Foarte experimentat in constructia de motoare, grupul Honda nu se poate lauda insa cu antecedente in constructia de masini 4×4. De aceea, devine foarte interesant de urmarit cum se comporta un motor i-VTEC de 150 CP, deosebit de performant, pe o caroserie cu tractiune integrala.
Experimentul surprinde placut prin omogenitate si performanta. Este Honda CR-V, materializarea dorintei inginerilor Honda de a realiza un autovehicul 4×4.
Am testat versiunea Sport in conditii destul de variate de drum, ajungand la concluzii interesante si, in ansamblu, pozitive. Nici nu se putea altfel, daca tinem cont de suita de premii primite de Honda CR-V, de-a lungul anilor de productie.
Automotive Lease Guide (ALG) a acordat pentru modelul Honda CR-V un premiu important pe piata automobilistica: “The Residual Value Award”. Decizia acordarii acestui premiu vine dupa atente analize asupra masinii si dupa ce au fost luate in considerare noile tendinte din industria automobilelor si istoricul performantelor din automobilism.
De asemenea, Honda CR-V a castigat titlul de “Best Overall Value” la clasa sa. Premiul a fost acordat de IntelliChoice® – o companie automobilistica de top care evalueaza automobilele in functie de costuri (inluzand costurile de mentinere, reparatie, consum si depreciere pe piata).
Honda CR-V a castigat 5 stele de la NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) primind astfel recunoasterea oficiala a meritelor sale in ceea ce priveste siguranta si protectia pasagerilor si a pietonilor. CR-V este primul SUV care a obtinut maximul de 5 stele la testele de impact frontal si lateral realizate de NHTSA.
Ce am remarcat la Honda CR-V a fost functionalitatea. Peste tot se remarca grija cu care a fost proiectat automobilul, in asa fel incat sa fie practic. Frana de mana este disimulata sub forma unui maner in consola centrala si se dovedeste a fi foarte usor de folosit. Spatii de depozitare sunt amplasate ingenios, sporind confortul, insa originala masa de picnic ce are si rol de podea a portbagajului a castigat premiul nostru de popularitate in ceea ce priveste dotarile interiorului.
Locul doi la concursul de popularitate a fost castigat de sistemul de reglaj al scaunelor spate, care, pe langa faptul ca sunt pliabile 60/40, se pot regla independent inainte si inapoi. Cool!
Aparent simplu, bordul are o caracteristica interesanta, ceasurile sunt iluminate tot timpul, cand motorul este pornit. Climatizarea electronica si sistemul audio sunt singurele elemente de comanda din consola de bord.
Evident, Honda CR-V Sport avea toate optiunile standard la un astfel de automobil, adica: ABS, inchidere centralizata din telecomanda, alarma, geamuri electrice fata-spate, oglinzi reglabile electric, computer de bord, dublu airbag frontal si dublu airbag lateral (SRS), airbaguri cortina fata spate, imobilizator pornire motor, discuri de frana pe toate rotile, faruri de ceata.
Dintre dotarile mai speciale, notam spalatorul faruri, jantele din aliaj usor de 16”, echipate cu pneuri 215/65/R16, sistemul EBD (distributie electronica a fortei de franare), deschidere luneta de la sofer, sistem de control al stabilitatii (VSA.
Fata de concurentii sai directi (Toyota RAV4, Nissan X-Trail, Land Rover Freelander, Kia Sportage, Hyundai Tucson, etc), Honda are avantajul unui motor mult mai puternic si rafinat. In cazul de fata, propulsorul de 2 litri (benzina) ofera o putere maxima de 150 CP si este prevazut cu tehnologia de varf Honda, respectiv i-VTEC.
VTEC este un sistem dezvoltat de Honda ce permite distributiei sa opereze cu valori diferite la regimuri de turatie diferite, asigurand randamente foarte bune de umplere a cilindrilor cu combustibil si arderea completa a acestuia. Cu alte cuvinte, VTEC este un sistem de distributie variabila, la ora actuala printre cele mai avansate din lume.
Aparut pe un motor de Honda Civic, in urma cu mai multi ani, acest sistem a facut furori, permitand obtinerea unei puteri maxime remarcabile, de 160 CP, dintr-o cilindree de doar 1,6l. Tehnologia a fost dezvoltata in continuare, o varianta evoluata fiind prezenta si pe motorul modelului testat.
