Peste 5000 CP la Bucharest Ring Show

Lamborghini Murcielago GT1, Porsche 996 GT3 RS, Ferrari F50, dar si Dacia Logan sunt doar cateva din masinile care vor face spectacol la Bucharest Ring Show. Demonstratia, programata duminica, 5 noiembrie 2006, in Piata Constitutiei din Bucuresti, este o avanpremiera a cursei din campionatul FIA GT care se va desfasura in luna mai a anului viitor, chiar in centrul capitalei.

Duminica, 5 noiembrie, la ora 11:30 se vor porni motoarele celor 18 bolizi parcati in Piata Constitutiei pentru cel mai spectaculos show auto gazduit vreodata de capitala Romaniei.

Principalul punct de atractie vor fi cele doua masini Lamborgini, Murcielago GT1 si Gallardo GT3, preparate de compania Reiter Engineering si care concureaza in Campionatul FIA GT la clasele GT1 si GT3. Modelul Murcielago GT1 nu a concurat, in 2006, decat in cursele de la Brno, Dijon si Budapesta si a adunat 5 puncte in duelul cu marcile Maserati, Aston Martin, Saleen si Corvette.

Lamborghini Gallardo GT3 este echipat cu un motor V10 care dezvolta 500 CP si concureaza din acest sezon in Campionatul European FIA GT3. Cel mai bun rezultat a fost locul 3 obtinut de echipajul Linossi/Bontempelli pe circuitul de la Mugello in ultima etapa a sezonului 2006.

Echipa austriaca Renauer Motorsport va aduce la Bucuresti modelul Porsche 996 GT3 RS, masina cu care echipajele Wolfgang Kaufamnn/Luca Moro si Hans Knauss/Manfred Jurasz au luat startul in acest sezon la clasa GT2. Cu o etapa inainte de finalul sezonului echipa Renauer Motorsport ocupa pozitia a 8-a in clasamentul general FIA GT (clasa GT2).

Un alt punct de atractie vor fi, cu siguranta, si cele doua masini Dacia Logan preparate special pentru competitiile de circuit de catre firma de tuning Wiechers din Germania. Modelul folosit este Logan 1.6 MPI cu motor de 90 CP. In kit-ul de curse intra: jante ATS 15″, pneuri Dunlop (Direzza 195/50), roll-bar de protectie, kit sport volan si pedale, scaun sport, centura de siguranta cu prindere in patru puncte. Pretul: 11.500 euro cu toate dotarile incluse.

La demonstratia din Piata Constitutiei vor participa si doi piloti romani. Mihai Marinescu si Doru Sechelariu vor face cateva tururi la volanul monoposturilor de Formula Renault 2000, respectiv Formula Renault 1,6 Junior. Celelalte masini vor fi pilotate de pilotii echipelor Reiter Engineering si Renauer Motorsport. In plus, la Bucuresti sunt asteptati Michael Bartels, campionul en-titre in Campionatul FIA GT si Karl Wendlinger, fost pilot de Formula 1 si actualmente pilotul echipei Race Alliance pe un Aston Martin DBR9 GT1.

Iata si lista cu celelalte masini care vor face spectacol la Buchares Ring Show:

Ferrari F40
F40 a marcat aniversarea de 40 de ani a companiei de la Maranello. Succesorul modelelor GTO, Ferrari F40 a fost cea mai rapida masina de serie intre anii 1987 – 1989. Motorul V8 de 2,9 litri are 485 CP si propulseaza bolidul, desenat de Pininfarina, in 3,6 secunde la 100 km/h. Pretul de pornire al acestui model, lansat in 1987, a fost de 500.000 USD, dar nu sunt putine cazurile cand doritorii au scos din buzunar mai mult de 1.000.000 USD. In prezent valoarea pe piata colectionarilor este de aproximativ o jumatate de milion de dolari. F40 a mai fost produs in cateva exemplare si in perioada 1992 – 1995, dupa care a fost inlocuit cu F50.

