Broscutele vor acasa!

Care este motivul pentru care celebrul model Volkswagen Kafer a facut istorie si a entuziasmat atat de multi oameni de pe intregul mapamond? Raspunsul este foarte simplu. In primul rand, „Broscuta” a fost produsa, de-a lungul timpului, in peste 21.000.000 de exemplare. In al doilea rand, atunci cand a fost introdusa pe piata, a reprezentat automobilul accesibil tuturor oamenilor. Din acest motiv, Kafer poate fi considerat si in prezent o forma de manifestare a libertatii de alegere, a independentei si a rebelitatii.

Evident ca Romania nu putea fi o tara straina de fenomenul „Broscuta”. Le-am vazut pe sosele de-a lungul anilor, in perioada in care a detine o Dacia reprezenta deja un lux si i-am privit oarecum admirativ sau cu invidie pe proprietarii acestora.

Constituiti in mai multe cluburi de „broscari”, posesorii romani organizeaza, ocazional, evenimente de promovare a imaginii acestei masini care face parte din Cartea de Aur a istoriei automobilistice. Este si cazul clubului „Volkswagen Kafer” din Baia Mare, artizanul ultimului eveniment de anvergura care a implicat celebra masina. Tinand in mod special sa participe la o manifestatie organizata la Wolfsburg, orasul natal al lui Kafer, 30 de romani au parcurs, in sase zile, circa 3.500 de kilometri, cu pornire din Baia Mare spre Wolfsburg si inapoi.

Acestia au aliniat 14 masini cu varste „venerabile”, dintre care cea mai veche a fost produsa in 1959, cu care au strabatut Europa, pe roti, pana in Germania. Manifestarea automobilistica mondiala a insumat 600 de masini Volkswagen Kafer, Kubelwagen, Transporter T1, T2, T3 si masini pe sasiu de Volkswagen Kafer beneficiind de caroserii exotice, cum ar fi Hebmuller, Rometsch, Danehauer & Stauss cu o valoare inestimabila, avand in vedere ca s-au produs doar cateva sute de bucati.

Realizata sub moto-ul „Vreau Acasa!”, conationalii nostri au parcurs 1.638 de kilometri pana la Wolfsburg, unde au ajuns, cu o exceptie, fara probleme de ordin tehnic, in ciuda faptului ca temperatura la sol pe autostrazile europene depasea 50 de grade Celsius, o provocare foarte mare pentru „batranele” masini. Calatoria efectuata la bordul „broscutelor” a fost foarte interesanta, caravana trecand prin orase importante din Europa, precum Budapesta, Bratislava, Brno, Praga, Dresda si, evident, destinatia finala Wolfsburg.

Ajunsi acolo, unde au intalnit circa 600 de „broscari” din toata lumea, romanii au impresionat atat prin conditia excelenta a masinilor, cat si prin faptul ca au reusit sa se prezinte la eveniment intr-un grup asa de bine pregatit. Organizatorii germani s-au declarat foarte surprinsi de faptul ca „broscutele” din Romania au ajuns in orasul natal, considerand initial ca inscrierea membrilor clubului din Baia Mare la manifestatie a fost cauzata de un virus de internet.

Participarea la manifestatia din Wolfsburg s-a dovedit foarte fructuoasa pentru „Volkswagen Kafer Club” din Baia Mare, care a castigat locul 1 la categoria Cluburi, precum si premiul special pentru „Cel mai ghinionist posesor de Volkswagen KAFER”. A doua distinctie i-a fost acordata unui proprietar de Kafer din Bucuresti, a carui masina a cedat in preajma Budapestei, dar care a ajuns, totusi, la Wolfsburg, transportand masina pe platforma.

Unul dintre cele mai interesante evenimente ale „broscarilor” romani l-a avut in centrul atentiei pe studentul timisorean Andrei Dobromir, care a parcurs traseul Timisoara-Wolfsburg in circa 26 de ore si a fost primul membru al clubului ajuns la destinatie. Acesta a parcurs distanta la volanul unui model Kafer 1500, pe care l-a reconditionat personal, el fiind proprietarul a trei exemplare ale celebrului model.

„Romania a fost foarte bine reprezentata de un grup omogen, Volkswagen Kafer Club din Baia Mare, membrii grupului fiind trup si suflet alaturi de masinile lor pe tot parcursul traseului”, a declarat inginer Vlad Ioan, presedintele Volkswagen Kafer Club din Baia Mare.

„A fost mai mult decat o expeditie, a fost un vis devenit realitate, am reusit sa topim putin aisberg-ul german, a fost un moment in care nu a contat faptul ca exista distante intre noi, pasiunea comuna pentru aceste automobile a facut sa dispara granitele de orice fel sa sa ne simtim ca o mare familie”, a completat Dan Carpov, membru al Volkswagen Kafer Club Baia Mare.

No Responses

  1. GHD IV hair straighteners says:

    20091218C1HYZ
    This GHD IV Styler Pure is everywhere!? It has just blown up!? Here¡¯s the video for ¡°4 Minutes¡± by Madonna, Justin Timberlake and Timbaland.? I like it Women GHD IV straighteners but I just don¡¯t want to hear it every three seconds on the radio or some hair commercial. Technorati Tags: madonna,justin timberlake,timbaland,video,watc-h,4 minutes,madonna 4 minutes video Share This

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Privacy Preference Center

Marketing

1 - Registers a unique ID on mobile devices to enable tracking based on geographical GPS location. 2 - Used by Facebook to register impressions on pages with the Facebook login button. 3 - Tries to estimate the users bandwidth on pages with integrated YouTube videos. 4 - Registers a unique ID to keep statistics of what videos from YouTube the user has seen. 5 - used by AdUnity.com for ad serving purposes, 6 - used by AdUnity.com for ad serving purposes, 7 - used by AdUnity.com for ad serving purposes, 8 - used by AdUnity.com for ad serving purposes

1 - GPS (Youtube.com), 2 - Impression (Facebook.com), 3 - Visitor Info Live (Youtube.com), 4 - YSC (Youtube.com), 5 - auguid (AdUnity.com), 6 - x0.gif (AdUnity.com), 7 - x1daid (AdUnity.com), 8 - x1guid (AdUnity.com)

GDPR

1 - only to comply with GDPR requests, 2 - only to comply with GDPR requests.

1 - GDPR allowed cookies (Turatii.ro), 2 - GDPR consent types (Turatii.ro)

Traffic

1 - Visitor statistics, 2 - Visitor statistics for ranking site in auto category, 3 - Visitor statistics

1 - trafic_h (Trafic.ro), 2 - trafic ranking (Trafic.ro), 3 - trafic_v (Trafic.ro)