelor noastre. Printre masinile de munca cu care ne-am obisnuit deja cu totii, Ford Transit a devenit deja o prezenta constanta, fiind bine vazut atat de transportatorii de marfa, cat si de persoanele private, ce cumpara un Transit second-hand, pentru a pune pe picioare o afacere.

Desi e o masina pentru marfa, Transit nu isi neglijeaza ocupantii celor trei locuri (2+1); spatiul in fata este suficient pentru trei persoane, iar soferul are propriul scaun, confortabil, gandit pentru drumuri lungi. Standard, bordul are suporturi pentru telefon mobil, creion, clip-board, doza, pahar, sticla, alte accesorii, buzunare pe usa soferului si a pasagerului.

Soferul dispune de airbag si scaun reglabil pe 6 directii, cu cotiera. Pentru a pastra o ambianta placuta in timpul calatoriilor lungi, Transit a fost dotat cu un sistem audio cu 2 boxe.

Evident, directia e servoasistata, farurile sunt reglabile din interior (ma gandesc la Logan acum…) iar pentru protectia masinii s-a prevazut un sistem antifurt cu imobilizare electronica motor (PATS). Apropo de hoti, Transit se mandreste inca de la lansarea sa cu unul dintre cele mai „destepte” sisteme antifurt, fiind foarte greu de spart incuietorile usilor, chiar si cu scule specializate.

Accesul in spatiul destinat marfurilor se poate face prin doua usi batante spate, nevitrate, cu deschiderea la 180 grade si printr-o usa culisanta lateral dreapta (1275 x 1465 mm). Un perete despartitor integral din tabla desparte cabina sofer de spatiul de marfa. Cu un spatiu util de 11,3 mc, Transit nu e o „masinuta” de carat marfa, ci un „elefant” al soselelor, mai ales ca are o sarcina utila de 1603 kg.

Partea mai dificila vine atunci cand trebuie sa o conduci; desi se manevreaza cu usurinta unui autoturism, gabaritul si lipsa vizibilitatii in spate pot fi elemente de dificultate pentru un sofer neobisnuit cu asemenea masini (cazul meu…).

Practic, chiar si cu oglinzile laterale, necesita un timp de acomodare pentru a putea parca fara sa-i strici vopseaua. Un sofer experimentat (pe astfel de masini) nu ar trebui sa aiba probleme, adaptarea fiind mult mai facila.

O incursiune prin Bucuresti cu Transit m-a obosit destul de mult, asa ca am preferat sa ies in spatii mai largi, pe DN1. Transit accelereaza bine (era gol…) insa nu poti avea pretentii prea mari de confort; zgomotul motorului este sesizabil tot timpul, dar se poate merge in conditii civilizate cu viteze de 120-130 km/h. Peste aceasta viteza numai cu ambitie poti merge (desi masina permite mai mult…).

Un plus pentru garda la sol mare, asa ca se pot aborda fara probleme drumuri neamenajate, chiar si iarna. Mai ales ca, standard, Transit are echipament de pornire la -20 frade Celsius si, optional, se poate comanda ABS cu TCS (control al tractiunii). Transmisia are 5 trepte.

Una peste alta, este o masina spatioasa, cu capacitate buna de incarcare, arata bine si se simte perfect la drum. Nu are aer conditionat standard, dar se poate comanda (lista de optionale este destul de larga). Reviziile se fac anual, sau la 25000 km, iar garantia este de 18 luni.

Caroserie
+ Design modern, calitate buna, spatiu, accesibilitate
– Vizibilitate slaba in spate

Habitaclu
+ Spatiu interior si ergonomie
– Nivel de echipare standard sarac

Confort
+ Spatiu suficient, scaun sofer separat de bancheta
– Zgomotul motorului se simte “bine” în interior

Motor/transmisie
+ Motor performant, cutie de viteze bine etajata
– Puterea maxima este mica pentru cilindreea motorului

Tinuta de drum
+ Comportament rutier bun
– Manevrabilitate redusa in trafic urban datorita gabaritului

Siguranta
+ Excelenta protectie antifurt
– Putine dotari standard

 Ford Transit 2,4l TD 
 Motor2,4l Dura Torq DI 16V 
 Tip4 cilindri in linie, Diesel 
 Capacitate cilindrica (cmc)2402 
 Putere maxima (CP/rpm)90/4000 
 Cuplu maxim (Nm/rpm)200/1800 
    
