Opel Vectra Caravan 3,0 CDTI

Era firesc ca modelul de succes al celor de la Opel, adica Vectra, sa primeasca si o varianta break. Sigur, nu mai este cazul sa reamintim cititorilor ca modelele break ale firmei germane se numara printre cele mai bine vandute din lume.

E suficient sa ne uitam pe strazile noastre si vedem aproape un raport 1 la 1 intre limuzine si break-uri Opel. De asemenea, si motorizarile CDTI sunt binecunoscute la noi, unde propulsoarele diesel, economice si durabile, vin puternic din urma, in topul preferintelor cumparatorilor de Opel.

Am fost surprinsi cu atat mai placut, atunci cand departamentul de PR al Opel Romania, ne-a pus la dispozitie pentru un drive-test, un Opel Vectra Caravan V6 CDTI, model nou intrat pe piata romaneasca.

In buna traditie a celor de la Opel, masina ne-a fost oferita mai multe zile, suficiente pentru a se putea face un drive-test complet, pe un parcurs rutier mixt, de a lungul a mai bine de o mie de kilometri.

Sigur, la pretul cu care se vinde acum motorina Euro, suntem convinsi ca multi ar stramba din nas atunci cand ar auzi de un motor V6. Nici noi nu am fost tocmai extaziati, gandindu-ne la un consum de combustibil de peste 10 l la 100 km, destul de costisitor pentru bugetul, si asa firav, al redactiei.

Mai ales cand am dat ochii cu masina, care de departe se impune printr-un design tipic german – aerodinamic, dar totusi cu dimensiuni generoase – ne-am inchipuit ce e mai rau in materie de consum.

Cu toate acestea, ca o paranteza, dar cu felicitarile noastre pentru Opel, am descoperit cu placere ca rezervorul era plin! Opel Romania ramane astfel printre putinii reprezentanti de marca din Romania, ce ofera masinile la test cu rezervorul plin.

Prima impresie pe care o lasa Opel Vectra Caravan este de robustete; in ciuda marimii sale, masina indica vizual un rafinament aerodinamic desavarsit. Daca partea frontala este comuna cu Vectra limuzina, spatele difera complet si se uneste parca perfect cu restul caroseriei.

Ba chiar ti se pare ca Opel a proiectat intai break-ul si apoi limuzina, asa de frumoasa este linia masinii. Stopurile sunt amplasate destul de sus, astfel incat sunt protejate in cazul unui impact.

O caracteristica inedita a spatelui este platforma de incarcare foarte joasa, parasocul fiind sculptat special pentru un acces facil la portbagaj.

Masina de munca? Poate… Cu lista de dotari in fata, insa, o poti cataloga fara probleme ca masina de lux.

Tapiterie din piele, airbag-uri frontale, laterale si cortina, tetiere active fata reglabile pe inaltime, imobilizator electronic codat, ABS, control dinamic al traiectoriei (ESP), aer conditionat cu reglare automata (ECC), conducte de ventilatie in consola centrala spate, inchidere centralizata cu telecomanda radio, proiectoare ceata, geamuri electrice fata si spate, radio CCRT 2008 cu CD-changer (cu 7 difuzoare, telefon si comenzi radio pe volan).

Ati obosit deja? Ei bine, oglinzile retrovizoare sunt reglabile electric si cu incalzire, printre altele mai gasim: computer de bord, oglinzi parasolar cu iluminare, lampi fata si spate pentru lectura, volan cu 4 spite imbracat in piele.

Scaunul soferului si cel al pasagerului sunt reglabile pe inaltime (manual pe 8-directii) si au incalzire si reglaj lombar, iar bancheta spate este rabatabila si fractionabila asimetric.

Postat pe jante superbe din aliaj usor cu dimensiuni generoase, 7×17 (7 spite), break-ul Vectra se descurca excelent atat in trafic urban, dar mai ales pe trasee de viteza.

Cu 177 CP si 330 Nm – cuplu de tractor (cat doua motoare pe benzina de 1,8 l, la un loc) – pe o plaja de turatie cuprinsa intre 1600 si 3600 rpm, nu poti fi decat primul, mai ales pe autostrada.

