Cu 1000 de euro in 31 de tari!

Skoda Fabia propulsata de noul motor TDI intr-un test de economie de peste 18.000 km. “Campionul mondial al sofatului economic”, Gerhard Plattner a pornit in urma cu 10 zile din Hamburg, la volanul unei Škoda Fabia 1.4 TDI, intr-un circuit ce va cuprinde 31 de tari de pe teritoriul Europei si se va intinde pe distanta a 18.000 kilometri.

Pentru tot acest test de anduranta, el va avea la dispozitie doar 1.000 euro pentru a alimenta cu motorina. Obiectivul este de a reveni acasa cu o parte din suma alocata pentru carburant.

Cat de mult se poate merge cu doar 1.000 euro pentru combustibil? Este o intrebare la care Gerhard Plattner, un sofer recunoscut pentru stilul economic de a conduce, va raspunde in urmatoarele saptamani. Avand la dispozitie o pusculita plina cu 1.000 de monede cu valoarea unitara de un euro, el va incerca sa parcurga, in patru saptamani, un traseu ce a avut punctul de pornire in Hamburg.

Škoda Fabia pe care o va avea la dispozitie va fi echipata cu pneuri de iarna, tinand cont de perioada tarzie din an in care va avea loc circuitul. Cauciucurile vor spori gradul de securitate, dar si consumul de carburant.

“In aceasta perioada, folosirea unor cauciucuri de vara – mai economice din punct de vedere al consumului de motorina – ar insemna o siguranta mai mica din cauza temperaturilor joase”, a comentat expertul in condusul economic.

Plattner va parcurge mai multe mii de kilometri pe zapada si pe gheata, asa cum va fi in cazul tarilor nordice. Totodata, Plattner este convins ca va economisi ceva bani din cei 1.000 euro.

Pentru turneul celor 1.000 euro, Plattner a optat pentru Škoda Fabia TDI hatchback propulsata de noul motor cu trei cilindri ce dezvolta 70 cai-putere si atinge un consum mediu de 4,7 litri/ 100 kilometri. Programul va fi extrem de aglomerat, pentru ca in mai multe tari europene vor fi organizate diferite evenimente locale.

“Nu va fi timp care sa fie irosit”, adauga specilistul turneelor pe distante mari, care si-a propus o viteza medie de peste 80 km/h. “Nu acesta va fi telul turneului.

Mai mult decat atat, vrem sa demonstram ca se poate conduce o Škoda Fabia TDI chiar si in conditii meteo nefavorabile, astfel incat sa se poate mentine si chiar scadea sub un consum mediu de 4,7 litri/ 100 kilometri.”

El va trebui sa atinga acesti parametri pentru ca pretul mediu european al motorinei este de 1,20 euro/ litru, iar cei 1.000 euro nu-i vor fi suficienti pentru a incheia traseul ce va incepe si se va termina la Hamburg.

De la Hamburg, traseul il va duce pe Gerhard Plattner prin Danemarca, Norvegia, Suedia, Finlanda, Estonia, Letonia, Lituania, Polonia, Republica Ceha, Slovacia, Austria, Slovenia, Croatia, Ungaria, Romania, Bulgaria, Grecia, Italia, San Marino, Liechtenstein, Elvetia, Monaco, Franta, Spania, Portugalia, Irlanda, Marea Britanie, Belgia, Luxemburg, Olanda, dupa care va reveni la punctul de plecare, Hamburg (Germania).

No Responses

  1. Dan says:

    Am un Logan dci ce 3,33 ani si nu am avut pe percusrul celor 88.000 km nici o defectiune. Consumul a fost intre 3,2 (Craiova -Paltinis viteza medie 66 km/h)si 7,5 l/100km (Craiova-Bacau viteza medie 128 lm/h. Curent obtin consumuri de 3,9 – 4,2 cu viteze medii de 90 km/h functie de conditiile atmosferice (4,2 venind parte din traseu pe zapada de la Stockolm). Chiar si cu portbagaj suplimentar si aerul pornit mai mult de jumatate din drum de la Sevilia am avut un consum de 4,4 l/100km la o viteza medie de 84 km/h. Sunt foarte multumit de masina fapt care m-a determinat sa-i cumpar si fiicei mele tot un dci, pe care-l poarta in Franta. Cu certitudine rusine trebuie sa ne fie atunci cand vorbim fara sa stim concret despre ce vorbim, vorbim din auzite, evaluam tehnica pe principii estetice. E adevarat ca si Solenza e o masina buna: 6,7 litri GPL mediu, tot la 87.000 km e a sotiei si nu am schimbat o bucsa! Ce vreti mai mult?!

  2. deiu says:

    mie mi rusine de comentariul tau….

  3. alex says:

    clar ca ne-ar face, este o epava de masina nu stiu de ce a fost facuta, de ce nu au imbunatatit supeRnova, sa scoata s2 s3 s2 sa contina abs s3 sa aiba geamuri electrice, servo scaune incalzete, oricum ii mai buna decat laganul care nu stiu de ce-a fost creat sincer, imi este rusine cu masina aia

  4. marius says:

    eu astept un test de anduranta facut pe un Logan dci !!!!!!ne-ar face de rusine Dacia noastra sau nu?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.