 Dimensiuni  
 Lxlxi (mm)5651/-/- 
 Masa proprie (kg)3500 
 Portbagaj (l)11,3 mc 
 Garda la sol (mm) 
    
 Performante  
 Acceleratia 0-100 km/h (s) 
 Viteza maxima (km/h) 
 Consum mediu declarat (l/100 km)7,8 
 Consum mediu in test (l/100 km)8,1 
    
 Preturi  
 Pret CIP16 345 euro (promotie aprilie) 
 Pret DDP19 645 euro 
    
 Dealer 

41 Responses

  1. Purcel Dorin says:

    Salut am un ford transit de 2400 de 90 cai dimineata porneste foarte greu traba sa tin cam 30 de secunde la automat ca sa pornească si scoate un fum mai negru cand porneste …dupa ce a pornit odata nu mai are treaba e ok ..ar putea fi bujile ???

  2. Marcel says:

    Salut.am si eu un Ford transit basculabil motor 2.4 din 2003 masina pornește își tine relantiul cand o accelerez se oprește dupe pornește si din nou aceiași problema moare motorul …..un sfat care ar fi problema ?? Multumesc

    • Alina says:

      Buna, am si eu un Ford Tranzit din 2010 si de vreo saptamana imi ramane becul de la motor si baterie aprins dupa ce o pornesc si se stinge dupa cateva secunde. Astazi de dimineata, a pornit si a a oprit motorul, am Mai incercat sa o pornesc dar nu a Mai vrut. Ma puteti ajuta? Multumesc

  3. Viorel says:

    Salutare.am si eu un ford transit motor 2402 din 2003 modelu e:350 mwb td,si as vrea sa stiu cati cai putere are mentionez ca nu am cartea masinii si imi trebuie sa aflu ca vreau sa imi comand o piesa.Daca stie, sau daca mai are cineva modelu asta.Va multumesc.

  4. Dance Viorel says:

    Salutare, am un ford transit motor 2402 fabr.2001 si in mers se tureaza de exemplu cand o turez ca sa schimb viteza ea se tureaza ca nebuna.

  5. P3TrYk says:

    Salut,
    imi trebuie si mie o schema electrica la ford transit 2004 90t350
    multam frumos

  6. cipriab says:

    Salut unde gasesc limitatorul la un ford transit 2003 24 90 t300

  7. victor says:

    salut am un ford transit din 2003
    motor 2402 125 cp merge n-are treaba
    dar nu trage cat pentru 125 de cai
    un motor de 2.2 hdi peugeot boxer ma lasa in urma cu 100 de cp
    ce pot face

  8. ion says:

    salut am un ford si numi porneste de cind sa pus frigu am baterie noua invirte odata so gata

  9. liva says:

    multumesc de raspunsuri. sper sa rezov problema. dupa ce rezolv o sa postez cauza. multumiri

  10. liva says:

    am un ford transit, motor de 2500 cmc si porneste greu dupa ce i-am schimbat filtrul de motorina. filtrul nu este original pentru ca nu am gasit. am facut peste 3000 km de cand l-am schimbat deci nu cred ca e vorba de aerisit… ma poate ajuta cineva?

    • turatiimaster says:

      Daca porneste greu la rece, adica la frig, posibil bujii incandescente arse sau compresie slaba. Daca insa porneste greu la rece, dupa ce sta peste noapte, dar ziua, la rece si frig porneste, atunci e aer in filtrul de combustibil sau pe conductele de la rezervor la pompa.

      • liva says:

        porneste foarte greu si dimineata si dupa ce sta o perioada dupa ce a fost pornit. daca pornesc, opresc si pornesc iarasi porneste bine. mecanicul a spus ca de vina este filtrul ca nu este pe original. sa se dezamorseze? exista o supapa de sens? ce recomandati sa fac fara sa ajung la un mecanic pentru diagnoza?

        • turatiimaster says:

          Se dezamorseaza filtrul sau nu a fost aerisit cand a fost montat. Nu stiu ce sa zic, incearca o aerisire de conducte si filtru, daca nu si nu, posibil sa fie vreo valva care nu tine presiunea. Ori filtrul neoriginal nu asigura etanseitatea.

