Diferenta esentiala la partea de caroserie a modelului Vectra GTS fata de versiunea 4 usi este hayonul si randul de geamuri laterale spate suplimentar. Linia devine ceva mai dinamica, desi nu mai… aerodinamica, berlina cu 4 usi ramanand mai “fluida” in tunelul aerodinamic.
Versiunea testata, GTS Sport, exhiba un look destul de agresiv, prin excesul de elemente cromate (manere usi si bandouri sub geamurile laterale), esapamentul dublu si jantele de 17″ cu cate cinci spite duble. Imaginea “rea” primeste o sustinere excelenta din partea motorului de 2,0l, supraalimentat, ce dezvolta 175 CP.
Motorul se comporta foarte bine, fiind bine acordat cu cutia de viteze cu 6 trepte. Intrucat am testat Vectra GTS in conditii de iarna veritabila, nu prea am reusit sa folosim toate resursele propulsorului, dar caracterul sportiv este evident.
Interiorul nu se adapteaza insa tonului sportiv, cele cateva ornamente cromate raspandite discret nereusind sa aduca o nota “racing”. Ambianta postului de conducere este mai degraba “hi-tech”, decat orientata spre sport.
Tinuta de drum se mentine la inaltime, fiind puternic asistata de multiple sisteme electronice (ABS, ESP, TC, IDS+, etc), o alta nota pozitiva fiind acordata franarii.
Impresionant a fost insa comportamentul sistemului TC (control al tractiunii), ce, in conjuctie cu pneurile de iarna, oferea o libertate de miscare deosebita in peisajul hibernal, dovada fiind chiar fotografiile noastre. Am intrat practic pe un camp arat, plin de zapada, iar Vectra GTS nu a avut nimic de comentat. Recomand cu caldura acest sistem, atentie insa, eficacitatea lui este 0 cu pneuri neadecvate!
Superdotata cu optionale, ramane o oferta buna in clasa medie, desi are de luptat, cu noul Passat mai ales… Vectra GTS Sport are printre dotarile mai neobisnuite faruri autoadaptive, telefon integrat cu SIM 3V, senzori parcare, tempomat, climatizare electronica dual-zone, ventilatie si sistem audio separat pentru locurile din spate, schimbator de CD-uri. Dotarile “obisnuite” la o limuzina de clasa medie sunt, evident, prezente.
O nota mai putin buna o acordam suspensiei, care, desi e clar ca e sport si isi face bine treaba la viteza, e mult prea sensibila la denivelari si la micile neregularitati din asfalt, producand “batai” destul de neplacute.
Desi este un facelift destul de recent, Vectra GTS nu a preluat elementele “la moda” acum, respectiv stergatoarele de parbriz Aero si semnalizatoarele laterale integrate in carcasa oglinzilor retrovizoare. Acestea sunt insa prezente in schitele noului Opel Omega. Asteptam cu interes…
La aspecte pozitive, insonorizarea excelenta trebuie amintita, si, nu in ultimul rand, sunetul motorului este “combinat” perfect cu esapamentul sport. E o placere sa accelerezi violent, “muzica” propulsorului face toti banii!
Caroserie
+ Design mult mai agresiv, aerodinamica buna
– Doar un face-lift, aduce imagine mai sportiva dar pierde look-ul business, stergatoare parbriz clasice
Habitaclu
+ Calitatea materialelor imbunatatita, ergonomia comenzilor, display full-color
– Putine spatii de depozitare, timp de acomodare cu modul de comanda al sistemului Info
Confort
+ Confort bun la rulare pe drumuri asfaltate
– Lipsa de confort pe drumuri neamenajate, directie subasistata la viteze mici, suspensia cam bate la mici denivelari
Motor/Transmisie
+ Motor performant, cutie de viteze bine etajata, sunet sportiv
– Consum ridicat in utilizare sportiva
Tinuta de drum
+ Comportament rutier foarte bun
– Atentie la garda la sol, risc de lovire a pragurilor
Siguranta
+ Pachet de siguranta complet, cu minim 6 airbag-uri, fixari ISOFIX, ESP, ABS, TC
– –
![]() | Opel Vectra GTS 2,0l T Sport | |||
Motor | 2,0l T 16V | |||
Tip | 4 cilindri in linie, Turbo | |||
Capacitate cilindrica (cmc) | 1998 | |||
Putere maxima (CP/rpm) | 175/5500 | |||
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 265/2500-3800 | |||
Dimensiuni | ||||
Lxlxi (mm) | 4611/1798/1460 | |||
Masa proprie (kg) | 1390 | |||
Portbagaj (l) | 500-1360 | |||
Garda la sol (mm) | – | |||
Performante | ||||
Acceleratia 0-100 km/h (s) | 9,1 | |||
Viteza maxima (km/h) | 230 | |||
Consum mediu declarat (l/100 km) | 8,7 | |||
Consum mediu in test (l/100 km) | 11,2 | |||
Preturi | ||||
Pret CIP | 20 160 | |||
Pret DDP | 24 950 | |||
Dealer |
zupper nice!!!
