Sa fie Fiesta, sa fie Fusion? E Mazda 2. Sub denumirea Mazda2 se ascunde o platforma de Fiesta (comuna si cu Fusion). Spre deosebire de mai vechiul 121, care era foarte asemanator cu Fiesta, noul model este complet modificat, desigur, cu exceptia platformei tehnice.
Mazda2 e o masinuta exclusiva, constructorul japonez neasteptand cifre spectaculoase de vanzari, bazandu-se pe modelele sale de succes, Mazda 3 si Mazda6. Mai placuta la condus decat Fiesta si Fusion, ofera cea mai joasa suprafata de incarcare a portbagajului, ce devine o platforma aproape plata cu scaunele spate pliate.
Interiorul este de departe mai vesel si de calitate mai buna decat la Ford, cu toate ca nivelul de echipare testat facea abstractie de unele echipamente ce ar fi dat bine la look si confort. Standard, Mazda2 Base ofera dublu airbag, cu deschidere in 2 trepte, inchidere centralizata cu telecomanda, scaun sofer reglabil pe inaltime, insertii din aluminiu pe consola centrala si pe usi.
Centurile de siguranta sunt automate fata/spate si pretensionate, exista buzunare de usi in fata si spate, cu suport de pahare, buzunar in spatarul scaunului soferului.
Tot standard, Mazda2 are ABS + EBD, insertii cromate pe schimbatorul de viteze, panoul de bord si gurile de ventilatie, imobilizator motor, Family – Box (sistem suplimentar de protectie habitaclu), consola centrala cu suport pentru pahare. Geamurile au tenta verzuie, toate tetierele sunt reglabile pe inaltime, grila radiatorului are o insertie cromata.
Volanul dispune de reglaj pe inaltime, farurile sunt reglabile electric, bancheta spate rabatabila 60:40, exista o ranforsare suplimentara a usilor, jante de otel de 14” si servodirectie.
Optional, Mazda2 era echipata cu aer conditionat manual, cu filtru de polen, comenzi ale sistemului audio pe volan si volan imbracat in piele.
Nimic de zis despre tinuta de drum, excelenta chiar pe viraje abordate in forta. Oricum, Mazda2 este destinata traficulului urban, avand o directie foarte precisa si o manevrabilitate deosebita.
La viteza mare, peste 120 km/h, motorul de 1,25l se plafoneaza destul de repede si devine zgomotos. Impreuna cu zgomotul la vant al caroseriei, “maraitul” propulsorului impiedica auditia sistemului audio (dotat doar cu radio).
Consumul in test a fost mai ridicat, intrucat s-a mers si cu viteza maxima (ce se atinge destul de greu…), In oras se simte cel mai bine Mazda2, si poate chiar avand la volan o femeie.
Pretul este unul din elementele ce contribuie la numarul scazut de exemplare ce se gasesc in tara noastra. La peste 9000 de euro CIP, Mazda2, cu doar 75 CP, intra in competitie directa cu modele compacte (Megane II 1,4l), mai puternice, mai spatioase si bine echipate, evident, mai bine vandute.
Mazda2 ramane un automobil de oras de calitate, ce nu va fi ocolit de fanii marcii. Fara o politica de preturi adecvata nu are insa sanse sa umple zonele urbane din Romania
Caroserie
+ Design reusit, calitate, finisare
– Portbagaj redus
Habitaclu
+ Ergonomia comenzilor, calitate asamblare, ambianta sportiva
– Sistem audio doar cu radio
Confort
+ Confort bun la rulare pe sosele asfaltate
– Sensibilitatea directiei pe drumuri proaste
Motor/Transmisie
+ Ansamblu motor/cutie viteza cu performante corecte
– Consum relativ ridicat si zgomot al propulsorului la peste 3500 rpm
Tinuta de drum
+ Comportament rutier corect, tinuta de drum foarte buna chiar si la limita
– Garda redusa la sol favorizeaza lovirea pragurilor
Siguranta
+ Pachet de siguranta standard, Family Box (ranforsare suplimentara a cabinei pasagerilor, 4 stele EuroNCAP
– –
Mazda2 1,25l 16V | ||||
Motor | 1,25l 16V | |||
Tip | 4 cilindri in linie | |||
Capacitate cilindrica (cmc) | 1242 | |||
Putere maxima (CP/rpm) | 75/6000 | |||
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 110/4000 | |||
Dimensiuni | ||||
Lxlxi (mm) | 3925/1680/1545 | |||
Masa proprie (kg) | 1051 | |||
Portbagaj (l) | 267-542 | |||
Garda la sol (mm) | 145 | |||
Performante | ||||
Acceleratia 0-100 km/h (s) | 15,1 | |||
Viteza maxima (km/h) | 163 | |||
Consum mediu declarat (l/100 km) | 6,3 | |||
Consum mediu in test (l/100 km) | 7,1 | |||
Preturi | ||||
Pret CIP | 9275 euro | |||
Pret DDP | – | |||
Dealer |
Recent Comments