    • dan says:

      am aceasi probleme cu pornire grea la un ford transit.ce problema a fost la tine?multumesc

  11. ionica says:

    am un ford transit din 2001.n u pornester la frig. are idee cineva ce ar putea avea

  12. ionut says:

    sal am un ford tranzit din 2001 si iam pierdut cheia ,cum as putea sa ii sparg cipul sa o fac pe direct ,cn stie spunetiimi si mie va rog

  13. cristian says:

    sal la toata lumea poate ma ajuta si pe mine cineva cu o problema, destul de mare la care nu ii dau de cap. am un ford tranzit din 2006 modelul nou cu motor de 2402, platforma si imi porneste foarte greu am fost pe la mai multi mecanici si nu ii da de cap dimineata dau la automat de ma mir cum de ma mai tine electromotorul, iar cind este calda porneste imediat, am verificat injectoarele si sunt ok am curatat supapa ekr dar nu am nici un rezultat si imi scoate un fum negru de te speri, poate cineva sa imi mai dea o solutie, pt ca am ramas fara idei?!!!!!

    • turatiimaster says:

      Verifica socul automat si termostatul, daca la cald o ia imediat, inseamna ca e o problema de senzori temperatura, vreunul nu indica bine. Foarte probabil sa fie defect socul automat.

    • LIVIU says:

      SCHIMBA BUJIILE ICANDESCENTE

  14. Dan says:

    E o prostie de masina.
    Incarcata franeaza prost, in rampa nu ai nicio sansa (a trecut un VW Crafter lung incarcat pe langa mine parca stateam pe loc).
    Superzgomotoasa, ergonomie zero, iar in curbe tr sa ai multa grija.
    Cu banii astia, mai bine te duci si iti iei un MB sau un VW

  15. constantin toader says:

    salut. am un ford transit 2.4tdci care nu trece de 95km/h. nu stiu ce sa-i mai fac. poate cineva sa-mi dea o idee. multumesc

  16. stanica says:

    am o dacie papuc de 1.9pe motorina si azi a facut urmatoarea figura ;mergeam cu 80km/h si dintro data saauzit un rontait la motor pentru o secundasi a revenit la normal ;rontaitul era ca atunci cand dai cu sprei de pornire la un motor dimineata cand al ajuti sa porneasca an diminetele geroase a fost ca o accelerare brusca ce ar putea fi stie cineva ? mentionez ca; motorul nu a avut nici un fel de problema nici o data spunetimi va rog frumos ca sant angrijorat.

  17. nelu says:

    salut.am si eu ford tranzit din 2001.aceeasi problema e limitat la 100 km/h.cum pot sa-i setez limitatorul?daca stie cineva va rog sa-mi raspundeti pe email.va multumesc

    • Buhas.claudiu says:

      Salut am si io un ford tranzit an 2000 2.0l tddi ieri dupa ce am ajuns acasa ,am oprit masina ,la scurt timp am vrut sa plet iara si nu a mai pornit ,se poate sa fi prins aer la alimentare deoarece eram pe rezerva si stateam cu fata de la buz in sus ..si nici acum nu da semne ca ar vrea sa porneasca ,daca stie cineva ,eu cred cai pompa de injectie ca nu mai da fum delocc,dar la injectoare da motorina dar foarte slabb

  18. Sobolanu81 says:

    Salut toti posesori de ford transit! Eu conduc unul din 2004 model 90T350 si am 200.000 de Km cu el. sunt super multumit de el. l-am testat in toate modurile posibile si imposibile(zapada,noroi,tonaj mare[3 tone] urcat pe munte .tractat diverse[cap tractor tir,stivuitoare,turisme,alte dube,etc.]) si nu sa dat inapoi de la nimic. Costurile de intretinere sunt super mici in atati km comparativ cu alte dube. Cu alte cuvinte Ford Transit este lider pe sosea si sa speram ca asa o sa si ramana!!!

  19. rembus says:

    Conduc un TRANSIT din 2006,90T350 si sunt super multumit,te face sa te simti ca mergi co o masina mult mai mare decat pare, cutia e foarte bine etajata,are o hiba,mi se opreste motorul in mers parca se inneaca are 110 000 km si tester-ul nu a gasit nimic si zice ca totul e ok,daca cineva a patit rog sa -mi zica si mie!

    • Flavius Alin says:

      Dute la un electricean meseriaș și zi să îți scoată din cămașă firele de la alterntor să le verifice. Am avut aceeași problemă și acum merge mașina ok.