Daca nu am fost in mod particular incantati de consum, in circulatie urbana acesta variind intre 11 si 15l la 100 km parcursi (evident mai sportiv…), totusi puterea oferita de motor si modul in care o simti merita sa fie remarcate. Se poate conta pe un consum mediu de circa 10 l/100 km.
Acceleratii bune, silentiozitate deosebita, rezerva de putere si… sunet sportiv peste 4500 rpm, acestea sunt ingredientele unui motor superb. Honda demonstreaza ca nu degeaba se numara printre motoristii de frunte ai lumii. La capitolul intretinere, de notat este faptul ca distributia este pe lant, ceea ce inseamna ca nu necesita schimbare la 60 000 km, cum este cazul motoarelor cu distributia prin curea dintata.
Cutia de viteze s-a comportat ireprosabil, permitand un control foarte facil al Hondei CR-V. Capacitatea de trecere nu este tocmai pe gustul amatorilor unui tot-teren veritabil, insa Honda a dorit sa realizaze un vehicul de loisir, cu care sa poti iesi oricand in padure la picnic, nu un Hummer japonez.
Tractiunea este 4×4 permanent, controlata electronic automat, fara alte gadgeturi suplimentare, insa este corecta atata timp cat nu te aventurezi in teren greu.
Am remarcat cartea tehnica a masinii, care contine instructiuni detaliate pentru o gama foarte larga de operatiuni de intretinere, inclusiv unele mai laborioase, gen: schimb ulei si filtru, filtru polen, schimbarea distributiei (nu foarte in detaliu, dar mult mai bine decat in cazul altor marci).
In ciuda primei impresii, pretul nu este atat de mare, mai ales daca se achizitioneaza in leasing masina; este cu siguranta un pic mai „ridicat” decat la Kia sau Hyundai, dar e normal, doar e o Honda!
Caroserie
+ Calitate foarte buna a realizarii si asamblarii
– –
Habitaclu
+ Ergonomia comenzilor, materiale de calitate, spatii de depozitare, actionare inedita a franei de mana
– Lipsa reglaj in profunzime al volanului
Confort
+ Confort excelent la rulare, indiferent de teren
– –
Motor/Transmisie
+ Motor excelent, ofera bune performante, foarte silentios, distributia este pe lant
– Consum relativ ridicat, mai ales in trafic urban
Tinuta de drum
+ Comportament rutier foarte bun la viteze mari si in teren denivelat
– Nu se preteaza unei utilizari in teren foarte greu, suspensie cam moale pentru performantele motorului
Siguranta
+ Pachet de siguranta complet
– –
Honda CR-V 2,0l 16V i-VTEC | ||||
Motor | 2,0l 16V i-VTEC | |||
Tip | 4 cilindri in linie | |||
Capacitate cilindrica (cmc) | 1998 | |||
Putere maxima (CP/rpm) | 150/6500 | |||
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 192/4000 | |||
Dimensiuni | ||||
Lxlxi (mm) | 4615/1785/1710 | |||
Masa proprie (kg) | 1493/1523 | |||
Portbagaj (l) | 527-952 | |||
Garda la sol (mm) | 200 | |||
Performante | ||||
Acceleratia 0-100 km/h (s) | 10,1 | |||
Viteza maxima (km/h) | 180 | |||
Consum mediu declarat (l/100 km) | 9,1 | |||
Consum mediu in test (l/100 km) | 11,4 | |||
Preturi | ||||
Pret CIP | 23 635 euro | |||
Pret DDP | 29 251 euro | |||
Dealer | – |
ma intereseaza elemente de ext pt honda cr-v 2007
Stimat Domni
Firma noastra comercializeaza elemente de tuning marca ANTEC, din INOX 100%, cu aprobarea TUV, fabricate in Germania, la cele mai avantajoase preturi. Putem echipa toata gama de modele 4×4 si SUV ale marcii Dumneavoastra. Dorim o colaborare cu Dumneavoastra in sensul furnizarii acestor echipamente clientilor care doresc montarea lor pe masini.
Daca sunteti interesat, nu ezitati sa ma contactati la aceasta adresa de e-mail.
Va doresc o zi buna.
Alin Tudorancea
General Manager
Sc.MM96 SERV.srl