Renault Espace 1,9l dCI

Noul Espace completeaza gama de lux Renault, sosind pe piata cu atuuri clare: finsare si putere de varf de gama. Cresterea de calitate am constatat-o cu prilejul unui drive-test, la care partener ne-a fost modelul Espace 1,9 dCI.

Se pare ca modelele concurente au ambitionat constructorii francezi si rezultatul se vede: Renault Espace IV ramane lider la clasa sa.

Progresul nu a fost doar calitativ ci mai ales inovativ, dimensiunile de gabarit ramanand apropiate de modelul precedent, insa spatiul interior nu a avut de suferit. Dimpotriva, habitabilitatea sporita face din Espace un autovehicul perfect pentru familie, dar si pentru oamenii de afaceri ce-si doresc o masina oarecum iesita din comun. Conformandu-se noii identitati stilistice a marcii, noul Espace nu isi disimuleaza eleganta, liniile agresive punand in valoare volumul masinii.

Inspirata de la Vel Satis, calitatea materialelor si finetea asamblarii a inregistrat reale progrese, insa motorizarea Diesel a fost cea care ne-a incantat peste masura. Putere, cuplu copios, agrement in conducere si silentiozitate, acestea sunt atributele celui mai reusit motor Diesel produs de Renault. Poate cei 120 CP nu par capabili sa propulseze un astfel de gigant, dar practica a demonstrat contrariul.

La primul contact cu interiorul se remarca fidelitatea fata de conceptul original al primului model Espace, cu noutatile momentului, evident, dintre care notam: coloana de directie reglabila in profunzime, climatizare automata cu comenzile amplasate pe usa soferului, sistem audio performant si, desigur, cartela ce tine loc de cheie. Pornirea motorului se face de la un buton Start/Stop.

Impresioneaza torpedoul realmente urias dar si trapa panoramica, actionata complet electric. Mai tari decat par, scaunele completeaza bine filtrarea aproape pefecta a socurilor de catre suspensia performanta. In ciuda centrului de greutate inalt, confortul este de inalt nivel, in ton cu comportamentul rutier ireprosabil.

Un punctul forte al masinii este reprezentat de excelenta izolare fonica. Zgomotele aerodinamice sau de rulare sunt aproape inexistente, numai la viteze de peste 160 km/h simtindu-se usor scurgerea fileurilor de aer peste caroserie. Cutia de viteze cu 6 trepte contribuie activ la reducerea zgomotelor neplacute, motorul fiind mentinut la turatii reduse.

Cei 120 CP ai motorului nu par deranjati de greutatea masinii, performantele anuntate fiind si verificate in practica. Cuplul copios si cele 6 trepte de viteza permit relansari sprintene de la orice viteza, iar agrementul in conducere ramane deosebit. Desi de la un astfel de autovehicul nu te astepti la performante deosebite, totusi viteza maxima de 180 km/h se atinge relativ usor, fapt remarcabil pentru masa si gabaritul masinii.

Perfect capabil ca autoturism de familie, Renault Espace se adreseaza mai mult segmentului “Business”, linia hi-tech si dotarile science-fiction pe care le propune recomandandu-se de la sine pentru oamenii de afaceri potenti financiar.

Pretul competitiv pentru clasa din care face parte nu este tocmai o bagatela, deci selectia cumparatorilor se face deja de la acest capitol. Cei care doresc sa achizitioneze un Espace pot sa stea linistiti: spatiu este pentru toata lumea!

  Renault Espace IV 1,9l dCI  
  Motor 1,9l dCI 16V  
  Tip 4 cilindri in linie, Diesel  
  Capacitate cilindrica (cmc) 1870  
  Putere maxima (CP/rpm) 120/4000  
  Cuplu maxim (Nm/rpm) 270/1750  
       
  Dimensiuni    
  Lxlxi (mm) 4660/1965/1730  
  Masa proprie (kg) 1825  
  Portbagaj (l) 2860  
  Garda la sol (mm)  
       
  Performante    
  Acceleratia 0-100 km/h (s) 13,2  
  Viteza maxima (km/h) 180  
  Consum mediu declarat (l/100 km) 6,8  
  Consum mediu in test (l/100 km) 7,5  
       
  Preturi    
  Pret CIP 23 435 euro  
  Pret DDP  
       
  Dealer  

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.