Ferrari F50
F50 este unul dintre cele mai performante modele construite de Ferrari. Ferrari F50 a fost introdus pe piata in 1995 pentru a marca cei 50 de ani ai companiei italiene. Modelul a fost dotat cu un motor V12, de 4,7 litri derivat din motorul de Formula 1 al Scuderiei Ferrari. Viteza de top; 325 km/h. In total au iesit pe poarta uzinei din Maranello doar 349 de masini, cu una mai putin decat s-a estimat ca se vor vinde. Ultimul F50 a fost produs in luna iulie a anului 1997 si acum este una dintre cele mai cautate masini de catre colectionari.

Mercedes CLK GTR
Mercedes Benz CLK-GTR este una din masinile care poate fi inclusa, fara probleme, in clasa super exotica. Versiunea de curse a fost dezvoltata in 128 de zile si a castigat tot ce se putea castiga in perioada 1997 – 1999 la clasa GT. Pentru a concura in campionatul FIA GT cei de la Mercedes au fost nevoiti sa construiasca si 25 de masini de strada, versiune care are, in prezent, un pret de catalog de aproximativ 1.500.000 de dolari. Mercedes CLK GTR, cea mai scumpa masina de serie, ajunge la 100 km/h in 3,8 secunde, iar viteza de top este de peste 320km/h.

Embassy Hill GH2
La finalul sezonului 1972, campionul mondial de Formula 1 Graham Hill a plecat de la Brabham si a pus bazele propriei echipe – Embassy Hill Racing. Britanicul nu a mai putut repeta succesele din perioada de glorie, singura clasare in puncte a fost in Marele Premiu al Suediei din 1974 cand Hill a terminat pe locul 6, la un tur in spatele invingatorului. Dupa o serie nefasta de incidente Graham Hill s-a retras din Formula 1, iar monopostul Embassy Hill GH2 a ajuns piesa de colectie.

Formula Renault 2000 (Mihai Marinescu)
Competitia monomarca Formula Renault 2000 este una dintre cele mai disputate din Europa. Monopostul este dotat cu un motor Renault de 2 litri care care dezvolta 196 CP la 7.000 rpm. In 2006, cu aceasta masina, Mihai Marinescu a terminat de cinci ori in top 10 in Campionatul Italiei si a urcat de trei ori pe podium in Campionatul Europei de Nord fiind declarat, neoficial, cel mai bun debutant al sezonului.Pretul unui astfel de monopost este de aproximativ 50.000 euro.

Formula Renault Junior 1,6 (Doru Sechelariu)
In sezonul 2005 monopostul de Formula Renault Junior 1,6 a fost pilotat de Mihai Marinescu in Campionatul Italiei. Masina a ramas in Romania fiind preluata de Doru Sechelariu, un alt tanar pilot roman care isi incearca cariera in competitiile de monoposturi din Europa.

Pentru aceasta demonstratie vor fi construite paddock-uri pentru cele 18 automobile participante, se va construi un zid de protectie in fata paddock-urilor iar publicul va fi protejat cu sisteme de protectie dezvoltate impreuna cu specialistii din ACR. Se vor amplasa containere pentru separarea zonei de demonstratie, intre Bd. Natiunile Unite si Calea 13 Septembrie. 2 ecrane de mari dimensiuni vor face posibila vizionarea demonstratiei pentru publicul interesat. Duminica, 5 noiembrie, Piata Constitutiei si Bd Unirii (portiunea dintre Piata Unirii si Piata Constitutiei) vor fi inchise circulatiei auto.

Programul demonstratiei pentru public incepe cu ora 09.00, cand este permis accesul in spatiul de vizionare din jurului traseului demonstratiei, continua cu ora 11.30, cand va incepe demonstratia propriu-zisa, si se incheie la ora 15.00 cu o expozitie auto a modelelor de curse care au participat la eveniment.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.