Cu o viteza maxima de 226 km/h, Vectra se simte minunat la viteze de 160-180 km/h, si datorita transmisiei manuale cu 6 trepte, ce permite rularea la turatii relativ scazute, la viteze mari. Chiar si la 200 km/h nivelul de zgomot aerodinamic ramane suportabil, iar sunetul motorului nu se aude mai deloc.

Reprizele intre 100 si 180 km/h sunt deosebit de rapide, iar tinuta de drum ferma imbie la o conducere sportiva. Zis si facut! Cum nu puteam rezista cu 177 CP la 90 km pe ora, am facut rapid un drum Bucuresti-Brasov si retur, si nu am scazut sub 120 km/h, iar pe o portiune favorabila am atins si viteza maxima.

Surpriza de proportii cand am analizat computerul de bord: consumul mediu indicat de acesta se situa la valoarea de 6l la 100 km parcursi.

Exceptional! O asemenea masina are insa si un pret pe masura: econo-break-ul V6 costa 33407 Euro, cu toate taxele incluse!

Caroserie
+ Design reusit, finisare, aerodinamica
– Vizibilitate redusa in spate

Habitaclu
+ Dotari de top, calitatea materialelor, ergonomia comenzilor, spatii de depozitare
– Destul de auster la culoare

Confort
+ Confort excelent la rulare pe orice suprafata
– –

Motor/Transmisie
+ Ansamblu motor/cutie viteza exceptional, consum scazut
– –

Tinuta de drum
+ Comportament rutier de exceptie
– –

Siguranta
+ Pachet de siguranta complet cu 6 airbag-uri, fixari ISOFIX
– –

 Opel Vectra 3,0l CDTI 
 Motor3,0l 24V 
 Tip6 cilindri in V, Diesel 
 Capacitate cilindrica (cmc)2958 
 Putere maxima (CP/rpm)177/4000 
 Cuplu maxim (Nm/rpm)330/1600-3600 
    
 Dimensiuni  
 Lxlxi (mm)4822/1798/1500 
 Masa proprie (kg)1738 
 Portbagaj (l)530/1850 
 Garda la sol (mm) 
    
 Performante  
 Acceleratia 0-100 km/h (s)9,3 
 Viteza maxima (km/h)226 
 Consum mediu declarat (l/100 km)7,0 
 Consum mediu in test (l/100 km)6,0 
    
 Preturi  
 Pret CIP 
 Pret DDP33 407 euro 
    
 Dealer 

No Responses

  1. Penetrel says:

    la motor de 3.0L sa ai doar 177 cp … si doar 330nm … si cand mai zic ca Opelu` e de kkt … se mai gasesc care sa ma si contrazica …

  2. R@zvan says:

    salut.in special tie andrei ca vad ca te pricepi yo pot sa cumpar de la u o mashina shi so iau pe firma mea?ca am mai auzit ca trebuie sa mio vanda alta firma ca so pot lua pe firma mea:( asa e?astept un raspuns.multumesc

  3. andrei says:

    🙂 inca ceva…nu ca as face reclama,dar uite un site al unei firme din Germania de la care iau eu masini: http://www.autohus.de … viziteaza si vezi preturile

  4. andrei says:

    Robert,uite care e faza: eu aduc masini second hand din Germania,iar o Vectra C o iau cu aprox. 9.000 si o dau cu 12.000 – 13.000. Am acum una argintie FULL OPTION – 2.0L DTI si o dau cu 12.950 euro,si are 90.000km reali.

  5. robert says:

    Mai Andrei, daca imi aduci mie una la 16000 euro DDP (noua) o cumpar cu banii jos. Sigur, eu nu ma pricep asa de mult la masini, dar stiu sigur ca Vectra pleaca de la 13500 euro CIP, cu motor 1,8l. Asta albastra atat costa in momentul testului (2004, pret DDP).

  6. andrei says:

    bai fratzilor da de cand si pana cand costa vectra caravan 34.000 euro?! eu aduc de afara,aceeasi masina,cu acelasi motor,cu aceleasi dotari cu maximum 16.000euro…si voi zicetzi de 34.000…mergetzi la furat cu pretzul asta!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.