  20. raz says:

    as vrea sa cumpar un tranzit din 2000,si nu stiu daca cei 400 000 km sunt prea multi pt o masina ca asta,e diesel simplu ,la ce trebuie sa fiu atent la masina asta ,nu cunosc modelul in special

    • Cosmin says:

      Băiete eu am vindut săptămână ăsta un transit din 2002 90 kai și am făcut cu el 800000 km reali de mine făcuți

  21. clau says:

    am un transit 2,4 tdci 2001;merge bine dar nu trece de 95 km/h de putina vreme, am schimbat pompa de ijectie,electrovalva,debitmetru de aer,si tot nu merge are cineva o sgestie ? ma dispera nu mai reusesc sa depasesc nici camioane,ieri am renuntat si la catalizator,daca a avut cineva problema asta sau are o solutie astept raspuns pe net

    • george says:

      Dragă Claudiu,
      Am văzut postarea ta mai veche despre faptul că nu ,,trage,, transitul pe care-l ai (aveai).
      Ai aflat care ar fi problema, pentru că mă confrunt la un transit 90 cp 350 cu aceleaşi probleme şi nu mai stiu ce să-i fac.
      Cu stimă, G.S.

      • Flavius Alin says:

        Și eu am aceaşi problemă, indiferent că e goală mașina sau 3t pe ea, tot așa merge, la mine e chiar mai rău, mai mult de 85/h nu pot merge.

  22. dorin says:

    Salut! Sunt nou pe aici dar am vazut faza cu transitu`.
    Am 20 ani si deja pot spune ca am cam 1000km cu un transit 2001, de 2400cmc. E super fratilor! Mai am si un Sharan din 2001, dar cand am luat Fordu` am lasat si Sharan si tot.Nu se compara cu nimic senxatia aia de la volan.!E ca si cum ai conduce un TIR. E super, m-am obisnuit cu ea din prima, trage motoru` adevarat de tot, accelereaza (pt tonajul ei) destul de bine, spatioasa, nu ai ce sa ii comentezi. E o masina pe care tre` sa o pui la treaba dar nici nu trebuie neglijata, mai ales ca un set de cauciucuri adevarate es peste 1000 ron!!!

  23. florin says:

    bai fratilor ce noroc aveti ca ,conduceti asemenea minunatie de masina dati-mi si mie un sfat cum sa ma angajez pe una ca ea cred ca iubesc masina asta mai mult ca pe mine

  24. dan olteanu says:

    Am si eu un Tranzit 90T35, cu bena lunga de 4 m,motorul e bun ,trage bine ,porneste la -28 grade celsius,din a doua cheie ,dar porneste,ma folosesc de catarul asta cum vreau eu,dar nu sunt de acord cu o singura lauda scrisa de voi mai sus, cu privire la yala.Eu mi-am deschis masina cu o sarma prin geamul din dreapta in 10 min,pentru ca am sarit din masina si am pus sisuranta inainte ,cu cheia in contact.A doua cheie ere la firma de leasing.Deci nu mai laudati incuietorile caci pot fi ocolite,ptr. aintra in masina .Despre PATS nu am cuvinte decat de lauda , inca nu am incercat sa o pornesc fara cheie???

  25. robert says:

    Consumul este normal cu sarcina respectiva.

  26. h.razvan says:

    Am si eu un transit pe care l-am adu din Germnia in oct.2005.Este modelul T300,motor de 2l si 100 de cai,9 locuri,semi-inaltat.Fabricat in 11.2003,l-am luat cu 64.000 km,usor lovit.Singura lui problema e consumul 10,5-11% cu o sarcina de 400-500KG.Va rog sa-mi spuneti daca aveti idee care ar putea fi cauza.Mentionez ca circul mai mult in afara localitatii cu maxim 100 la ora !

  27. masea_2004 says:

    sunt posesor de transit shi vreau sa va anunt ca eo super mashina de marfa pt o firma mica
    am avut mai intai 2 dacii paupuc modelul cu obloane sunt mashini bune care ishi merita banii pt cei mai saraci
    legat de transit nu sunt multumit de spatiul pt 3 persoane, 3 pers. mai mici stau bine pt cei mai mari e mai greu
    legat de oglinzi sunt super eficiente sa mergeti inati ca un papuc cu duba in spate shi apoi sa mai vb de oglinzile de la transit
    sunt super multumit de mashina de la mine nota 10
    iar pt romacar motors importator general nota 5 ca tre sa astepti mai bine de 3 luni asa cum scrie in contract ca de am vrut abs shi tcs

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.