Rovinieta… pentru fraieri!

“Ne dam de ceasul mortii ca ne intra masini second-hand in tara dupa 2007 si ne imbatranesc parcul auto si ne polueaza! Am gasit o taxa ecologica pentru a scapa de aceasta nefasta perspectiva… Avem si programul “rable” sa scapam de cele mai vechi de 12 ani!” Cam astea sunt realizarile cu care se tot lauda guvernantii nostrii…

Si totusi, care sunt mijloacele prin care stimulam cumpararea de masini noi? Ca prima de casare nu e chiar ce se vrea (adica stimularea cumpararii de masini noi), numai daca luam in calcul faptul ca sunt unii care vor un automobil nou si nu au unul vechi pe care sa il caseze.

Hmmm… O fi cumva rovinieta, aceasta taxa a drumurilor proaste pe care o platim cu totii, mijlocul de stimulare a achizitionarii de autovehicule noi si mai putin poluante? Practica demonstreaza ca nu.

Mai concret, aceasta rovinieta are niste facilitati de plata (a se citi reduceri) in functie de gradul de poluare al autovehiculelor. Ce are poluarea cu drumul “national” mai putem intelege, dar e greu sa descoperim rationamentul pentru care s-au introdus doar trei clase de poluare in facilitatile de plata a rovinietei: non Euro, Euro I si Euro II.

Adicatalea, cum sta treaba cu fraierii care au platit bani grei pe masini performante, Euro 3, Euro 4 sau (din 2007) chiar Euro 5? Ei nu au dreptul la reduceri? Ba da, spun normele de aplicare ale celebrei roviniete: prin sintagma “Euro 2 si peste”, cei cu Euro 3 sau 4, platesc la Euro 2. Pai cum vine asta? Atunci la ce mai servesc normele astea?

Asa cum se intampla de obicei la noi in Romania, oamenii “de stat” (remarcati ghilimelele), se culca seara si dimineata se trezesc cu o idee pe care o “promulga” repede, fara a o gandi ca lumea. Si e o regula generala se pare!

Iata-ne, asadar, fara voie, apartenenti la un mic grup de “fraieri”, care avand masini Euro 3 si Euro 4, platesc rovinieta la nivel de Euro 2… De ce se intampla asta? Fiindca supermanii de la transporturi nu s-au gandit si in perspectiva. Adica nu ca ar fi o mare chestie, dar am fi putut avea si categoria Euro 3 la 15 euro pe an sa zicem, si Euro 4 la 12-13 euro pe an. Asta daca tot vrem sa “ne aliniem”, cum vor guvernantii…

Dar, ma rog, noi romanii se pare ca suntem mai deosebiti. Tot la faza cu rovinieta, vezi ca un papuc 1307 King-Cab (5 locuri + o mica bena de marfa) e trecut ca “mare” autovehicul de marfa, sub 3,5t greutate, si plateste 90 de euro pe rovinieta, desi ca norma de poluare este la fel cu o Dacia 1400 cu acelasi motor, dar pentru care se plateste doar 24 euro. Ia intrebati un proprietar de 1307 ce parere are de faza asta? Dupa ce se opreste din injuraturi o sa va dea cel putin o replica memorabila de genul: “da ce, domne, eu car cu masina mea cat cara un microbuz sau un van de marfa? E o amarata de Dacie.”. Si are dreptate, dar cu dreptatea ramane…

Alo, domnii sistematizatori, transportori, guvernatori, rar-isti, rovinietisti, etc., care ati conceput aceste norme atat de “etice” si bine studiate! Poate le puneti sub cap deseara si dimineata va vin ideile “corecte, etice, logice si legale” de modificare a actualelor norme privind rovinieta…

Adica sa le “aliniem” (ce semnificatie deosebita are cuvantul asta…) cu prezentul si viitorul, nu mai punem ca designul rovinetei e “antic”, sa ne fie cu iertare…. Ca de trecut suntem satui! Iar drumurile sunt vai de mama lor…

10 Responses

  1. costel says:

    cat trebuie sa platesc rovinieta la un auto dacia 88

  2. Gabelu says:

    fratilor cat trebuie sa platesc pt o masina euro 4? (rovineta bineinteles).Poate mai bagati vreo taxa ceva, ca mi-am facut un dosar cu toate taxele impuse si mai e loc si pt altele ! sunteti de belea !

  3. john says:

    sunt fericitul proprietar al unui matiz van, euro 2, sarcina maxima 300 kg, stiti cat este pretul aberant al vinietei ? peste 200 ron!!!!

  4. Silviu says:

    Vreau si eu sa ma lamureasca cineva in legatura cu un Opel Astra din 1998-X , motor 1,6 , 16V, Benzina, cum pot sa aflu norma de poluare dupa seria sasiu si dupa actele de provenienta.Ce trebuie sa scrie pe acte daca este euro 2 sau 3, ca pe site-ul din germania toate apar cu euro 3. astept un raspuns concret

  5. Ariciu says:

    asa e mariuse.Aricii au introdus aceasta rovinieta,care este o teapa galbena,rotunda si scumpa si se lipeste pe parbriz,ar trebui sa ne oblige sa cumparam si celelate tepe macar sa umplem toate geamurile masini inclusiv cele de acasa.Tot ei aricii au grija ca gropile sa se pastreze i conditii bune si sa nu se asfalteze.Asa k luati-va masinile puneti`va goarne si claxoane si hai peste aricii de la guvern sau pe unde mai dau ei cu teapa.

  6. marius489 says:

    suntem tepuiti DN arata jalnic mai rau k drumurile de tara din afara si ei vor bani sa isi fak vile pe dn uitatva la nastase

  7. www says:

    Este normal sa nu judece ca nu vezi ce morti sunt la conducerea tarii de parca acum au iesit din sicrie. da-i dr..u

  8. costa says:

    Baaa.. voi nu stiti ca noi le dam leafa numai ca sa ridice mana …. ei nu judeca .. prin urmare nu vezi ca nu stiu ce voteaza ..de aia tzara noastra se duce cu 250 km la ora … in jos pe vale fratzilor !!!!

  9. coktavi says:

    Rovienieta e cea mai mare teapa trasa pana capat ( cu frunze cu tot ) tuturor soferilor din romania

  10. Liviu says:

    am si eu o intrebare,…din 2007 ce se va intampla cu pretul ddp al masinilor il vom mai plati sau nu? si tot din 2007 o sa se scoata taxele vamale exorbitante?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.