Clasa mica din gama Renault isi imbogateste oferta prin inceperea comercializarii si in Romania a modelului Modus. Prin spatiul interior, suprafata vitrata generoasa si modularitatea specifica monovolumelor, Modus reprezinta o alternativa interesanta in segmentul mic.
Usor de recunoscut prin silueta simpatica si look-ul degajand un aer complice, Modus este un bun partener, atat in oras, la cumparaturi, dar si la drum lung, gratie interiorului modulabil, dar si prestatiilor sale in materie de siguranta: 5 stele Euro NCAP.
La bord, cuvintele de ordine sunt generozitate si adaptabilitate: bancheta spate – prima mare inovatie prezenta pe Modus – culiseaza si poate fi configurata in 2 sau 3 locuri.
De asemenea, aceasta poate fi pliata ca un portofel, degajand astfel un spatiu plat, foarte folositor pentru bagaje mari.
A doua inovatie o reprezinta spatiul de depozitare integrat in sezutul scaunului pasagerului din fata. Un excelent loc pentru a avea la indemana diverse obiecte, in acelasi timp fiind bine protejate de ochii curiosilor.
In completarea acestor inovatii, Modus vine cu numeroase echipamnete specifice segmentelor superioare cum ar fi: sistemul denumit “Follow Me Home” care permite iluminarea exterioara timp de doua minute dupa parasirea vehiculului, un set complet de storuri pentru parbriz, pentru locurile laterale spate, pentru luneta, oglinda de supraveghere a copiilor.
La capitolul siguranta, Modus urmeaza strategia Renault de a oferi gama cu cele mai sigure vehicule, fiind primul model din clasa mica cu 5 stele la testele de siguranta Euro NCAP.
Alaturi de celelalte 6 modele Renault care au fost recompensate cu maximum de 5 stele la testele de siguranta Euro NCAP, Modus mentine stacheta sigurantei, propunand numeroase solutii tehnice inedite in segment.
Modus inaugureaza in premiera mondiala la clasa sa, farurile aditionale de viraj care largesc campul vizual atunci cand volanul face un unghi de cel putin 40 de grade.
In plus, Modus dispune, printre altele, de ABS cu repartitor electronic al fortei de franare (EBV) si AFU (Asistenta la franarea de urgenta), 2 airbag-uri frontale adaptabile pentru sofer si pasager, 2 airbag-uri laterale pentru locurile din fata, 2 airbag-uri pentru cap fata-spate, directie asistata electric variabila.
In Romania sunt disponibile 3 niveluri de echipare si 3 ambiante, si 5 motorizari dintre care 3 pe benzina – 1,2 16V; 1,4 16V; 1,6 16V; 1,6 16 V cutie automata- si doua turbo diesel common rail 1,5 dCi 65 CP si 80 CP (disponibile ulterior).
Modelul testat avea transmisie automata cu 4 trepte, ce se putea comanda si manual. Desi foarte comoda la utilizarea in trafic urban, cutia de viteze automata penalizeaza consumul de combustibil, media situandu-se in jurul valorii de 9,8l la 100 km parcursi.
Nu am agreat nivelul de zgomot al motorului, la accelerarea in treptele inferioare si la viteze peste 120 km/h, sunetul propulsorului fiind destul de deranjant.
Calitatea asamblarii masinii este pozitiva in general, cu detalii foarte interesante, ce se merita remarcate. Astfel, in partea superioara a pragurilor este prevazut un cheder de etansare (altul decat cel de la usi), ce etanseaza spatiul dintre prag si chederul usii.
Foarte util in cazul spalarii masinii, chederul previne si murdarirea in cazul trecerii prin balti.
Si bordul se remarca prin calitatea materialelor, si, desi unele elemente sunt comune cu Megane II, ceasurile de bord sunt noi, fiind in intregime digitale. Si de mare efect…
Modus poate fi caracterizat ca un autoturism deosebit, perfect pentru oras, insa am recomanda un motor mai economic (exista mai multe de altfel in oferta Renault pentru Modus…). Vreti senzatii sportive, luati un Clio Sport!
Caroserie
+ Design reusit si simpatic
– Orientat preponderent spre clientela feminina
Habitaclu
+ Calitatea materialelor, ergonomia comenzilor, modularitatea banchetei spate
– Destul de putine spatii de depozitare
Confort
+ Confort bun la rulare pe drumuri asfaltate
– Lipsa de confort pe drumuri neamenajate
Motor/Transmisie
+ Motor performant, cutie de viteze automata dotata si cu comanda manuala
– Consum ridicat, datorat cutiei de viteze automate; doar patru rapoarte pentru cutia automata
Tinuta de drum
+ Comportament rutier bun
– –
Siguranta
+ Pachet de siguranta complet cu 6 airbag-uri, fixari ISOFIX
– –
![]() | Renault Modus 1,6l 16V | |||
Motor | 1,6l 16V | |||
Tip | 4 cilindri in linie | |||
Capacitate cilindrica (cmc) | 1598 | |||
Putere maxima (CP/rpm) | 110/6000 | |||
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 151/4250 | |||
Dimensiuni | ||||
Lxlxi (mm) | 3792/1695/1589 | |||
Masa proprie (kg) | 1205 | |||
Portbagaj (l) | 198/1283 | |||
Garda la sol (mm) | – | |||
Performante | ||||
Acceleratia 0-100 km/h (s) | 12,3 | |||
Viteza maxima (km/h) | 184 | |||
Consum mediu declarat (l/100 km) | 7,7 | |||
Consum mediu in test (l/100 km) | 9,8 | |||
Preturi | ||||
Pret CIP | 11 500 euro | |||
Pret DDP | 13 822 euro | |||
Dealer |
test
are o multime de spatii de depozitare,modularitate f buna la fel si comfortul.singurul lucru care nu imi place e directia electrica.nu simti masina cum trebuie…in oras e ok pt k e usoara dar in afara mai putin ok 🙁 in rest e o masina ok 🙂
tocmai k nu e o masina pt badea gheorge pt k este o masina chic (shic).din acest motiv nu au toti taranii :)la banii astia puteam sa imi iau megane sedan dar le vezi pe toate strazile. materialele sunt super la fel si dotarile (confort privilege):6 air baguri, abs, geamuri el,calc bord,climatronic, volan si maneta schimbatorului de viteze cu piele, torpedou refrigerat, jante,presiune in pneuri,faruri adaptive, limitator de viteza etc…
intr-adevar e cam slow…dar daca mergi mai mult in oras e ok.eu am 1.4 16v si nu am probleme.e mica la exterior (ideala la parcari)si MARE in interior.ambianta confort privilege face toti banii.pacat k nu e disponibila si la 1.6:( din acest motiv am doar 98 cp:(
este o masina mica…consumul destul de ridicat…aspectul exterior este urat este neaerodinamica….etc…pretul este bun dar ce include???…si cat de fiabila e la pretul ei?????!!!!!!!!
si eu am avut asa ceva dar pana atinge suta de plictisesti de numa numa.Cred ca e o masina pt badea Gheorghe
daca am auzit eu bine motorul de 1,6 16v 110 cp va echipa si loganul.veste buna,ca cel putin eu sunt multumit de performantele inregistrate de acest motor pe modus