am schimbat curelele si nu stiu cum se pune aprinderea la punct ma poate ajuta cineva
deci am citit comenturile voastre si sunteti prost informati eu detin o masina opel vectra gts din anul 2004 motor 2.0 benzina 175 cp .. etc … aceasta masina nu consuma in nici un caz 11 la suta eu locuiesc in pn si este un orash destul de aglomerat si consumul in ORASH nu sare de 9,5 !!! merg cu ea de 2 ani si stiu ce vorbesc !!! nu mai spun ca siguranta care o ai in ea nu se compara cu unele modele opel, ford , chear si audi si bmw ! am mers cel mai mult cu ea 220 km/ora si nu simteam nici o teama nimica este o masina pt drum intins si pt viteza ai stabilitate in curbe nu iti fuge spatele masini este o masina fft buna !!! cei care isi doresc o masina sport si sa aiba siguranta de 4 stele + asta e masina !!! o zi buna
misto designul Ii da o tenta mai sportiva Am un preten care e foarte incantat de masina Poate fi o alegere interesanta
Mergeti la http://www.awp-cars.ro daca vreti sa o cumparati
…a!legat de opelu` prrezentat in titlu..ce sa zic…pe mine opel in ultima vreme m-a dezamagit profund….optionale scumpe si desing mediocru.si eu sunt fan opel, whatever….
Mai sare in fata astra GTC sport.Restul, nota 7-8 cu indulgenta.
Sorry for opel fans, dar asta e!
pentru sawu:nu ai nici o problema, stai linistit.insa ai grija de unde pui benzina.sfatul meu :pune de la mol.din cand in cand pune-i si fara plumb.eu am un opel manta b din `78 acelasi motor;cand am avut carburatie pe ea i-am pus si eu filtru si nu a avut nici o problema.acu` i-am pus injectia de la ascona c.super tare!tot montajul inclusiv injectia+calculator =300$ si s-a meritat.bafta!
test comparativ
2.0T, 175CP, 265nm – Opel Vectra 0-100km 9.1s, 230 km v.m.
2.0d, 163CP, 340nm – BMW 320d 0-100km 8,2s, 225 km v.m. (da se intinde la 240;))
alte comentarii nu mai au rost …. aaaa, consumul ma gandesc ca-l stiti … merita GTS-ul ?
am un opel ascona 1,8h 115cp , si imi facea probleme carburatorul se tot infunda cuiul pontor si am mai pus un filtru de benzina si nu stiu daca am facut bine sami zica si mie repede cineva daca are ceva?
blancu-le slr-ul consuma 14 in carte,realitatea e alta
bai gogule da cat ai vrea sa consume? consuma SLR-UL 14%
e frumoasa si atat.opel sucks
Vectra OPC 255 CP, motor de 2.8, viteza maxia 260kmh, acceleratie 0-100 km 6.7 sec si nu costa decat 29.000 de euroDDP
La asemenea performante si la cum arata masina este un pret foarte bun, mai ales ca are si dotari bune.
Modelul prezentat aici chiar e slabut.
intodeauna trebuie sa fie un Toma Ne-Credinciosu pe aici
Mama frate,dar daca are motoru CALIBRA e clar eu am calat unu la 5000rtm daca e si asta ca ala e varza.Dar na, si referitor la consum ma cam indoiesc sa consume 11% e cam putin ,cum au mers cu ea la RELANTIU :))))
aaa,era sa uit , pt baietii de la turatii : aveti ceva cu semnalizatoarele laterale integrate in oglinzi 🙂 in fine, doar ca nu mi se pare un detaliu asa important la o masina
desi sunt fan opel (detin o astra ) sunt de parere ca masina e mult prea scumpa.iar pt cine vrea opel , sa fie atent cu service-urile…cel putin in craiova e sub orice critica.sa nu mai zic de dealer.
muie
fsd
Nu stiu unde si cum ati mers voi DAR consumul de 11 % e cam mic nu vi se pare ?? hai sa fim serioasi o masina dinasta nu consuma 11%
e tare de tot masina.sportiva, compacta, practica… este tot ceea ce iti poti dori de la o masina. poti sa ii dai blana atunci cand esti singur in masina, dar poti merge linistit cu ea impreuna cu familia intr-un weekend la munte, sau chiar in vacanta. overall, is the best car of all!!! so do everithink and do everithnk to buy it! it make all the money you spent on it